Culture

Σε μία κοινωνία όπου μετράμε ολοένα και περισσότερες γυναίκες-θύματα σεξισμού και μισογυνισμού, μήπως ήρθε η ώρα να μιλήσουμε σοβαρά για την trap;

Σημαντικές ταινίες βγήκαν αυτές τις βδομάδες στο Netflix, όπως το πολυπαινεμένο Η Δύναμη του Σκύλου της Τζέιν Κάμπιον, με βραβείο σκηνοθεσίας στο φεστιβάλ Βενετίας, όπως και ο Αργυρός Λέοντας του ίδιου φεστιβάλ, που τα τελευταία χρόνια φιλοξενεί τις πρόσφατες, πολυδάπανες παραγωγές του μιντιακού κολοσσού.

Σε μια χρονική στιγμή όπου η βία γίνεται όλο και περισσότερο έντονη και φανερή σε κάθε επίπεδο της ζωής μας, το «Πολύ Μακριά» (Far Away), της Caryl Churchill, γίνεται πιο επίκαιρο από ποτέ. Το Cinema Alive και η Ομάδα ΕΝΑ θέτουν τα αμείλικτα δεδομένα του έργου σε μια νέα παράσταση που ανεβαίνει στο Θέατρο 104, σε σκηνοθεσία Δημήτρη Σκλάβου.

Η Νεφέλη Φασούλη αφήνει για λίγο στην άκρη το ελληνόφωνο ρεπερτόριό της και ερμηνεύει το νέο αγγλόφωνο τραγούδι της «By Any Chance», σε στίχους και μουσική της ίδιας, ένα καθαρόαιμο jazz άκουσμα με το οποίο πιστοποιεί για ακόμα μία φορά το σπουδαίο και πολύπλευρο ταλέντο της.

«Το καθεστώς-κυβέρνηση, μέσα μαζικής εξημέρωσης, παρακράτος- που βιώνουμε τον τελευταίο καιρό είναι ότι πιο απεχθές και γελοίο μου επιφύλαξε η ζωή μέχρι τώρα. Εύχομαι και ελπίζω να το δω να καταρρέει πριν καμαρώσω τ’ς μασκαρέτες».

Σίγουρα από τις ταινίες αυτής της βδομάδας, αυτή που συζητήθηκε περισσότερο ήταν το Lamb (Αμνός) του ισλανδού Βάλντιμαρ Γιόχανσον και ο ιδιαίτερος τρόπος με τον οποίο πραγματεύεται το θέμα της γονεϊκότητας. Όμως λόγω φύσης, ενδιαφερόντων και τωρινής -γεωγραφικής- θέσης, το After Love του Αλίμ Καν με ιντρίγκαρε, με εξέπληξε και με συγκίνησε.

Ο πολύπειρος τραγουδοποιός Νίκος Γρηγοριάδης μας μιλά για τον «Βασιλιά της λύπης», το νέο του άλμπουμ που μοιράζεται ερμηνευτικά με τον Γιώργο Νταλάρα, τον Μίλτο Πασχαλίδη και την Κατερίνα Κυρμιζή - κατά τη γνώμη μας, ένα από τα πιο ολοκληρωμένα καλλιτεχνικά άλμπουμ της χρονιάς που φεύγει.

Ο Κωνσταντίνος Πολυχρονόπουλος ξεκίνησε την κοινωνική κουζίνα «Ο Άλλος Άνθρωπος», το 2011. Δέκα χρόνια προσφοράς και αλληλεγγύης.

ΠΡΟΒΟΛΗ

Βρισκόμαστε δύο μόλις εβδομάδες πριν από την αλλαγή του χρόνου. Ωστόσο, σε μία τόσο μη κανονική χρονιά, δεν θα ήταν αρκετή μία τυπική μουσική ανασκόπηση.

Οι Social Waste συζήτησαν με τον Κωνσταντίνο Βρεττό για την επιρροή που έχει η μπάντα μέσα τους, για τους καλλιτέχνες που κάνουν 15 δουλειές για να ζήσουν και τόνισαν ότι δεν υπάρχει μεγαλύτερη νίκη από το να δημιουργήσουν στους ανθρώπους το ερέθισμα να ανοίξουν ένα βιβλίο.

Στην τέταρτη ποιητική συλλογή του ο Θωμάς Τσαλαπάτης αποδεικνύει πως είναι ικανός να αποδώσει πολλαπλές και λειτουργικές βύθιες κατόψεις αυτού που είμαστε κι αυτού που ενδέχεται ανά πάσα στιγμή να γίνουμε.

Ο ανερχόμενος Ελληνοβρετανός τραγουδοποιός D3lta έκλεψε τις εντυπώσεις στο τελευταίο του live στο gig space του six d.o.g.s, όπου ανάμεσα σε εμβληματικά τραγούδια της rock σκηνής παρουσίασε και το καινούργιο του single, με τίτλο “Hey You”.

Με το νέο τραγούδι τους «Peacemaker», που μόλις κυκλοφόρησε, οι Scorpions προαναγγέλλουν την κυκλοφορία του 19ου άλμπουμ τους με τίτλο «Rock Believer», που θα κυκλοφορήσει τον Φεβρουάριο της ερχόμενης χρονιάς.

Μαγευτικές υπαίθριες προβολές για όλες τις ηλικίες, με ελεύθερη είσοδο, 17 - 30 Δεκεμβρίου στις γειτονιές της Αθήνας.

Το She’s gone (Για ένα αδειανό πουκάμισο) είναι ένα παγκόσμιο έργο που ταξιδεύει σε όλο τον κόσμο, από πόλη σε πόλη, μια διαμαρτυρία για το παγκόσμιο φαινόμενο των γυναικοκτονιών. Λίγο πριν φύγει απ’ την Αθήνα, ο Ματθαίος Λεωνίδας επισκέφθηκε την έκθεση και μεταφέρει τις εντυπώσεις του.

Ο Δημήτρης Λάλος στήνει τα Δευτερότριτα στο θέατρο Tempus Verum - Εν Αθήναις μια παράσταση - performance που αναμετράται με τα όρια της τέχνης αλλά και του ίδιου του καλλιτέχνη, με πρωταγωνιστή τον Αντίνοο Αλμπάνη σε μια από τις πιο ώριμες θεατρικές του εμφανίσεις.

Πώς τους πετσόκοψε έτσι ο μπαγάσας; Πώς τα κατάφερε ο μεγάλος παραμυθάς του Χόλυγουντ -ένας από τους μεγαλύτερους πυλώνες της σύγχρονης κινηματογραφικής βιομηχανίας για να λέμε τα πράγματα με το όνομα τους- να αναμετρηθεί με μια από τις πιο εμβληματικές ταινίες του αμερικάνικου σινεμά και να βγει νικητής;

Μέσα από το νέο τραγούδι του «Καμία μόνη», ο πρώην μουσικός του δρόμου και τραγουδοποιός Παναγιώτης Αγγελόπουλος απευθύνεται τρυφερά και πολύ αληθινά σε κάθε γυναίκα «που βρίσκεται μέσα σε μία κακοποιητική σχέση και δεν τολμά να φύγει σαν πουλί μακριά».

Βαριά ονόματα κατεβαίνουν στον κινηματογραφικό στίβο αυτή τη βδομάδα. Ο Στίβεν Σπίλμπεργκ με το ρημέηκ του West Side Story ρίχνεται για πρώτη φορά στο στίβο του μιούζικαλ, ενώ ο Άνταμ ΜακΚέι γυρνάει μια ταινία καταστροφής με μπόλικο χιούμορ και κριτική διάθεση και πρωταγωνιστές μεγατόνων. Την προσοχή μας όμως αξίζουν δύο εξαιρετικές, χαμηλών τόνων παραγωγές, που η μια μας έρχεται από την άλλη μεριά του Ατλαντικού και η άλλη από τις όχθες του Έβρου.

Τέσσερις γυναίκες από το παρελθόν ανεβαίνουν στη σκηνή του Πολυχώρου Vault Theatre Plus για να αναστήσουν μέσα από τις ιστορίες τους μια ολόκληρη εποχή. Μια παράσταση που καυτηριάζει χρόνιες πληγές της ελληνικής κοινωνίας και τιμά τη θηλυκότητα, τον φεμινισμό και τη γυναικεία φιλία.

Ο ιδρυτής του Midnight Express, Άκης Καπράνος συζητάει με τον Κωνσταντίνο Ταχτσίδη για τις μεταμεσονύχτιες προβολές και το ρόλο του κριτικού κινηματογράφου σήμερα, ενώ δηλώνει πως αν ήταν στο χέρι του «οι κριτικές ταινιών θα κυκλοφορούσαν την Δευτέρα, μετά δηλαδή την έξοδο μιας ταινίας στις αίθουσες». Ένα απολαυστικό podcast.

Με αφορμή το επερχόμενο live της με τον Τάκη Φαραζή στις «Χορδές» αυτή την Παρασκευή 10 Δεκεμβρίου, η Μάρθα Φριντζήλα μας μίλησε για τη μουσική και το θέατρο που χρόνια υπηρετεί καθώς και για όλα όσα συμβαίνουν γύρω μας, σε μία εφ’ όλης της ύλης συνέντευξη μαζί της που δεν θα μπορούσε παρά να είναι τόσο αληθινή όσο και η τέχνη της.

«Εκτός ελέγχου, μοιάζει με επανάσταση που αρχίζει/ ο σκύλος λύσσαξε και άρχισε να βρίζει/ το ποτήρι όντως έχει ήδη ξεχειλίσει/ απ’ την τόση αδιαφορία που μας έχει πλημμυρίσει/ συνεχώς ο μικρός Αλέξης μου θυμίζει/ πως η ελευθερία του λόγου ακριβά κοστίζει» - Παύλος Φύσσας (Killah P)

Στις 25 Νοεμβρίου 1990, 11 μόλις ημέρες πριν από τον θάνατό του, ο Παύλος Σιδηρόπουλος δίνει την τελευταία του ραδιοφωνική συνέντευξη στον Rock FM και τον Δημήτρη Δημητράκα, όπου μιλά για όλη τη δισκογραφία του. 20 μήνες πριν, στις 19 Φεβρουαρίου 1989, είχε αποτυπωθεί ολόκληρη στον φακό η ιστορική συναυλία του με τους Απροσάρμοστους στο Μετρό.

ΠΡΟΒΟΛΗ
©2021-2024 20/20 MAGAZINE - All rights reserved
 - 
Created by: Antonis Papavomvolakis - Developed by: codica
"