Culture

Οργισμένος ο δημοφιλής καλλιτέχνης για τη μεγάλη σε διάρκεια διακοπή ρεύματος και τον "εγκλωβισμό" του, όπως αναφέρει, κατά τη διάρκεια της πρόσφατης κακοκαιρίας.

Καλύτερη ταινία της χρονιάς σύμφωνα με το Film Comment. Νούμερο 3 στη λίστα με τις σημαντικότερες ταινίες του 2021 για τα Cahiers du Cinema. Νούμερο 3 σύμφωνα με την ανασκόπηση του cinemagazine.gr. Νούμερο 4 στην ετήσια ψηφοφορία του Sight and Sound. Νούμερο 4 στους Los Angeles Times. Νούμερο 7 για το Indiewire. Νούμερο 8 στους New York Times. Ένα από τα 10 καλύτερα φιλμ για περισσότερους από 100 κριτικούς σε ολόκληρο τον κόσμο.

ΠΡΟΒΟΛΗ

Λατρεύω  να γράφω κάθε βδομάδα για ταινίες που μου αρέσουν. Να κοιτάω ποιες βγαίνουν στις αίθουσες και να κάνω μια επιλογή, με βάση το ένστικτο μου, για αυτή που πιστεύω ότι είναι πιο πολύ κοντά στα γούστα μου. Άσχετα με το αν μ αρέσει στο τέλος ή όχι. Μερικές φορές όμως η ζωή η ίδια μας οδηγεί αλλού. Κι αν σήμερα η ταινία για την οποία θα ήθελα να γράψω ήταν, αναμφίβολα η ιρανική Έρημη Χώρα – ο ιρανικός κινηματογράφος σπάνια απογοητεύει – τα έφερε η ζωή να αναφερθώ στο τελευταίο έργο ενός αιρετικού, και πολυβραβευμένου, σκηνοθέτη.

Η «Έρημη χώρα» (The Wasteland), το εικαστικό αριστούργημα του Ιρανού Αχμάντ Μπαχραμί, μεταφέρει στη μεγάλη οθόνη ορισμένες σημαντικές παθογένειες της ιρανικής πραγματικότητας. Αφού άφησε τις καλύτερες εντυπώσεις στα διεθνή φεστιβάλ κινηματογράφου, το φιλμ προβάλλεται πλέον και στις ελληνικές αίθουσες από την One from the Heart.

Διεθνές διαγωνιστικό Τμήμα με 13 ευρωπαϊκές ταινίες σε πρώτη προβολή, αφιερώματα στα κακά κορίτσια του φιλμ νουάρ και τον Σταύρο Τσιώλη, ειδικές προβολές, με μικρό αφιέρωμα στον Ντίνο Κατσουρίδη και ταινίες μικρού μήκους, αποτελούν το πρόγραμμα του 34ου Πανοράματος, που θα πραγματοποιηθεί διαδικτυακά, με ελεύθερη είσοδο, από τις 27/01 έως και τις 02/02, στην πλατφόρμα Cinesquare.

Πριν λίγα χρόνια, είχα γράψει σε ένα κείμενο για τον Σταμάτη Κραουνάκη: «Θαυμάζω τους καλλιτέχνες, που έχουν μετατραπεί ήδη -χωρίς να έχουν φτάσει στο τέλος τους- σε μια εποχή που νοσταλγούμε. Σαν ένα καλοκαίρι κάποιας απροσδιόριστης χρονιάς των παιδικών μας χρόνων. Σαν απόδραση σε στιγμές με λιγότερο πόνο. Έτσι είναι ο Κραουνάκης. Αναλγητικός. Τι σπουδαίο…».

Η Θεοδοσία Μαρούτση βρέθηκε στην Αίθουσα «Νίκος Κεσσανλής» της Ανώτατης Σχολής Καλών Τεχνών, όπου το ΕΕΤΕ παρουσιάζει μέχρι τις 18 Φεβρουαρίου την εξαιρετική έκθεση «ΧΑΡΑΚΤΙΚΗ - Από την Προϊστορία, στην Ελλάδα τού Σήμερα», και μίλησε με σημαντικούς συντελεστές της.

Στο νέο του βιβλίο με τίτλο «Όσκαρ καλύτερης ταινίας» ο κριτικός κινηματογράφου Δημοσθένης Ξιφιλίνος επιχειρεί μια κριτική αναδρομή στις ταινίες που απέσπασαν το διασημότερο έπαθλο διεθνώς, αυτό του Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας. Από το μακρινό 1929 και το “Wings” ως και τη «Χώρα των νομάδων» (2021), επτά χρόνια προτού κλείσει ένας αιώνας από την πρώτη τελετή, θυμόμαστε τα 93 φιλμ που απέσπασαν το χρυσό αγαλματίδιο και συζητάμε με τον συγγραφέα για το νέο του πόνημα, το σινεμά και την κριτική. 

ΠΡΟΒΟΛΗ

To CHRONOS Project της Δήμητρας Γαλάνη σε σύμπραξη με τους εξαιρετικούς μουσικούς Πέτρο Κλαμπάνη, Θωμά Κωνσταντίνου, Σπύρο Μάνεση και Χρήστο Ραφαηλίδη επανακυκλοφορεί, με την προσθήκη ως bonus track του τραγουδιού «Μπαξέ Τσιφλίκι» του Βασίλη Τσιτσάνη.

Η ζωγραφική τέχνη του αείμνηστου Αλέκου Φασιανού, όπως αυτή αποτυπώθηκε στον εμβληματικό «Σταυρό του Νότου» και σε έξι ακόμη σημαντικές δισκογραφικές εκδόσεις από πέντε διαφορετικές δεκαετίες.  

 

Η Χριστίνα Ψύχα, μία από τις πιο ξεχωριστές ερμηνεύτριες και τραγουδοποιούς της νεότερης γενιάς, παρουσιάζει τη δική της jazz εκδοχή στον «Πασατέμπο» του Μανώλη Χιώτη και του Γιώργου Γιαννακόπουλου, με τη συνδρομή μίας ομάδας εξαιρετικών μουσικών.

Το νέο sequel του Scream, μια μάλλον όχι ιδιαίτερη ταινία -σύμφωνα με τις κριτικές- για τη ζωή του τρομερού και φοβερού παιδιού του ευρωπαϊκού σινεμά Ράινερ Βέρνερ Φασμπίντερ, μια ταινία – εργόχειρο από τον νεόκοπο και πολλά υποσχόμενο Γεωργιανό κινηματογράφο, Τι βλέπουμε όταν κοιτάμε τον Ουρανό, διεκδικούν την κινηματογραφική μας έξοδο αυτή τη βδομάδα, όπως και το δράμα Για πάντα κοντά σου.

Ο συνθέτης Γιώργος Καζαντζής και ο στιχουργός Κώστας Φασουλάς υπογράφουν «Τα ξένα», το νέο τραγούδι τους με ερμηνευτές τον Παντελή Θαλασσινό και τον Δημήτρη Ζερβουδάκη, που μόλις κυκλοφόρησε ψηφιακά από το Όγδοο.

Το σκηνοθετικό ντεμπούτο του Ιρανού σεναριογράφου Αχμάντ Μπαχραμί, με τίτλο «Έρημη χώρα» (The Wasteland), αγγίζει θέματα ταμπού για το σύγχρονο Ιράν και τις διαφορετικές εθνότητες που ζουν στη χώρα και αποτελεί, με την ομόθυμη γνώμη των κριτικών, ένα εικαστικό αριστούργημα.

Λίγους μήνες μετά την επιτυχημένη γαλλόφωνη διασκευή του στη «Σερενάτα» της Αρλέτας, ο τραγουδοποιός Rémi Cavat, Γάλλος ερωτικός μετανάστης και μόνιμος κάτοικος Μεταξουργείου, διασκευάζει το κλασικό τραγούδι του Λαυρέντη Μαχαιρίτσα «Ένας Τούρκος στο Παρίσι» επίσης στα γαλλικά και μας μιλάει γι’ αυτό.

Ψάχνω τον Πολιτισμό στις στάσεις των λεωφορείων, στα ανοιχτά παράθυρα των ταξί, στις μουσικές των πολυκαταστημάτων, στις τηλεοράσεις, στις αίθουσες αναμονής των ιατρείων και όχι... «Δεν καταλαβαίνω, δεν ξέρω πού πατώ και πού πηγαίνω».

Τα πρόσφατα ζωγραφικά έργα του Λουδοβίκου των Ανωγείων παρουσιάζονται στην Gallery Genesis του Γιώργου Τζάνερη έως τις 22 Ιανουαρίου, αποκαλύπτοντας στο φιλότεχνο κοινό, πέραν του μουσικού του ταλέντου που είναι ευρέως αναγνωρισμένο, το εικαστικό του χάρισμα.

Οδός Μελενίκου, αριθμός 26, στο κέντρο της Αθήνας… Εκεί συνάντησα για πρώτη φορά, πριν από περίπου 3-4 χρόνια  τον Δημήτρη Καρατζιά και τον Μάνο Αντωνιάδη, στο καλλιτεχνικό τους σπίτι, το Vault Theatre Plus.

Στο πλαίσιο του κύκλου ψηφιακών συζητήσεων για την ελληνική κοινωνία “SOCIETY UNCENSORED”, η Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση παρουσιάζει την Τετάρτη 12 Ιανουαρίου στις 12.00 μια συζήτηση που επιχειρεί να απαντήσει στο ερώτημα: «Τι σημαίνει το να είναι κάνεις πολίτης πέρα από τον επίσημο ορισμό του κράτους;».

Aπό τις 12.00 διεξάγεται στο κέντρο της Αθήνας το παν-καλλιτεχνικό συλλαλητήριο διεκδίκησης μέτρων προστασίας του εισοδήματος και της υγείας των εργαζομένων του κλάδου, με μαζική τη συμμετοχή σωματείων, φορέων και καλλιτεχνών, παρά τον βροχερό καιρό.

Έφτασε η ώρα της μεγάλης συλλογικής διεκδίκησης. Τη Δευτέρα 10 Ιανουαρίου στις 12 μ.μ., χιλιάδες μουσικοί και καλλιτέχνες ενώνουν τις φωνές και το τραγούδι τους στα Προπύλαια για να διαμαρτυρηθούν στα οριζόντια μέτρα απαγόρευσης της μουσικής στην εστίαση και τη διασκέδαση, που απειλούν για ακόμα μία φορά την επιβίωσή τους.

Τουλάχιστον η κινηματογραφική χρονιά μπήκε πολύ καλά. Κάθε καινούργια ταινία του Πολ Τομας Άντερσον είναι, τουλάχιστον, γεγονός. Είτε σ’ αρέσει είτε όχι. Και τούτη δω ήταν από αυτές που μου άρεσαν πολύ.

Οι Νορβηγοί Madrugada παρουσιάζουν το τέταρτο single τους “Ecstasy” από τη νέα τους δισκογραφική δουλειά “Chimes at Midnight” που θα κυκλοφορήσει στις 28 Φεβρουαρίου. Την μπάντα θα απολαύσουμε ζωντανά στις 24 Σεπτεμβρίου στο Καλλιμάρμαρο.

Κάθε πράξη Πολιτισμού, όπως η χθεσινοβραδινή συνάντηση του Αλκίνοου Ιωαννίδη με τη Μαρία Φαραντούρη στο «Μουσικό Κουτί» της ΕΡΤ, έχει χαρακτηριστικά κοινωνικής παρέμβασης. Και αυτό που φώναξαν δυνατά σε όλους μας οι δύο ερμηνευτές, λούζοντάς μας στο φως της σπουδαίας τέχνης τους, είναι πως η ομορφιά μπορεί και πρέπει να νικήσει την ευτέλεια.

ΠΡΟΒΟΛΗ
©2021-2024 20/20 MAGAZINE - All rights reserved
 - 
Created by: Antonis Papavomvolakis - Developed by: codica
"