Κοπέλες απ’το Δίστομο, φέρτε νερό και ξύδι 

Δεν είναι προϊόν των τελευταίων ετών ούτε η καπήλευση της εξέγερσης του Πολυτεχνείου, ούτε η προσπάθεια υποβάθμισης της. Προϊόν των τελευταίων ετών είναι η αύξηση αυτών των προσπαθειών, η κανονικοποίηση αυτής της ρητορικής και εν γένει το ξέπλυμα των αμαρτιών του παρελθόντος.

Κοπέλες απ’το Δίστομο, φέρτε νερό και ξύδι 

Ο ένας άξονας της είναι η κατ’επίφαση ιστορική τεκμηρίωση και οπτική και ο δεύτερος άξονας είναι η "εξομάλυνση" του πρώτου άξονα, προσπαθώντας να "απογυμνωσει" το Πολυτεχνείο από οποιαδήποτε πολιτικό και ιδεολογικό χαρακτήρα είχε.

Όσον αφορά τον πρώτο άξονα, έχουμε τους συνήθεις εκπροσώπους. Τους λάτρεις της ιστορίας στην δεξιά παράταξη. Την Αφροδίτη Λατινοπουλου, τον Κωνσταντίνο Μπογδάνο, τον Άδωνη Γεωργιάδη και προφανέστατα τον Μάκη Βορίδη

Παράλληλα, προσπαθούν να μειώσουν την αξία της Εξέγερσης, όντας μετά Χριστόν προφήτες αναφορικά με την πολιτική πορεία που ακολούθησαν διάφοροι που ήταν στο Πολυτεχνείο. 

Έχουμε και τους λοιπούς δεξιούς που ξεπλένουν την χούντα σαν τον Δημήτρη Χριστογιάννη, βουλευτή της ΝΔ που έχει χαρακτηρίσει την χούντα «επανάσταση», τον, τέως γ.γ. Τουρισμού, Κωνσταντινο Λούλη που μίλησε και αυτός για «ταχύτερη οικονομική αναβάθμιση» υπό τα αντιμαρξιστικα καθεστώτα των Μεταξά και Παπαδόπουλου και τον γνωστό μη εξαιρετέο (και γραφικότερο των γραφικών), Παναγιώτη Ψωμιάδη που έχει δηλώσει στην εκπομπή του Πέτρου Κωστόπουλου πως «ο,τι καλό έγινε στη χώρα μας, έγινε στην επταετία».

Σε αυτό το σχήμα "good cop - bad cop", τον ρόλο του "καλού μπάτσου" έχει η γνωστή τακτική της Δεξιάς (και αγαπημένη τακτική του Κυριάκου Μητσοτάκη στα θέματα που την θιγούν), αυτή της αποπολιτικοποιησης ενός γεγονότος. Είτε αυτό είναι το Πολυτεχνείο, είτε αυτό είναι ο Μίκης Θεοδωράκης (ασχέτως των πολιτικών ανορθογραφιών του), ο Μανώλης Γλεζος ή η Εθνική Αντίσταση.

Τέτοιες μέρες πέρυσι, στη Βουλή, ο Κυριάκος Μητσοτάκης δήλωνε πως υπήρχαν πολίτες όλων των παρατάξεων στο Πολυτεχνείο και πως κάποιοι «αντιστάθηκαν με σεμνότητα κρατώντας την αντίσταση για τον εαυτό τους». Στο ίδιο μήκος κύματος, η Λατινοπουλου λέει πως το Πολυτεχνείο ανήκει σ όλους τους Έλληνες Δημοκράτες.

Εγώ δε θα διαφωνήσω με το ότι το Πολυτεχνείο ανήκει σ όλους τους δημοκράτες. Η ερώτηση μου, όμως, είναι η εξής: τι σχέση εχει η ΝΔ και η δεξιά με τη Δημοκρατία; 

Είναι Δημοκρατία το χαρτζιλίκωμα των ΜΜΕ με εκατομμύρια;

Είναι Δημοκρατία οι μεταγραφές δημοσιογράφων από τον ΣΚΑΙ στα ψηφοδέλτια της ΝΔ;

Είναι Δημοκρατία η επίθεση του Μητσοτάκη στην Ολλανδή δημοσιογράφο επειδή κάνει ευθέως της ερωτήσεις της, όπως συνηθίζεται στην Ολλανδία;

Είναι Δημοκρατία να νομοθετεί  μια κυβέρνηση 2 χρόνια τώρα με ΚΥΑ και ΠΝΠ;

Ή μήπως είναι Δημοκρατία τρία νευραλγικά υπουργεία σε σχέση με τα μέτρα και την πανδημία να τα διαχειρίζονται τρεις χουντικοί; Ο Πλεύρης, ο Βορίδης και ο Άδωνις, που έχει καταντήσει πλέον γραφικό να φωνάζουμε για το παρελθόν τους. 

Η 17η Νοέμβρη, λοιπόν, είναι ημέρα μνήμης για τους νεκρούς και τιμής γι αυτούς που αγωνίστηκαν. Ημέρα τιμής για τους αφανείς ήρωες, τους πατεράδες μας και τις μητέρες μας που μπορεί να ήταν εκεί. Αλλά και ημέρα υπενθύμισης πως η χούντα δεν φοράει μόνο χακί. Γιατί από τα «λαμόγια στα χακί» έχουμε πάει στα «λαμόγια με κουστούμια»

Και για να επιστρέψω σ αυτό που είπε ο Μητσοτάκης, ναι υπήρχαν πολίτες όλων των παρατάξεων στο Πολυτεχνείο. Απλά αυτοί της δίκης του παράταξης και οι πολιτικοί του πρόγονοι ήταν απ' έξω. 

Ακολουθήστε το 20/20 Magazine στο Google News, στο Facebook, το Twitter και το Instagram.
ΠΡΟΒΟΛΗ
ΣΧΟΛΙΑ
Το 20/20 magazine σέβεται απόλυτα το δικαίωμα του αναγνώστη/ριας, να εκφράζει ανεμπόδιστα και ελεύθερα τις απόψεις του/της στο πλαίσιο ενός ελεύθερου και κόσμιου διαλόγου. Παρόλα αυτά υπογραμμίζουμε ρητά ότι τα σχόλια των επισκεπτών του www.2020mag.gr, εκφράζουν και απηχούν αποκλειστικά τον χρήστη/ρια και μόνον αυτόν. Το www.2020mag.gr διατητηρεί το δικαίωμα να μην αναρτά ή/και να διαγράφει απρεπή, υβριστικά και διαφημιστικά σχόλια (απαγορεύονται επίσης τα σχόλια που παραπέμπουν με ενεργό link σε άλλες ιστοσελίδες). Οι χρήστες που θα χρησιμοποιούν ύβρεις, απρεπείς εκφράσεις ή θα προκαλούν, θα αποκλείονται.