«Υπαρκτή η πιθανότητα διαρροής του κορωνοϊού από εργαστήριο»

18 κορυφαίοι επιστήμονες, μεταξύ των οποίων o Ravindra Gupta, καθηγητής κλινικής μικροβιολογίας στο Cambridge o Jesse Bloom, που μελετά την εξέλιξη των ιών στο αντικαρκινικό ερευνητικό κέντρο Fred Hutchinson, σε έκθεσή τους που απέστειλαν στον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας, ισχυρίζονται πως η θεωρία περί διαρροής του κορονοϊού στη Γουχάν της Κίνας, από εργαστήριο, θα πρέπει να ληφθεί σοβαρά υπόψη έως ότου υπάρξουν επαρκή στοιχεία που να την διαψεύδουν.

«Υπαρκτή η πιθανότητα διαρροής του κορωνοϊού από εργαστήριο»
ΠΡΟΒΟΛΗ

Νερό στο "μύλο" των θεωριών συνομωσίας ρίχνει έκθεση 18 κορυφαίων επιστημόνων που ισχυρίζονται πως η θεωρία περί διαρροής του SARS-CoV-2 από εργαστήριο θα πρέπει να ληφθεί σοβαρά υπόψη έως ότου υπάρξουν επαρκή στοιχεία που να την διαψεύδουν.
Οι επιστήμονες μάλιστα κατηγορούν τον Π.Ο.Υ, πως δεν έδωσε την «απαραίτητη προσοχή» σε αυτή την θεωρία.

Θυμίζουμε ότι στην τελική της έκθεση, η επιστημονική ομάδα του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας που είχε επισκεφθεί τη Γουχάν, είχε απορρίψει τη θεωρία πως ο ιός διέφυγε από εργαστήριο. Αντίθετα, η έρευνα είχε καταλήξει στο συμπέρασμα ότι η μετάδοση του κορονοϊού από νυχτερίδες σε ανθρώπους μέσω ενός άλλου ζώου, είναι το πιο πιθανό σενάριο.

«Απαιτείται ακόμη περισσότερη έρευνα για να προσδιοριστεί η προέλευση της πανδημίας», υποστηρίζουν οι κορυφαίοι επιστήμονες, μεταξύ των οποίων o Ravindra Gupta, καθηγητής κλινικής μικροβιολογίας από το Cambridge και o Jesse Bloom, o οποίoς μελετά την εξέλιξη των ιών στο ερευνητικό κέντρο Fred Hutchinson για τον καρκίνο.

«Οι θεωρίες της τυχαίας απελευθέρωσης από ένα εργαστήριο και της διαρροής του κορονοϊού παραμένουν πιθανές», δήλωσε ένας ακόμα της ομάδας των 18, ο David Relman, καθηγητής μικροβιολογίας στο Στάνφορντ, σε επιστολή του στο επιστημονικό περιοδικό «Science».

«Πρέπει να λάβουμε σοβαρά υπόψη τις υποθέσεις τόσο για τις φυσικές όσο και για τις εργαστηριακές διαρροές έως ότου έχουμε επαρκή στοιχεία», υπογραμμίζουν οι επιστήμονες, που τονίζουν ότι απαιτείται μια αυστηρή, επιστημονική και όχι πολιτικά υποκινούμενη έρευνα. «Υπάρχει -λόγω του ιού- αντι-Ασιατικό κύμα σε ορισμένες χώρες, παρόλο που στην αρχή της πανδημίας, ήταν οι κινέζοι γιατροί, επιστήμονες, δημοσιογράφοι και πολίτες που μοιράστηκαν με τον κόσμο σημαντικές πληροφορίες για την εξάπλωση του ιού— συχνά με μεγάλο προσωπικό κόστος».

Είναι γεγονός πως η δημοσίευση της έκθεσης του Π.Ο.Υ. καθυστέρησε χαρακτηριστικά και αυτό δημιούργησε ερωτήματα σχετικά με την προσπάθεια επηρρεασμού από την κινεζική κυβέρνηση. Η έκθεση τότε του Π.Ο.Υ. απέκλεισε την θεωρία πως ο κορωνοϊός θα μπορούσε να είχε διαρρεύσει εργαστήριο.

Αυτή η επικριτική επιστολή των 18 επιστημόνων έρχεται λίγες μέρες μετά την έκθεση ανεξάρτητης επιτροπής η οποία κατέληξε στο συμπέρασμα ότι η πανδημία του κορονοϊού ήταν μία καταστροφή που μπορούσε να αποφευχθεί. Αν η παγκόσμια κοινότητα είχε αντιδράσει πιο γρήγορα, εκατοντάδες χιλιάδες ζωές θα μπορούσαν να είχαν σωθεί.

«Αν ο ΠΟΥ είχε προειδοποιήσει τις χώρες νωρίτερα και οι παγκόσμιοι ηγέτες που «αρνούνται την επιστήμη» είχαν λάβει σοβαρά υπόψη την απειλή τότε «δεν θα εξετάζαμε μια επιταχυνόμενη πανδημία», αναφέρει η επιστολή η οποία δημοσιεύθηκε σήμερα (14/05/21).

πηγή: Daily Mail, the Wall Street Journal

Ακολουθήστε το 20/20 Magazine στο Google News, στο Facebook, το Twitter και το Instagram.
ΠΡΟΒΟΛΗ