Το 67% του λιμανιού της Ηγουμενίτσας σε ιταλική εταιρεία που ευθύνεται ήδη για δύο τραγωδίες στις ελληνικές θάλασσες

Πουλήθηκε το 67% του λιμανιού της Ηγουμενίτσας σε ιταλική εταιρεία. Αγοραστής η Grimaldi, που ευθύνεται για δύο τραγωδίες, τα τελευταία δέκα χρόνια, σε ελληνικά χωρικά ύδατα, με συνολικά 22 νεκρούς.

 

Το 67% του λιμανιού της Ηγουμενίτσας σε ιταλική εταιρεία που ευθύνεται ήδη για δύο τραγωδίες στις ελληνικές θάλασσες
ΠΡΟΒΟΛΗ

Ιδιωτικοποιήσεις δίχως τέλος

Μόλις ένα μήνα μετά το δυστύχημα των Τεμπών, η Νέα Δημοκρατία είναι στοχοπροσηλωμένη στον μέγιστο σκοπό της. Να ιδιωτικοποιήσει τα πάντα πριν από τις εκλογές που θα γίνουν στις 21 του Μάη.

Έτσι, μετά από το Ογκολογικό Νοσοκομείο Παίδων και όσα μεθοδεύει για το νερό, σειρά είχε ένα από τα μεγαλύτερα λιμάνια της χώρας, αυτό της Ηγουμενίτσας.

Πιο συγκεκριμένα, πριν από λίγο καιρό η κυβέρνηση Μητσοτάκη ήρθε σε συμφωνία με την ιταλική εταιρεία Grimaldi για την πώληση του 67% του λιμανιού. Οι τελικές υπογραφές έπεσαν λίγες ημέρες νωρίτερα, με το ΤΑΙΠΕΔ να ανακοινώνει και επίσημα την πώληση του λιμένα!

Το θλιβερό στη συγκεκριμένη υπόθεση, πέρα από το ίδιο γεγονός της ιδιωτικοποίησης, είναι ότι η εταιρεία Grimaldi, η οποία αγόρασε το 67% του λιμανιού της Ηγουμενίτσας, είναι ουσιαστικά υπεύθυνη για δύο τραγωδίες στις ελληνικές θάλασσες τα τελευταία 10 χρόνια, καθώς αυτές προήλθαν από δικά της πλοία!

Η μία συνέβη το 2014, όταν και το Norman Atlantic τυλίχτηκε στις φλόγες εν πλω, κοστίζοντας τη ζωή σε 11 ανθρώπους, ενώ η πιο πρόσφατη ήταν αυτή του Euroferry Olympia, τον Φεβρουάριο του 2022, όταν και αυτό έπιασε φωτιά, με θύματα επίσης 11 ψυχές!

Ανακοίνωση του ΜέΡΑ25

Το ΜέΡΑ25, παίρνοντας υπόψιν όλα τα παραπάνω, εξέδωσε ανακοίνωση στην οποία ανέφερε, μεταξύ άλλων, ότι στη συγκεκριμένη σύμβαση υπάρχουν μέσα και άλλα λιμάνια της χώρας, ενώ παράλληλα έκανε λόγο για την αξιοπιστία της εταιρείας που τα πήρε.

«Λίγο καιρό μετά το έγκλημα στα Τέμπη, λόγω των εγκληματικών πολιτικών των ιδιωτικοποιήσεων και την ιδιωτικοποίηση του νερού, παρά τις αποφάσεις του ΣτΕ, το ΤΑΙΠΕΔ ανακοίνωσε την πώληση του 67% του Οργανισμού Λιμένος Ηγουμενίτσας στην ιταλική ναυτιλιακή εταιρεία Grimaldi. Η Κυβέρνηση του κ. Μητσοτάκη, λοιπόν, δεν έχασε χρόνο και λίγο πριν εκπνεύσει η καταστροφική θητεία της για τον τόπο, σπεύδει να φέρει προς κύρωση στη Βουλή και αυτό το μνημονιακό, αποικιακού τύπου, ξεπούλημα. Η εκποίηση του πολύτιμου αποθέματος της δημόσιας γης και της δημόσιας περιουσίας, των βασικών, στρατηγικών υποδομών αυτού του τόπου, συνεχίζεται με ρυθμούς εντατικούς και προκλητικούς, ειδικά μετά και τις δολοφονικές συνέπειες αυτών των πολιτικών στα Τέμπη.

Μετά την ιδιωτικοποίηση των λιμανιών του Πειραιά, της Θεσσαλονίκης, της Αλεξανδρούπολης, την Τρίτη 21 Μαρτίου 2023 το κερδοφόρο λιμάνι της Ηγουμενίτσας παραχωρήθηκε με όλα τα “προικιά” του που υπερβαίνουν τα 200 εκατομμύρια ευρώ και με ενεργό αποθεματικό ύψους 12 εκατομμυρίων ευρώ που πλήρωσαν οι Έλληνες πολίτες, έναντι του ευτελούς τιμήματος των 84 εκατομμυρίων ευρώ! Με την σύμβαση παραχωρούνται επίσης τα λιμάνια της Πλαταριάς, των Συβότων, το λιμάνι εσωτερικού της Κέρκυρας καθώς και μια τεράστια χερσαία έκταση του παραλιακού μετώπου της Θεσπρωτίας από τα Σύβοτα έως και την περιοχή της Σαγιάδας.Το λιμάνι πλέον παραχωρήθηκε για την επιχειρηματική δραστηριότητα και κερδοφορία των ιδιωτών “επενδυτών”, καθώς η Grimaldi αναγορεύτηκε με την σύμβαση σε απόλυτο κυρίαρχο του παραλιακού μετώπου, αποκλείοντας την ελεύθερη πρόσβαση των πολιτών καθώς και κάθε οικονομική ή άλλη δραστηριότητα τους.

Για μια ακόμη φορά κυβέρνηση και τοπικοί “άρχοντες” επέδειξαν περιφρόνηση προς τη βούληση της τοπικής κοινωνίας, καθώς και των μαζικών κοινωνικών και επαγγελματικών φορέων της περιοχής. Και είναι τραγική ειρωνεία της Ιστορίας όταν μετά την ασύλληπτη τραγωδία των Τεμπών το γεγονός ότι ένας Ιταλικός ναυτιλιακός όμιλος καθίσταται απόλυτος κυρίαρχος αυτού του τόσου σημαντικού θαλάσσιου κόμβου μεταφοράς χιλιάδων τόνων εμπορευμάτων και επιβατών προς και από την Κεντρική Ευρώπη και προς τα λιμάνια του Ιουνίου.

Είναι εξοργιστικό το γεγονός ότι τα πλοία της Grimaldi ευθύνονται για τις τραγωδίες που σημειώθηκαν στις Ελληνικές θάλασσες το 2014 με το Norman Atlantic που κόστισε τη ζωή έντεκα ανθρώπων και άλλων έντεκα το 2022 με το EUROFERRY OLYMPIA. Οι Έλληνες πολίτες, καλούνται για μια ακόμη φορά να “βάλουν πλάτη” κατά την προσφιλή αναφορά του πρωθυπουργού, όχι για τη δική τους ευημερία αλλά για την ανέξοδη κερδοφορία των ολιγαρχών. Και έχουν το θράσος να πανηγυρίζουν για αυτήν την κατάπτυστη συμφωνία, κυβερνητικοί υπουργοί και δημοτικές αρχές. Στο Λιμάνι της Ηγουμενίτσας είχε βρεθεί πέρυσι τέτοιες μέρες ο Γραμματέας του ΜέΡΑ25 Γιάνης Βαρουφάκης, εκφράζοντας την εναντίωση του στην ιδιωτικοποίηση του Λιμανιού της Ηγουμενίτσας.

Ο Γραμματέας του ΜέΡΑ25 είχε δηλώσει τότε σχετικά:

"Κάθε λιμάνι είναι ένα μονοπώλιο. Όταν θα έρθει αυτό το πλοίο θα έρθει σε αυτό το λιμάνι. Το μονοπώλιο ποτέ δεν μπορεί να υποκαταστήσει την αγορά. Όταν το δίνεις το λιμάνι σε έναν ιδιώτη του δίνεις το δικαίωμα ουσιαστικά να αποσπά χρήμα, προσόδους από το Δημόσιο, από τον τόπο. Το χειρότερο, δεν είναι ένα απλό λιμάνι το οποίο ιδιωτικοποιείται, είναι ένα λιμάνι το οποίο έχει περάσει στο ΤΑΙΠΕΔ και κάθε δεκάρα που θα πάρει το ΤΑΙΠΕΔ, που θα είναι ελάχιστες δεκάρες σε σχέση με τις προσόδους που θα μπορούν να αποσπά από τον τόπο αυτόν ο ιδιώτης που θα το πάρει, θα πάει μέσω του ΤΑΙΠΕΔ στην τρόικα. Μια τρόικα που πρώτον δεν έχει ανάγκη αυτά τα χρήματα, αντίθετα με τον τόπο αυτόν που τα έχει. Μη ξεχνάμε ότι η τρόικα στο κέντρο της έχει την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα που έχει τυπώσει 5,5 τρισεκατομμύρια, τα τυπώνουνε. Εδώ έχουμε μια καθαρή περίπτωση αποικιοκρατίας που χρησιμοποιεί την πτώχευση του ελληνικού κράτους για να περάσει αυτό το λιμάνι σε κάποιον ιδιώτη, δεν ξέρουμε σε ποιον από τους 7 που “χτυπάνε” σήμερα θα το πάρει. Αυτός που θα το πάρει δεν πρόκειται να προσφέρει κάτι που δεν προσφέρεται σήμερα. Το μόνο που θα κάνει είναι να εξάγει χρήμα από αυτό τον τόπο, χρήμα το οποίο θα καταλήξει στα Cayman islands. Δεν είναι ούτε υπέρ του καπιταλισμού αυτό που γίνεται, ούτε υπέρ του σοσιαλισμού, σίγουρα δεν είναι υπέρ της κοινωνίας, είναι υπέρ κάποιων ιδιωτών, ολιγαρχών που συνδέονται με τα συμφέροντα της τρόικας και των δανειστών. Μια καθαρή κλασική βάρβαρη περίπτωση αποικιοκρατίας. Για αυτό εμείς στο ΜέΡΑ25 εναντιωνόμαστε σε αυτό που θα γίνει σε αυτό το λιμάνι εδώ και ζητάμε την κοινωνικοποίησή του"».

Ακολουθήστε το 20/20 Magazine στο Google News, στο Facebook, το Twitter και το Instagram.
ΠΡΟΒΟΛΗ