Το ΚΚΕ στην πιο άβολη και θλιβερή στιγμή του, μας εξηγεί γιατί αρνείται τον γάμο των ομόφυλων ζευγαριών

ΚΚΕ από βαθύ σκοτάδι. ΚΚΕ από ναφθαλίνη. Υποκρισία και σκοπιμότητες. Σ’ αυτή τη χώρα κανείς ποτέ δεν έχασε όταν επέλεξε τον συντηρητισμό. Μέσα από ένα μακροσκελές κείμενο που έδωσε στη δημοσιότητα το απόγευμα της Δευτέρας η Κεντρική Επιτροπή του ΚΚΕ, το κόμμα εκφράζει την αντίθεσή του με τις προωθούμενες ρυθμίσεις της κυβέρνησης για τα ομόφυλα ζευγάρια, ενώ ταυτόχρονα εκφράζει και τη διαφωνία του στην αντίστοιχη πρόταση που κατέθεσε ο ΣΥΡΙΖΑ.

Το ΚΚΕ στην πιο άβολη και θλιβερή στιγμή του, μας εξηγεί γιατί αρνείται τον γάμο των ομόφυλων ζευγαριών
ΠΡΟΒΟΛΗ

Όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά στο μανιφέστο των 4.800 λέξεων, «το σχέδιο νόμου δεν αφορά την κοινωνική αναγνώριση της δυνατότητας των ομόφυλων ζευγαριών να διαλέγουν μια μορφή συμβίωσης και ο νόμος να ρυθμίζει κάποιες μεταξύ τους προσωπικές, οικονομικές και κοινωνικές σχέσεις. (…) Η θεσμοθέτηση του πολιτικού γάμου ομόφυλων ζευγαριών έρχεται για να προχωρήσει η αναγνώριση της κοινής γονικής τους ευθύνης (…) Αυτή όμως η αναγνώριση της κοινής γονικής ευθύνης ομόφυλων ζευγαριών μπορεί να προκύψει μόνο με την παράκαμψη της αντικειμενικής συμπληρωματικότητας γυναίκας - άνδρα στην αναπαραγωγή του είδους, στην τεκνοποίηση».

Με την απόφαση αυτή το κόμμα παίρνει ξεκάθαρα τη θέση του προς το βαθύ σκοτάδι, γι’ αυτό και δικαίως σχολιάζεται αρνητικά, με τις κατηγορίες για ομοφοβία να δίνουν και να παίρνουν. Πότε θα δει άραγε το λάθος του; Ας σταθούμε, όμως, στα πιο βασικά σημεία.

Ο πρώτος βασικός λόγος άρνησης του ΚΚΕ είναι η εμπορευματοποίηση της τεκνοποίησης και της τεκνοθεσίας.

Αυτό είναι το κυρίαρχο επιχείρημα του ΚΚΕ εναντίον στο νομοσχέδιο, το επιχείρημα ότι η θεσμοθέτηση του γάμου των ομόφυλων ζευγαριών ανοίγει αναπόφευκτα το δρόμο για την εμπορευματοποίηση της τεκνοποίησης μέσω της παρένθετης μητρότητας. Στη βάση του όμως, το επιχείρημα είναι προβληματικό γιατί παρουσιάζεται ωσάν η παρένθετη μητρότητα να εφαρμόζεται για πρώτη φορά, ενώ εδώ και μια εικοσαετία σχεδόν δίνεται η δυνατότητα σε ετερόφυλα ζευγάρια και μόνες γυναίκες να την αξιοποιήσουν. Τώρα ξαφνικά εμπορευματοποιείται;

Δεύτερος, εξίσου βασικός και αλληλένδετος λόγος, είναι ότι στην πράξη, με τα άρθρα του νομοσχεδίου παρακάμπτεται το κοινωνικό δικαίωμα του παιδιού στη σχέση μητρότητας – πατρότητας, ως μια εξελισσόμενη βιοκοινωνική σχέση. Για το ΚΚΕ δεν υφίσταται οποιαδήποτε άλλη σχέση πέρα από το μητέρας-πατέρας. Κατά τα άλλα το κόμμα ευθυγραμμίζεται με την επιδίωξη των δικαιωμάτων και της απελευθέρωσης για κάθε περιθωριοποιημένη ομάδα. Για τον εργάτη. Για τον μετανάστη.

Το κείμενο αναφέρει επίσης πως το ΚΚΕ είναι αντίθετο με τον πολιτικό γάμο των ομόφυλων ζευγαριών, γιατί κατοχυρώνει γονεϊκότητα σε άτομα του ίδιου φύλου, οδηγώντας έτσι στον αποκλεισμό είτε της μητρότητας, είτε της πατρότητας. Θεσμοθετεί, δηλαδή, τη διπλή γονική μητρότητα ή διπλή γονική πατρότητα αντίστοιχα. Κατά συνέπεια, η έννοια της διπλής ομόφυλης γονεϊκότητας στην ουσία αποκόπτει την έννοια της γονικής ευθύνης από την αντικειμενική κοινωνική και βιολογική βάση της.

Ως τέταρτο επιχείρημα για τις αναχρονιστικές θέσεις του, το κομμουνιστικό κόμμα θέτει στο τραπέζι τα διάφορα βιοηθικά διλήμματα που αναδύονται εξαιτίας της εξέλιξης της επιστήμης, η οποία και δίνει πλέον τη δυνατότητα παρέμβασης στο ωάριο και στο σπερματοζωάριο, στο DNA. Όπως σημειώνεται χαρακτηριστικά, «η Ιατρικώς Υποβοηθούμενη Αναπαραγωγή (ΙΥΑ) μπορεί, από τη μια, να χρησιμοποιηθεί για την καταπολέμηση της υπογονιμότητας, για την εκπλήρωση της μητρότητας - πατρότητας, αλλά, από την άλλη, να αξιοποιηθεί, με κίνητρο το καπιταλιστικό κέρδος, το οποίο οδηγεί στο εμπόριο ωαρίου - σπέρματος, στην εμπορευματοποίηση της τεχνητής γονιμοποίησης, κυρίως στην εμπορευματοποιημένη χρησιμοποίηση της “παρένθετης μητέρας”, από τις πιο ακραίες μορφές εκμετάλλευσης του γυναικείου σώματος».

Στη συνέχεια διαβάζουμε κάποια θλιβερά πράγματα, που χρησιμοποιούνται ως σοβαρά επιχειρήματα για να «ξεπλυθεί» η πίκρα από τα όσα διαβάσαμε παραπάνω:

«Η άρνηση του ΚΚΕ στην επέκταση του πολιτικού γάμου σε ομόφυλα ζευγάρια δεν σχετίζεται με τον σεξουαλικό προσανατολισμό του καθενός και της καθεμιάς, με τη στάση του απέναντι στην ομοφυλοφιλία ή αμφιφυλοφιλία ως έκφραση της σεξουαλικότητας. Υπενθυμίζουμε, άλλωστε, ότι το ΚΚΕ έχει κάνει νομοθετικές προτάσεις και έχει αναπτύξει πολιτικές δράσεις, προκειμένου να καταργηθεί οποιασδήποτε μορφής απομόνωση, καταδικάζοντας κάθε μορφή ρατσισμού απέναντι σε ανθρώπους ομόφυλου σεξουαλικού προσανατολισμού. Αντιπαλεύουμε τον αποκλεισμό ομοφυλόφιλου/ης από μαθητεία, εργασία, στέγη, πρόσβαση σε οποιαδήποτε κοινωνική - πολιτιστική - αθλητική ή άλλη δραστηριότητα».

Μάλιστα. Νομίζαμε ότι θα γίνουμε Κούβα; Όχι. Είναι προτιμότερο να αρνείσαι την ιδεολογία σου και να γίνεσαι ένα με την ακροδεξιά.

Συμπερασματικά για το συγκεκριμένο σχέδιο νόμου, το ΚΚΕ σημειώνει:

  • Δεν συμφωνούμε με το σχέδιο νόμου της κυβέρνησης της ΝΔ, όπως και με την πρόταση νόμου που κατέθεσε ο ΣΥΡΙΖΑ για τον πολιτικό γάμο των ομόφυλων ζευγαριών. Επί της αρχής θα το καταψηφίσουμε.
  • Οι προτάσεις της ΝΔ όχι μόνο δεν λύνουν τα κρίσιμα ζητήματα της εμπορευματοποίησης της τεκνοποίησης και της τεκνοθεσίας από ομόφυλα ζευγάρια, που οδηγεί ντε φάκτο στην κατάργηση του δικαιώματος του παιδιού για μητρότητα - πατρότητα, αλλά αντίθετα τα συσκοτίζουν και τα αναπαράγουν σε υπερθετικό βαθμό. Με διαφορετικό σκεπτικό και διαφορετικά βήματα κλιμάκωσης, οδηγούν στην υλοποίηση της πρότασης Κασσελάκη, αφού ανοίγουν τον δρόμο για εμπόριο παιδιών (μέσω τεκνοθεσίας κ.ά.), για προσφυγή σε παράνομες μεθόδους παρένθετης μητέρας ή σε προσφυγή σε χώρες του εξωτερικού όπου επιτρέπεται η διαδικασία, με ό,τι αυτό συνεπάγεται, ανοίγοντας τον ασκό του Αιόλου, φτάνοντας μέχρι και στην ευγονική. Τέλος, εκτός από τα παραπάνω, πρέπει να επισημάνουμε ότι η θεσμοθέτηση του πολιτικού γάμου στα ομόφυλα ζευγάρια αποτελεί προϋπόθεση για μελλοντική προσφυγή σε ελληνικά δικαστήρια και στο Ευρωπαϊκό (ΕΣΔΑ), προκειμένου να υλοποιηθεί όλη η ατζέντα στο όνομα εξάλειψης των διακρίσεων.
  • Μιλώντας, λοιπόν, για γάμο στη σημερινή του μάλιστα εξέλιξη, άξονας της πολιτικής του ΚΚΕ είναι η θεσμοθετημένη ρύθμιση της κοινής γονικής μέριμνας με γνώμονα τα συμφέροντα του παιδιού και όχι τις στενά ατομικές επιθυμίες των γονιών.
  • Συνεχίζουμε να παλεύουμε για την αναγκαία κρατική, κοινωνική προστασία των παιδιών, για την ανάπτυξη ενός δικτύου κρατικών, δωρεάν κοινωνικών υπηρεσιών με επίκεντρο την πρόληψη, με προσλήψεις μόνιμων ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών στις σχολικές μονάδες, στις πανεπιστημιακές σχολές, στους χώρους δουλειάς, στις αθλητικές και πολιτιστικές δομές. Ιδιαίτερη σημασία πρέπει να δίνεται στην παιδική και εφηβική ηλικία, με ανάπτυξη ειδικής κοινωνικής υπηρεσίας στελεχωμένης με ομάδα επιστημόνων, ώστε να παρακολουθεί την ψυχοδιανοητική και σωματική ανάπτυξη των παιδιών, των εφήβων και των νέων.
  • Διεκδικούμε ρυθμίσεις, που θα βελτιώνουν στην καθημερινότητα τη σχέση του παιδιού με τον/ τη σύντροφο του φυσικού ή θετού γονέα.
  • Υψώνουμε ασπίδα προστασίας μέσα στον συλλογικό, οργανωμένο αγώνα του εργατικού, λαϊκού κινήματος, του φοιτητικού, μαθητικού κινήματος απέναντι σε κάθε κοινωνική απομόνωση και ρατσιστική επίθεση ανθρώπων με κριτήριο το φύλο, τη φυλή, τη θρησκεία, την εθνοτική καταγωγή, τον σεξουαλικό προσανατολισμό και άλλα προσωπικά γνωρίσματα, αναδεικνύοντας την ταξική ρίζα των κοινωνικών ανισοτήτων.

Το συμπέρασμα, το οποίο δεν είναι και τόσο πρόσφατο εδώ που τα λέμε, είναι ότι το ΚΚΕ δεν μπορεί με τίποτα να αποβάλει τον κοινωνικό συντηρητισμό που το διακρίνει. Μπροστά στο φόβο να χάσει την εκλογική του επιρροή στο ενδεχόμενο «συνεργασίας» ή συμφωνίας με κυβερνήσεις και τις «αντιλαϊκές» γραμμές τους, προτιμά να γκρεμίζει αγώνες χρόνων, να εμμένει στον παλαιοκομμουνισμό και να αρνείται αυτονόητα δικαιώματα. Αναρωτιέμαι, όμως, πώς θα συνεχίσει να κρατιέται ζωντανό με αυτόν τον τρόπο.

Ακολουθήστε το 20/20 Magazine στο Google News, στο Facebook, το Twitter και το Instagram.
ΠΡΟΒΟΛΗ