Φεστιβάλ Ανάδυση: Ο Φοίβος Δεληβοριάς μας παρουσιάζει τη νέα γενιά της ελληνικής μουσικής (εικόνες)

Όλα όσα συνέβησαν στο Μουσικό Φεστιβάλ Ανάδυση, μια γιορτή που αγκαλιάζει τη νέα ελληνική μουσική σκηνή, με οικοδεσπότη και καλλιτεχνικό επιμελητή τον Φοίβο Δεληβοριά.

Φεστιβάλ Ανάδυση: Ο Φοίβος Δεληβοριάς μας παρουσιάζει τη νέα γενιά της ελληνικής μουσικής (εικόνες)

Ο Φοίβος Δεληβοριάς πρωτοστατεί τα τελευταία χρόνια στην οργάνωση μουσικών εκδηλώσεων που, εκτός από το πάντρεμα διαφορετικών μουσικών ειδών, στοχεύουν ταυτόχρονα και στην προβολή κι ανάδειξη νέων ταλέντων. Μια τέτοιου είδους συμμετοχή είχε και στο Μουσικό Φεστιβάλ Ανάδυση, που προγραμματίστηκε για το διήμερο 7-8 Οκτωβρίου, σε μια νησίδα πολιτισμού που έχει στηθεί στο κέντρο της πόλης, στο Βιομηχανικό Πάρκο ΠΛ.ΥΦ.Α στο Βοτανικό. Ο χώρος αποτελεί το καλλιτεχνικό σπίτι των String Theory, των οποίων ο Δεληβοριάς είναι φίλος, και παίρνει σιγά σιγά τη μορφή του με την επιμέλεια του designer και κατασκευαστή Μάνου Βορδοναράκη. Στόχος είναι να δημιουργηθεί ένα ανεξάρτητο καταφύγιο καλλιτεχνικών ομάδων, στοχαστών, και ανθρώπων πρωτοπόρων και μεταδοτικών.

Με αυτές τις διαθέσεις άνοιξε το διήμερο, με ήχους ηλεκτρονικής, ποπ και ραπ μουσικής, με στόχο να κλείσει σήμερα, Παρασκευή, 8 Οκτωβρίου με ποπ/ροκ, μπλουζ, κάντρι, νέες παραδοσιακές και λαϊκές προτάσεις. Πρόσωπα που γράφουν ήδη την καλλιτεχνική τους ιστορία, η Σεμέλη, η Penny, η Sophie Lies, η Δεσποινίς Τρίχρωμη, ο Γιάννης Παπαγεωργίου, ο Δημήτρης Μπάκουλης, ο Κωνσταντίνος Πετρόπουλος  και ο Γεράσιμος Παπαδόπουλος, έχοντας μαζί τους εκλεκτούς καλεσμένους, βρίσκουν ένα νέο συναυλιακό χώρο ανοιχτό στη νέα τους μουσική. Την έναρξη του φεστιβάλ κήρυξε ο ίδιος ο Φοίβος Δεληβοριάς, ο οποίος βρέθηκε εκεί και, χωρίς να θέλει να επισκιάσει τη βραδιά, είπε τα εξής, απευθυνόμενος στον Γιώργο Πατεράκη, ιδρυτή του μουσικού σχήματος String Theory:

«Μόλις μου μίλησε για το χώρο, είπα ότι επιτέλους δημιουργήθηκε ένας χώρος στο κέντρο, ο οποίος έχει ατμόσφαιρα και θυμίζει κάτι από την “Κόκκινη έρημο” του Αντονιόνι και είναι τέλειος για να παίξουν άνθρωποι, που αυτή τη στιγμή δεν έχουν στον ήλιο μοίρα. Βγαίνουν σε μια εποχή που, ενώ έχουν πραγματικά πολύ μεγάλο ταλέντο και φόρα και κοινό που ενδιαφέρεται να τους ακούσει, δεν υπάρχουν χώροι με τις απαιτήσεις, την ομορφιά και την ατμόσφαιρα που να μπορούν να τους φιλοξενήσουν. Το φεστιβάλ αυτό επιθυμεί αφενός να συστήσει το χώρο σε όσους ενδιαφέρονται να κάνουν πράγματα εδώ κι αφετέρου να προτείνουμε, ξεκινώντας, κάποια πρόσωπα που ήδη αγαπάμε και είμαστε ακροατές τους».

Έτσι, την αρχή του μουσικού ταξιδιού έκανε η Sophie Lies, το κορίτσι της φαντασίας της Μαρίας Σαχπασίδη, που συνθέτει τα τραγούδια που μας παρουσίασε και σαν άλλο ξωτικό, μας πήρε από το χέρι και μας μετέφερε στο δικό της μουσικό σύμπαν. Μια έντονη στιχουργική προσωπικότητα, με έναν λόγο βαθιάς ενηλικίωσης, οι επιλογές των τραγουδιών της περιλαμβάνονται κατά κύριο λόγο στο «Μια πέτρα σαν σπίτι», τον πρώτο της ολοκληρωμένο δίσκο. Αξίζει οπωσδήποτε να τον αναζητήσετε. Μέσα από τραγούδια όπως τα «Πέτρες», «Γυναίκες», «Τανγκό», «Μεγάλα Παιδιά», «Ταβάνι», η Sophie Lies σύστησε τη μουσική της ως μια μετά-εκδοχή της Λένας Πλάτωνος, ακόμα πιο λυρική κι ευαίσθητη, που μιλά συχνά για ένα υποκείμενο απορρυθμισμένο, ποτέ όμως παραδομένο. Συνοδοί της ήταν ο Ορέστης Πετράκης στο πιάνο, ενώ ο Στέφανος Μουρούτσος, εκτός από την κιθάρα, μας επέδειξε και τις ικανότητές του στα φωνητικά.

Μετά από ένα διάλειμμα για ανασυγκρότηση και αλκοόλ, στη σκηνή ανέβηκε η Δεσποινίς Τρίχρωμη, μαζί με την Nalyssa Green και την Κατερίνα Παπαχρήστου - Tango with Lions. Τι έχει να μας προτείνει η Δεσποινίς Τρίχρωμη; Μικρές καθημερινές ιστορίες, τραγούδια-φωτογραφίες, μουσικές στιγμές polaroid που αποδίδονται ως κορυφαίες εξάρσεις συναισθηματισμού, ενδεδυμένες με τους ήχους μιας dream pop που φέρνει και λίγο σε υπναγωγία, και μια απέριττη ερμηνευτική απόδοση, που όμως ήταν γεμάτη από συναίσθημα. Μια ευφορία αλησμόνητη. Τα περισσότερα τραγούδια συμπεριλαμβάνονται στον τελευταίο της δίσκο «Φίλες» («Χιλιοστή φορά», «Τα στολίδια», «Σιωπή για σένα», «Το κάστρο»), αλλά και από τις παλαιότερες κυκλοφορίες της («Προβολή», «Όντως φιλιούνται;», «Το φυτό»). Η παρουσία δε της Nalyssa Green και της Κατερίνας Παπαχρήστου - Tango with Lions ήταν ακόμη πιο ιδιαίτερη, αν σκεφτεί κανείς τι μπορεί να παραχθεί μέσα απ’ τη σύμπραξη όμοιων κόσμων. Τι όμορφη η αρμονία των φωνών τους και τι όμορφα αν όντως φιλιούνται.

Η νύχτα τελείωσε φασαριόζικα, όπως της έπρεπε, με τους πιο νέους να στέκονται όρθιοι και να κουνούν τα χέρια στα ξεσηκωτικά μπιτ της Σεμέλης και της Penny (Oxentra), που αψήφησαν τις φανταστικές διαφορές μεταξύ Αθήνας και Θεσσαλονίκης κι επί της ουσίας μίλησαν για αυτά που μας ενώνουν όλους. Ενώ η Σεμέλη Παπαβασιλείου καταπιάνεται με διάφορα μουσικά είδη, έχοντας επιδείξει ένα εύρος αξιοθαύμαστο, με μια λυρική πλευρά, αλλά και πιο παραδοσιακή, η Penny έρχεται να συστηθεί ως εκπρόσωπος του γυναικείου ραπ (fem rap) στην πόλη της κι όχι μόνο, με έναν λόγο φεμινισμό που προάγει την ενδυνάμωση και τιμά την σεξουαλικότητα. Τα τραγούδια “Rotonda”, “Mou lene”, “Laptop”, “Vasilissis”, «Μπουφάν» και δυο τρία ακόμη ακυκλοφόρητα της Σεμέλης, μπορεί να ξένισαν ορισμένους αμύητους, ωστόσο η δυναμική τους χτύπησε κυριολεκτικά κόκαλο, ιδίως σε μια εποχή που η έκφραση τείνει να καταστέλλεται από παντού. Απόδειξη πως η ραπ μουσική δεν είναι ένας οχετός, αλλά το ξεσκέπασμα της αστικής κοινωνίας.

Δυστυχώς, όπως είχε ήδη προβλεφθεί από τη χθεσινή βραδιά, οι καιρικές συνθήκες υπήρχε περίπτωση να οδηγήσουν σε αναβολή της αποψινής δεύτερης μέρας του φεστιβάλ, όπως και τελικά έγινε. Στο αποψινό line-up ο Γιάννης Παπαγεωργίου, ο Δημήτρης Μπάκουλης, ο Κωνσταντίνος Πετρόπουλος και ο Γεράσιμος Παπαδόπουλος είχαν σκοπό να παρουσιάσουν τελείως διαφορετικές αναζητήσεις από αυτές των κοριτσιών, ωστόσο ο καιρός δεν το επέτρεψε. Παρ’ όλα αυτά, η διοργάνωση του φεστιβάλ δεσμεύτηκε πως θα επανέλθει σύντομα με το νέο προγραμματισμό, ώστε να μπορέσουμε να απολαύσουμε τους νέους καλλιτέχνες και να μη χάσουμε τα όσα μας προτείνουν.

ΠΡΟΒΟΛΗ
ΠΡΟΒΟΛΗ
ΣΧΟΛΙΑ
Το 20/20 magazine σέβεται απόλυτα το δικαίωμα του αναγνώστη/ριας, να εκφράζει ανεμπόδιστα και ελεύθερα τις απόψεις του/της στο πλαίσιο ενός ελεύθερου και κόσμιου διαλόγου. Παρόλα αυτά υπογραμμίζουμε ρητά ότι τα σχόλια των επισκεπτών του www.2020mag.gr, εκφράζουν και απηχούν αποκλειστικά τον χρήστη/ρια και μόνον αυτόν. Το www.2020mag.gr διατητηρεί το δικαίωμα να μην αναρτά ή/και να διαγράφει απρεπή, υβριστικά και διαφημιστικά σχόλια (απαγορεύονται επίσης τα σχόλια που παραπέμπουν με ενεργό link σε άλλες ιστοσελίδες). Οι χρήστες που θα χρησιμοποιούν ύβρεις, απρεπείς εκφράσεις ή θα προκαλούν, θα αποκλείονται.