Έγκλημα κατά συρροή: Χωρίς πραγματική εποπτεία τα ελληνικά αεροδρόμια - «Δεν δέχτηκαν ούτε να μας ακούσουν» καταγγέλλουν οι Αερολιμενικοί

Ο Πανελλήνιος Σύλλογος Αερολιμενικών έχει προσπαθήσει με κάθε τρόπο να προστατέψει τις ζωές μας, που βρίσκονται στα χέρια των αδίστακτων κυβερνώντων της ΝΔ. Εκείνοι δεν δέχτηκαν ούτε να τους ακούσουν.

Έγκλημα κατά συρροή: Χωρίς πραγματική εποπτεία τα ελληνικά αεροδρόμια - «Δεν δέχτηκαν ούτε να μας ακούσουν» καταγγέλλουν οι Αερολιμενικοί
ΠΡΟΒΟΛΗ

Οι αερολιμενικοί καταγγέλλουν ότι ο πρώην υπουργός Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, κατήργησε όλες τις αεροπορικές Αρχές. Δηλαδή τα αρμόδια κρατικά όργανα που ήταν επιφορτισμένα να ελέγχουν την εφαρμογή των κανόνων ασφαλείας της εθνικής και ευρωπαϊκής αεροπορικής νομοθεσίας στα αεροδρόμια. Ο Σύλλογος δημοσιοποίησε τη διάλυση του θεσμικού και οργανικού πλαισίου που διασφαλίζει την ασφάλεια των πτήσεων στα αεροδρόμια και έκανε λόγο για προκλητική αδιαφορία της κυβέρνησης Μητσοτάκη στις συνεχείς προσπάθειές τους να κάνουν γνωστές τις θέσεις τους. Από το 2020 έχουν ενημερώσει αναλυτικά με επιστολές και ενέργειές τους τόσο τον παραιτηθέντα για τα Τέμπη υπουργό Μεταφορών Κώστα Καραμανλή, όσο και τον διάδοχό του Γιώργο Γεραπετρίτη, αλλά και τον ίδιο τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη. Κανενός το αυτί δεν ίδρωσε.

«Δυστυχώς, η εικόνα απαξίωσης και πλημμελούς εφαρμογής πολιτικών ασφαλείας στον σιδηρόδρομο δεν είναι η μοναδική. Η πραγματικότητα είναι ότι εδώ και χρόνια αντίστοιχη παράλληλη πορεία ακολουθείται και στον χώρο τον αερομεταφορών».

Η ανακοίνωση του Πανελλήνιου Σύλλογου Αερολιμενικών είναι σοκαριστική καθώς αποκαλύπτει ότι μετά τις ιδιωτικοποιήσεις των αεροδρομίων της χώρας: «Το ελληνικό κράτος αποφάσισε ότι ουσιαστικά δεν χρειάζεται κανενός είδος in situ εποπτείας για τα πλείστα ζητήματα ασφαλείας που ανακύπτουν» και δημοσιοποιεί όλες τις κινήσεις που θα μπορούσε να έχει κάνει και τις έκανε ώστε να αλλάξει η επικίνδυνη συνθήκη αλλά δεν εισακούστηκε. Καθώς ο Κώστας Καραμανλής «Δεν δέχτηκε ποτέ να συζητήσουμε, παρόλο που είμαστε το εξειδικευμένο προσωπικό για την ασφάλεια αεροδρομίων και πτήσεων».

Απόλυτος και ατεκμηρίωτος ο τρόπος της κατάργησής του

«Η απουσία κρατικού ελεγκτικού μηχανισμού στα αεροδρόμια είναι αντίθετη με την ασφάλεια του πολίτη, των αερομεταφορών και γενικότερα του δημοσίου συμφέροντος και ασφαλώς είναι σίγουρο ότι δεν εξυπηρετεί τους επιβάτες και τους εργαζόμενους, ούτε και το καλό της χώρας μας. Αυτό έγινε, όμως, παρά την εντονότατη αντίδραση σύσσωμης όλης της αντιπολίτευσης και του συλλόγου μας και μάλιστα με τόσο απόλυτο και ατεκμηρίωτο τρόπο που δημιουργεί απορία τίνος τα συμφέροντα εξυπηρετούνται. Η επίβλεψη της ασφάλειας και της νομιμότητας στα αεροδρόμια από πραγματική και επιτόπου μετάπεσε σε οιωνεί εκ του μακρόθεν και ανατέθηκε σε ένα γραφείο στην Αθήνα που ονομάστηκε Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας (ΑΠΑ). Έκτοτε έχουν συμβεί πλείστα συμβάντα στα αεροδρόμια, τα οποία έχουν αναδειχθεί».

Κανένας δεν μπορεί να ισχυριστεί ότι δεν ήξερε

«Ο σύλλογος έκανε ό,τι μπορούσε για να ενημερώσει και να σταματήσει τον κατήφορο της ασφάλειας του πολίτη και της επικίνδυνης και καταστροφικής πολιτικής του υπουργού κου Καραμανλή:

1. Προσφυγή στο Συμβούλιο της Επικρατείας (21/10/2022)

2. Τουλάχιστον 15 επιστολές-έγγραφα-μελέτες που έχουν αποσταλεί τόσο στο υπουργείο, στη διοίκηση της ΥΠΑ, σε όλους τους βουλευτές του Κοινοβουλίου, στον πρωθυπουργό, στον αντιπρόεδρο της κυβέρνησης και στον σημερινό υπουργό Μεταφορών με την ιδιότητα του ως υπουργού Επικρατείας.

3. Πάνω από 50 Δελτία Τύπου – άρθρα – δημοσιεύματα στον Τύπο.

4. Έχουν γίνει συναντήσεις για ενημέρωση όλων των κομμάτων της Βουλής, αποτέλεσμα των οποίων είναι 18 ερωτήσεις κατατιθέμενες στη Βουλή από όλα τα κόμματα της αντιπολίτευσης. Πολλές απαντήσεις δεν δόθηκαν και όποια απαντήθηκε, ήταν κυρίως στο πνεύμα που ταιριάζει σε μια ανύπαρκτη, απομακρυσμένη εποπτεία στα αεροδρόμια του τύπου “…ρωτήσαμε τον ιδιώτη διαχειριστή του αερολιμένα και μας ανέφερε ότι τηρήθηκαν οι προβλεπόμενες διαδικασίες αλλά…». Λες και θα παραδεχόταν ποτέ ο ιδιώτης τις ευθύνες του… Εποπτεία, όχι αστεία…

5. Δύο παρεμβάσεις επί νομοθετημάτων στη Βουλή.

6. Συνεντεύξεις σε τηλεοπτικούς και ραδιοφωνικούς σταθμούς.

Ο υπουργός αρνήθηκε να τους ακούσει

«Αυτό που δεν έχει γίνει βέβαια τα τελευταία τέσσερα χρόνια είναι συνάντηση με τον υπουργό κο Καραμανλή. Δεν δέχτηκε ποτέ να συζητήσουμε, παρόλο που είμαστε το εξειδικευμένο προσωπικό για την ασφάλεια αεροδρομίων και πτήσεων. Δεν τον απασχολούσαν καθόλου τα ζητήματα ασφάλειας των αερολιμένων; Ήταν όλα έτοιμα και προσχεδιασμένα και τόσο καλά φτιαγμένα που δεν επιδέχονταν βελτίωση. Ο ιδιώτης πρέπει να δρα ανεξέλεγκτα, χωρίς υποχρεώσεις. Θυμίζει κάτι αυτή η τακτική;».

Έργα κατεπείγουσας σημασίας

«Πέρα λοιπόν από συντετριμμένοι, είμαστε και εξοργισμένοι με όσα ακούγονται και γράφονται. Διαπιστώνουμε ομοιότητες σε όλα τα επίπεδα. Έχει γίνει κατανοητό πόσο επικίνδυνα μπορεί να γίνουν τα πράγματα, αν όλα αφεθούν στην τύχη τους ή ακόμα; Το μοντέλο Καραμανλή, μιας πολύ περιορισμένης «αθηνοκεντρικής δομής» της Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας (ΑΠΑ), αντί για το μοντέλο ενός αποκεντρωμένου πραγματικού συστήματος ελέγχου, είναι αποδεδειγμένα αποτυχημένο. Στις περισσότερες χώρες της ΕΕ, οι οποίες σημειωτέον δεν έχουν τον νησιωτικό χαρακτήρα της Ελλάδας, έχουν θεσπιστεί οι απαραίτητες περιφερειακές εποπτικές μονάδες εντός των αερολιμένων. Ξέρουμε κάτι που δεν ξέρουν;. Είναι κατεπείγουσας σημασίας το έργο της ΑΠΑ να γίνει ουσιαστικό με την επέκταση της εποπτείας της εντός των αεροδρομίων και όχι εξ αποστάσεως. Οι κρατικές αεροπορικές Αρχές των αεροδρομίων είναι ουσιώδες τμήμα της, χωρίς αυτό δεν νοείται πραγματική εποπτεία. Αν θέλουμε επιτέλους να μιλάμε σοβαρά για πολιτική ασφάλειας στις μεταφορές, πρέπει να αναθεωρηθεί άμεσα η δομή της ΑΠΑ. Η πραγματικότητα δεν περιμένει. Η χαλαρή απομακρυσμένη και ανεπαρκώς στελεχωμένη εποπτεία δεν είναι υπεύθυνος τρόπος σκέψης και σε καμία περίπτωση δεν θα ωφελήσει κράτος-πολίτες-εταιρίες. Αν έχουμε συμβάντα ασφαλείας στα αεροδρόμια, η ζημιά θα είναι ανυπολόγιστη, όχι μόνο για τις αερομεταφορές της χώρας μας, αλλά και για την ήδη εύθραυστη οικονομία μας και δεν αποσβένεται εύκολα. Πόσο μάλλον, εάν τα συμβάντα είναι και θανατηφόρα…».

Ακολουθήστε το 20/20 Magazine στο Google News, στο Facebook, το Twitter και το Instagram.
ΠΡΟΒΟΛΗ