Φεστιβάλ Καννών 2021 / Οι νόμοι της Αγοράς και τα πεπραγμένα της ελληνικής αποστολής

Εκτός από τη χαρά που δίνουν οι ταινίες του Φεστιβάλ σε όσους τις παρακολουθούν, πρέπει και να βρουν έναν τρόπο να αποσβέσουν τα έξοδα τους και, ακόμα καλύτερα, να έχουν κέρδος. Κάθε ταινία φτάνει στις Κάννες με την ελπίδα ότι η αίγλη που δίνει και μόνο η συμμετοχή, πόσο δε μάλλον μια πιθανή βράβευση στο Φεστιβάλ των Φεστιβάλ, θα βοηθήσει τους παραγωγούς να βρουν διανομείς. Και φέτος στις Κάννες, παρά τη μειωμένη συμμετοχή δημοσιογράφων και σινεφίλ, η Αγορά πήγε καλά

Φεστιβάλ Καννών 2021 / Οι νόμοι της Αγοράς και τα πεπραγμένα της ελληνικής αποστολής

Οι υπεύθυνοι πωλήσεων δηλώνουν ευχαριστημένοι, κυρίως για τις ταινίες που συμμετείχαν στο Επίσημο Διαγωνιστικό, αλλά και πολλές ταινίες από τα παράλληλα τμήματα.

Η Fionnuala Jamison, διευθύνων σύμβουλος στο mk2 Films με έδρα το Παρίσι ανέφερε πως υπήρχε ιδιαίτερη ζήτηση για το Χειρότερο πρόσωπο στον κόσμο, την Αγελάδα της Αντρέα Άρνολντ και το A Chiara από το Δεκαπενθήμερο Σκηνοθετών. «Μπορεί να υπάρχουν λιγότεροι παρευρισκόμενοι, αλλά όλοι οι καλοί Ευρωπαίοι και Αμερικανοί αγοραστές είναι εδώ, και έχουμε έρθει σε επαφή με τον υπόλοιπο κόσμο στο διαδίκτυο από τις  προβολές πριν το φεστιβάλ».

Το φετινό φεστιβάλ έδειξε πόσο σημαντικές είναι δια ζώσης επαφές για την αγορά κινηματογραφικών προϊόντων. Παρόλο που πολλοί διανομείς έχουν ακόμα ένα μεγάλο "στοκ" ταινιών που δεν έχουν πάει το δρόμο προς τις αίθουσες λόγω του πολύμηνου λοκντάουν, έδειξαν μεγάλο ενδιαφέρον για τις ταινίες του φεστιβάλ, αν και οι μικρές και πιο "ευάλωτες" παραγωγές δεν είχαν την ίδια καλή έκβαση. Όλοι, μα όλοι, όμως ήταν πολύ χαρούμενοι που βρέθηκαν ξανά σε συνθήκες σχεδόν κανονικότητας.

Τα πεπραγμένα της ελληνικής αποστολής στο Φεστιβάλ των Καννών

Εκτός από τα περίπτερα των εταιρειών παραγωγής και διανομής υπήρχαν και τα εθνικά περίπτερα, σε προνομιακή θέση πάνω στην παραλία.

Στο ελληνικό περίπτερο συνυπήρχαν το Κέντρο Κινηματογράφου μαζί με το Εθνικό Κέντρο Οπτικοακουστικών Μέσων και Επικοινωνίας του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης που ένωσαν τις δυνάμεις τους με στόχο τόσο να προωθήσουν ελληνικές παραγωγές όσο και να προσελκύσουν ξένους παραγωγούς στην Ελλάδα.

Το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης μαζί με το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου, μέσω της δράσης "Thessaloniki Goes to Cannes" παρουσίασαν στις 12 Ιουλίου, 6 work in Progress (τέσσερις ταινίες μυθοπλασίας και δύο ντοκιμαντέρ).

Η Εύα Καλογεροπούλου κέρδισε το βραβείο ARTE KINO International/Youtube στο L’Atelier του Cinefondation για το καινούργιο της project "Cora".

Η αιγυπτιακή ταινία Feathers, όπου συμμετείχε στην παραγωγή και η ελληνική εταιρεία Heretic, πήρε το Μεγάλο Βραβείο της Εβδομάδας Κριτικής, ένα βραβείο το οποίο πανηγυρίζουν πρώτιστα ο σκηνοθέτης, οι ηθοποιοί και οι υπόλοιποι συντελεστές της ταινίας.

Εκείνο για το οποίο μπορεί να πανηγυρίσει ο ελληνικός κινηματογράφος είναι το δεύτερο βραβείο ταινίας μικρού μήκους, για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά στο  φεστιβάλ.

Μετά τον Χρυσό Φοίνικα Μικρού Μήκους για την Αποσταση Ανάμεσα στον Ουρανό και τη Γη του Βασίλη Κεκάτου το  2019, ο Μανώλης Μαυρής με την Μπρουτάλια πήρε το βραβείο του Canal+

Με τα λίγα μέσα που τους δίνονται, οι ελληνίδες και έλληνες μικρομηκάδες στήνουν μικρά θαύματα. Με λίγο παραπάνω ενθάρρυνση και οικονομική ενίσχυση, θα στήσουν και μεγάλα.

 

* Οι πληροφορίες σχετικά με την διεθνή αγορά αντλήθηκαν από εδώ

ΣΧΟΛΙΑ
Το 20/20 magazine σέβεται απόλυτα το δικαίωμα του αναγνώστη/ριας, να εκφράζει ανεμπόδιστα και ελεύθερα τις απόψεις του/της στο πλαίσιο ενός ελεύθερου και κόσμιου διαλόγου. Παρόλα αυτά υπογραμμίζουμε ρητά ότι τα σχόλια των επισκεπτών του www.2020mag.gr, εκφράζουν και απηχούν αποκλειστικά τον χρήστη/ρια και μόνον αυτόν. Το www.2020mag.gr διατητηρεί το δικαίωμα να μην αναρτά ή/και να διαγράφει απρεπή, υβριστικά και διαφημιστικά σχόλια (απαγορεύονται επίσης τα σχόλια που παραπέμπουν με ενεργό link σε άλλες ιστοσελίδες). Οι χρήστες που θα χρησιμοποιούν ύβρεις, απρεπείς εκφράσεις ή θα προκαλούν, θα αποκλείονται.