Καταγγελία στο 2020mag.gr: Ομοφοβικές διατυπώσεις περί "διάδοσης" της ομοφυλοφιλίας σε θέμα Πανελλαδικών των ΕΠΑΛ (έγγραφα)

Πρόσφατα λάβαμε στο 2020mag.gr, μια επιστολή διαμαρτυρίας από τον Α.Τ., ο οποίος μας ενημέρωσε για ομοφοβικές -και αντιεπιστημονικές- διατυπώσεις στην εξεταστέα ύλη των πανελλαδικών εξετάσεων σε ΕΠΑΛ της Θεσσαλονίκης.

Καταγγελία στο 2020mag.gr: Ομοφοβικές διατυπώσεις περί
ΠΡΟΒΟΛΗ

Ο Α.Τ. αντέδρασε με -πρωτοκολλημένη- καταγγελία στη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Θεσσαλονίκης, σχετικά με ερώτηση στις πανελλαδικές εξετάσεις στο μάθημα "Υγιεινή" του τομέα "Υγεία και Πρόνοια", όπου αναγραφόταν μεταξύ άλλων, το υποερώτημα: «Να αναφέρετε επτά παράγοντες που  επηρεάζουν τη συχνότητα εμφάνισης των σεξουαλικώς μεταδιδόμενων νοσημάτων». Όπως αναφέρει ο Α.Τ., στην ορθή απάντηση (όπως διατυπώνεται στο εγχειρίδιο της «Υγιεινής – Μικροβιολογίας» της Γ’ Λυκείου των ΕΠΑΛ) περιλαμβάνεται μεταξύ άλλων και ο παράγοντας "Διάδοση της ομοφυλοφιλίας". 

Στην καταγγελία του προς τις υποδιευθύνσεις του υπουργείου Παιδείας και την Επιτροπή Θεμάτων, ο Α.Τ. αναφέρει:

«Στο ερώτημα "Γ3 β)", καλούμαστε να απαντήσουμε ότι ένας παράγοντας που επηρρεάζει την συχνότητα των σεξουαλικώς μεταδιδόμενων νοσημάτων είναι "η διάδοση της ομοφυλοφιλίας". Θεωρώ ότι σε μια χώρα ελεύθερης ζωής για την ομοφυλοφιλία, μόνο ως ρατσιστική μπορεί να χαρακτηριστεί. Παρακαλώ να ενεργήσετε αναλόγως»

Στην επιστολή του στο 2020mag.gr, ο Α.Τ., αναφέρει (επισυνάπτωντας τα παραπάνω έγγραφα):

Στα θέματα των φετινών πανελλαδικών εξετάσεων στο μάθημα «Υγιεινή» του Tομέα «Υγεία και Πρόνοια», τέθηκε, μεταξύ άλλων, το υποερώτημα: «Να αναφέρεται επτά παράγοντες που  επηρεάζουν τη συχνότητα εμφάνισης των σεξουαλικώς μεταδιδόμενων νοσημάτων».

Στην ορθή απάντηση όπως διατυπώνεται στο εγχειρίδιο της «Υγιεινής – Μικροβιολογίας» της Γ’ Λυκείου των ΕΠΑΛ, περιλαμβάνεται μεταξύ άλλων και ο παράγοντα  "Διάδοση της ομοφυλοφιλίας".

Παρόλο που το -πρωτίστως ιατρικό- αυτό απολίθωμα είχε εντοπιστεί από μαθητές της τάξης οι οποίοι ζήτησαν από τον υπεύθυνο καθηγητή (-τρια) να θέσει το ζήτημα στην επιτροπή σχολικών βιβλίων, όχι μόνο κανείς δεν ασχολήθηκε, όχι μόνο η επιτροπή θεμάτων δεν ευαισθητοποιήθηκε, (έστω προς συγκάλυψη του), αλλά το ανέδειξε κιόλας ακόμη περισσότερο, επιλέγοντας το ως θέμα στις πανελλαδικές εξετάσεις.

Ακολούθησε παρέμβαση με γραπτή μου καταγγελία προς την επιτροπή (επισυνάπτεται). 

Επειδή, προφανώς, το ζήτημα δεν είναι πρωτίστως η πολιτική ορθότητα, αλλά η ουσία των συνειδήσεων των μελλοντικών πολιτών, που διαμορφώνει η εκπαίδευση, ο δάσκαλος και το περιεχόμενο των σχολικών βιβλίων, έχει νόημα να σταθεί κανείς σε μια τέτοια -φαινομενικά- λεπτομέρεια, που όμως με μεγάλη ισχύ, προάγει τον διαχωρισμό, τη μισαλλοδοξία, και τον ρατσισμό. Που αντιμετωπίζει την ομοφυλοφιλία σαν αρρώστια, κοινωνικό πρόβλημα, μόδα, συνήθεια ή φήμη που "διαδίδεται"

Α.Τ.

Ακολουθήστε το 20/20 Magazine στο Google News, στο Facebook, το Twitter και το Instagram.
ΠΡΟΒΟΛΗ