Culture

Ο Σπύρος Γραμμένος σε ένα βίντεο για τη εκ νέου στοχοποίηση της μουσικής από την κυβέρνηση.

Επτά μήνες μετά την κυκλοφορία του «Για να μην τα χρωστάω», ο Μιθριδάτης μοιράζεται μαζί μας τον πολύ ενδιαφέροντα απολογισμό του για το δημοφιλές μουσικό έργο του, που υπήρξε αναμφίβολα ένα από τα πιο επιδραστικά και πολυσυζητημένα της χρονιάς που φεύγει.

Το Half Note Jazz Club υποδέχθηκε στη σκηνή του την Παυλίνα Βουλγαράκη, η οποία βούτηξε στα δικά της τραγούδια, αλλά και στα τραγούδια άλλων καλλιτεχνών, ντύνοντάς τα με την αισθητική των τζαζ σκηνών, σε τέσσερις βραδιές τρυφερές, με πηγαίο συναίσθημα.

Περίεργη χρονιά κι η φετινή, το μισό χρόνο κλειστά τα σινεμά, μερικούς μήνες στον καθαρό αέρα και μετά με πόρτα, μπες εσύ – βγες εσύ. Η όποια "κανονικότητα" του προηγούμενου βίου μας, όταν ξεφεύγαμε για δυο ώρες μέσα από τη μαγική μεγάλη οθόνη, έχει ουσιαστικά –και φοβάμαι αμετάκλητα– διαρραγεί.

ΠΡΟΒΟΛΗ

Η πολυσχιδής καλλιτέχνης Τζεφ Μοντάνα, μίλησε στον Κωνσταντίνο Βρεττό για την πατριαρχία στην τέχνη, για τον άνθρωπο που έδωσε εξουσία στον κακοποιητή της και αναρωτιέται αν ρώτησε ποτέ κανείς τον πρωθυπουργό για το εάν γνώριζε τον Δημήτρη Λιγνάδη.

Το τελευταίο τραγούδι που ηχογράφησε ο Λαυρέντης Μαχαιρίτσας, με τίτλο «Μια βροχή χαλάζι», σε μουσική του φίλου του Ζαφείρη Κουκουσέλη και στίχους της Λίνας Δημοπούλου, μόλις κυκλοφόρησε από τον Μετρονόμο.

Η Αναστασία Μουτσάτσου, ο Alex Sid και ο Δημήτρης Γκοτσόπουλος συμπράττουν κάθε Δευτέρα στο Γυάλινο Μουσικό Θέατρο με την παράστασή τους «Οι Μέλισσες αγριεύουν τις νύχτες στο Γυάλινο» με την υποστήριξη και του 2020mag.gr και, όπως μας εξηγεί η αγαπημένη ερμηνεύτρια, το κοινό δεν παύει όλη νύχτα να τραγουδά μαζί τους.

Έφτασε πάλι αυτή η στιγμή του χρόνου. Χριστούγεννα θα πει τραγούδια, μουσικές, που παίζουν με τελετουργικό τρόπο κάθε χρόνο. Ο Ματθαίος Λεωνίδας γράφει για το δικό του πιο όμορφο τραγούδι των Χριστουγέννων. Ένα τραγούδι που δεν είχε καμία πρόθεση να θεωρηθεί εορταστικό: το “River”, της Joni Mitchell.

ΠΡΟΒΟΛΗ

Σε μία κοινωνία όπου μετράμε ολοένα και περισσότερες γυναίκες-θύματα σεξισμού και μισογυνισμού, μήπως ήρθε η ώρα να μιλήσουμε σοβαρά για την trap;

Σημαντικές ταινίες βγήκαν αυτές τις βδομάδες στο Netflix, όπως το πολυπαινεμένο Η Δύναμη του Σκύλου της Τζέιν Κάμπιον, με βραβείο σκηνοθεσίας στο φεστιβάλ Βενετίας, όπως και ο Αργυρός Λέοντας του ίδιου φεστιβάλ, που τα τελευταία χρόνια φιλοξενεί τις πρόσφατες, πολυδάπανες παραγωγές του μιντιακού κολοσσού.

Σε μια χρονική στιγμή όπου η βία γίνεται όλο και περισσότερο έντονη και φανερή σε κάθε επίπεδο της ζωής μας, το «Πολύ Μακριά» (Far Away), της Caryl Churchill, γίνεται πιο επίκαιρο από ποτέ. Το Cinema Alive και η Ομάδα ΕΝΑ θέτουν τα αμείλικτα δεδομένα του έργου σε μια νέα παράσταση που ανεβαίνει στο Θέατρο 104, σε σκηνοθεσία Δημήτρη Σκλάβου.

Η Νεφέλη Φασούλη αφήνει για λίγο στην άκρη το ελληνόφωνο ρεπερτόριό της και ερμηνεύει το νέο αγγλόφωνο τραγούδι της «By Any Chance», σε στίχους και μουσική της ίδιας, ένα καθαρόαιμο jazz άκουσμα με το οποίο πιστοποιεί για ακόμα μία φορά το σπουδαίο και πολύπλευρο ταλέντο της.

«Το καθεστώς-κυβέρνηση, μέσα μαζικής εξημέρωσης, παρακράτος- που βιώνουμε τον τελευταίο καιρό είναι ότι πιο απεχθές και γελοίο μου επιφύλαξε η ζωή μέχρι τώρα. Εύχομαι και ελπίζω να το δω να καταρρέει πριν καμαρώσω τ’ς μασκαρέτες».

Σίγουρα από τις ταινίες αυτής της βδομάδας, αυτή που συζητήθηκε περισσότερο ήταν το Lamb (Αμνός) του ισλανδού Βάλντιμαρ Γιόχανσον και ο ιδιαίτερος τρόπος με τον οποίο πραγματεύεται το θέμα της γονεϊκότητας. Όμως λόγω φύσης, ενδιαφερόντων και τωρινής -γεωγραφικής- θέσης, το After Love του Αλίμ Καν με ιντρίγκαρε, με εξέπληξε και με συγκίνησε.

Ο πολύπειρος τραγουδοποιός Νίκος Γρηγοριάδης μας μιλά για τον «Βασιλιά της λύπης», το νέο του άλμπουμ που μοιράζεται ερμηνευτικά με τον Γιώργο Νταλάρα, τον Μίλτο Πασχαλίδη και την Κατερίνα Κυρμιζή - κατά τη γνώμη μας, ένα από τα πιο ολοκληρωμένα καλλιτεχνικά άλμπουμ της χρονιάς που φεύγει.

Ο Κωνσταντίνος Πολυχρονόπουλος ξεκίνησε την κοινωνική κουζίνα «Ο Άλλος Άνθρωπος», το 2011. Δέκα χρόνια προσφοράς και αλληλεγγύης.

Βρισκόμαστε δύο μόλις εβδομάδες πριν από την αλλαγή του χρόνου. Ωστόσο, σε μία τόσο μη κανονική χρονιά, δεν θα ήταν αρκετή μία τυπική μουσική ανασκόπηση.

Οι Social Waste συζήτησαν με τον Κωνσταντίνο Βρεττό για την επιρροή που έχει η μπάντα μέσα τους, για τους καλλιτέχνες που κάνουν 15 δουλειές για να ζήσουν και τόνισαν ότι δεν υπάρχει μεγαλύτερη νίκη από το να δημιουργήσουν στους ανθρώπους το ερέθισμα να ανοίξουν ένα βιβλίο.

Στην τέταρτη ποιητική συλλογή του ο Θωμάς Τσαλαπάτης αποδεικνύει πως είναι ικανός να αποδώσει πολλαπλές και λειτουργικές βύθιες κατόψεις αυτού που είμαστε κι αυτού που ενδέχεται ανά πάσα στιγμή να γίνουμε.

Ο ανερχόμενος Ελληνοβρετανός τραγουδοποιός D3lta έκλεψε τις εντυπώσεις στο τελευταίο του live στο gig space του six d.o.g.s, όπου ανάμεσα σε εμβληματικά τραγούδια της rock σκηνής παρουσίασε και το καινούργιο του single, με τίτλο “Hey You”.

Με το νέο τραγούδι τους «Peacemaker», που μόλις κυκλοφόρησε, οι Scorpions προαναγγέλλουν την κυκλοφορία του 19ου άλμπουμ τους με τίτλο «Rock Believer», που θα κυκλοφορήσει τον Φεβρουάριο της ερχόμενης χρονιάς.

Μαγευτικές υπαίθριες προβολές για όλες τις ηλικίες, με ελεύθερη είσοδο, 17 - 30 Δεκεμβρίου στις γειτονιές της Αθήνας.

Το She’s gone (Για ένα αδειανό πουκάμισο) είναι ένα παγκόσμιο έργο που ταξιδεύει σε όλο τον κόσμο, από πόλη σε πόλη, μια διαμαρτυρία για το παγκόσμιο φαινόμενο των γυναικοκτονιών. Λίγο πριν φύγει απ’ την Αθήνα, ο Ματθαίος Λεωνίδας επισκέφθηκε την έκθεση και μεταφέρει τις εντυπώσεις του.

Ο Δημήτρης Λάλος στήνει τα Δευτερότριτα στο θέατρο Tempus Verum - Εν Αθήναις μια παράσταση - performance που αναμετράται με τα όρια της τέχνης αλλά και του ίδιου του καλλιτέχνη, με πρωταγωνιστή τον Αντίνοο Αλμπάνη σε μια από τις πιο ώριμες θεατρικές του εμφανίσεις.

©2021-2022 20/20 MAGAZINE - All rights reserved
 - 
Created by: Antonis Papavomvolakis - Developed by: codica
"