Οργισμένοι μαθητές και γονείς για την "σφαγή" στα Πανεπιστήμια - Απαξιωτικές απαντήσεις από την Κεραμέως

Μόλις τον περασμένο Απρίλιο, η Νίκη Κεραμέως θριαμβολογούσε για την εφαρμογή της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής, αγνοώντας τις έντονες αντιδράσεις από τον εκπαιδευτικό κόσμο. «Τόσα χρόνια μπορούσε να εισάγεται στο Πανεπιστήμιο υποψήφιος που είχε βαθμό 1 και 2 στα 20. Μία τέτοια πρακτική είχε ως αποτέλεσμα την παραπλάνηση των ίδιων των φοιτητών καθώς τους ωθούσε σε ένα δρόμο δίχως προοπτική επιτυχούς φοίτησης, τον εμπαιγμό των συμφοιτητών τους που μετά από μεγάλο κόπο πέτυχαν υψηλότερες επιδόσεις για την εισαγωγή τους, αλλά και των φορολογουμένων που πλήρωναν για φοιτητές που δεν πληρούσαν τις ελάχιστες ακαδημαϊκές προϋποθέσεις».

Οργισμένοι μαθητές και γονείς για την
ΠΡΟΒΟΛΗ

Η υπουργός όμως έκρυβε το ότι εξισώνοντας τα ιδιωτικά κολέγια με τα ΑΕΙ, όλοι αυτοί που λόγω βάσης δε θα μπαίνουν στη δημόσια Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, θα σπουδάζουν, αν έχουν χρήματα, το ίδιο επάγγελμα, με τους ίδιους χαμηλότατους βαθμούς στους ιδιώτες, πληρώνοντας αδρά.
Χωρίς φυσικά καμία βάση εισαγωγής.

Σήμερα μόλις τρεις μήνες μετά και με πάνω από 20.000 -ακόμα και άριστους- υποψήφιους εκτός Πανεπιστημίων, το υπουργείο Παιδείας και η Νίκη Κεραμέως έχουν να αντιμετωπίσουν την οργή χιλιάδων γονέων και μαθητών αλλά και της εκπαιδευτικής κοινότητας. Χαρακτηριστικά είναι τα σχόλια στη σελίδα της στο Facebook:

  • «Δεν ντρέπεσαι λίγο! Εγώ γράψει 17.000 μόρια και δεν μπορώ να δηλώσω τα ΤΕΦΑ; Πότε είχαν βάση τα αθλήματα και βάζετε τώρα; Παιδιά με 20.000 μόρια δεν μπορούν να δηλώσουν αρχιτεκτονική. Θα χρειαστείτε ξανά ψήφο. Έχετε καταστρέψει την παιδεία».
  • «Σήμερα έμαθα ότι παρότι αρίστευσα δεν θα μπορέσω να εισαχθώ στο ΕΜΠ, ούτε στη δεύτερη επιλογή μου που ήταν το ΑΠΘ. Αυτό συμβαίνει γιατί στο ελεύθερο σχέδιο η βαθμολογία μου ήταν 13.6 μονάδες, ενώ η ΕΒΕ του αντίστοιχου ειδικού μαθήματος ήταν 14.03. Έτσι για 0.43 μονάδες στο ελεύθερο σχέδιο, μου στερείται η θέση για την οποία πάλεψα».
  • «Μπορείτε να απαντήσετε για την ελάχιστη βάση εισαγωγής στα κολέγια; Ή αλλιώς πώς γίνεται ένας μαθητής που αποφοιτά με 10 από τη δευτεροβάθμια μπορεί και σπουδάζει σε κάποιο κολέγιο κι όχι σε δημόσιο πανεπίστημιο και στη συνέχεια μπορείτε και δίνετε στον απόφοιτο κολεγίου ίδια επαγγελματικά δικαιώματα με κάποιον που έχει αποφοιτήσει από δήμοσιο πανεπιστήμιο κι έχει συγκεντρώσει για την εισαγωγή του 18.000 μόρια; Πώς γίνεται με βάση το 10 να μπορεί να φοιτήσει σε ιδιωτικό κολέγιο και να αποφοιτά ενώ σε δημόσιο όχι; Επίσης πώς βάζετε ΕΒΕ στο σχέδιο όταν το μάθημα σταμάτησε να διδάσκεται στα σχολεία;»
  • «Ζητάτε από τους μαθητές 14 και 15 ελάχιστο όριο εισαγωγής στα μαθήματα ελευθέρου και γραμμικού στις πανελλήνιες ενώ αυτά τα μαθήματα δεν διδάσκονται στα σχολεία. Συγχαρητήρια για την υπέρλαμπρη ιδέα σας»
  • «10 στους 10 λέμε όχι στην ΕΒΕ που τόσο πρόχειρα αποφάσισε το υπουργείο με αποτέλεσμα να μείνουν πάνω από 25000 παιδιά εκτός ΑΕΙ και τα ΑΕΙ με κενές θέσεις! Κατάργηση τώρα»
  • «Πραγματικά με πια λογική αποφασίσατε να βάλετε ΕΒΕ στα ειδικά μαθήματα ενώ είχαν βάση το 10; Από τα περσινά στατιστικά δεν ξέρατε ότι θα είναι ψηλά στο ελεύθερο και γραμμικό; Ποιος είπε στα πανεπιστήμια να επιλέξουν μεταξύ 0.8 και 1.2; Νομίζω ότι όλοι γνωρίζατε τι θα γίνει. Κρίμα γιατί υπάρχουν παιδάκια που πραγματικά είναι δυστυχισμένα».
  • «Με τις σημερινές ελάχιστες βάσεις εισαγωγής πετάξατε και οριστικά πλέον έξω από το Πανεπιστήμιο τα παιδιά που κλείσατε στο σπίτι τους όλη τη σχολική χρονιά. Παιδιά που αν και δεν έγραψαν καλά έβγαλαν το λύκειο με αξιοπρέπεια ή και άριστους βαθμούς. Παιδιά που θα μπορούσαν να φτάσουν στο πτυχίο. Αν αυτό που βλέπουμε στην ανάρτηση δεν είναι ταξική εκδίκηση ή χαζοχαρουμενιά τότε τι είναι; Πανηγυρίστε για τα ΙΕΚ. Όσο προλαβαίνετε».
  • «Έχεις μπερδέψει την εκπαίδευση με την τεχνική κατάρτιση. Δε θα γράψω πολλά, θέλω όμως με το χέρι στην καρδιά και με αριθμούς και στοιχεία να μου πεις, πόσα ασθενοφόρα έχει η χώρα, και πόσες θέσεις εργασίας υπάρχουν αυτή τη στιγμή, τώρα που μιλάμε, ανοικτές για πλήρωμα ασθενοφόρου. Περιμένω να μας απαντήσεις, ξέρεις να μας πεις πόσο μεγάλη είναι η ζήτηση που διαφημίζεις, ή σχεδιάζετε να μας πεθάνετε όλους οπότε θα τη δημιουργήσετε αργότερα;».
  • «Κλείνετε 25 σχολές, αποκλείεται χιλιάδες μαθητές από την πρόσβαση στην τριτοβάθμια. Με την τράπεζα θεμάτων θα δημιουργήσετε τεράστια σχολική διαρροή. Καταστρέφετε την ελληνική κοινωνία και αναρωτιέμαι:Το κάνετε εν γνώση σας ή δεν καταλαβαίνετε τίποτα;».
  • «Τα παιδιά μας δηλαδή δεν είναι αρκετά ώστε να μπουν σε Δημόσιο Πανεπιστήμιο, αλλά είναι μια χαρά για τα πανάκριβα κολέγια του σιναφιού σου. Όπου πληρώνοντας θα τους δώσεις ισότιμο δίπλωμα!».
  • «Ο δρόμος που προτείνετε να ανακαλύψουν μερικές χιλιάδες από τα παιδιά μας, δεν είναι αυτός που ενσυνείδητα επιλέγουν, αλλά αυτός που ΑΝΑΓΚΑΖΟΝΤΑΙ να επιλέξουν επειδή αποκλείσατε την πρόσβαση στο δρόμο που είχαν επιλέξει».
  • «Αυτά να μας τα πείτε όταν μείνουν εκτός τα δικά σας παιδιά, όχι του κοσμάκη. Εύχομαι να μην είστε υπουργός τότε και τα λεφτά που θα παίρνετε να μη σας φτάνουν όχι για κολέγια αλλά ούτε να τα ταΐσετε μπας και καταλάβετε τι περνούν οι Έλληνες γονείς που δε θα ξέρουν τι να κάνουν τα παιδιά τους. 17 χρόνων παιδιά με κομμένα όνειρα».
  • «Πώς επιτρέπετε να αποκλειστούν οι άριστοι μαθητές από τις Αρχιτεκτονικές σχολές επειδή στο ένα από τα δυο ειδικά μαθήματα σχεδίου έχουν βαθμό λίγο λιγότερο από τον μέσο όρο, δηλαδή περίπου 14 και 15 για τις πανελλήνιες εξετάσεις του 2021 άφησαν εκτός ΑΕΙ περισσότερους από 20000 υποψήφιους. Κάποιοι από αυτούς ήταν άριστοι»

Η επιστολή του Διονύση

Χαρακτηριστική είναι η επιστολή μαθητή από 1o πρότυπο λύκειο Αθηνών που παρότι αρίστευσε δεν θα μπορέσει να εισαχθεί στο ΕΜΠ, ούτε στην δεύτερη επιλογή του που ήταν το ΑΠΘ.

Διαβάστε την πιστολή που δημοσιεύτηκε στο alfavita.gr:

Αξιότιμη κα υπουργέ,

Γνωρίζω ότι ο χρόνος σας είναι περιορισμένος και για αυτόν τον λόγο θα προσπαθήσω να είμαι σύντομος χωρίς να σταθώ σε προσωπικές απόψεις. Είμαι τελειόφοιτος μαθητής του λυκείου και από σήμερα ένας Αποτυχημένος άριστος και συμμετείχα στις φετινές πανελλαδικές εξετάσεις στοχεύοντας να εισαχθώ στην Αρχιτεκτονική σχολή του ΕΜΠ.

Κατάφερα με κόπο να συγκεντρώσω 20.988 μονάδες στο σύνολο (17.898 μονάδες στα μαθήματα και 3.090 στο σχέδιο), δηλαδή 1838 μονάδες πάνω από την περσινή βάση. Όμως σήμερα έμαθα ότι παρότι αρίστευσα δεν θα μπορέσω να εισαχθώ στο ΕΜΠ, ούτε στην δεύτερη επιλογή μου που ήταν το ΑΠΘ. Αυτό συμβαίνει γιατί στο ελεύθερο σχέδιο η βαθμολογία μου ήταν 13.6 μονάδες ενώ η ΕΒΕ του αντίστοιχου ειδικού μαθήματος ήταν 14.03. Έτσι για 0.43 μονάδες στο ελεύθερο σχέδιο μου στερείται η θέση για την οποία πάλεψα.

Σκεπτόμενος τα παραπάνω και γνωρίζοντας ότι δεκάδες συμμαθητές μου βρίσκονται στην ίδια κατάσταση, μου δημιουργούνται οι εξής απορίες:

Δεν είναι άδικο το ίδιο νομοσχέδιο που «διακρίνει» τους άριστους να τους αποκλείει συγχρόνως και από τα πανεπιστήμια;

Πως καλείται ένας μαθητής που δεν κάνει σχέδιο στο σχολείο και διδάσκεται ελεύθερο και γραμμικό διαδικτυακά να μπορέσει να αποδώσει ικανοποιητικά;

Μήπως θα ήταν δίκαιο να επαναφέρετε φέτος η βάση του 10 ως κριτήριο εισαγωγής στην αρχιτεκτονική;

Ή οι συντελεστές των ΕΒΕ σε όλα τα πανεπιστήμια να γίνουν ίσοι με 0.8;

Σας παρακαλώ να αναστοχαστείτε την μη εσκεμμένη αστοχία της ΕΒΕ στα ειδικά μαθήματα του σχεδίου και να μην στερήσετε την θέση από μένα και δεκάδες άλλους συμμαθητές μου τα όνειρά μας.

Με εκτίμηση

Κατάκαλος Διονύσιος

1o πρότυπο λύκειο Αθηνών"

Απαξιωτικές απαντήσεις από την Κεραμέως στη Βουλή

Σε απάντηση της, για την αναφορά στον Διονύση από τον Αλέξη Τσίπρα, η Νίκη Κεραμέως, εντελώς κυνικά, απάντησε πως «ο εν λόγω υποψήφιος πέτυχε 13,6 στα 20 στο σχέδιο για την αρχιτεκτονική σχολή. Ούτε πέρυσι θα έμπαινε. Η συγκεκριμένη σχολή επέλεξε υψηλή κλίμακα» και συνέχισε: «Εμάς δεν μας ενδιαφέρει μόνο να έχουμε εισαχθέντες, αλλά αποφοίτους. Να ανοίγει δρόμους ζωής κι όχι να τους εγκλωβίζει», δήλωσε και επέκρινε τον ΣΥΡΙΖΑ ότι «ίδρυσε ή ανωτατοποίησε 153 νέα πανεπιστημιακά ιδρύματα».
Υποστήριξε ότι είναι 9.000 παιδιά περισσότερα από πέρυσι που δεν πληρούν ελάχιστες προϋποθέσεις εισόδου και παρουσίασε  στοιχεία σύμφωνα με τα οποία μόνο 4 στους 10 φοιτητές που εγγράφονται αποφοιτούν. «Εγκλωβίζουμε τους νέους μας. Όταν μπαίνεις κάπου χωρίς να πληροίς τις προϋποθέσεις καταλήγεις εγκλωβισμένος χωρίς να μπορείς να κάνεις το βήμα παραπέρα», δήλωσε.

Την ίδια στιγμή, προσέθεσε ότι πλέον 1 στους 4 που φοιτά στα δημόσια ΙΕΚ είναι απόφοιτος πανεπιστημίου, κάτι που σύμφωνα με την υπουργό η εξήγηση είναι ότι δεν βρήκε δουλειά εκεί που σπούδασε και φοιτά ξανά.

Εκτός ΑΕΙ μαθητές με υψηλή βαθμολογία - «Εξαπατούν τους μαθητές» σχολιάζει ο ΣΥΡΙΖΑ

Ο Νίκος Φίλης - τομεάρχης Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ- γράφει σχετικά σε ανάρτησή του στο facebook: «Πρώτη φορά στη Μεταπολίτευση κυβέρνηση και υπουργείο Παιδείας έχουν πετύχει το ακατόρθωτο: να μην είναι ακόμα γνωστό πόσοι εισακτέοι θα υπάρξουν τελικώς στα ΑΕΙ, από τις 77.415 θέσεις που -παραπλανητικά- είχε ανακοινώσει η υπουργός. Κι αυτό, εξαιτίας της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής που κόβει χιλιάδες αποφοίτους Λυκείου, οι οποίοι φυσικά δεν έχουν παραδώσει "λευκή κόλλα", όπως μονότονα επαναλάμβανε η κ. Κεραμέως και αναπαρήγαγαν οι βουλευτές της ΝΔ, όταν όλοι μαζί ψήφιζαν το σχετικό νόμο - λαιμητόμο.

Αντίθετα, κόβονται πολλοί μαθητές με υψηλή βαθμολογία, ακόμα και αριστούχοι! Επανέλαβα, μιλώντας προ ολίγου στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων (πρώτη μέρα συζήτησης ακόμα ενός ψευδώνυμου νόμου της ΝΔ, για... «αναβάθμιση του σχολείου») την ανάγκη να πληρωθούν όλες οι θέσεις που έχουν εξαγγελθεί για τα ΑΕΙ. Με την ευκαιρία, κατέθεσα στα πρακτικά την επιστολή του μαθητή Διονύσιου Κατάκαλου, του 1oυ πρότυπου λυκείου Αθηνών, που αν και αριστούχος με 20.988 μόρια, 1838 πάνω από την περσινή βάση, μένει εκτός Αρχιτεκτονικής λόγω της Ελάχιστης Βάσης στο ειδικό μάθημα (σχέδιο), το οποίο επιπλέον είχε διδαχθεί, λόγω της πανδημίας, μόνο δικτυακά.

Αναφέρθηκα ακόμα εκτενώς σε όλες τις αρνητικές προβλέψεις του σχεδίου νόμου Κεραμέως, όπως την παντελώς αναξιόπιστη αξιολόγηση των εκπαιδευτικών με διαδικασίες «αυλής» και τιμωρητικούς όρους, την αποδιάρθρωση των συλλογικών διαδικασιών (ακραία υποβάθμιση του Συλλόγου Διδασκόντων) και την «παράδοσή» τους στον Διευθυντή -μια επιστροφή στις προ δεκαετίας '80 εποχές-, την αντικατάσταση του ενός και μοναδικού βιβλίου με... ένα και μοναδικό βιβλίο, αντί για τη δημιουργία βιβλιοθηκών και τον αποκλεισμό των αιρετών εκπροσώπων των εκπαιδευτικών, πρώτη φορά τα τελευταία 100 χρόνια, από τα Συμβούλια Επιλογής Στελεχών. Άλλο ένα πισωγύρισμα - επιστροφή στον άκρατο κομματισμό στην εκπαίδευση.

Και κατέληξα: «Ως κυβέρνηση, επιδιώξαμε τη συνεργασία των εκπαιδευτικών, επαναφέραμε την ηρεμία στο σχολείο που εσείς είχατε δυναμιτίσει με τις απολύσεις και τις τιμωρητικές αξιολογήσεις, πετύχαμε να αναβαθμίσουμε το σχολείο. Ξανά τώρα εσείς με τις αλλεπάλληλες ρυθμίσεις σας με το νέο νομοσχέδιο επιχειρείτε να εισαγάγετε το πνεύμα μιας οιονεί ιδιωτικοποίησης στη δημόσια εκπαίδευση. Φτάσατε μάλιστα στο σημείο, στο προσχέδιο του νομοσχεδίου να συμπεριλάβετε διάταξη με την οποία θα αντικαθίστατο η συγκρότηση των τμημάτων που γίνεται με βάση την αλφαβητική κατάταξη, από τμήματα στη βάση διαφορετικού επιπέδου μάθησης, κοινωνικής και εθνοτικής καταγωγής. Αυτή είναι η ακραία απόληξη της ιδεοληψίας σας για σχολεία της ψευδώνυμης αριστείας, σχολεία πολλών ταχυτήτων αλλά και τμήματα πολλών ταχυτήτων μέσα στο ίδιο σχολείο. Η κατακραυγή που προκάλεσε αυτή η διάταξη, σας υποχρέωσε να την αποσύρετε άρον άρον. Αλλά η πρόθεση και η αντίληψη παραμένουν. Τώρα, θα γίνει αγώνας για να αποσύρετε και άλλες».

Το είχαν προβλέψει

ΟΙΕΛΕ - Ομοσπονδία ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ελλάδος

Την έντονη ανησυχία της για το τι πρόκειται να συμβεί είχε εκφράσει η ΟΙΕΛΕ, ήδη από τις 13 Ιουλίου, που ανακοινώθηκαν τα στατιστικά από το Υπουργείο Παιδείας.

«Το Κλαδικό Ινστιτούτο της ΟΙΕΛΕ με επικεφαλής τον Υπεύθυνο Εκπαιδευτικών Θεμάτων της Ομοσπονδίας Στρ. Γεωργουδή παρουσιάζει σήμερα μια πρώτη επεξεργασία των στοιχείων που προέκυψαν από τις βαθμολογίες των υποψηφίων στις Πανελλαδικές Εξετάσεις. Δημοσιεύουμε πίνακα στον οποίο αναφέρονται οι Μέσοι Όροι ανά μάθημα και ανά Ομάδα Προσανατολισμού για τις Πανελλαδικές του 2021».

«Είναι όμως πλέον ξεκάθαρο ότι η Ε.Β.Ε. αποτελεί μια άσκηση διόγκωσης των κοινωνικών και εκπαιδευτικών ανισοτήτων, διότι οι «κομμένοι» μαθητές προέρχονται κατά κύριο λόγο από τις τάξεις των οικογενειών των εργαζόμενων, των ανέργων, των αγροτών, των μη προνομιούχων. Μαθητές που κατά κανόνα κατακτούν με μόχθο το απολυτήριο της Γ’ Λυκείου, κρίνονται ως μη ικανοί για την πανεπιστημιακή γνώση μέσω της διαφανούς μεν αλλά με σοβαρότατα προβλήματα επιστημονικά και παιδαγωγικά διαδικασίας των Πανελλαδικών Εξετάσεων. Τα ποσοστά αποτυχίας των μαθητών σε κάποια μαθήματα όπως τα Μαθηματικά, τα Αρχαία Ελληνικά, η Φυσική, η Χημεία που προσεγγίζουν το 40% καταδεικνύουν την τραγική δυσλειτουργία του συστήματος με τον ανορθολογισμό της διδακτέας ύλης, την εξαφάνιση του παιδαγωγικού χαρακτήρα του Λυκείου και τον παρανοϊκό – σε ορισμένες περιπτώσεις – βαθμό δυσκολίας των θεμάτων και όχι την «ανεπάρκεια» των παιδιών, όπως έντεχνα διαρρέουν οι εκπρόσωποι της κυβέρνησης και της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας» υπογραμμίζει η ΟΙΕΛΕ.

Σύνοδος Πρυτάνεων

«Η Σύνοδος Πρυτάνεων εκφράζει την ανησυχία της για τις επιπτώσεις της εφαρμογής της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής κυρίως σε τμήματα περιφερειακών πανεπιστημίων, τα οποία διαθέτουν επαρκείς πόρους λειτουργίας και προσφέρουν ποιοτικές σπουδές. Ζητούμε, υπό το καθεστώς των έκτακτων συνθηκών της παρατεταμένης κρίσης της πανδημίας, να διερευνηθούν μέτρα στήριξης βιωσιμότητας των τμημάτων αυτών. Επίσης, η Σύνοδος Πρυτάνεων θεωρεί απαραίτητη τη συστηματική μελέτη του ακαδημαϊκού χάρτη της χώρας ώστε να εκπονηθεί ένας μακροπρόθεσμος σχεδιασμός, ο οποίος θα λαμβάνει υπόψη τις ιδιαιτερότητες του κάθε πανεπιστημίου, των περιφερειών και των επιστημονικών κλάδων»

Τι είναι η "Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής" και πως λειτουργεί

Η κυβέρνηση της ΝΔ από την αρχή της θητείας της είχε δηλώσει πως θα επαναφέρει τη «βάση του 10» με πρόσχημα τη βελτίωση της ποιότητας των σπουδών στα ελληνικά Πανεπιστήμια. Με απλά λόγια, προκειμένου να εισαχθεί ένας υποψήφιος στις Σχολές Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης «θα πρέπει να επιτύχει επίδοση μεγαλύτερη του 10 στα Πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα». Με τον τρόπο αυτό στόχευε σε ένα τεχνητό «φιλτράρισμα» των επιδόσεων των εισαγομένων, μέτρο που είχε εφαρμοστεί και στο παρελθόν (2006 – 2009) και καταργήθηκε εξαιτίας της αναποτελεσματικότητάς του.

Ωστόσο, με τον Νόμο 4777/2021, η Κυβέρνηση της ΝΔ και η κ. Κεραμέως νομοθέτησαν κάτι διαφορετικό και περισσότερο "εχθρικό" απέναντι στα παιδιά που σε λίγο θα διεκδικήσουν την εισαγωγή τους στα Ελληνικά Πανεπιστήμια: Η «Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής» (Ε.Β.Ε.) ΔΕΝ είναι η τυπική βάση του 10, αλλά ένα «δυναμικό» φίλτρο αποκλεισμού που θα καθορίζεται από το σύνολο των επιδόσεων όλων των υποψηφίων κάθε Επιστημονικού Πεδίου (ΕΠ). Πιο συγκεκριμένα, σε κάθε ΕΠ θα υπολογίζεται ο Μέσος Όρος (μ.ο.) των επιδόσεων σε Πανελλαδική κλίμακα και στην συνέχεια κάθε Πανεπιστημιακό Τμήμα θα έχει καθορίσει ένα ποσοστό αυτού του μ.ο. ως προϋπόθεση εισαγωγής. Το ποσοστό αυτό είναι από το 80% έως το 120% του μ.ο.

Ενώ, λοιπόν, η «βάση του 10» θα μπορούσε να έχει ακόμα και ασήμαντη επίπτωση στο πλήθος των αποκλειόμενων εισαγομένων, αν η Επιτροπή Εξετάσεων επέλεγε «εύκολα» θέματα, η ρύθμιση της κ.Κεραμέως περικόπτει πάντοτε ένα σημαντικό πλήθος υποψηφίων ανεξάρτητα από την δυσκολία των θεμάτων των εξετάσεων. Δηλαδή ακόμα στο υποθετικό ενδεχόμενο που όλοι οι υποψήφιοι γράψουν π.χ  πάνω από 15, μεγάλος αριθμός υποψηφίων θα μείνει εκτός τριτοβάθμιας εκπαίδευσης διότι η ΕΒΕ θα έχει αυξηθεί πολύ!

Έτσι, για ένα Επιστημονικό πεδίο που Πανελλαδικά ο μ.ο. είναι 11 (στην εικοσάβαθμη κλίμακα), κάθε Σχολή μπορεί να έχει προαπαιτήσει Ε.Β.Ε. από το 8,8 έως το 13,2!

Η ρύθμιση αυτή είναι αντιεπιστημονική, αντιπαιδαγωγική και ακραία εχθρική απέναντι σε χιλιάδες υποψήφιους για τους παρακάτω λόγους:

  1. Δεν στηρίζεται σε καμία επιστημονική μελέτη των επιδόσεων προηγούμενων ετών. Μάλιστα το σύνολο της Εκπαιδευτικής Κοινότητας εδώ και χρόνια συμφωνεί ότι οι επιδόσεις στις Πανελλαδικές Εξετάσεις δεν αποτελούν ασφαλή δείκτη «ποιότητας» και κριτικής σκέψης.
  2. Τα ποσοστά του εύρους της Ε.Β.Ε. (80% έως 120%) προέκυψαν αυθαίρετα χωρίς καμία τεκμηρίωση και χωρίς καμία μελέτη στοχεύσεων και αναγκών.
  3. Νομοθετήθηκε κάτω από τις ιδιαίτερες συνθήκες της πανδημίας και ενώ τον μήνα Φεβρουάριο, τα σχολεία ήταν ήδη κλειστά για 3 και πλέον μήνες. Η τηλε-εκπαίδευση δεν απέδωσε τα αναμενόμενα, ειδικά στα σχολεία της περιφέρειας, με τα γνωστά προβλήματα του ασταθούς δικτύου επικοινωνίας και του ελλιπούς εξοπλισμού εκπαιδευτικών και μαθητών.τα παιδιά που εξετάζονται φέτος έχουν αρχίσει την τηλεκπαίδευση ως μαθητές της Β΄ Λυκείου, δηλαδή από το Μάρτιο του 2020 και έχουν παρακολουθήσει τη διά ζώσης ελάχιστη διδασκαλία μέχρι σήμερα. Η ίδια λοιπόν η Υπουργός, που παραδέχθηκε ότι η εξ αποστάσεως διδασκαλία δεν μπορεί να υποκαταστήσει τη διά ζώσης, τιμωρεί αυτά τα παιδιά που βίωσαν ακραία την πανδημία και τις επιπτώσεις της με περικοπή των θέσεων στα ΑΕΙ.

Τέλος, είναι εχθρική απέναντι σε χιλιάδες παιδιά, διότι η ρύθμιση αυτή συνδέεται με προηγούμενες νομοθετικές πρωτοβουλίες της κυβέρνησης με τις οποίες εξισώνονται τα προσόντα των αποφοίτων των ελληνικών πανεπιστημίων με αυτά των αποφοίτων αμφίβολης ποιότητας ιδιωτικών «Κολεγίων».

Οι Συνέπειες

Με τα νέα δεδομένα ήδη υποψήφιοι έχουν στρέψει το ενδιαφέρον τους σε Πανεπιστήμια εκτός Ελλάδας, ενώ οι περισσότεροι στρέφονται -αναγκαστικά- εκεί που τους προόριζε  η κυβέρνηση Μητσοτάκη.

Να γίνουν δηλαδή πελάτες κολεγίων και ιδιωτικών ΙΕΚ. Ταυτόχρονα, περίπου 17 από τα 24 ΑΕΙ της χώρας μένουν με ελάχιστο αριθμό φοιτητών, με κάποια από αυτά να απειλούνται με κλείσιμο, κάτι που θα είναι βαρύ πλήγμα στις τοπικές κοινωνίες.

 

Ακολουθήστε το 20/20 Magazine στο Google News, στο Facebook, το Twitter και το Instagram.
ΠΡΟΒΟΛΗ