«Πάμε και όπου βγει» - Το χρονικό μιας προαναγγελθείσας τραγωδίας

Κανείς δεν άκουσε τους συνδικαλιστές της Hellenic Train που ζητούσαν μέτρα ασφαλείας. Η εταιρεία απούσα πριν και μετά το δυστύχημα. Κεντρική πολιτική γραμμή για ανακοινώσεις μετά τις έρευνες, ενώ ταυτόχρονα ισχυρίζονται πως το ατύχημα οφείλεται σε ανθρώπινο λάθος. Αυτόπτης μάρτυρας άκουσε από την ενδοεπικοινωνία λίγο πριν το ατύχημα να λένε «Πάμε και όπου βγει». Βγήκε.

«Πάμε και όπου βγει» - Το χρονικό μιας προαναγγελθείσας τραγωδίας
ΠΡΟΒΟΛΗ

Η συγκοινωνία με τρένο είναι πλέον στην Ελλάδα κάτι λιγότερο από κορώνα-γράμματα. Η κεντρική πολιτική γραμμή του «ανθρώπινου λάθους» δεν πρέπει να γίνει ανεκτή. Γιατί τα έργα υποδομής είναι αυτά που αφήνουν περιθώρια στα ανθρώπινα λάθη. Έχουν αγοραστεί από το 2000 εξοπλισμός και συστήματα ασφαλείας και δεν έχουν τοποθετηθεί, εξαιτίας αιτιάσεων ανταγωνιστών και ευθυνών όλων των αρμόδιων υπουργών. Από το 2000 έχουν διατελέσει υπουργοί οι Λαλιώτης, Β. Παπανδρέου, Σουφλιάς, Ρέππας, Ραγκούσης Βορίδης, Σιμόπουλος, Χρυσοχοΐδης, Σπίρτζης, Καραμανλής. Ουσιαστικά μιλάμε για έγκλημα και όχι για δυστύχημα. Το πιο τραγικό είναι πως κατέβηκαν επιβάτες στα Φάρσαλα και συνέχισαν με λεωφορεία λόγω βλάβης στην ηλεκτροδότηση. Ο Σταθμάρχης, που κρατείται, αναφέρει πως έδωσε εντολή για αλλαγή τροχιάς. Έχει μεταβεί στο σημείο ο Κώστας Καραμανλής, αναμένονται οι Μητσοτάκης και Σακελλαροπούλου.

Το προσωπικό στην Hellenic Train, σύμφωνα με τον συνδικαλιστή Νίκο Κουτσιούκη, «είναι στα 700 άτομα αντί για τα 2.100 άτομα που θα έπρεπε να εργάζονται». Ουσιαστικά μιλάμε για ακόμα ένα έγκλημα του καπιταλισμού και των ιδιωτικοποιήσεων που βάζουν το κέρδος πάνω από την ανθρώπινη ζωή. Αντίστοιχα το Σωματείο Εργαζομένων στην ΣΤΑΣΥ ανακοίνωσε πως «Σήμερα από ντροπή και μόνο, θα έπρεπε να βλέπαμε τις παραιτήσεις όλων αυτών των φωστήρων που πιστεύουν ότι ο σιδηρόδρομος μπορεί να λειτουργήσει στον αυτόματο πιλότο. Σήμερα η πολιτική ηγεσία του υπουργείου μεταφορών θα έπρεπε να είχε παραιτηθεί σύσσωμη». Θέση που μας βρίσκει ομόφωνα σύμφωνους στο 20/20, ενώ εκφράζουμε την αλληλεγγύη και τα συλλυπητήριά μας στις οικογένειες των επιβατών και των εργαζομένων.

Δεν γίνεται να μην υπάρχουν ευθύνες του Υπουργείου για ένα τόσο σοβαρό και προδιαγεγραμμένο ατύχημα. Δεν γίνεται να υπάρχουν τόσες ειδοποιήσεις και να πέφτουν στο κενό. Πώς γίνεται να τελειώνει η θητεία ενός Υπουργού Μεταφορών και να μην υπάρχει καμία πρόβλεψη για την ασφάλεια των επιβατών; Την ασφάλεια των μεταφορών; Πώς γίνεται να έχει γίνει η σύγκρουση και να μην γνωρίζουν καν που έχει συμβεί; Να μην υπάρχει καν το στίγμα και οι διασώστες να ψάχνουν στα τυφλά σε μια μετωπική σύγκρουση τρένων, όπου κάθε δευτερόλεπτο μετράει, με το τρένο να έχει τυλιχθεί στις φλόγες σε κάποια βαγόνια; Η μνημονιακή εντολή του 2011 προέβλεπε μείωση προσωπικού, μείωση μισθών, κατάργηση δρομολογίων και την πλήρη ανατροπή των εργασιακών σχέσεων. Αυτές οι κινήσεις έγιναν για... οικονομία, ενώ δεν έγινε κάτι για την συντήρηση και την ασφάλεια του δικτύου. Τα αποτελέσματα τα βλέπουμε.

Όταν η FSI πήρε την τότε ΤΡΑΙΝΟΣΕ, που είχε μεταφερθεί στο ΤΑΙΠΕΔ ως υποχρέωση του πρώτου Μνημονίου, έδωσε μόλις 45 εκατομμύρια ευρώ, αναλαμβάνοντας χρέη και υποχρεώσεις. Εντέλει φάνηκε πως το μόνο που τους ενδιέφερε ήταν η μεγιστοποίηση του κέρδους. Ούτε στα δύο χρόνια του ΣΥΡΙΖΑ από την πώληση, ούτε στα τέσσερα χρόνια της Νέας Δημοκρατίας και ονομαστικά του Κώστα Καραμανλή λήφθηκαν σοβαρά μέτρα για να αποφευχθεί ένα τέτοιο δυστύχημα. Εμπιστεύτηκαν μια εταιρεία που θεωρεί πως εξαιρείται από τον Ευρωπαϊκό Κανονισμό Δικαιωμάτων και Υποχρεώσεων των Επιβατών και που πέρσι με τον εγκλωβισμό στα χιόνια φέρονται να αποζημίωσαν εθελοντικά τους επιβάτες (αν αποζημιώθηκαν ποτέ).

Υπάρχουν ευθύνες, πολιτικές και νομικές, προς όλους όσοι έχουν βάλει το λιθαράκι τους σε κακουργηματική διατάραξη της ασφάλειας των συγκοινωνιών και έχουν καταστήσει το κάποτε πιο ασφαλές μέσο μεταφοράς, σε μια τόσο ριψοκίνδυνη επιλογή.

Βέβαια, οι εργαζόμενοι στους σιδηροδρόμους τα έβλεπαν αυτά - Η ανακοίνωση της ΔΕΣΚ-Σιδηροδρομικών

«Συναδέλφισσες, Συνάδελφοι,

Άλλα δύο ατυχήματα τις προηγούμενες ημέρες προστέθηκαν στο μακρύ κατάλογο με τις Αμαξοστοιχίες 51 και 61 αντίστοιχα, θέτοντας σε άμεσο κίνδυνο το συνάδελφο Μηχανοδηγό αλλά και τους επιβάτες.

Όσο δεν παίρνονται μέτρα προστασίας στους εργασιακούς χώρους και την ασφαλή λειτουργία και κυκλοφορία των τρένων, τα ατυχήματα δεν έχουν τελειωμό.

Είναι πλέον εξοργιστικό αυτά να αποτελούν σχεδόν καθημερινό φαινόμενο και να μην παίρνεται κανένα ουσιαστικό μέτρο, να μη δρομολογείται καμία βελτίωση στην υποδομή και λειτουργία, να μην ελέγχονται οι εμπλεκόμενοι φορείς και να μην αναζητούνται ευθύνες.

Όπως οι προηγούμενες Κυβερνήσεις έτσι και η σημερινή, έχει άλλες προτεραιότητες και όχι την ασφαλή μετακίνηση των πολιτών. Αντιλαμβάνονται την ασφάλεια ως κόστος.

Το Υπουργείο βρίσκει λεφτά για τις διάφορες εργολαβίες, αλλά για να ολοκληρωθούν επιτέλους οι σιδηροδρομικές υποδομές και τα συστήματα ασφαλούς κυκλοφορίας ΟΧΙ! "Έχουν καιρό… κάποια στιγμή θα τελειώσουν".

Η ΡΑΣ επιλεκτικά παρεμβαίνει, αφήνοντας εκτεταμένα κενά και σοβαρές ελλείψεις στο απυρόβλητο.

Διάφοροι φορείς, ΟΣΕ και HELLENIC TRAIN αλληλο-μεταφέρουν τις ευθύνες τους, αλλά κανείς στο τέλος δεν φταίει….. Φταίνε τα φαινόμενα που είναι έντονα και πλημμυρίζει η γραμμή, φταίνε οι φωτιές που άφησαν καμένους κορμούς, φταίει το χιόνι, φταίνε οι άλλοι, φταίμε λίγο και εμείς φταίει και ο Χατζηπετρής…!!!

ΟΧΙ ΑΛΛΗ ΚΟΡΟΪΔΙΑ

Δεν θα περιμένουμε το δυστύχημα που έρχεται, για να τους δούμε να χύνουν κροκοδείλια δάκρυα κάνοντας διαπιστώσεις.

Τα Σωματεία στο Σιδηρόδρομο και η Π.Ο.Σ. δεν μπορεί να ανέχονται άλλο αυτή την επικίνδυνη κατάσταση. Τι άλλο περιμένουν για να παρέμβουν; Τι άλλο πρέπει να συμβεί;

Τα θέματα ασφάλειας πρέπει να μπουν στην πρώτη γραμμή. Να βρεθούν στο επίκεντρο των συνελεύσεων στους χώρους δουλειάς.

Οι εργαζόμενοι πρέπει να κρίνουν πολιτικά και συνδικαλιστικά όσους έχουν ευθύνη και συνεχίζουν να σφυράνε αδιάφορα εκείνους που αδιαφορούν  γι΄αυτό που συμβαίνει. Να κρίνουν εκείνους τους πολιτικούς κομισάριους και συνδικαλιστικούς εκπροσώπους που υποτιμούν και αδιαφορούν για όλους εκείνους τους παράγοντες που όταν διασταυρώνονται δημιουργούν καθημερινά ατυχήματα και δυστυχήματα.

ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ:

  • Άμεση πρόσληψη στον ΟΣΕ και την HELLENIC TRAIN μόνιμου προσωπικού με συγκροτημένα δικαιώματα για την κάλυψη των πολύ μεγάλων και σοβαρών ελλείψεων σε όλες τις ειδικότητες. Αντίστοιχη εξειδίκευση και πιστοποίηση του προσωπικού.
  • Προγράμματα εκπαίδευσης όλων των εργαζομένων στον ασφαλή τρόπο εκτέλεσης των εργασιών.
  • Ολοκλήρωση των έργων υποδομής και ασφαλούς λειτουργίας του σιδηροδρομικού δικτύου.
  • Σωστή συντήρηση και επισκευή του τροχαίου υλικού και της γραμμής.
  • Συντήρησης, επισκευή και εκσυγχρονισμού όλου του τεχνικού εξοπλισμού και όλων των εγκαταστάσεων για ασφαλή εργασία.
  • Μέτρα ασφαλούς κυκλοφορίας των τρένων ιδιαίτερα κατά τη διέλευσή τους από κατοικημένες περιοχές.
  • Να χορηγηθούν όλα τα Μέσα Ατομικής Προστασίας.
  • Τεχνικός Ασφάλειας και Γιατρός Εργασίας σε κάθε συγκρότημα.

    Συναδελφικά.

ΔΕΣΚ – ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΩΝ»

Ακολουθήστε το 20/20 Magazine στο Google News, στο Facebook, το Twitter και το Instagram.
ΠΡΟΒΟΛΗ