Διευρυμένα ολοήμερα σχολεία: Η φανταστική -κυριολεκτικά- ιδέα της Νίκης Κεραμέως

Με μια καταπληκτική ανάρτηση ανακοίνωσε η υπουργός Παιδείας χθες την έναρξη της εγγραφής στα πολυδιαφημισμένα διευρυμένα ολοήμερα σχολεία νηπιαγωγείων και δημοτικών.

Διευρυμένα ολοήμερα σχολεία: Η φανταστική -κυριολεκτικά- ιδέα της Νίκης Κεραμέως
ΠΡΟΒΟΛΗ

Η καταπληκτική ανάρτηση της Νίκης Κεραμέως

«Από σήμερα 1/9 ως και τις 12/9, γονείς και κηδεμόνες μπορούν να εγγράψουν τα παιδιά τους στο διευρυμένο Ολοήμερο σχολείο νηπιαγωγείων και δημοτικών που συμμετέχουν στο πρόγραμμα, επικοινωνώντας με τη Διεύθυνση του σχολείου τους. Το διευρυμένο Ολοήμερο είναι σημαντικά αναβαθμισμένο: 

Ως προς την παρεχόμενη δημόσια δωρεάν εκπαίδευση: Το νέο εκπαιδευτικό πρόγραμμα θα περιλαμβάνει δραστηριότητες όπως εκπαιδευτική ρομποτική, πειράματα, ρητορική τέχνη, ασφαλής και δημιουργική πλοήγηση στο Διαδίκτυο, αθλητισμός, παραδοσιακοί ή μοντέρνοι χοροί, εικαστικές τέχνες, χειροτεχνίες και κατασκευές, εκμάθηση μουσικών οργάνων, ενώ προβλέπεται επιπλέον χρόνος για μελέτη στο σχολείο, ώστε επιστρέφοντας στο σπίτι τα παιδιά να διαθέτουν ποιοτικό χρόνο με τις οικογένειές τους.

Ως προς το ωράριο: Το διευρυμένο Ολοήμερο επεκτείνεται στις 5:30 μ.μ (από τις 4 μ.μ που ίσχυε μέχρι σήμερα), προσφέροντας επιπλέον στήριξη στις οικογένειες και τους εργαζόμενους γονείς. 

Η Παιδεία Αλλάζει. Στην Πράξη».

Το καταπληκτικό σχέδιο του Υπουργείου Παιδείας

Ως μητέρα παιδιού στην Ε' Δημοτικού, επικοινώνησα με το σχολείο μας, αφού διάβασα την ανακοίνωση για το φανταστικό -κυριολεκτικά- αναβαθμισμένο πρόγραμμα ολοήμερου δημοτικού σχολείου και νηπιαγωγείου.

«Από το σχολικό έτος 2022-2023 τίθεται σε εφαρμογή νέο, αναβαθμισμένο πρόγραμμα Ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου και Νηπιαγωγείου, σύμφωνα με τις αρχές και υπό τις προϋποθέσεις που ορίζονται στις επόμενες παραγράφους.

α) Το νέο, αναβαθμισμένο πρόγραμμα ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου αναπτύσσεται σε τρεις (3) ζώνες:

αα) Στην πρώτη (1η) ζώνη, «Μεσημβρινό γεύμα - Διατροφική αγωγή», διάρκειας μίας (1) διδακτικής ώρας καθημερινά, εντάσσεται, επ’ ευκαιρία και του μεσημβρινού γεύματος, το διδακτικό αντικείμενο της διατροφικής αγωγής, το οποίο ανατίθεται, κατά προτεραιότητα, στους εκπαιδευτικούς που διδάσκουν τη δεύτερη ώρα (14.10 έως 14.55).

αβ) Στη δεύτερη (2η) ζώνη, «Μελέτη - Προετοιμασία», διάρκειας δύο (2) διδακτικών ωρών, εντάσσεται, τουλάχιστον για μια (1) διδακτική ώρα καθημερινά, το γνωστικό αντικείμενο της «Μελέτης - Προετοιμασίας» στη γλώσσα και τα μαθηματικά, το οποίο ανατίθεται σε εκπαιδευτικούς του κλάδου ΠΕ70 - Δασκάλων. Στη ίδια ζώνη δύναται να εντάσσεται μία (1) διδακτική ώρα με αντικείμενο ένα ή περισσότερα από τα ακόλουθα: αγγλικά, αθλητισμός, εικαστικά, μουσική, θεατρική αγωγή και τεχνολογία πληροφορίας και επικοινωνιών (Τ.Π.Ε.), τα οποία ανατίθενται σε εκπαιδευτικούς του αντίστοιχου κλάδου.

αγ) Στην τρίτη (3η) ζώνη, «Σχολικοί Μαθητικοί Όμιλοι», εντάσσονται, για συνεχόμενο δίωρο καθημερινά, με ενδιάμεσο ολιγόλεπτο διάλειμμα, οι σχολικοί μαθητικοί όμιλοι, στο πλαίσιο λειτουργίας των οποίων δύναται να προσφέρεται δράση, δημιουργική απασχόληση, ελεύθερη έκφραση και ψυχαγωγία με αντικείμενα σχετιζόμενα με τον αθλητισμό, τα ομαδικά αθλήματα, τους παραδοσιακούς ή μοντέρνους χορούς, τη χοροκινητική έκφραση, τις εικαστικές τέχνες, τις χειροτεχνίες και κατασκευές, την εκμάθηση μουσικών οργάνων, την εκπαιδευτική ρομποτική, τα πνευματικά παιχνίδια και παζλ, τα παραδοσιακά παιχνίδια, τις επιστημονικές κατασκευές - πειράματα, τα μαθηματικά παιχνίδια, τη ρητορική τέχνη και δημιουργική γραφή, το ασφαλές και δημιουργικό διαδίκτυο, τη διαπολιτισμική παιδεία, την πολιτειότητα και πολιτότητα, τον εθελοντισμό, την παιδική επιχειρηματικότητα, τη δημιουργία εφημερίδας. Οι σχολικοί μαθητικοί όμιλοι δύνανται, επιπλέον, να δραστηριοποιούνται στην οργάνωση πολιτιστικών εκδηλώσεων, κοινωνικών-βιωματικών και περιβαλλοντικών δράσεων, τη συγκρότηση χορωδίας, θεατρικής ομάδας και μαθητικής ορχήστρας. Η διάρκεια κάθε ομίλου δύναται να εκτείνεται σε ένα ή και περισσότερα συνεχόμενα διδακτικά δίωρα. Οι μαθητές του Δημοτικού Σχολείου δύνανται να επιλέγουν και να συμμετέχουν σε έναν ή περισσότερους ομίλους».

Η πραγματικότητα

Εντυπωσιασμένη, καθώς πέρυσι δεν είχαμε καν επάρκεια στις ειδικότητες με αποτέλεσμα να μην κάνουν όλοι οι μαθητές του σχολείου πληροφορική και γυμναστική, πήρα απλά ένα τηλέφωνο. Ας δούμε λοιπόν τι από τα παραπάνω ισχύει και πως ακριβώς θα πραγματοποιηθεί.

Αρχικά κυρία Νίκη μας, θα ήθελα να σας ενημερώσω ότι οι εγγραφές γίνονται μέχρι 8/9. Ξεπερνώντας αυτή τη μικρή λεπτομέρεια, έμαθα ότι, αφού συμπληρωθεί ικανός αριθμός αιτήσεων για τη δημιουργία τμήματος μέχρι τις 17.30, τότε αυτό θα μεταφερθεί στο Υπουργείο και θα στείλουν εκπαιδευτικούς για να καλύψουν το ωράριο. Και μετά θα φτιάξουν τους σχολικούς ομίλους που θα προσφέρουν «δράση, δημιουργική απασχόληση, ελεύθερη έκφραση και ψυχαγωγία με αντικείμενα σχετιζόμενα με τον αθλητισμό, τα ομαδικά αθλήματα, τους παραδοσιακούς ή μοντέρνους χορούς, τη χοροκινητική έκφραση, τις εικαστικές τέχνες, τις χειροτεχνίες και κατασκευές, την εκμάθηση μουσικών οργάνων, την εκπαιδευτική ρομποτική, τα πνευματικά παιχνίδια και παζλ, τα παραδοσιακά παιχνίδια, τις επιστημονικές κατασκευές - πειράματα, τα μαθηματικά παιχνίδια, τη ρητορική τέχνη και δημιουργική γραφή, το ασφαλές και δημιουργικό διαδίκτυο, τη διαπολιτισμική παιδεία, την πολιτειότητα και πολιτότητα, τον εθελοντισμό, την παιδική επιχειρηματικότητα, τη δημιουργία εφημερίδας».

Γελάσαμε, χαιρετηθήκαμε και κλείσαμε το τηλέφωνο. Στο σχολείο μας -που έχει 400 παιδιά- δεν επαρκεί η καθαριότητα. Οι μισές αίθουσες στεγάζονται σε ακατάλληλα κτίρια, τα υλικά τα πληρώνουμε εμείς και είμαστε τυχεροί γιατί, στα ευάερα βόρεια προάστια όπου κατοικώ, έχουμε επαρκή προαύλιο χώρο. Στα υπόλοιπα σχολεία; Διαβάζουμε και σας μεταφέρουμε μερικές από τις απαντήσεις κάτω από την ανάρτηση, που περιέχουν κυρίως… ρητορικές ερωτήσεις.

«Σε ποια εργαστήρια θα πραγματοποιούνται τα πειράματα; Με ποιους υπολογιστές θα μάθουν τα παιδιά να προηγούνται στο διαδίκτυο; Σε ποια γήπεδα θα γίνονται τα αθλήματα; Με τι υλικά θα γίνονται τα εικαστικά; Ρητορικές ερωτήσεις, αρχίσαμε ήδη την εξάσκηση στη ρητορική τέχνη».

«Στην πράξη, ενημερωθήκαμε την 1η/9 ότι οι εγγραφές είναι μέχρι τις 2/9 και οι εκπαιδευτικοί δεν έχουν ιδέα για το τι ακριβώς θα κάνουν μέχρι τις 17:30. Στην πράξη, η πολιτική δεν είναι (μόνο) επικοινωνία αλλά και πράξεις».

«Τα παιδιά που δεν είχαν δάσκαλο εικαστικών όλη την προηγούμενη χρονιά, φέτος θα κάνουν όλα τα παραπάνω.. θαύμα!».

«Παραπάνω ώρα στις κακάσχημες τάξεις με τα απαίσια και παμπάλαια θρανία...Νομίζω θα πρέπει να τους κολλάτε κι ένσημα βαρέα και ανθυγιεινά! Αν βέβαια θα φροντίζατε να υπάρχουν σωστές υποδομές με επαρκή προσωπικό από καθαριότητα έως και εκπαίδευση τότε ΝΑΙ θα ήταν τέλειο».

Ακολουθήστε το 20/20 Magazine στο Google News, στο Facebook, το Twitter και το Instagram.
ΠΡΟΒΟΛΗ