Λίστα Σκρέκα: 'Αλλα 7,4 εκατομμύρια στα ΜΜΕ για να κάνουν το μαύρο άσπρο

Ο Κώστας Σκρέκας, Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, ακολουθεί το μονοπάτι που χάραξε ο μεγάλος Στέλιος Πέτσας και μοιράζει 7.440.000 ευρώ στα ΜΜΕ για την προώθηση της νέας καμπάνιας του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας «Εξοικονόμηση Ενέργειας». Το πρόγραμμα εγκρίθηκε πριν από περίπου δύο εβδομάδες από τον γενικό γραμματέα Επικοινωνίας και Ενημέρωσης.

Λίστα Σκρέκα: 'Αλλα 7,4 εκατομμύρια στα ΜΜΕ για να κάνουν το μαύρο άσπρο
ΠΡΟΒΟΛΗ

Σύμφωνα με τη σχετική απόφαση που υπογράφει ο Δημήτρης Γαλαμάτης, «το πρόγραμμα επικοινωνιακής προβολής του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας στο πλαίσιο της δράσης “Εξοικονόμηση Ενέργειας”  θα χρηματοδοτηθεί από τον Τακτικό Προϋπολογισμό του υπουργείου. Στο πρόγραμμα επικοινωνιακής προβολής του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας ανέρχεται στο συνολικό ποσό ύψους επτά εκατομμυρίων τετρακοσίων σαράντα χιλιάδων ευρώ (7.440.000,00 €)». Λίστα Πέτσα - Λίστα Σκρέκα: 7.440.000 ευρώ στα δικά τους ΜΜΕ, για τη νέα καμπάνια «Εξοικονόμησης Ενέργειας» 

Παράλληλα σημειώνεται ότι το υπουργείο Περιβάλλοντος «πληροί την προϋπόθεση περί υποχρέωσης τήρησης του ποσοστού συμμετοχής των περιφερειακών μέσων ενημέρωσης (έντυπα μέσα, ραδιόφωνο, τηλεόραση) στην κατανομή της συνολικής  διαφημιστικής δαπάνης, ήτοι τουλάχιστον 30%, η οποία αν δεν τηρηθεί επιβάλλεται στον υπόχρεο φορέα του ευρύτερου δημοσίου τομέα διοικητικό πρόστιμο  ισόποσο με τη διαφημιστική δαπάνη που υπολείπεται προς συμπλήρωση του ανωτέρω ποσοστού συμμετοχής». «Η κοινωνία περνάει δύσκολα, έχει μεγάλη αβεβαιότητα για τον χειμώνα που έρχεται» είχε δηλώσει τότε ο Κυριάκος Μητσοτάκης μιλώντας στην Κοινοβουλευτική Ομάδα της ΝΔ. Τουλάχιστον, ο Πρωθυπουργός ενημερώθηκε ότι τα σχολεία έχουν τάμπλετ και διαδραστικούς πίνακες, οπότε έφυγε ένα βάρος από την Κυβέρνηση.

Η απόφαση είχε δημοσιευθεί στη «Διαύγεια», ωστόσο τα χρήματα δεν έχουν μοιραστεί ακόμα στα ΜΜΕ. 

Η Κυβέρνηση θα αντιμετωπίσει την ενεργειακή κρίση κάνοντας προσάναμμα την αντικειμενική δημοσιογραφία

Το είδαμε με τις τηλεοπτικές καμπάνιες για την αντιμετώπιση του κορονοϊού (αείμνηστη Λίστα Πέτσα), το ξαναβλέπουμε τώρα από τον Σκρέκα. Μέχρι να τελειώσει η τετραετία δεν θα μείνει υπουργός για υπουργός χωρίς δική του λίστα. Η έγκριση ενός ακόμη κονδυλίου ύψους 7.440.000 ευρώ για το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, που αφορά τη διαφήμιση των νέων μέτρων ενεργειακής πολιτικής, ανεβάζει τη δαπάνη κρατικών κονδυλίων προς τα ΜΜΕ σε ποσό άνω των 19 εκατ. ευρώ. Το συνολικό κονδύλι μόνο για το υπουργείο Περιβάλλοντος το 2022 έχει φτάσει σχεδόν τα 9 εκατ. ευρώ.

Είναι, πέραν των άλλων, προβληματικό η διανομή κρατικών επικοινωνιακών κονδυλίων να αντικαθιστά τα δημοσιογραφικά ρεπορτάζ. Θα έπρεπε να είναι το λιγότερο αυτονόητο τα ΜΜΕ να ενημερώνουν τους πολίτες για τα κυβερνητικά έργα, καθότι αυτά δεν αφορούν υπηρεσίες περιποίησης που παρέχουν ιδιωτικές εταιρείες, αλλά απευθύνονται σε όλους ανεξαρτήτως τους πολίτες και σχετίζονται με μείζονα προβλήματα της κοινωνίας. Αυτά τα κονδύλια θα μπορούσαν να επιδοτήσουν σχολεία, δομές φιλοξενίας, νοικοκυριά με χαμηλά εισοδήματα κ.α. και να αποτελέσουν μια ουσιαστική κίνηση στην αντιμετώπιση της κρίσης.

Ταυτόχρονα, προβληματίζει και ο τρόπος με τον οποίο οι νέες κρατικές επιδοτήσεις προς τα ΜΜΕ,  τα 20 εκατ. ευρώ που ενέκρινε έως τον Δεκέμβριο η Ευρωπαϊκή Επιτροπή καθώς και τα διαφημιστικά κονδύλια, όπως η νέα «λίστα Σκρέκα», θα διανεμηθούν, αφού προέκυψε νέος νόμος της κυβέρνησης της ΝΔ για τα Μητρώα Έντυπου και Ηλεκτρονικού Τύπου.

Τι είναι λοιπόν αυτός ο νέος Νόμος; Το νομοσχέδιο του Γιάννη Οικονόμου, αρμόδιου θεμάτων ενημέρωσης και επικοινωνίας, προβλέπει τη σύσταση μιας επιτροπής δεοντολογίας, η οποία στην ουσία θα πρόκειται για έναν πίνακα κατάταξης των ΜΜΕ που θα τα «αξιολογεί» βάση του περιεχομένου τους και βάση αυτού θα αποφασίζεται το ποσό της επιδότησης στο εκάστοτε μέσο. Δηλαδή, με πολύ απλά λόγια, όχι μόνο θα μοιράζονται αβέρτα ποσά στα ΜΜΕ, αλλά η λειτουργία της επιτροπής θα ασκεί λογοκρισία

Στο μεταξύ, η κυβέρνηση και ο κυβερνήτης-Μωυσής, συνεχίζουν να παριστάνουν πως αναρωτιούνται γιατί η Ελλάδα βρίσκεται στην 108η θέση παγκοσμίως στην Ελευθερία του Τύπου, ποδοπατώντας τη νοημοσύνη των πολιτών.

Ακολουθήστε το 20/20 Magazine στο Google News, στο Facebook, το Twitter και το Instagram.
ΠΡΟΒΟΛΗ
ΠΡΟΒΟΛΗ