Πρότυπα και Πειραματικά σχολεία - Τι κρύβεται πίσω από την ενίσχυσή τους

«Έτσι είναι, αν έτσι νομίζετε». Η πολιτική του υπουργείου Παιδείας θυμίζει όλο και περισσότερο το έργο του Λουίτζι Πιραντέλο. Η δράση του τοποθετείται σε ένα κλειστοφοβικό περιβάλλον. Οι ήρωες προσπαθούν να αποδείξουν την αλήθεια των ιστοριών τους. Και η Νίκη Κεραμέως εκπληρώνει περίφημα το μότο της πρωταγωνίστριας της ιστορίας: «Είμαι εκείνη που οι άλλοι νομίζουν ότι είμαι». Μέχρι εδώ οι ομοιότητες. Γιατί από εδώ και πέρα η παράσταση του υπουργείου ανήκει στο είδος «θέατρο του παραλόγου». Ή της πολιτικής του ακραίου νεοφιλελευθερισμού και του ταξικού διαχωρισμού.

Πρότυπα και Πειραματικά σχολεία - Τι κρύβεται πίσω από την ενίσχυσή τους
ΠΡΟΒΟΛΗ

Κυριάκος Μητσοτάκης:«Η ενίσχυση των Πρότυπων και Πειραματικών σχολείων ήταν βασική προεκλογική μας δέσμευση. Από την επόμενη σχολική χρονιά, τα Πρότυπα και Πειραματικά σχολεία σε όλη την Ελλάδα θα φτάσουν τα 112 από 62, δίνοντας περισσότερες ευκαιρίες σε περισσότερα παιδιά σε όλη την επικράτεια».

Νίκη κεραμέως: «50 νέα Πρότυπα και Πειραματικά σχολεία σε όλη τη χώρα. Πλέον κάθε Περιφερειακή Διεύθυνση της χώρας θα διαθέτει Πρότυπα ή Πειραματικά σχολεία. Δίνουμε περισσότερες ευκαιρίες σε περισσότερα παιδιά σε όλη την Επικράτεια».

Όταν ακούς τον όρο «Πρότυπα και Πειραματικά σχολεία» σκέφτεσαι ότι αυτό είναι αναβάθμιση.

Γιατί τότε στην εκπαιδευτική μεταρρύθμιση αντιδρούν σύσσωμοι σχεδόν οι σύλλογοι εκπαιδευτικών και ΕΛΜΕ και οι σύλλογοι γονέων ανά την Ελλάδα; Γιατί βγάζει ανακοίνωση η ΟΛΜΕ; Μάλλον κάτι δεν είναι έτσι όπως το νομίζουμε.

Τι σημαίνει η επέκταση του θεσμού των Προτύπων και Πειραματικών Σχολείων;

Η Α΄ ΕΛΜΕ Κυκλάδων εξηγεί: «Εφαρμόζοντας τον νόμο 4692/2020 με τίτλο “Αναβάθμιση του σχολείου και άλλες διατάξεις”, άρθρα 20 και 21, το υπουργείο καλεί τους Συλλόγους Διδασκόντων να αποφασίσουν αν θέλουν το σχολείο τους να χαρακτηριστεί Πρότυπο ή Πειραματικό. Η προσπάθεια γενίκευσης των Πρότυπων και Πειραματικών σχολείων δεν είναι ξεκομμένη από την υπόλοιπη αντιεκπαιδευτική πολιτική. Συνδέεται άμεσα με την προσπάθεια να ενισχυθεί η διαφοροποίηση, η πολυκατηγοριοποίηση, η δημιουργία σχολείων πολλών ταχυτήτων. Δεν έχει καμία σχέση με την αναγκαία αναβάθμιση για όλα τα σχολεία ανεξάρτητα από την περιοχή, τις οικονομικές και κοινωνικές συνθήκες, τη σύνθεση μαθητικού πληθυσμού. Στα Πρότυπα και Πειραματικά σχολεία εφαρμόζονται πρώτα οι αντιεκπαιδευτικές αλλαγές, η αντιδραστική εξοντωτική αξιολόγηση, υποχρεωτική εφαρμογή ευρωπαϊκών και άλλων προγραμμάτων, προωθείται η λογική της αριστείας και τελικά της κατηγοριοποίησης των σχολικών μονάδων. Η θέση του Συλλόγου μας είναι ότι η αναγκαία επιστημονική έρευνα και η πιλοτική εφαρμογή μεταρρυθμίσεων πρέπει να εφαρμόζονται σε γενικά και ειδικά σχολεία που λειτουργούν σε πραγματικές συνθήκες, ώστε τα αποτελέσματα να ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα».

Ενδεικτικά αναφέρουμε τις αρνητικές επιπτώσεις για μαθητές και εκπαιδευτικούς που θα αποφασίσουν ένταξη των σχολείων τους στα Πρότυπα και Πειραματικά σχολεία:

  • Όλοι οι εκπαιδευτικοί της σχολικής μονάδας ΧΑΝΟΥΝ την ΟΡΓΑΝΙΚΗ τους θέση (άρθρο 19 παρ. 15 του Ν.4692/2021). Η θητεία των εκπαιδευτικών στα Πρότυπα και στα Πειραματικά σχολεία είναι πενταετής και ύστερα από το πέρας της θητείας αξιολογούνται από διευθυντή, σύμβουλο και Ειδική Επιτροπή για το αν θα ανανεώσουν τη θητεία τους εκεί ή όχι. Όπως είναι προφανές, κάτι τέτοιο δημιουργεί συνθήκες άκρατου ανταγωνισμού, χειραγώγησης και υποταγής σε όλα αυτά τα σχολεία.
  • Όλοι οι εκπαιδευτικοί αποδέχονται την ατομική αξιολόγησή τους και την επιχειρούμενη εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση της σχολικής μονάδας.
  • Μετατρέπεται ο ρόλος του συντονιστή εκπαιδευτικού έργου σε αξιολογητή, αφού αυτός είναι που θα διενεργεί την ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών (άρθρο 20 παρ. 3β του Ν. 4692/2020).
  • Τα εργασιακά δικαιώματα ακόμα και το διδακτικό ωράριο των εκπαιδευτικών τίθεται υπό αμφισβήτηση, αφού το ΥΠΠΑΙΘ μπορεί να το τροποποιεί κατά το δοκούν (παράγραφο 23 του Άρθρου 19).
  • Η επιλογή των μαθητών δεν θα γίνεται σύμφωνα με τη διεύθυνση κατοικίας αλλά με κλήρωση.
  • Τέλος, για τα σχολεία αυτά θεσμοθετείται η προσέλκυση χορηγών (άρθρο 23), η συμμετοχή του δήμου, του συλλόγου γονέων, συλλόγων αποφοίτων, αλλά και εξωσχολικών «προσωπικοτήτων» μέσω του Συμβούλιου στήριξης του σχολείου (Άρθρο 22). Η γενίκευση των Πρότυπων και Πειραματικών σχολείων σε κάθε περιοχή, η επιλογή και η συγκέντρωση των «καλών» μαθητών αντικειμενικά, υποβαθμίζει το σύνολο των σχολείων, ανακατανέμει το μαθητικό δυναμικό, καταργεί τα γεωγραφικά όρια και ανοίγει το δρόμο για την επιλογή σχολείου από τους γονείς. Αντικειμενικά, ανοίγει ο δρόμος για τη δημιουργία σχολείων πολλών ταχυτήτων, με διαφορετική χρηματοδότηση, διαφορετικό πρόγραμμα, διαφορετικά μαθήματα.

Αξιολόγηση και σχολεία πολλών ταχυτήτων

 Τι σημαίνουν όμως τα παραπάνω και πώς συνδέονται με την αξιολόγηση; Ο Μιχάλης Ρούσσος, καθηγητής Μαθηματικών Λυκείου και μέλος του ΔΣ της Ε ΕΛΜΕ Ανατολικής Αττικής/εκλεγμένος με την Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών, κάνει τη σύνδεση, σε παλαιότερη συνέντευξή μας.

Επιχειρείται διαχωρισμός των σχολείων;
«Η βαθμολόγηση των σχολείων, ο χωρισμός δηλαδή σε καλά και κακά σχολεία, αντικειμενικά θα δημιουργήσει συνθήκες κατηγοριοποίησης. Αυτό σημαίνει ότι ξεκινάει μια συζήτηση με το επίπεδο των σπουδών, με τους καλούς και τους κακούς μαθητές που θα συμμετέχουν στα αντίστοιχα σχολεία, τους καλούς και κακούς καθηγητές που θα ανήκουν στα συγκεκριμένα σχολεία και με το μορφωτικό επίπεδο που το σχολείο θα παρέχει ανάλογα με το μαθητικό δυναμικό».

Πού αποσκοπεί αυτό;
«Πίσω από αυτό κρύβεται ο απώτερος σκοπός, που είναι να του φορτώσουν στην πλάτη τον εκσυγχρονισμό και τον εμπλουτισμό των υποδομών -που είναι ένας άλλος δείκτης- και την προστασία και αξιοποίησή τους. Δηλαδή σου λέει για να έχεις περισσότερα χρήματα στο ταμείο σου, βρες τον τρόπο να αξιοποιήσεις τους σχολικούς χώρους και τις υποδομές που έχεις, ώστε να φέρεις διάφορους χορηγούς για να εξασφαλίσεις χρήματα. Και έχεις και την ευθύνη να εκσυγχρονίσεις και να εμπλουτίσεις αυτές τις υποδομές. Κι έρχεται και σε αξιολογεί για αυτό».

Εδώ κουμπώνει η θεσμοθέτηση της ανεύρεσης χορηγών;
«Ναι. Σου λέει ότι θα πρέπει να ενισχυθούν οι σχέσεις με τους εξωτερικούς φορείς, δηλαδή κοινωνικούς, πολιτιστικούς φορείς και την τοπική κοινωνία, δηλαδή βρες την εταιρεία και το μαγαζάκι να σου χορηγήσει ό,τι χρειάζεσαι. Φυσικά, όταν μιλάμε για επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών που έχει οκτώ δείκτες, ο εκπαιδευτικός που ασκεί λειτούργημα πώς θα είναι και επαγγελματίας συνδεδεμένος με την αγορά, να βρίσκει πόρους και να έχει φορτωμένα στην πλάτη του όλα τα προβλήματα του σχολείου; Αυτά που φέρνει η αξιολόγηση δεν είναι τίποτα άλλο παρά οι κατευθύνσεις που δίνει η έκθεση Πισσαρίδη για την παιδεία. Τι μας λέει; Ενίσχυση δεξιοτήτων, διαφοροποιημένο πρόγραμμα σπουδών, αυτονομία σχολικής μονάδας, που σημαίνει υποχρηματοδότηση των σχολείων, συγχωνεύσεις σχολείων -να φτιαχτούν μεγαλύτερα, με αίθουσες που να χωράνε 30-35 μαθητές- με παράλληλη μείωση των μισθών των εκπαιδευτικών με το πέρασμα του προσωπικού στους δήμους -ήδη τα σχολεία είναι στους δήμους, με ό,τι αυτό σημαίνει για τη συντήρησή τους, αλλά και για το μεγάλο παράθυρο “ρουσφέτι” μεταξύ των ψηφοφόρων με την Tοπική Aυτοδιοίκηση».

Τι θα συμβεί;
«Όλα αυτά που φέρνει η αξιολόγηση είναι κατευθύνσεις που εκφράζονται από την έκθεση Πισαρρίδη, έρχονται βγαλμένες από την εργαλειοθήκη του ΟΟΣΑ και όλες αυτές είναι ψηφισμένες στο τρίτο μνημόνιο. Όλα τα αστικά κόμματα έχουν ψηφίσει την αξιολόγηση. Δεν είναι κάτι που μας ήρθε φέτος, έχει ξεκινήσει το ‘87 και συνεχίζεται διαχρονικά με κυβερνήσεις ΠΑΣΟΚ - ΝΔ - ΣΥΡΙΖΑ και ξανά ΝΔ. Μια επιδίωξη της άρχουσας τάξης να φτιάξει ένα σχολείο χωρισμένο. Το σχολείο του φτωχού και του πλούσιου. Αυτό συνοδεύεται και με αντίστοιχες δυνατότητες. Το φτωχό σχολείο, με το μειωμένο πρόγραμμα σπουδών, θα δίνει και λιγότερες δυνατότητες για επιπλέον μόρφωση. Αυτά δεν είναι κάτι που βγάζουμε από τη φαντασία μας, έχουν εφαρμοστεί σε άλλες χώρες όπως στη Γαλλία, τη Γερμανία, την Ισπανία και την Αγγλία. Σε αυτές τις χώρες η χρόνια εφαρμογή της αξιολόγησης έχει τα εξής αποτελέσματα: Στην Αγγλία τα σχολεία των φτωχών διαλέγουν συγγράμματα και φύλλα αξιολόγησης χαμηλότερου επιπέδου. Στη Γερμανία από τα 11 χρόνια του ο μαθητής καλείται να ακολουθήσει τρεις διαφορετικούς τύπους σχολείων. Πριν τελειώσει το Δημοτικό, τον κατατάσσουν σε επίπεδα. Στη Γαλλία με τη γενίκευση των ζωνών εκπαιδευτικής προτεραιότητας και ευελιξίας στο αναλυτικό πρόγραμμα, έχουμε μέχρι και 25% μείωση της διδακτέας ύλης. Κάποια σχολεία κάνουν λιγότερη ύλη από κάποια άλλα. Συγκεκριμένα, η Γαλλία είναι η χώρα της Ευρώπης με τη μεγαλύτερη συνάφεια επίδοσης μαθητή-κοινωνικοταξικής προέλευσης -δηλαδή ο φτωχός μειωμένες επιδόσεις, ο πλούσιος αυξημένες επιδόσεις. Στην Αγγλία τα παιδιά που προέρχονται από την εργατική τάξη έχουν περίπου 2,5 φορές μικρότερη πιθανότητα να παρακολουθήσουν με επιτυχία το στάδιο που οδηγεί στις ιατρικές, πολυτεχνικές και σχολές φυσικών επιστήμων. Στη Γαλλία οι συνάδελφοι βρίσκονται υπό το καθεστώς του γυρολόγου, κάθε πρωί μαθαίνουν σε ποιο σχολείο θα πάνε να καλύψουν κάποιο κενό. Στη Γερμανία μόνιμοι κρατικοί υπάλληλοι είναι τα στελέχη τη εκπαίδευσης, όλοι οι άλλοι εκπαιδευτικοί είναι με συμβάσεις ελαστικής σχέσης εργασίας. Άρα, λοιπόν, μιλάμε για απαξίωση εντελώς και κλείσιμο των σχολείων. Στη Φινλανδία τα τελευταία χρόνια έχουν κλείσει 2.500 σχολικές μονάδες. Αυτά φέρνει η αξιολόγηση. Αν στόχευε να αναβαθμίσει πραγματικά το σχολείο, θα ήμασταν οι πρώτοι που θα λέγαμε ναι. Δεν φοβόμαστε να αξιολογηθούμε. Έχουμε αξιολογηθεί όλα μας τα χρόνια από το σχολείο, Γυμνάσιο, Λύκειο, Πανεπιστήμιο. Οι περισσότεροι συνάδελφοι έχουν πάρει διδακτορικά και μεταπτυχιακά, έχουν αξιολογηθεί πάρα πολλές φορές».

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΟΛΜΕ

Πρότυπα και Πειραματικά σχολεία: «Αποφασίζομεν και διατάσσομεν»!

Το ΔΣ της ΟΛΜΕ έχει καταγγείλει επανειλημμένα την αντιδημοκρατικότητα της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΑΙΘ, η οποία συστηματικά αποφεύγει το διάλογο με την εκπαιδευτική κοινότητα και αγνοεί επιδεικτικά κάθε αίτημα και πρόταση που κατατίθεται από την ΟΛΜΕ, τους μαθητές και τους γονείς τους.

Για μία ακόμα φορά, το ΥΠΑΙΘ δείχνει την αυταρχική του τακτική αποφασίζοντας τη μετατροπή σχολείων σε Πρότυπα ή Πειραματικά, παρά τις αντίθετες αποφάσεις των συλλόγων διδασκόντων των συγκεκριμένων σχολείων.

Υπενθυμίζουμε ότι το άρθρο 13 του ν.4692 αναφέρει ότι η μετατροπή σε ΠΠΣ γίνεται: «Έπειτα από δημόσια πρόσκληση που εκδίδει ο υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων προς τα σχολεία της Επικράτειας, με την οποία καλούνται να υποβάλουν αίτηση για τον χαρακτηρισμό τους ως Π.Σ. ή ΠΕΙ.Σ. εντός ορισμένης προθεσμίας…». Με βάση τη διαδικασία αυτή συνεδρίασαν οι σύλλογοι διδασκόντων των σχολείων, οι οποίοι με συντριπτικές πλειοψηφίες ή και ομοφωνία αποφάσισαν τη μη μετατροπή των σχολείων τους σε ΠΠΣ. Αντίστοιχες αποφάσεις έλαβαν και σύλλογοι γονέων και κηδεμόνων των σχολείων. Ωστόσο, η κ. Κεραμέως, γνωρίζοντας εκ των προτέρων ότι η εκπαιδευτική κοινότητα διαφωνεί πλήρως με τους αντιεκπαιδευτικούς σχεδιασμούς της, «προνόησε» και προέβλεψε στο προαναφερόμενο άρθρο ότι η μετατροπή ενός σχολείου μπορεί να γίνει και: «Έπειτα από αίτηση του Προϊσταμένου της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, στην οποία υπάγεται το σχολείο».

Μετά τις μαζικές αποφάσεις εκπαιδευτικών και γονέων κατά των ΠΠΣ, η πολιτική ηγεσία έδωσε εντολή στους ΔΔΕ να εισηγηθούν αυτοί, κόντρα στη δημοκρατικά εκφρασμένη βούληση της εκπαιδευτικής κοινότητας, τη μετατροπή σχολείων σε ΠΠΣ.

Δυστυχώς, παρότι ο νόμος τους δίνει μεν τη δυνατότητα να το κάνουν, αλλά σε καμία περίπτωση δεν τους υποχρεώνει, αρκετοί/ές ΔΔΕ γύρισαν την πλάτη στους συναδέλφους τους και τις δημοκρατικές διαδικασίες. Η απόφασή τους αυτή να αγνοήσουν τις απορριπτικές αποφάσεις των Συλλόγων Διδασκόντων και να εισηγηθούν αντίθετα με αυτές είναι αντιδημοκρατική, αντιπαιδαγωγική και αντισυναδελφική και διαλύουν το κλίμα εμπιστοσύνης και συνεργασίας που πρέπει να υπάρχει μεταξύ σχολικών μονάδων και ΔΔΕ.

Με αφορμή τις αντισυναδελφικές εισηγήσεις των ΔΔΕ αυτών, το ΥΠΑΙΘ προχώρησε στην υπ’ αριθμόν 51614/Δ6 Υ.Α. με την οποία μετατρέπει 50 σχολεία α/θμιας και β/θμιας εκπαίδευσης σε ΠΠΣ.

Πέρα από τις παιδαγωγικές συνέπειες που επιφέρει η μετατροπή ενός ΠΠΣ, τις οποίες έχουμε αναλυτικά περιγράψει σε προηγούμενες ανακοινώσεις μας, τεράστιες είναι και οι συνέπειες στο εργασιακό καθεστώς των εκπαιδευτικών των σχολείων αυτών (βλ. ανακοίνωση ΟΛΜΕ 9/3/21).

Υπενθυμίζουμε ενδεικτικά πως στα σχολεία αυτά:

  • Ισχύει το διαφοροποιημένο πρόγραμμα σπουδών.
  • Καταργείται η οργανικότητα αφού οι οργανικές θέσεις αλλάζουν κάθε δύο, τρία, τέσσερα χρόνια ανάλογα με την περίπτωση, με βάση τα τυπικά προσόντα αλλά και τη βαθμολογία που έχουν οι υποψήφιοι εκπαιδευτικοί από την ατομική τους αξιολόγηση. Ένα βήμα πριν το ξήλωμα της μονιμότητας σα να λέμε.
  • Η χρηματοδότησή τους γίνεται και από χορηγίες, δωρεές, επιχορηγήσεις από διάφορες πηγές -δηλαδή χορηγοί, εταιρείες, επιχειρηματικοί όμιλοι δρουν ανεξέλεγκτα στο χώρο του σχολείου, παρεμβαίνοντας στη συνείδηση των μαθητών μας.
  • Οι μαθητές εισάγονται μετά από εξετάσεις ή κλήρωση, άρα γίνεται επιλογή μαθητών και όχι με βάση την περιοχή που μένει ο μαθητής. Συνεπώς το σχολείο παύει να είναι το σχολείο της γειτονιάς και οι μαθητές αναγκάζονται να φοιτούν σε άλλα σχολεία μακριά από το τόπο κατοικίας τους.

Αποτέλεσμα των ΠΠΣ θα είναι η άμεση κατηγοριοποίηση των σχολικών μονάδων. Αλλάζουν ριζικά το σχολείο, τόσο στη μορφή όσο και στο περιεχόμενο.

Ειδικότερα για το εργασιακό καθεστώς των εκπαιδευτικών, πέρα από τη σκληρή αξιολόγηση που τους επιβάλλεται, στο άρθρο 19, παρ. 15 προβλέπεται: «Οι εκπαιδευτικοί που είναι τοποθετημένοι οριστικά σε σχολείο που χαρακτηρίζεται ως Π.Σ. ή ΠΕΙ.Σ. παύουν να είναι οριστικά τοποθετημένοι σε αυτό». Με την πρόβλεψη αυτή, οι εκπαιδευτικοί που επί χρόνια υπηρετούσαν στα σχολεία αυτά χάνουν την οργανική τους θέση, την οποία είχαν αποκτήσει αξιοκρατικά με βάση τα μόριά τους. Ακόμα και το «πλεονέκτημα» που τους δίνεται από το νόμο να τοποθετηθούν κατά προτεραιότητα, συγκρινόμενοι με τους λοιπούς υπεράριθμους σε άλλη οργανική (αρθρ. 19, παρ. 16), επί της ουσίας αίρεται, αφενός επειδή οι διαδικασίες ρύθμισης των υπεραριθμιών σε κάποια ΠΥΣΔΕ έχουν ήδη ολοκληρωθεί, αφετέρου διότι στα περισσότερα ΠΥΣΔΕ δεν υπάρχουν αρκετά διαθέσιμα οργανικά κενά. Στα δε νησιωτικά ΠΥΣΔΕ, ελλοχεύει ο κίνδυνος οι συνάδελφοι αυτοί να τοποθετηθούν σε διαφορετικό νησί από αυτό στο οποίο κατοικούν και υπηρετούν έως σήμερα. Η αδιαφορία του ΥΠΑΙΘ, αλλά και των «πρόθυμων» ΔΔΕ για την επαγγελματική και οικογενειακή ζωή των εκπαιδευτικών είναι προκλητική. Είναι προφανές ότι πρέπει να υπάρξει άμεσα πρόνοια από το ΥΠΑΙΘ για την επαγγελματική εξασφάλιση όλων των εκπαιδευτικών αυτών.

Καταγγέλλουμε την πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ για την άκρως αυταρχική και αλαζονική συμπεριφορά της απέναντι στους εκπαιδευτικούς.

Καταγγέλλουμε τους ΔΔΕ που αντισυναδελφικά επέλεξαν να καταδικάσουν τα σχολεία σε πρωτόγνωρες αντιπαιδαγωγικές συνθήκες και τους συναδέλφους σε επαγγελματική απαξίωση και ομηρία.

Απαιτούμε να αποσυρθεί άμεσα η υπ’ αριθμόν 51614/Δ6 Υπουργική Απόφαση.

Απαιτούμε το ΥΠΑΙΘ να δείξει επιτέλους σεβασμό στους εκπαιδευτικούς που τόσα χρόνια, και ειδικά κατά την περίοδο της πανδημίας, κράτησαν όρθιο το δημόσιο σχολείο!

Διαδικτυακή εκδήλωση διοργανώνει η Α-Γ ΕΛΜΕ Β΄Αθήνας

Το θέμα της εκδήλωσης που θα πραγματοποιηθεί σήμερα Τετάρτη 26 Μαΐου 2021 στις 19.30 είναι «Αξιολόγηση στην εκπαίδευση / Πρότυπα - Πειραματικά σχολεία: Ρητοί και άρρητοι στόχοι. Βήματα προς τη βελτίωση της εκπαίδευσης ή προς το κενό;»

Ομιλητές

Γιώργος Μπαγάκης, ομότιμος καθηγητής Τμήματος Κοινωνικής & Εκπαιδευτικής Πολιτικής Πανεπιστημίου Πελοποννήσου

Παύλος Χαραμής, εκπαιδευτικός ερευνητής, τ. πρόεδρος ΚΕΜΕΤΕ της ΟΛΜΕ

Χρήστος Κάτσικας, εκπαιδευτικός ερευνητής

Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να την παρακολουθήσουν από τον σύνδεσμο: https://us02web.zoom.us/j/3608547428?pwd=RG4rUnVTV2JLQzhEWGdESlRmRkxFUT09

Ακολουθήστε το 20/20 Magazine στο Google News, στο Facebook, το Twitter και το Instagram.
ΠΡΟΒΟΛΗ