ΘΕΜΑ 2020mag.gr: Κεντρική οδηγία για ανάθεση "εμβολιασμού κατ' όικον" σε εταιρεία... ραδιοταξί

Η ιστορία του Δήμου Βριλησσίων είναι καταδεικτική για τις προθέσεις και τις παλινωδίες της κυβέρνησης στο θέμα του εμβολιασμού των πολιτών. Στον Οργανισμό Κοινωνικής Προστασίας & Αλληλεγγύης του Δήμου Βριλησσίων (ΟΚΠΑ ΔΒ) οργάνωσαν, ετοίμασαν και εξασφάλισαν δωρεάν την διενέργεια του προγράμματος «εμβολιασμός κατ΄οίκον», αλλά η κεντρική οδηγία που δόθηκε ήταν... διαφορετική.

ΘΕΜΑ 2020mag.gr: Κεντρική οδηγία για ανάθεση

Η 1η ΥΠΕ -ως όφειλε- δεν μπήκε καν στον κόπο να μεταφέρει την "κεντρική οδηγία", στην αρμόδια υπηρεσία του Δήμου.

Ακόμα πιο ενδεικτική όμως είναι η απάντηση της  υποδιοικήτριας της 1ης ΥΠΕ κ. Γιαννούλας Νταβώνη στο 2020mag.gr.

Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή:

Το παρακάτω mail το έλαβαν οι δημότες του Δήμου Βριλησσίων που περίμεναν να εμβολιαστούν στο σπίτι τους, αλλά αυτό καθυστερούσε γιατί η -δωρεάν- αυτή συνεργασία, αποφασίστηκε κεντρικά να μην προχωρήσει.

«Λόγω και του αυξημένου ενδιαφέροντος όλων όσων αναμένουν εμβολιασμό κατ΄οικον και κατόπιν της ανακοίνωσης μας (28/7/21) και της συνεννόησης που υπήρξε για συνεργασία μας με την 1η ΥΠΕ (επιστολή της 1ης ΥΠΕ στις 23/7/21) και τα Τοπικά Ιατρεία με τα Δημοτικά Ιατρεία του Δήμου μας και το Β.σ.Σ για την έναρξη των εμβολιασμών κατ΄οίκον, μέσω της παραχώρησης μας υπηρεσιακού οχήματος και ιατρικού και νοσηλευτικού προσωπικού από τον Κοινωνικό Οργανισμό, καθώς και τον προγραμματισμό των επισκέψεων, ενημερώνουμε τους συμπολίτες μας που έχουν δηλώσει ήδη επιθυμία εμβολιασμού κατ΄οίκον, ότι με μεγάλη μας λύπη και έκπληξη πληροφορηθήκαμε (κατόπιν δικού μας ενδιαφέροντος μέσω ερωτήματος που απευθύναμε για την καθυστέρηση της έναρξης εμβολιασμού, στην 1η ΥΠΕ) ότι η δωρεάν αυτή συνεργασία αποφασίστηκε κεντρικά να μην προχωρήσει.

Προτιμήθηκε δε, η ανάθεση της μετακίνησης του ιατρικού προσωπικού των Τοπικών Ιατρείων, σε εταιρία ραδιοταξί! Ως εκ τούτου παρακαλούμε να επικοινωνείτε με το τηλ. της ΥΠΕ, καθότι δεν έχουμε ενημερωθεί επίσημα, αν έστω θα συνεχιστεί η διαδικασία καταγραφής αιτημάτων από εμάς κατόπιν του αποκλεισμού των υπηρεσιών μας. Στο μερίδιο που ΔΕΝ μας αναλογεί ζητάμε την κατανόηση σας, για την όποια ταλαιπωρία.

Β. Αρσένη-Λάμπρου Πρόεδρος ΟΚΠΑΔΒ Αντιδ/ρχος Κοινωνικής Πολιτικής& Αγωγής Υγείας Δήμου Βριλησσίων».

Επικοινωνήσαμε με την κυρία Αρσένη-Λάμπρου και τη ρωτήσαμε τα αυτονόητα:

Όμως άρχισε ο κόσμος να μας παίρνει τηλέφωνο. λέγοντας ότι αργούσαν να τους ενημερώσουν για να κάνουν το εμβόλιο. Έτσι τους αναζητήσαμε εμείς και μάθαμε ανεπίσημα ότι ανατέθηκε η μετακίνηση σε ραδιοταξί

Είχατε προχωρήσει στο πρόγραμμα και τι συνέβη;
«Είχαμε συνεννοηθεί. Είχαμε στείλει e-mail λέγοντας ότι πολύ ευχαρίστως να βοηθήσουμε μέσω του προγράμματος, βοήθεια στο σπίτι του Δήμου μας. Όπως είναι λογικό γνωρίζουμε όλους τους δημότες μας, ειδικά την τρίτη ηλικία που εξυπηρετούμε σε αυτό το πρόγραμμα».

Πήρατε θετική απάντηση και τι προγραμματίσατε;
«Εκτός από την μεταφορά είχαμε και ιατρικό προσωπικό από τα δημοτικά ιατρεία που μπορούσαμε να προσφέρουμε. Δωρεάν φυσικά όλα. Είχαμε βγάλει το πρόγραμμά μας έτσι ώστε να υπάρχει μέσα στη μέρα κενό για να μπορέσουμε να εξυπηρετήσουμε, ήμασταν έτοιμοι».

Αν καταλαβαίνω καλά, ανταποκριθήκατε και φτιάξατε το πλαίσιο ακριβώς όπως έπρεπε, χωρίς καμία οικονομική επιβάρυνση για τους δημότες σας;
«Ακριβώς και τα είχαμε ετοιμάσει πολύ νωρίτερα όλα. Στείλαμε στην ΥΠΕ στην αρχή όταν έβγαλαν ανακοίνωση, τα στοιχεία των δημοτών μας που θέλανε να κάνουν εμβόλιο κατ΄οίκον. Τα στείλαμε στην ΥΠΕ με ειδικό κωδικό, προσωπικά δεδομένα, τα πάντα. Όμως άρχισε ο κόσμος να μας παίρνει τηλέφωνο, λέγοντας ότι αργούσαν να τους ενημερώσουν για να κάνουν το εμβόλιο. Έτσι τους αναζητήσαμε εμείς και μάθαμε ανεπίσημα ότι ανατέθηκε η μετακίνηση σε ραδιοταξί. Στείλαμε ξανά e-mail ζητώντας να ενημερωθούμε αν θα συνεχίσουμε να στέλνουμε τα στοιχεία και μας είπαν προφορικά ναι. Εμείς συνεχίζουμε να τα στέλνουμε, αλλά δεν προχωρήσαμε να εξυπηρετήσουμε δωρεάν, αφού ήταν κεντρική απόφαση να μην το κάνουμε. Απλά περιμέναμε να έχουμε μία επίσημη γραπτή, ενημέρωση γιατί κρατούσαμε ώρες κενές μήπως και πάμε για εμβολιασμό. Πιστεύουμε ότι θα έπρεπε να υπάρχει μία καλύτερη συνεργασία».

Δεν ανταποκρίθηκαν ποτέ με γραπτή ενημέρωση ακόμα και σήμερα που μιλάμε;
«Όχι, ποτέ».

Γνωρίζετε αν εμβολιάστηκαν οι δημότες σας;
«Όχι δεν το γνωρίζω αλλά ξέρω ότι κάποιοι μας έπαιρναν και διαμαρτύρονταν γιατί δεν είχαν ενημέρωση».

Να συνοψίσω ξανά. Ήσασταν εντελώς έτοιμοι να παρέχετε  τους πόρους σας και τις υπηρεσίες σας, στη διάθεση των δημοτών σας δωρεάν και αυτό δεν έγινε δεκτό από την 1η ΥΠΕ λόγω κεντρικής οδηγίας;
«Ναι και μάλιστα εμείς ρωτήσαμε, δεν ενημερωθήκαμε ποτέ επίσημα. Στόχος μας είναι να περιοριστεί το ιικό  φορτίο στην πόλη μας και για αυτό κάνουμε τα πάντα. Έχουμε δημιουργήσει ολόκληρο δίκτυο με ανακοινώσεις, κάναμε ένα χρόνο προετοιμασία.  Είμαστε περήφανοι για το προσωπικό μας, για όλους και για τον τρόπο που λειτουργήσαμε σε αυτή τη συγκυρία. Θέλαμε να βοηθήσουμε-δεν θέλουμε κάτι άλλο, ούτε επιδιώκουμε κάτι άλλο- ανώνυμα και όμορφα να λειτουργήσουμε το πρόγραμμα του εμβολιασμού στο σπίτι με τον καλύτερο δυνατό τρόπο και χωρίς επιβάρυνση για τους δημότες μας. Να διευκολύνουμε το κράτος. Αφού μπορούμε να το κάνουμε γιατί όχι;»

Το 2020mag.gr ζήτησε τη θέση της υποδιοικήτριας της 1ης ΥΠΕ κ. Γιαννούλα Νταβώνη. Ο διάλογος που ακολουθεί είναι αποκαλυπτικός.

«Εμείς ξεκινήσαμε μετά από εντολή που είχαμε από το υπουργείο Υγείας και από τη Γενική Γραμματεία Πρωτοβάθμιας Φροντίδας να ενισχύσουμε τον εμβολιασμό με εμβολιασμούς κατ΄οίκον. Μετά από μία διάταξη έπρεπε να βρούμε τους ανθρώπους με κινητικά προβλήματα, ΑμεΑ, κ.λ.π, που δεν μπορούν να βγουν από το σπίτι. Αποφασίσαμε να τους αντλήσουμε από τους δήμους, από τα προγράμματα που μπορεί να έχουν. Ζητήσαμε επιπλέον, να το αναρτήσουν και στις ιστοσελίδες τους και να υπάρχει μία διαρκής καταγραφή που ανοιχτή ακόμα μέχρι τώρα για να διευκολυνθεί αυτό το έργο», δηλώνει αρχικά η κ. Νταβώνη.  

Πολύ ωραία. Και η συνδρομή για δωρεάν μεταφορά γιατί δεν αξιοποιήθηκε;
«Προφανώς επειδή ήταν Αύγουστος και έπαιρνε ο κόσμος τις άδειες του. Υπήρχαν και κάποιες ανειλημμένες υποχρεώσεις των οδηγών, υπήρχε πρόβλημα, το οποίο μεταφέραμε στην πολιτική ηγεσία του υπουργείου. Έτσι βγήκε μία διάταξη που έλεγε ότι έχουμε το δικαίωμα να νοικιάσουμε εμείς σαν υγειονομική περιφέρεια ένα ταξί, δύο ταξί, 100 ταξί να κάνουμε μία σύμβαση τέλος πάντων, που θα εξυπηρετούσε τους εμβολιασμούς κατ΄οίκον».

Κατανοητά όσα μου λέτε, άλλα έχω μία τελείως διαφορετική εικόνα από την αντιδήμαρχο Βριλησσίων. Ας πούμε όμως ότι συνέβη έτσι, όταν τελείωσαν οι άδειες αφού τρέχει ακόμα το πρόγραμμα, γιατί δεν χρησιμοποιείτε τη δωρεάν παροχή του δήμου;
«Γιατί άλλαξε η διαδικασία, η εντολή που έχουμε είναι αυτή».

Άλλαξε για όλους τους δήμους;
«Φυσικά για όλους τους δήμους, σε κανένα δήμο δεν χρησιμοποιούμε αυτοκίνητο. Χρησιμοποιούμε παντού ραδιοταξί, από την πρώτη στιγμή».

Είχατε την ίδια δυσκολία και στους άλλους δήμους να συνεννοηθείτε;
«Ναι, να φανταστείτε ότι υπήρχαν κάποιοι δήμοι που δεν είχαν καν άνθρωπο ή αυτοκίνητο».

Μάλιστα. Δεν μπορούσε κανένας δήμος να σας βοηθήσει με αυτοκίνητα και για αυτό καταλήξατε να κάνετε ιδιωτική σύμβαση με ραδιοταξί; Θέλετε να μου πείτε ποιοι δήμοι μπορούσαν και ποιοι δεν μπορούσαν;
«Όχι δεν μπορώ να σας πω».

Γιατί δεν μπορείτε να μου πείτε; Λογικά οι δήμοι πρέπει να είχαν διαθέσιμα αυτοκίνητα γιατί καταφύγατε σε μισθώσεις με πληρωμή;
«Γιατί υπήρχαν διαφορές δυσλειτουργίες».

Από το διάλογο που έχουμε συμπεραίνω ότι για να ευσταθεί αυτό που μου λέτε, θα έπρεπε το 80% των δήμων να έχει πει ότι δεν μπορεί να παρέχει δωρεάν μεταφορά. Θα ήθελα ακριβώς το ποσοστό για να δούμε αν είναι ένα μεμονωμένο περιστατικό ή αν όντως υπάρχει κάποιο ζήτημα στην υπόθεση να μας πείτε πόσοι ήταν οι δήμοι...
«Τι ζήτημα μπορεί να προκύψει»;

Το αυτονόητο ζήτημα. Ότι ενώ οι δήμοι προσέφεραν δωρεάν μεταφορά, ανατέθηκε η μεταφορά σε ιδιωτική εταιρεία.
«Υπάρχει διάταξη με την οποία γίνεται η ανάθεση σε ιδιωτικές εταιρείες».

Μεταγενέστερη διάταξη -όπως μου είπατε- επειδή είχατε προβλήματα.
«Όχι βέβαια πριν ξεκινήσουμε ήταν η διάταξη».

Μου είπατε πριν ότι απευθυνθήκατε στο υπουργείο γιατί υπήρχε πρόβλημα με το να βρείτε οδηγούς καθώς ήταν Αύγουστος κ.λπ. Τελικά η διάταξη είναι μεταγενέστερη ή προγενέστερη; Δεν ψάξετε να δείτε αν υπάρχει δωρεάν τρόπος μετακίνησης;
«
Σας εξήγησα κάποιοι δήμοι μπορούσαν, κάποιοι δήμοι δεν μπορούσαν».

Ωραία θα ήθελα ακριβώς τους δήμους που δεν ανταποκρίθηκαν
«Όχι βέβαια δεν μπορώ να σας δώσω κάτι τέτοιο, δεν μπορούσαν εκείνη τη στιγμή γιατί ήταν σε άδεια.. προσέφερε δηλαδή μεταφορά η κυρία Αρσένη;»

Έχω επώνυμα την μαρτυρία της που λέει ότι προσέφερε αλλά δεν αξιοποιήθηκε από την  ΥΠΕ. Είχανε διαμορφώσει μέχρι και το πρόγραμμά τους, ειδικά για να μπορούν να εξυπηρετούν κάθε μέρα.
«Ποτέ δεν συνέβη αυτό».

Να υποθέσουμε ότι δεν συνέβη στο δήμο Βριλησσίων, θέλετε να μου πείτε αν αυτή την επικοινωνία την κάνατε σε όλους τους δήμους και κανένας δήμος δεν μπορούσε να ανταποκριθεί;
«Η κυρία Αρσένη δε μου έστειλε ονόματα».

Οι υπόλοιποι δήμοι δεν ανταποκρίθηκαν;
«Εσάς σας αφορά μόνο για την κυρία Αρσένη!»

Όχι μας αφορά για όλους τους δήμους. Οι άλλοι δήμοι λοιπόν ανταποκρίθηκαν;
«Οι υπόλοιποι δήμοι άμα θελήσουν να σας απαντήσουν, βρείτε τους να σας απαντήσουν»

Μάλιστα τα δημοσιεύσω αυτά που μου λέτε, ναι;
«Ναι και σας λέω δεν μου έστειλε όνομα οδηγού ποτέ».

Σας έστειλε όμως τη διαθεσιμότητα του δήμου να σας εξυπηρετήσει δωρεάν.

Κύρια Νταβώνη θα επιμείνω. Θέλετε να μου πείτε παρακαλώ πόσοι ήταν οι δήμοι που δεν μπορούσατε να συνεννοηθείτε ώστε να πληρώσουμε 50.000 ευρώ για ραδιοταξί;
«Γιατί πιάνεται τους όλους τους δήμους, πείτε μου ποιο είναι ακριβώς το ρεπορτάζ για να ξέρω τι θα κάνω από δω και πέρα! Να επικεντρωθούμε στο δήμο Βριλησσίων από εκεί ξεκινήσαμε να επικεντρωθούμε σε αυτόν!»

Ξεκινήσαμε από το δήμο Βριλησσίων γιατί ήρθε ένα mail στα χέρια μου το οποίο και θα δημοσιεύσω. Αφού επικοινώνησα με το δήμο Βριλησσίων διαπίστωσα ότι προκύπτει ένα μεγαλύτερο θέμα που αφορά όλους τους δήμους. Οπότε πρέπει να το δούμε συνολικά, καθώς μου λέτε ότι συνολικά δεν μπορέσατε να καλύψετε με δωρεάν εξυπηρέτηση.
«Ποιος σας είπε ότι δεν μπορούσαμε; Άλλοι λέγανε δεν μπορούμε, άλλοι λέγανε μπορούμε δύο ώρες τη μέρα, άλλοι μισή ώρα».

Θα επιμείνω Θέλει μία οργάνωση, την οποία αναλαμβάνει αυτός που πρέπει να εκπονήσει το πρόγραμμα εμβολιασμού, που στην προκειμένη περίπτωση ήταν η 1η ΥΠΕ και εσείς. Ρωτάω και πάλι ήταν τόσο μεγάλη η δυσλειτουργία στους δήμους που έπρεπε να στραφείτε σε ιδιωτική εταιρεία;
«Βέβαια ήταν πάρα πολύ μεγάλη».

Απαντήστε μου σας παρακαλώ συγκεκριμένα παρακαλώ
«Εσείς με πήρατε για το δήμο Βριλησσίων».

Για να το κλείσουμε η απάντηση σε αυτό που σας ρωτάω είναι ότι επειδή πήρα για το δήμο Βριλησσίων δεν μου δίνετε συγκεκριμένη συνολική απάντηση;
«Ποιο είναι το θέμα σας, δεν καταλαβαίνω ποιο είναι το θέμα σας!»

Εξηγώ και πάλι. Υπήρχε δωρεάν τρόπος μετακίνησης τον οποίο προσέφερε ο -οποιοδήποτε-  δήμος, ο οποίος δεν χρησιμοποιήθηκε και ανατέθηκε σε ιδιωτική εταιρεία με 50.000 ευρώ, ενώ υπήρχε τρόπος να γίνει δωρεάν. Αυτό είναι το θέμα μας.
«Ποιος το ρωτάει αυτό; η κυρία Αρσένη;»

To 2020mag.gr. Θέλετε να μου απαντήσετε στο θέμα που προκύπτει;
«Αυτή την εντολή είχαμε εμείς από το υπουργείο».

Είχατε τελικά εντολή κυρία Νταβώνη ή δεν ανταποκρίθηκαν οι δήμοι;
«Από τους 23 δήμους που είχαμε επικοινωνία -μισό λεπτό να μετρήσω σε πόσους είχαμε δυσλειτουργία-. Σε 16.»

Σε αυτούς που απομένουν γιατί δεν χρησιμοποιήσατε τη δωρεάν παροχή αφού καταφέρατε να συνεννοηθείτε;
«Με ανακρίνετε; έχω αργήσει στο ραντεβού μου»

ΣΧΟΛΙΑ
Το 20/20 magazine σέβεται απόλυτα το δικαίωμα του αναγνώστη/ριας, να εκφράζει ανεμπόδιστα και ελεύθερα τις απόψεις του/της στο πλαίσιο ενός ελεύθερου και κόσμιου διαλόγου. Παρόλα αυτά υπογραμμίζουμε ρητά ότι τα σχόλια των επισκεπτών του www.2020mag.gr, εκφράζουν και απηχούν αποκλειστικά τον χρήστη/ρια και μόνον αυτόν. Το www.2020mag.gr διατητηρεί το δικαίωμα να μην αναρτά ή/και να διαγράφει απρεπή, υβριστικά και διαφημιστικά σχόλια (απαγορεύονται επίσης τα σχόλια που παραπέμπουν με ενεργό link σε άλλες ιστοσελίδες). Οι χρήστες που θα χρησιμοποιούν ύβρεις, απρεπείς εκφράσεις ή θα προκαλούν, θα αποκλείονται.