Νέα καταγγελία Απογραφέα: «Δεν κάνω αποδοχή με ψεύτικα στοιχεία όσο και να με πιέζετε!»

Τι συνέβη με την Απογραφή; Οι καταγγελίες, που δεν έχουν σταματήσει να έρχονται στο 2020mag.gr, έχουν όλα τα στοιχεία ενός μεγάλου σκανδάλου.

Νέα καταγγελία Απογραφέα: «Δεν κάνω αποδοχή με ψεύτικα στοιχεία όσο και να με πιέζετε!»

Η διαδικασία της Απογραφής, που -για πρώτη φορά στην ιστορία- η Ελληνική Στατιστική Αρχή δεν κατάφερε να ολοκληρώσει εγκαίρως, έχει εκφοβισμούς, ειρωνείες, πιέσεις, τιμωρίες και άρνηση εξόφλησης των απογραφέων.


Μπαράζ καταγγελιών στο 20/20 για την ΑΠΟΓΡΑΦΗ: «Εκβιασμοί σε απογραφείς που αντιδρούν στην αδιευκρίνιστη πληρωμή τους»


Έχει ακόμα πολλά «σκοτεινά» σημεία, όπως θα διαπιστώσετε στην ακόλουθη επιστολή-καταγγελία Απογραφέα που λάβαμε στο 2020mag.gr, την οποία και δημοσιεύουμε:

«Οι Απογραφείς, που ανέλαβαν να απασχοληθούν, με ψευδεπίγραφη “ανάθεση έργου” Απογραφής του πληθυσμού, μέσα σε προκαθορισμένο χρονικό πλαίσιο, επιβληθέν ωράριο εργασίας και με προσυμφωνημένη αμοιβή, βρέθηκαν από την πρώτη ημέρα εργασίας σε έναν κυκεώνα ανοργανωσιάς, έλλειψης συντονισμού και μηδενικής υποστήριξης, με διαρκείς παρατάσεις να ανακοινώνονται μονομερώς, με πρόσθετο έργο να τους επιβαρύνει με έξοδα μετακίνησης τα οποία εξαναγκάζονταν να πληρώνουν οι ίδιοι και με συνθήκες υγείας και ασφάλειας απαράδεκτες.

Ως χρόνια ιδιώτης συνεργάτης της ΕΛΣΤΑΤ, ποτέ δεν έχω εισπράξει άσχημη συμπεριφορά από κανέναν.

Η δική μου καταγγελία είναι λίγο διαφορετική από τις υπόλοιπες, αν και σε πολλά σημεία ταυτίζομαι με τους απογραφείς, ως προς την άσχημη συμπεριφορά, τους εκβιασμούς και τις πιέσεις. Θέλω όμως να ξεκαθαρίσω εξαρχής ότι, ως χρόνια ιδιώτης συνεργάτης της ΕΛΣΤΑΤ, ποτέ δεν έχω εισπράξει άσχημη συμπεριφορά από κανέναν. Σε σημείο μάλιστα, που πρόκειται για μία υπηρεσία της οποίας συνολικά εκτιμώ το προσωπικό της (με όσους έχω συνεργαστεί έστω) για την ευγένεια και την προσπάθειά τους να με εξυπηρετήσουν, όποτε έχει χρειαστεί. Επομένως, αυτή η εμπειρία ήταν πραγματικά άνευ προηγουμένου για εμένα. Μέχρι και σήμερα δεν μου είναι ξεκάθαρο τι φταίει για όλα τα περιστατικά κοινής πολιτικής απ’ ό,τι φαίνεται, στην αγενή και εκφοβιστική συμπεριφορά προς τους απογραφείς ή τους τομεάρχες.

Η δική μου ιστορία ξεκινά ουσιαστικά με τη Β' φάση της Απογραφής, όταν έκλεισε ο κύκλος αυτοαπογραφής και ο δικός μου κύκλος επικοινωνιών με τους πολίτες, στον χρόνο που μας δόθηκε αρχικά για να τελειώσει η Απογραφή. Ωστόσο, στην επίσημη λήξη της απογραφής, υπήρχε ένα ικανοποιητικό σε αριθμό σύνολο κατοικιών και κατοίκων, για τις οποίες δεν μπόρεσα να βρω πληροφορίες, παρά τις επαναλαμβανόμενες προσπάθειες. Απ’ όσο γνωρίζω συνέβη και σε άλλους, όποτε ξεκίνησε να δίνεται παράταση στην παράταση και να περνούν οι μήνες.

Έχοντας εμπειρία από την προηγούμενη Απογραφή (ήμουν απογραφέας και πριν από 10 χρόνια), θεώρησα ότι δεν θα είναι πρόβλημα και να μη βρούμε κάποιους, με την έννοια ότι τότε δεν πιεστήκαμε να τους βρούμε πάση θυσία. Αντίθετα, τότε, όσοι δεν είχαν απογραφεί μπορούσαν να πάνε στο δημαρχείο της περιοχής τους για να κάνουν τη διαδικασία. Σε αυτή την περίπτωση, οι απογραφείς χάναμε την πληρωμή μας γι’ αυτά τα δελτία, αν τα θυμάμαι και σωστά. Δεν ήταν φυσικά ιδανικό σενάριο, αλλά είχα στο μυαλό μου ότι μπορεί να συμβεί.

Όταν άρχισαν οι πιέσεις για να βρω κάθε έναν πολίτη, το ανάφερα στην εποπτεία για να μου διευκρινίσουν εάν ισχύει και φέτος.

Έψαξα διαχειριστές πολυκατοικιών, τηλέφωνα ιδιοκτητών, για να μάθω ό,τι μπορώ για τους ενοικιαστές και την κατοικία, συγγενείς ενοικιαστών και ό,τι μπορούσα τέλος πάντων, για να συλλέξω τις πληροφορίες που χρειαζόταν για την Απογραφή.

Με ενημέρωσαν ότι λόγω του ηλεκτρονικού συστήματος Απογραφής δε μπορεί να γίνει απογραφή με κανέναν άλλο τρόπο πλην της απογραφής από εμένα και της καταχώρισης του ερωτηματολογίου ηλεκτρονικά (είτε αυτοαπογραφούν, είτε συμπληρωθεί έντυπο ερωτηματολόγιο). Οπότε ξεκινάει ο Γολγοθάς, να πρέπει να κινήσω γη και ουρανό για να βρω και τον τελευταίο.

Συνέχιζα να μη βρίσκω κάποιους και ενημέρωσα και πάλι τομεάρχη και εποπτεία. Η εποπτεία απάντησε στην ενημέρωση μου με απειλές ότι αν δεν καταφέρω να τους απογράψω, θα αναγκαστούν να αναθέσουν το μητρώο μου σε άλλο απογραφέα και θα χάσω την αμοιβή μου.

Τους λέω, “δηλαδή, έστω ότι έχω απογράψει 120 σπίτια και μένουν 20 που δεν έχω βγάλει άκρη, θα δώσετε όλο το μητρώο αλλού, θα χάσω ό,τι δουλειά έχω κάνει και θα την πληρωθεί άλλος;” και μου απαντούν, ότι δυστυχώς ναι, είναι πολύ κρίμα για εμένα, αλλά θα πρέπει αντικατασταθώ. Μου είπαν να ψάξω πληροφορίες από διαχειριστές της πολυκατοικίας, από όπου μπορώ για τους απογράψω, ακόμη και αν δεν βρίσκω τους ίδιους τους πολίτες.


Καταγγελία για την ΑΠΟΓΡΑΦΗ: «Που να ήξερα ότι θα έφτανε Ιούνιος και ακόμα θα ήμουν απλήρωτη - Δέχθηκα bullying»


Στην αρχή μάλωσα με την εποπτεία, εξηγώντας τους ότι δεν έχει καμία λογική να υποστηρίζει ότι θα δώσουν ό,τι δουλειά έχω κάνει σε κάποιον άλλο και θα το πληρωθεί κιόλας. Δεν το πίστευα, γιατί μου ήταν αρκετά σαφές ότι με κοροϊδεύουν και προσπαθούν να με φοβίσουν, αλλά αυτή η αντιμετώπιση του εκφοβισμού με θύμωνε ακόμη περισσότερο.

Με τα πολλά, έκανα τη διαδικασία όπως μου ζήτησαν. Έψαξα διαχειριστές πολυκατοικιών, τηλέφωνα ιδιοκτητών, για να μάθω ό,τι μπορώ για τους ενοικιαστές και την κατοικία, συγγενείς ενοικιαστών και ό,τι μπορούσα τέλος πάντων, για να συλλέξω τις πληροφορίες που χρειαζόταν για την Απογραφή.

Κάπου στο ενδιάμεσο, με καλεί ένα άγνωστο νούμερο από κινητό τηλέφωνο, στο προσωπικό μου νούμερο. Ήταν πολίτης που ήθελε να απογραφεί. Ρώτησα πού βρήκε αυτό το τηλέφωνο, καθώς δεν το είχα δώσει εγώ. Μου είπε ότι του έδωσαν το τηλέφωνό μου από την εποπτεία.

Κάλεσα την εποπτεία διαμαρτυρόμενη έντονα ότι έδωσαν το προσωπικό μου τηλέφωνο σε έναν τυχαίο πολίτη, χωρίς την άδεια μου. Τους είπα ότι παραβιάζουν τα προσωπικά μου δεδομένα, ενώ υπάρχει VoIP της ΕΛ.ΣΤΑΤ. που μας υποχρέωσαν να εγκαταστήσουμε στα κινητά μας για να επικοινωνούν οι πολίτες. Μου απάντησαν, ότι η σύμβαση μου γράφει ότι πρέπει να επικοινωνώ τηλεφωνικά με τους πολίτες και γιατί γκρινιάζω αφού ούτως ή άλλως πρέπει να τους καλέσω η ίδια; (το VoIP δεν έκανε εξερχόμενες κλήσεις, μόνο εισερχόμενες).

Τους διευκρίνισα, σε ανεβασμένους τόνους, ότι η σύμβαση μου είναι υπογεγραμμένη από εμένα και δεν γράφει πουθενά ότι δίνω την άδεια να διαμοιράσουν το προσωπικό μου τηλέφωνο όπου κρίνουν. Αντίθετα, γράφει ότι θα μου παραχωρηθεί VoIP για να δέχομαι εισερχόμενες κλήσεις και όχι να κάνω εξερχόμενες. Μου δικαιολογήθηκαν με την πρόφαση ότι ναι, αλλά για να κάνω επικοινωνίες με τους πολίτες πρέπει ούτως ή άλλως να χρησιμοποιήσω το προσωπικό μου τηλέφωνο. Ο διάλογος συνεχίστηκε αρκετή ώρα, με εμένα να υποστηρίζω ότι είναι διαφορετικό να δώσω η ίδια το τηλέφωνό μου και διαφορετικό εσείς χωρίς την άδεια μου και ότι, σε κάθε περίπτωση, πραγματοποιώ κλήσεις με απόκρυψη εάν επιθυμώ. Κλείνει το θέμα, αφού μου ζήτησαν συγγνώμη και μου είπαν ότι δε θα επαναληφθεί.

H τυχαία συμπλήρωση μπορεί να θεωρηθεί παραποίηση, πράγμα που δεν μπορώ να το κάνω, γιατί αντιβαίνει τους όρους της σύμβασής μου, με σημαντικότατες ποινικές κυρώσεις.

Φτάνουμε στο τέλος του χρόνου που είχε δοθεί και με τις παρατάσεις για την Απογραφή. Μου έχουν μείνει πολύ λίγα σπίτια (λιγότερα από 5-6 στον αριθμό) για τα οποία δεν έχω καμία πληροφορία, ούτε έστω από τρίτους, για τους απογράψω. Μου ζήτησαν να βάλω στοιχεία για την κατοικία όμοια με το από πάνω ή από κάτω διαμέρισμα και τα υπόλοιπα να τα συμπληρώσω “στην τύχη με όσες περισσότερες πληροφορίες μπορώ” γιατί δεν πρέπει να μην υπάρχει καμία κατοικία χωρίς να καταχωριστεί στο σύστημα. Δηλαδή, να αφήσω ΑΦΜ, ΑΜΚΑ κ.λπ. που δεν μπορώ να γνωρίζω και τα υπόλοιπα να τα συμπληρώσω με δικές μου υποθέσεις.

Ήρθα και πάλι στη δυσάρεστη θέση να διαφωνήσω, γιατί τους τόνισα ότι αυτού τους είδους η τυχαία συμπλήρωση μπορεί να θεωρηθεί παραποίηση, πράγμα που δεν μπορώ να το κάνω, γιατί αντιβαίνει τους όρους της σύμβασής μου, με σημαντικότατες ποινικές κυρώσεις. Μου τόνισαν, ότι “δεν εννοούν αυτό...”, αλλά και ποτέ δεν κατάλαβα τι εννοούσαν, τέλος πάντων!

Συνέχισα να ψάχνω πολίτες μέχρι τελικής πτώσης και με τα πολλά, κατάφερα να βρω κάποιες πληροφορίες από τρίτους και για τα τελευταία σπίτια, αφού η Απογραφή τράβηξε τόσους μήνες και επέστρεψαν κάποιοι από εξωτερικό, καραντίνες και διακοπές και έκανα την Απογραφή για όλο το μητρώο.

Γνώριζα τον ακριβή αριθμό κατοικιών και ατόμων που έχω απογράψει, είχα υπολογίσει το ποσό της αμοιβής μου.

Και φτάνουμε στην πολυπόθητη πληρωμή.

Λαμβάνω email για να μπω να κάνω αποδοχή της αμοιβής. Γνώριζα τον ακριβή αριθμό κατοικιών και ατόμων που έχω απογράψει, είχα υπολογίσει το ποσό της αμοιβής μου προ και μετά κρατήσεων και έμενε μόνο να λάβω το email και να μπω να κάνω αποδοχή. Αλλά και άλλο πρόβλημα!

Στον πίνακα αναγράφει τον αριθμό ερωτηματολογίων που παρέδωσα ανά περίπτωση (κατοικίες, άτομα κ.λπ.).

Οι κατοικίες ήταν σωστές. Τα ερωτηματολόγια των ατόμων ήταν ελάχιστα λιγότερα, πράγμα που μου είχε περάσει από το μυαλό ότι μπορεί να συμβεί, γιατί ήταν αυτά που στο τέλος πιέστηκα να συμπληρώσω με κάθε τρόπο. Έτσι, τα μόνα στοιχεία που είχα καταφέρει να μάθω από τρίτους για τους διαμένοντες, ήταν πόσα άτομα ζουν στο σπίτι και το φύλο τους. Δεν έβαλα τίποτα “στην τύχη”.

Εμφανίζεται όμως και ένας αριθμός ερωτηματολογίων από έντυπα Π1.3 που αφορούν άτομα που είναι μετανάστες. Ήταν ένα κίτρινο μονόφυλλο έντυπο που μας είχε δοθεί, το οποίο θυμάμαι πολύ καλά, διότι δεν μου χρειάστηκε ποτέ να το χρησιμοποιήσω μιας και δεν απέγραψα μετανάστες.

Η εφαρμογή για την αποδοχή αμοιβής, έλεγε ότι αν διαφωνούμε με την ορθότητα των στοιχείων, να καλέσουμε την εποπτεία.

Δεν μπορώ να κάνω αποδοχή σε κάτι που δεν ισχύει.

Κάλεσα την εποπτεία στο τηλέφωνο που είχα και μου είπαν ότι πρέπει να μιλήσω απευθείας με τον επόπτη που ήταν αρμόδιος γιατί τα είχε είχε καταχωρίσει εκείνος, αν κατάλαβα σωστά. Κάλεσα, του ανέφερα το λάθος, δυσανασχέτησε λίγο, λέγοντας μου “κι εγώ πού τα βρήκα και τα έβαλα;” και μου δήλωσε ότι θα το κοιτάξει, αλλά δεν προλαβαίνει την ίδια ημέρα. Του είπα, μάλιστα, ότι ίσως αυτά τα άτομα (μετανάστες) μπήκαν κατά λάθος σε αυτή την κατηγορία γιατί τα έντυπα Π1.1. που παρέδωσα είναι περισσότερα από αυτά που δηλώθηκαν, οπότε να το ελέγξουν γιατί αν έχω δίκιο, ισχύει άλλη αμοιβή σε αυτά τα δελτία. (2.30€ το έντυπο ατόμων και 0.35€ το έντυπο μεταναστών, που είναι μικρότερο σε έκταση). Μου είπε θα το δει και κανένα πρόβλημα ως εδώ.

Λίγα λεπτά αργότερα, με καλούν από την εποπτεία να με ρωτήσουν εάν επικοινώνησα με τον επόπτη και με ρώτησαν τι μου είπε.

Τους μεταφέρω ότι θα το ελέγξει και θα κάνει τη διόρθωση τις επόμενες ημέρες (εκ των υστέρων, ακούω και τη φωνή του επόπτη που ήταν δίπλα στην κυρία που με κάλεσε, αλλά δεν ήξερε αν μίλησα μαζί του). Κάπου εκεί, αρχίζει μία άνευ προηγουμένου πίεση, να κάνω αποδοχή: “Να σας πω κάτι, είναι κρίμα τώρα να περιμένετε τη διόρθωση, κάντε την αποδοχή, είναι πολύ μικρή η διαφορά”.

Τους εξηγώ ότι δεν μπορώ να κάνω αποδοχή σε κάτι που δεν ισχύει, διότι πρέπει να τικάρω ένα κουμπί που λέει “δηλώνω υπεύθυνα ότι τα ανωτέρω στοιχεία είναι ορθά” και δεν είναι ορθά. Τους τονίζω ότι δεν είναι το θέμα μου μόνο η διαφορά στην αμοιβή (καθαρά έχανα συνολικά κάπου 5-6€) αλλά και ότι πρέπει να κάνω αποδοχή σε κάτι που δεν είναι ορθό.

Αναρωτήθηκα, “ασκήσατε τόση πίεση να τους βρούμε όλους, για να να απογραφεί σωστά όλος ο πληθυσμός και τώρα δεν σας ενοχλεί που σας λέω ότι υπάρχουν αλλοιωμένα στοιχεία αφού έχουν δηλωθεί 4 μετανάστες που δεν υπάρχουν; Δεν έχω κάνει απογραφή σε μετανάστες, γιατί να κάνω αποδοχή σε κάτι που δεν ισχύει;”. Και μου απαντούν το αμίμητο, ότι πρόκειται για μετανάστες που “ήρθαν από εδώ και απεγράφησαν στη βοηθό επόπτη, αλλά θα ξέχασε να σας ενημερώσει”.

Αφού δεν γινόταν διά ζώσης απογραφή, πώς απέγραψε η βοηθός επόπτη πολίτες;

Όπως σας ανέφερα στην αρχή του email, αυτή η διαδικασία δεν γινόταν στη φετινή Απογραφή πληθυσμού και ήταν ξεκάθαρο, από τη στιγμή της ανάθεσης, ότι θα πρέπει να τους βρούμε εμείς τους πολίτες και να τους καταχωρίσουμε στο σύστημα. Ακόμη και τα ερωτηματολόγια που συμπληρώσαμε έντυπα, έπρεπε να μπούμε να τα καταχωρίσουμε και ηλεκτρονικά στο σύστημα για να φανούν στον κωδικό μας και για να περαστούν εκεί όλα τα στοιχεία της Απογραφής!

Αυτά ακριβώς είπα και στην κυρία που με κάλεσε: “Αφού δεν γινόταν διά ζώσης απογραφή, πώς απέγραψε η βοηθός επόπτη πολίτες; Τόσο καιρό μας πιέσατε για το παραμικρό και τώρα θέλετε να μου πείτε ότι υπήρξαν 4 άτομα που θέλησαν να απογραφούν και δεν επικοινωνήσατε μαζί μου, να μου δώσετε τα τηλέφωνά τους να τους καλέσω η ίδια για την απογραφή; Και αφού έγινε η απογραφή τους γιατί δεν εμφανίστηκαν ποτέ στον κωδικό μου; Πώς τους πληρώνομαι, αφού στο σύστημα, μέχρι που πάτησα το κουμπί ‘ολοκλήρωσης τμήματος’ δεν υπήρχαν συμπληρωμένα δελτία Π1.3;”.

Δεν πήρα απάντηση στα παραπάνω. Πήρα μόνο πίεση να κάνω αποδοχή και να “μην το κάνω θέμα για 0,30€”.


Νέα καταγγελία εργαζόμενου στην ΑΠΟΓΡΑΦΗ: «Είναι εξοργιστικός ο τρόπος που αντιμετωπίστηκε η διαδικασία και εμείς προσωπικά»


Εξηγώ ότι δεν είναι οικονομικό το θέμα, και 0,01€ να ήταν πάλι δεν θα μπορούσα να κάνω αποδοχή σε κάτι που δεν είναι νόμιμο, αφού δε συνάδει με τους όρους της σύμβασης μου και δεν καταλαβαίνω γιατί τόση πίεση, αντί να γίνει η διόρθωση όπως πρέπει.

Μου απάντησαν με ειρωνεία ότι “χαίρομαι που δεν το κάνετε για τα 0.30€ και είστε τόσο τίμια”. Απευθύνεται στον επόπτη που ήταν δίπλα της, λέγοντας του: “Τάδε, η κυρία λέει ότι δεν θα κάνει αποδοχή εάν δε διορθωθεί, δεν είναι κρίμα τώρα για 0,30€ να πάει πίσω η πληρωμή της; Πόσο θα πάει, δύο μήνες;”. Της απάντησε κάτι που δεν άκουσα, διότι είχα αρχίσει να εκνευρίζομαι παρά πολύ και επαναλάμβανα μόνο ότι “όσο και να με εκβιάσετε με το πότε θα πληρωθώ, αποδοχή δε θα με αναγκάσετε να κάνω σε κάτι που δεν ισχύει”.

Συνέχισε τις πιέσεις (αδιανόητο!) και μου είπε “αφού σας το λέμε εμείς, δεν υπάρχει πρόβλημα να κάνετε αποδοχή, μη σας νοιάζει για τη σύμβαση”. Της είπα ότι δεν τη γνωρίζω και δεν καταλαβαίνω γιατί ο λόγος της μετράει περισσότερο από την υπογεγραμμένη μου σύμβαση και σε κάθε περίπτωση.

Της απαντώ ότι “δεν κάνω αποδοχή με ψεύτικα στοιχεία όσο και να με πιέζετε!”. Μου είπε, για ακόμη μία φορά, ότι “είναι κρίμα για 0,35€, γιατί θα αναγκαστώ να σας βάλω σε επόμενο στάδιο πληρωμών μέχρι να γίνει η διόρθωση και μπορεί να πάρει και 2 μήνες”. Της απάντησα ότι θα περιμένω όσο χρειαστεί και ας εκβιάζει όσο θέλει και κλείσαμε το τηλέφωνο.


ΑΠΟΓΡΑΦΗ 2021-2022: «Με έφτασαν στο αμήν, παραιτήθηκα και δεν πληρώθηκα τα δεδουλευμένα μου»


Ξεκίνησα τη σύνταξη ενός email, προκειμένου να ξεκαθαρίσω και γραπτώς τα παραπάνω. Αναφέρω επίσης τον σωστό αριθμό ατόμων που έχω απογράψει, που, όπως αναφέρω παραπάνω, είναι ελάχιστα μεγαλύτερος από αυτόν που έχουν δηλώσει. Πριν προλάβω να το στείλω και ενώ δεν είχε περάσει ούτε μία ώρα από το τηλεφώνημα, έλαβα νέο email για αποδοχή αμοιβής, όπου είχαν αφαιρέσει τα έντυπα μεταναστών.

Με κάλεσε η ίδια κυρία σε έξαλλη κατάσταση γιατί την κατηγόρησα στο email, να μου πει να μπω να αποδεχθώ την αμοιβή γιατί αφαίρεσαν τους μετανάστες. Της εξηγώ ότι δεν είχα καμία πρόθεση να την κατηγορήσω, παρά μόνο εξέθεσα και γραπτώς τα γεγονότα και τα λεγόμενα της. Επιπλέον, της αναφέρω ότι “αφαιρέσατε τους μετανάστες, αλλά αυτός ο αριθμός τελικά πώς προέκυψε; Δεν βλέπω να τα έχετε προσθέσει στα Π1.1. που είναι λιγότερα από αυτά που παρέδωσα”.

Με έκλεισε βρίζοντας και μου είπε ότι “θα ελέγξουμε πάλι όλα σας τα ερωτηματολόγια, αφού αυτό θέλετε! Έχουμε τόσες δουλειές και ασχολούμαστε με μία απογραφέα”!

Τελικά, μία εργάσιμη μετά, ενημερώθηκα ότι ο αριθμός ατόμων που απέγραψα θα παραμείνει ίδιος γιατί λείπουν κάποιες βασικές μεταβλητές από 5 ερωτηματολόγια ατόμων και δεν μπορώ να τα πληρωθώ. Κουράστηκα τόσο πολύ, που δεν ρώτησα καν ποιες είναι οι μεταβλητές αυτές που ήταν υποχρεωτικές, γιατί δε μας το είπαν ποτέ και γιατί μας έλεγαν να απογράψουμε ό,τι μπορούμε και θα το πληρωθούμε κανονικά ενώ δεν ισχύει. Αναγνώρισα ότι πράγματι κάποια ερωτηματόλογια είναι ελλιπή, αφού μας πίεσαν μέχρι τελευταία στιγμή να μην αφήσουμε τίποτα ακαθόριστο και το άφησα εκεί το θέμα της αμοιβής.

Ρώτησα όμως, για ακόμη μια φορά, πώς προέκυψαν τα 4 έντυπα μεταναστών, αφού δεν προέκυψαν όπως φαίνεται από λάθος αντιστοίχηση σε άλλο έντυπο. Αυτή τη φορά μου είπαν γραπτώς, ότι συμπληρώθηκαν από “αυτοαπογραφόμενους”.

Κανένας μετανάστης δεν απεγράφη και κανένα έντυπο Π1.3 δεν συμπληρώθηκε.

Δεν μπορώ να σας πω με βεβαιότητα τι ισχύει. Μπορώ όμως μόνο να πω με βεβαιότητα, ότι οι πολίτες για να αυτοαπογραφούν ή να τους απογράψουμε εμείς, είχαν έναν προσωπικό και μοναδικό κωδικό απογραφής, ο οποίος στην αρχή του είχε συγκεκριμένα ψηφία που αντιστοιχούν στον κωδικό απογραφέα. Με αυτό τον τρόπο, όταν κάποιος έκανε αυτοπογραφή, το σύστημα αναγνώριζε αμέσως σε ποιον απογραφέα ανήκει και ποιά είναι η διεύθυνση κατοικίας του. Κάθε αυτοαπογραφόμενος εμφανιζόνταν στην καρτέλα μας ως απογραφέων, ώστε να ξέρουμε εάν έκανε τη διαδικασία ή όχι, προκειμένου να τον αναζητήσουμε.

Μέχρι που παρέδωσα και έκλεισε οριστικά η πρόσβαση μου στο σύστημα ως απογραφέας, κανένας μετανάστης δεν απεγράφη και κανένα έντυπο Π1.3 δεν συμπληρώθηκε. Ούτε ο αριθμός των κατοικιών που είχαν στην ανάθεση μου μεταβλήθηκε, για να μπορούσε να υποστηριχθεί ότι μου ξέφυγαν ολόκληρα σπίτια!


Απογραφή φιάσκο με "θύματα" τους απλήρωτους εργαζόμενους – Σοβαρή καταγγελία στο 20/20


Όπως σας είπα και στην αρχή, τα δικά μου προβλήματα με την απογραφή, πέραν από τις απαράμιλλου κάλλους εκβιαστικές και εκφοβιστικές συμπεριφορές, περιείχαν και ζητήματα που μάλλον θα τα δούμε στα αποτελέσματα της απογραφής πληθυσμού. Αν τα πάρουμε και ποτέ χαμπάρι... γιατί υποθέτω ότι εγώ, λόγω ιδεών, αντίληψης, ευθύνης ή όπως θέλετε πείτε το, δεν δέχθηκα να συνεναίσω σε παραποίηση δεδομένων του πληθυσμού, όσο περνάει τουλάχιστον από το χέρι μου.

Στην πραγματικότητα, όμως, αποδείχθηκε ότι μόνο “κερδισμένη” θα έβγαινα, έστω και κατά 2€, διότι δεν μου έκοψαν από κάπου χρήματα, αντίθετα μου προσέθεσαν. Μέχρι τελευταία στιγμή μάλιστα, αφού τα είχαν αφαιρέσει, μου είπαν ότι αν θέλω μπορούν να τα ξαναπροσθέσουν αυτά τα 4 ερωτηματολόγια.

Οπότε αναρωτιέμαι εάν συνέβη κάτι παρόμοιο και σε άλλους απογραφείς, στο οποίο δεν έδωσαν σημασία... Πρόσφατα πάντως, έμαθα για μία άλλη απογραφέα ότι της προσέθεσαν έναν άστεγο... Μπορεί να είναι και τυχαίο, δεν ξέρω τι να υποθέσω πια. Πάντως η δική μου φωνή λογικής μου είπε να μην δεχθώ κάθε “τρέλα” που μου πρότειναν».

 


* Το 20/20 δεν υιοθετεί, αλλά καταγράφει τις επιστολές και τις καταγγελίες των αναγνωστών. Tα στοιχεία της καταγγέλλουσας είναι στη διάθεση του 20/20.

Ακολουθήστε το 20/20 Magazine στο Google News, στο Facebook, το Twitter και το Instagram.
ΠΡΟΒΟΛΗ
ΠΡΟΒΟΛΗ