Ανοιχτά σχολεία χωρίς καμία πρόβλεψη - 14 χιλάδες κρούσματα με το καλημέρα σας

«Βρείτε τρόπο να καλύψετε τα κενά εκ των έσω» - Συνδιδασκαλίες και μαθήματα μέσω πλατφόρμας από εκπαιδευτικούς που νοσούν - 14 χιλάδες κρούσματα με το καλημέρα σας – Αντιδράσεις αγανάκτησης και οργής από γονείς και εκπαιδευτικούς. 

Ανοιχτά σχολεία χωρίς καμία πρόβλεψη - 14 χιλάδες κρούσματα με το καλημέρα σας

Η υπουργός Νίκη Κεραμέως, διατρανώνει το ανοίξαμε και όλα βαίνουν κανονικά. Οι εκπαιδευτικοί αγχώνονται και καλούνται να λύσουν τα προβλήματα που προκύπτουν από την κυβερνητική πολιτική. Οι γονείς είναι διχασμένοι και φοβισμένοι. Με 14.000 θετικά κρούσματα μεταξύ των μαθητών και εκπαιδευτικών που έκαναν χθες, τεστ, σκεφτόμαστε τι θέλουμε -επιτέλους- κλειστά ή ανοιχτά σχολεία;

Ανοιχτά και ασφαλή, γίνεται;

Θέλουμε ανοιχτά σχολεία. Όλοι.

Οι εκπαιδευτικοί, οι γονείς και οι μαθητές. Θέλουμε τη ζωή μας πίσω. Είναι σαφές και αυτονόητο. Δε θέλουμε όμως να την παίζουμε κορώνα-γράμματα επειδή ο τρόπος που τα σχολεία ανοιγοκλείνουν, είναι εντελώς απαράδεκτος.

Τα σχολεία πρέπει να είναι ανοιχτά. Για όλους τους λόγους του κόσμου.

Με ασφάλεια και υπευθυνότητα.
Με επάρκεια εκπαιδευτικού προσωπικού.
Με μικρά τμήματα, μέχρι 15 μαθητές -πάντα- πόσο μάλλον σε συνθήκες πανδημίας.
Με άμεση αλλαγή του υγειονομικού πρωτοκόλλου για το κλείσιμο των τμημάτων 50%+1. 
Με δωρεάν τεστ -rapid και μοριακά- για μαθητές και εκπαιδευτικούς.
Με άμεσες προσλήψεις εκπαιδευτικών. Με προσλήψεις του αναγκαίου προσωπικού καθαριότητας.

Τα σχολεία άνοιξαν σήμερα -Ας δούμε προσεκτικά με τι ορούς

Στη νέα Κοινή Υπουργική Απόφαση, η οποία δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης στις 8 Ιανουαρίου εντοπίζουμε στην σελίδα 17 κάτι πολύ ενδιαφέρον.

Είσαι εκπαιδευτικός και νοσείς; Προαιρετικά (!) αν θες, μπορείς να διδάξεις.

Διενέργεια σύγχρονης εξ αποστάσεως διδασκαλίας κατ’ εφαρμογή της κοινής απόφασης της Υπουργού και της Υφυπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων υπό στοιχεία 111525/ΓΔ4/9.9.2021 «Παροχή σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης για το σχολικό έτος 2021-2022» (Β΄ 4188), όπως εκάστοτε ισχύει.

Επιπλέον δίδεται η δυνατότητα παροχής σύγχρονης εξ αποστάσεως διδασκαλίας και στις παρακάτω πρόσθετες περιπτώσεις: Από εκπαιδευτικούς και μέλη Ε.Ε.Π.-Ε.Β.Π. που νοσούν λόγω κορωνοϊού COVID-19 ή βρίσκονται σε απομόνωση σύμφωνα με τα εκάστοτε ισχύοντα υγειονομικά πρωτόκολλα, σε προαιρετική βάση και εφόσον είναι σε θέση να παράσχουν εξ αποστάσεως εκπαιδευτικό/διδακτικό έργο.

Είσαι σχολική μονάδα και οι εκπαιδευτικοί σου νοσούν και αποδεκατίστηκαν; Μπορείς να συγχωνεύσεις τμήματα

Μπορεί η Νίκη Κεραμέως να έλεγε στον ΣΚΑΙ ότι... τεχνικές υπάρχουν: «η πανδημία προκαλεί αρρυθμίες στην εν γένει λειτουργία της ζωής μας και αφορά σε όλο το δημόσιο τομέα και τον ιδιωτικό τομέα. Όταν έχουμε πάρα πολλά κρούσματα είναι σαφές πως θα χουμε ελλείψεις σε προσωπικό σε πάρα πολλούς κρίσιμους τομείς και αυτό αφορά και στην εκπαίδευση. Γίνονται συνεννοήσεις με τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης και τους Διευθυντές σε όλη τη χώρα προκειμένου να γίνουν οι απαραίτητες προσαρμογές στην περίπτωση που υπάρξουν κρούσματα ανάλογα και με την έκταση αυτών προφανώς, δηλαδή μέσω διάθεσης εκπαιδευτικών που είναι σε Διευθύνσεις Εκπαίδευσης, μέσω αναμόρφωσης ωραρίου, υπάρχουν διάφορες τεχνικές που μπορεί να χρησιμοποιηθούν».

Αλλά αυτές τις τεχνικές αποσαφήνισε ο Γενικός Γραμματέας του υπουργείου Παιδείας, Αλέξανδρος Κόπτσης, σε τηλεδιάσκεψη με τους Διευθυντές Εκπαίδευσης με θέμα τα ενδεχόμενα προβλήματα που θα προκύψουν από σήμερα, με το άνοιγμα των σχολείων.

Σε ερώτημα για τα ενδεχόμενα κενά που θα προκύψουν λόγω εκπαιδευτικών που νοσούν απάντησε: «Τυχόν κενά λόγω νοσούντων εκπαιδευτικών, αντιμετωπίζονται με αναμόρφωση προγράμματος».
Δηλαδή μπορούν να καλυφθούν με τον ίδιο τρόπο που καλύπτονταν και πριν τις γιορτές των Χριστουγέννων. Ένας από τους τρόπους που υπέδειξε είναι οι συνδιδασκαλίες. Καθώς οι εκπαιδευτικοί δεν επαρκούν και χωρίς να νοσούν.

Στο μεταξύ χθες βράδυ σε όλη τη χώρα δάσκαλοι και καθηγητές προσπαθούσαν να καλύψουν ότι δεν καλύπτεται για να ανοίξουν τα σχολεία τους σήμερα όσο καλύτερα γίνεται.

Ενδεικτικά μηνύματα που πήραμε:

«Μόλις γύρισα από το Δημαρχείο με προμήθεια 20 self test για σχολείο 150 παιδιών. Κυριακή βράδυ! Αύριο έχουμε εντολή να είμαστε νωρίς σχολείο και να δίνουμε self test, σε όσους δεν μπόρεσαν να βρουν. Θα το διενεργούν οι γονείς στα παιδιά τους στην αυλή του σχολείου.  Αναπληρωτές δεν γνωρίζουμε αν θα στείλουν. Μέχρι τότε η επόμενη εντολή είναι να επιστρατευτούμε όλοι κάνοντας υπερωρίες, στερώντας εκπαιδευτικούς παράλληλης στήριξης και ΖΕΠ από το δικό τους έργο, για την κάλυψη νοσούντων συναδέλφων. Έχω κουραστεί πριν καν αρχίσουμε. Έχω απογοητευτεί. Με έχουν κάνει να μισώ το επάγγελμα που συνειδητά επέλεξα, γιατί το λατρεύω. Ο διευθυντής εκπαίδευσης λέει, οι εμβολιασμένοι θετικοί να φορούν διπλή μάσκα και να μπαίνουν για μάθημα. Αν υπάρχει συνάδελφος να τους καλύπτει τότε ας κάθονται 5 μέρες.»

«Αύριο θα γίνει χαμός. Ήδη με έχουν πάρει γονείς. Είμαστε με το διευθυντή τώρα στο σχολείο. Θα πάρουμε self test αύριο μας είπαν μετά τις 7.30 στη διεύθυνση για να τα φέρουμε στο σχολείο. Και πότε θα τα κάνουν τα παιδιά; Τώρα είμαι με τον μάστορα στο σχολείο, μας χάλασε το καλοριφέρ. Ήρθα να το ανοίξω σήμερα λίγο, να ζεσταθεί το κτίριο απ' τις γιορτές και δεν δούλευε. Ο Δήμος δεν μας κάλυψε και βρήκαμε κάποιον ιδιώτη. Και δεν έχουμε και τέσσερις καθηγητές, απ' το Σεπτέμβρη και λένε ότι θα στείλουν αναπληρωτές, να αναπληρώσουν τους νοσούντες»;

Η Κλειώ Γκιζελή, εικαστικός σε χθεσινή ανάρτησή της είναι κατατοπιστική:

«Ζούμε τη μέρα της Μαρμότας δυο χρόνια τώρα - Δυο χρόνια και αντί να πέσουν οι θάνατοι, να αγκαλιαστούμε σύμφωνα με τα ακριβά τηλεοπτικά σποτάκια οι εμβολιασμένοι, να ενισχυθεί το ΕΣΥ, να ανασάνουν οι γιατροί, να πιάσει τόπο η εμπειρία αντιμετώπισης της πανδημίας και αναχαίτισης της διασποράς, να βελτιωθούν τα πρωτόκολλα όπου παταγωδώς απέτυχαν στην πρώτη πρόβα, να επιτευχθεί η αποσυμφόρηση στα μέσα μαζικής μεταφοράς και διασποράς, στις τάξεις και όχι μόνο στα μπαρ, αντί να γίνουν έστω τα μισά, να παρθούν μέτρα προς μια κάποια τέτοια κατεύθυνση να το πούμε απλά, οι κυβερνήσεις των κόσμων μας μοιάζει να εμμένουν στον ίδιο, αν όχι σε χειρότερο χαβά. Κι έτσι, ένα χρόνο ακριβώς μετά, εγώ ζω την ίδια αλαζονεία στο πετσί μου, μαζί μ’ όλους εσάς - ενώ εάν θέλω να είμαι ακριβής στις λεπτομέρειες, το φέτος μου είναι λίγο χειρότερο:

Αύριο θα πάω να δω 400 και όχι 300 παιδιά, θα έχω 17 τμήματα αντί 13, και δύο σχολειά. Τα τεστ δεν θα πιάνουνε την Όμικρον ή θα την πιάνουν ανά μέρες οριακά, αλλά ποια τεστ που δεν υπάρχουν κι αρκετά.

Γιατί όπως περηφανεύεται κι η κυβέρνηση είμαστε η πρώτη χώρα με τόσα τεστ. Τόσα που ουπς, δεν τα ‘χουμε σε επάρκεια αυτή τη φορά.

Να πάρουν λέει τα παιδιά από το απόθεμα τεστ των σχολείων -το απόθεμα εμένα μου τελείωσε, να το πω κομψά.
Επίσης φέτος έχω σπίτι μου άνθρωπο ευάλωτο, εμβολιασμένο με εμβόλιο άκυρο ως προς τη σημερινή τη διασπορά.
Φέτος που το πρωτόκολλο στα σχολικά άλλαξε και μέχρι να νοσήσουμε 50+1 τα παιδιά, θα λειτουργούμε κανονικά.
Και αυτό πρωτοπορία της ελληνικής Κυβέρνησης. Εισηγήσεις της Επιτροπής, μας είπε η Κεραμέως.

Για να βγει ο επίτροπος μετά και να τη διαψεύσει πως «ουδέποτε συζητήσαν μαζί μας το 50+1» διασπορά.
Τι συζητάει η Υπουργός Παιδείας με την επιτροπή ή την ΟΛΜΕ για το άνοιγμα σχολείων και μάλιστα κατόπιν εορτής;
Αφού πάντα προηγείται η απόφασή της τα σχολεία να ανοίξουνε κανονικά..
Τίποτα το κανονικό δεν βλέπω σε όλα αυτά.

Ένα μεγάλο ρίσκο για γονείς, παππούδες, εκπαιδευτικούς, ευάλωτους, παιδιά.
Αλλά καμία συμφορά δεν μας αλλάζει, αρκεί που θα βγει ο Ευαγγελάτος να πει στις τηλεοράσεις μας «όλα καλά».
«Μα τι λέτε κ. Ευαγγελάτο, ΤΙ ΛΕΤΕ;;!!», ούρλιαζε ο καλεσμένος του γιατρός, κρίμα και δεν θυμάμαι το όνομά του.

Τον άλλον, που το θυμάμαι, έγινε διευθυντής ΜΕΘ στο Ερρίκος Ντυνάν.

Δεν ούρλιαζε.

Εμείς»;

Αντιδράσεις και σχόλια

Λάθος το πλαφόν του 50+1%  που απαιτούνται για να κλείσει ένα τμήμα. Θα δημιουργηθεί τεράστια διασπορά και πρέπει να διορθωθεί άμεσα

Αθηνά Λινού, επιδημιολόγος: «Τα σχολεία πρέπει να ανοίξουν γιατί οι συνέπειες των κλειστών σχολείων στην ευρύτερη ψυχολογία των παιδιών είναι μεγάλες. Όμως ταυτόχρονα θα έπρεπε να εξασφαλιστεί η τηλεκπαίδεση στα σχολεία που θα κλείσουν αλλά και σε εκείνα που θα αντιμετωπίζουν προβλήματα με τη στελέχωσή τους. Λάθος το πλαφόν του 50+1%  που απαιτούνται για να κλείσει ένα τμήμα. Θα δημιουργηθεί τεράστια διασπορά και πρέπει να διορθωθεί άμεσα»

Νεκτάριος Κορδής, ΟΛΜΕ: «Επιτελικό μπάχαλο και αναλγησία. Η εκπαιδευτική κοινότητα καλείται με ανυπόγραφες και παράτυπες οδηγίες να καλύψει την ανεπάρκεια της πολιτικής της ηγεσίας. Από τις 16 /12 ζητούσαμε συνάντηση με το υπουργείο Παιδείας και αυτή έγινε μετά την ανακοίνωση των μέτρων. Είναι δεδομένο ότι θα προκύψουν κρούσματα  σε εκπαιδευτικούς και η απάντηση του υπουργείου Παιδείας είναι βρείτε τρόπο να καλύψετε τα κενά εκ των έσω». 

ΔΟΕ: «Η ελληνική κοινωνία και οι εκπαιδευτικοί καλούνται να αντιμετωπίσουν την πανδημία χωρίς μέτρα ενώ στα σχολεία διατηρείται ο ανορθολογισμός του 50%+1 για να κλείσει ένα τμήμα. Η κυβέρνηση συνεχίζοντας την υγειονομική και εκπαιδευτική πολιτική της απαξίας της δημόσιας υγείας και της δημόσιας εκπαίδευσης στην ουσία έχει ως λύση μόνο τα ανοιχτά παράθυρα. Ιδιαίτερα οι πρόσφατες δηλώσεις της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας (υφ. Παιδείας – ΕΡΤ1) ότι τα self test θα διατίθενται στα σχολεία τη Δευτέρα 10/1 από τις 7 π.μ. με ευθύνη αναζήτησης από τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης και στη συνέχεια διανομής στους γονείς από τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς καθώς και οι δηλώσεις για συνδιδασκαλίες (εν καιρώ πανδημίας) ξεπερνούν πλέον κάθε δυνατότητα διαχείρισης από τις σχολικές μονάδες παρά τις υπεράνθρωπες προσπάθειες των  εκπαιδευτικών, οι οποίοι τονίζουμε ότι σε καμία περίπτωση δεν διενεργούν οι ίδιοι self test». 

ΟΛΜΕ«Διατηρούν το αντιεπιστημονικό πρωτόκολλο του 50%+1, διατηρούν τον συνωστισμό στις σχολικές τάξεις και τα σχολικά λεωφορεία, δεν λαμβάνουν καμία μέριμνα για τους/τις εκπαιδευτικούς που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες, δεν προμηθεύουν καν με μάσκες και αντισηπτικά την εκπαιδευτική κοινότητα. Το μοναδικό «μέτρο» που ανακοίνωσαν είναι η χορήγηση για την πρώτη και μόνο εβδομάδα ενός επιπλέον σελφ τεστ. Ακόμα κι αυτό όμως το ανεπαρκέστατο μέτρο δεν είναι ικανοί να υλοποιήσουν. Χιλιάδες γονείς και εκπαιδευτικοί στήθηκαν στις ουρές των φαρμακείων για ώρες για να διαπιστώσουν ότι δεν υπήρχαν αρκετά διαθέσιμα τεστ, με αποτέλεσμα να μην τα προμηθευτούν. Το ΥΠΑΙΘ δεν κατάφερε ούτε να εξασφαλίσει τα απαραίτητα σελφ τεστ για την εκπαιδευτική κοινότητα.

Και αντί να κινηθούν άμεσα για να διορθωθεί αυτό ή να ανακαλέσουν τις αποφάσεις τους αφού δεν μπορούν να τις υλοποιήσουν, βρήκαν πάλι την γνωστή λύση: "να το πάρουν στις πλάτες τους οι εκπαιδευτικοί"! Κατόπιν εντολής του Γ.Γ. του υπουργείου Α. Κοπτσή, οι Διευθύνσεις Εκπαίδευσης καλούν διευθυντές και διευθύντριες σχολείων αφενός να αναλάβουν μόνοι/ες τους τις διαδικασίες προμήθειας των τεστ που δεν διεκπεραίωσε το ΥΠΑΙΘ, καταπατώντας τα εργασιακά τους δικαιώματα και αφετέρου να παρατυπήσουν, επιτρέποντας σε μαθητές/τριες χωρίς αρνητικό τεστ να προσέλθουν στο σχολείο για να παραλάβουν τεστ από το απόθεμα του σχολείου, αν υπάρχει. Αν τα παιδιά αυτά νοσούν, θα έχουν μπει ήδη στο σχολικό λεωφορείο και θα έχουν πλησιάσει συμμαθητές/τριες τους και εκπαιδευτικούς στο προαύλιο, με αποτέλεσμα να αρχίσει η μετάδοση πριν καν ανοίξουν τα σχολεία»

Ακολουθήστε το 20/20 Magazine στο Google News, στο Facebook, το Twitter και το Instagram.
ΠΡΟΒΟΛΗ
ΠΡΟΒΟΛΗ