Culture

Το έργο του Τενεσί Ουίλιαμς με τίτλο «Η Νύχτα της Ιγκουάνα» από το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος και τη σκηνοθέτη Ελένη Γκασούκα, σε μετάφραση Δημήτρη Δημητριάδη, παρακολούθησα την περασμένη Κυριακή. Στον τίτλο, αναφέρεται το μοναδικό πλάσμα του έργου (ιγκουάνα) που πρακτικά βρίσκει την ελευθερία του, υπονοούνται όμως και όλοι οι υπόλοιποι χαρακτήρες που, πριν το τέλος, έχουν «βρει τον δρόμο τους».

Τρία χρόνια μετά το «Πόσο βλάκας», η Μαρίζα Ρίζου μας παρουσιάζει την καινούργια δισκογραφική της δουλειά, με τίτλο «Το Χωριό», που κυκλοφορεί από την Walnut Entertainment. Ο Ματθαίος Λεωνίδας ακούει τα νέα τραγούδια και καταγράφει τις σκέψεις του.

Την Πέμπτη 1 Δεκεμβρίου η Κεντρική Σκηνή του Σταυρού του Νότου υποδέχτηκε τον Παντελή Θαλασσινό σε μια μοναδική συναυλία με αφορμή την κυκλοφορία του νέου του δίσκου «Αινίγματα», τον οποίο υπογράφουν δύο ξεχωριστοί δημιουργοί, ο συνθέτης Γιώργος Καζαντζής και ο στιχουργός Κώστας Φασουλάς.

Το πρώτο άρθρο που κατηγορούσε τον Χάρβεϊ Γουάινστιν για σεξουαλική κακοποίηση δημοσιεύτηκε στους New York Times το 2017, η υπόθεση πήρε τεράστιες διαστάσεις και γεννήθηκε το κίνημα #Metoo και μέσα σε τέσσερα χρόνια, να και η ταινία.

Ο πρωταγωνιστής της ταινίας 120 χτύποι το λεπτό, Ναουέλ Πέρες Μπισκαγιάρ, μίλησε στον Κωνσταντίνο Βρεττό για τις στιγμές που κάνουν την καρδιά του να χτυπά δυνατά, για τη δύναμη της συλλογικής ενέργειας και για την ανάγκη τού να μην αφήσουμε το σύστημα να μας επιβληθεί. Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα κατά του AIDS, συζητάει για τη δράση της ACT-UP αλλά και για το πώς θα συμβούλευε έναν άνθρωπο που βγαίνει θετικός σε HIV.

Οι Dromocósmicas κατάγονται από παντού και πουθενά, είναι «πολίτες του κόσμου». Μια ηλιόλουστη ημέρα του Νοέμβρη, έκαναν ένα δώρο στους κατοίκους της Θεσσαλονίκης. Μας χάρισαν μία υπαίθρια παράσταση κουκλοθεάτρου και τσίρκου, «Το δάγκωμα του σκύλου», στην πλατεία Τερψιθέας στην Άνω Πόλη.

 

Τι τα θες, όταν ο άνθρωπος μεγαλώνει στρέφει το βλέμμα του προς τα πίσω, στο παρελθόν του. Σκέφτεται τη μάνα του που την έχασε, τον πατέρα του, που τον έχασε κι αυτόν, τα αδέρφια του, τη γιαγιά, την προγιαγιά ή τον προπάππου, το σπίτι όπου μεγάλωσε, τις εφηβικές του παρέες. Και τα νοσταλγεί. Άμα είναι δε ένας από τους μεγαλύτερους σκηνοθέτες στο Χόλιγουντ, μπορεί αυτή τη νοσταλγία να την κάνει μια όμορφη ταινία δυόμιση ωρών.

To AthensCon είναι ένας τόπος συνάντησης μια μικρής εξειδικευμένης κοινότητας μέσα στην κοινωνία μας. Ή τουλάχιστον έτσι νομίζαμε.
Από την εμπειρία που αποκομίσαμε, τις τεράστιες ουρές και τις χιλιάδες κόσμου που είδαμε το Σάββατο, μάλλον καταλήγουμε πως είναι περισσότερο μια ατόφια έκφραση της ποπ κουλτούρας, παρά μια υποκατηγορία της.

ΠΡΟΒΟΛΗ

Η Kay Konnors, η Γερμανοαμερικανίδα τραγουδίστρια με την εκπληκτική φωνή που διατηρούσε στενούς δεσμούς με την Ελλάδα και τους Έλληνες, δεν βρίσκεται πια στη ζωή, και οι επί σειρά ετών συνεργάτες της, Αντώνης και Δημήτρης Παπαβομβολάκης, aka The Replete Brothers, την αποχαιρετούν με ένα συγκινητικό κείμενο. 

Με τριπλή αφορμή -την κυκλοφορία του νέου άλμπουμ του σε βινύλιο, τη ζωντανή παρουσίασή του στο Gazarte την ερχόμενη Παρασκευή με καλεσμένη τη Δήμητρα Γαλάνη, αλλά και τις ραδιοφωνικές του εκπομπές στον Kosmos- o Μανώλης Φάμελλος μίλησε στον Δημήτρη Παπαβομβολάκη για όλα όσα πολύ ενδιαφέροντα κάνει αλλά και σκέφτεται γύρω από τη μουσική σήμερα.

Η ηθοποιός Δάφνη Πατακιά μίλησε στον Κωνσταντίνο Βρεττό για την συμμετοχή της στην ταινία Οι πέντε διάβολοι που προβλήθηκε στο 63ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, για την επίδραση της Τέχνης στα άδυτα του εαυτού της και για τον μαγικό και θεραπευτικό κόσμο του σινεμά.

O Χρυσός Αλέξανδρος του Διεθνούς Διαγωνιστικού τμήματος του φετινού Φεστιβάλ απονεμήθηκε στην ταινία Έχω ηλεκτρικά όνειρα / I Have Electric Dreams της Κοσταρικανής Βαλεντίνα Μαουρέλ. Δείτε όλες τις ταινίες που βραβεύτηκαν!

Η Έλενα Μαυρίδου και ο Δημήτρης Λάλος μαζί στη σκηνή για το έργο «Άλκηστις», μια παράσταση που παντρεύει τον ποιητικό λόγο του Ευριπίδη με τις live λύρες και την τεχνολογία του ήχου, στο Θέατρο Χώρος.

Ο Πάνος Κούτρας ξέρει να κάνει καλό σινεμά. Γυρισμένο με τον δικό του τρόπο, να χαίρεσαι να βλέπεις τη μια σκηνή μετά την άλλη. Και λέει όσα έχει να πει με τρόπο απλό, που κυλάει σαν το ρυάκι, θυμίζοντάς μας κάτι που πολλές φορές ξεχνάει το art cinema: πως ο κινηματογράφος, πέρα από τέχνη και εργαλείο κοινωνικής αντίστασης, είναι ΚΑΙ διασκέδαση.

Η κωμωδία «Είμαστε Πάτσι» του Volker Ludwig είναι η νέα παράσταση της «Συντεχνίας του Γέλιου» σε σκηνοθεσία Βασίλη Κουκαλάνι, η οποία πραγματεύεται ένα από τα πιο σημαντικά κοινωνικά θέματα διαχρονικά: την ισότητα των φύλων και τις έμφυλες διακρίσεις. Κυριακές στις 11:30 & στις 14:30 στο Σύγχρονο Θέατρο.

Ελληνικές ταινίες συμμετέχουν και στα τρία διαγωνιστικά τμήματα του φεστιβάλ, δυο στο καθένα. Έξι ταινίες για όλα τα γούστα, που αποδεικνύουν ότι ο ελληνικός κινηματογράφος γνωρίζει τα τελευταία χρόνια μια ανοδική πορεία και στη χώρα μας γυρίζονται ταινίες αν μη τι άλλο ενδιαφέρουσες.

Προς τιμήν του έτους «Ιάκωβος Καμπανέλλης» με αφορμή τα 100 χρόνια από τη γέννηση του σπουδαίου θεατρικού συγγραφέα, το Κ.Θ.Β.Ε. ανεβάζει στη Μονή Λαζαριστών, στη σκηνή Σωκράτης Καραντινός, την ιδιαίτερα επίκαιρη κωμωδία «Ο Μπαμπάς ο Πόλεμος» σε σκηνοθεσία του Κωνσταντίνου Ασπιώτη.

Η ανατρεπτική Θεοδοσία Τσάτσου, λίγο πριν ανεβεί στη σκηνή του Faust, τις Πέμπτες 10 και 24 Νοεμβρίου, και μας μεταφέρει στο πλούσιο μουσικό και συναισθηματικό της σύμπαν, μας μιλάει για την τέχνη της, για τα πράγματα που νοσταλγεί και τα μελλοντικά της σχέδια.

Καπουτζίδης, Ζαλαντό και Ανδρεαδάκης μας μιλούν για το σινεμά, τη Θεσσαλονίκη, τη γυναίκα στην Τελετή Έναρξης του 63ου ΦΚΘ. Δείτε το σποτ της φετινής διοργάνωσης!

Είναι animation; Είναι ντοκιμαντέρ; Είναι docudrama; Είναι δράμα σκέτο; Η ταινία του Δανού Ρασμούσεν, αφού πρώτα πήρε το μεγάλο βραβείο διεθνούς ντοκιμαντέρ στο Σάντανς, στη συνέχεια ήταν υποψήφια για Όσκαρ στις κατηγορίες ντοκιμαντέρ, animation και καλύτερης ξενόγλωσσης ταινίας. Τρία σε ένα.

Επαγγελματίες και ερασιτέχνες ηθοποιοί υπό τις οδηγίες του Δημήτρη Πλαβούκου, χαρίζουν τον χρόνο τους στα κινήματα ανθρωπίνων δικαιωμάτων, σε μια παράσταση που αφορά όλα τα σύγχρονα προβλήματα: Τον φασισμό, την βία εναντίον των γυναικών, την ομοφοβία, το bullying, τις αντιδράσεις και τις μη αντιδράσεις της κοινωνίας μας. Οι ηθοποιοί συμμετέχουν αφιλοκερδώς, ενώ τα έσοδα της παράστασης θα διατεθούν για την κάλυψη των δικαστικών εξόδων των δικηγόρων της πολιτικής αγωγής της οικογένειας Φύσσα, για τη δευτεροβάθμια δίκη της Χ.Α. 

Με δύο του ταινίες (Όμαρ και Παράδεισος Tώρα) να έχουν φτάσει στην τελική πεντάδα των υποψηφίων για Όσκαρ Καλύτερης Ξένης Ταινίας, ο Παλαιστίνιος σκηνοθέτης Χάνι Αμπού-Ασάντ, στο νέο του φιλμ Η παγίδα, προσπαθεί να συνδυάσει την αντίσταση και την προδοσία με τη θέση της γυναίκας στην παλαιστινιακή κοινωνία. Και το αποτέλεσμα είναι, αν μη τι άλλο, ενδιαφέρον.

Το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης είναι η γιορτή του ελληνικού σινεμά! Στο 63ο ΦΚΘ θα δούμε σε πρώτη προβολή δεκαπέντε ελληνικές ταινίες, ενώ έξι ελληνικές ταινίες συμμετέχουν στα διεθνή διαγωνιστικά τμήματα του φεστιβάλ.

Έχοντας απαντήσει σε όλα τα μεγάλα ερωτήματα που απασχολούν την ανθρωπότητα και τους συντάκτες, αποφασίσαμε να καταπιαστούμε με αυτό. Εν ολίγοις η απάντηση είναι στον στίχο: Ο ΛΕΞ περιγράφει ένα παρελθόν με φτώχεια και ένα παρόν με αγωνία για επιβίωση, χωρίς ορατό μέλλον.

ΠΡΟΒΟΛΗ
©2021-2024 20/20 MAGAZINE - All rights reserved
 - 
Created by: Antonis Papavomvolakis - Developed by: codica
"