CULTURE

Έργο εποχής, βασισμένο στην αληθινή ιστορία των αδελφών Παπέν.  Οι δύο αδελφές εργάζονται ως υπηρέτριες, στο σπίτι των Λανσελέν και έρχονται αντιμέτωπες με μια άνιση ταξική πάλη, αλλά και τον εγκλεισμό. Η παράσταση έκανε πρεμιέρα στον πολυχώρο τέχνης «Αλεξάνδρεια» και θα συνεχίσει με περιοδεία εκτός Αττικής.

Εκτός από τη χαρά που δίνουν οι ταινίες του Φεστιβάλ σε όσους τις παρακολουθούν, πρέπει και να βρουν έναν τρόπο να αποσβέσουν τα έξοδα τους και, ακόμα καλύτερα, να έχουν κέρδος. Κάθε ταινία φτάνει στις Κάννες με την ελπίδα ότι η αίγλη που δίνει και μόνο η συμμετοχή, πόσο δε μάλλον μια πιθανή βράβευση στο Φεστιβάλ των Φεστιβάλ, θα βοηθήσει τους παραγωγούς να βρουν διανομείς. Και φέτος στις Κάννες, παρά τη μειωμένη συμμετοχή δημοσιογράφων και σινεφίλ, η Αγορά πήγε καλά

Titane. Ποιος να το περίμενε! Μια ταινία που εξέπληξε μεν, πήρε όμως μέτρια σχόλια και πολύ χαμηλή βαθμολογία από την Ένωση Κριτικών Κινηματογράφου που είχε ανακοινώσει το δικό της βραβείο λίγες ώρες πριν.

Για διαφυγόν κέρδος, σε περίπτωση που ακυρωθούν συναυλίες λόγω covid, κατηγορεί τους συναδέλφους του «που δεν στήριξαν τους εμβολιασμούς», ο τραγουδοποιός Στάθης Δρογώσης.

Το φεστιβάλ τελειώνει αλλά πολλοί φεύγουν ήδη, κι εγώ ανάμεσα σε αυτούς, και υπάρχει μια διάχυτη κούραση και λίγο από τη θλίψη που προκαλεί το να ξέρεις ότι κάτι είναι ήδη παρελθόν. Για να συμπληρωθεί η εικόνα, τα σύννεφα που πλημμύρισαν τη Γερμανία κατέβηκαν κι εδώ, το τοπίο σκοτείνιασε και άρχισε να βρέχει. Η μπόρα βρήκε σινεφίλ και παραθεριστές να τσαλαβουτάνε και να αγοράζουν ομπρέλες από τους μικροπωλητές που φύτρωσαν στην Κρουαζετ σα μανιτάρια.

Άλλη μια ενδιαφέρουσα μέρα ξεκινάει στο φεστιβάλ των φεστιβάλ – από πολύ νωρίς αυτή τη φορά. Η χαρά και η προσμονή είναι τέτοια που αντιπαρέρχομαι την απίστευτη γραφειοκρατία εντός και εκτός των εγκαταστάσεων.

Ο Ασγάρ Φαραντί δεν χρειάζεται συστάσεις. Τον ξέρουμε όλοι στην Ελλάδα και αγαπάμε τις ταινίες του. Η τελευταία του ταινία, Ο Ήρωας, έκανε στις 13 Ιουνίου πρεμιέρα στο φεστιβάλ των Καννών. Ο Φαραντί μαζί με τους συντελεστές της ταινίας ανέβηκαν το κόκκινο χαλί.

Κριτική για την παράσταση «Οθέλλος», του Ουίλλιαμ Σαίξπηρ, που στα πλαίσια της περιοδείας της σε πόλεις της Ελλάδας έκανε μια διήμερη στάση στο Δημοτικό Κηποθέατρο Παπάγου, σε σκηνοθεσία Αιμίλιου Χειλάκη και Μανώλη Δούνια.

Στις 21 Ιουλίου, η Έλλη Πασπαλά θα βρεθεί στον Κήπο του Μεγάρου για μία «αρωματική» και «οικογενειακή» συναυλία, με συνοδοιπόρους τον David Lynch και τον Τάκη Φαραζή. Το 2020mag.gr είναι χορηγός επικοινωνίας της βραδιάς, έτσι αδράξαμε την ευκαιρία να φιλοξενήσουμε στις σελίδες μας μία μοναδική καλλιτέχνιδα σε μία ξεχωριστή συνέντευξη.

Το πρωί έγινε αυτό που όλοι υποψιαζόμαστε και περιμέναμε. Το σύστημα άρχισε να σέρνεται. Κι έτσι όπως έχουν πέσει τελευταίες μέρες όλα τα βαριά χαρτιά του επίσημου διαγωνιστικού –Άντερσον, Φαραντι, Οντριάρ, Ενιέντι κ.λπ.- … έγινε της κολάσεως. 

Σήμερα είναι μέρα φορτίσματος μπαταρίας. Μια προβολή και μετά βόλτα στην προβηγκιανή εξοχή. Κι αυτή η μόνη προβολή είναι στο Grand Théâtre Lumiḕre, που το όνομα του και μόνο είναι η ύψιστη απόλαυση του σινεφίλου. Δεν ξεχνάς ποτέ ταινία που έχεις δει εκεί.

Φέτος συμπληρώνονται 50 χρόνια από την πρώτη δισκογραφική εμφάνιση των Queen το 1971, 40 χρόνια από την κυκλοφορία του πιο πετυχημένου άλμπουμ στην ιστορία της Βρετανίας (το πρώτο Queen Greatest Hits, το 1981) και 30 χρόνια από τον θάνατο του Freddie Mercury.
Ακριβώς σήμερα (13/07) όμως υπάρχει και μια άλλη επέτειος. Τα 36 χρόνια από την επική εμφάνιση του βρετανικού συγκροτήματος στο "Live Aid" ή όπως πολλοί συνηγορούν, από την ημέρα που οι Queen... rocked the world με την καλύτερη ίσως live εμφάνιση όλων των εποχών.

Σε λίγες ημέρες, από τις 22 έως τις 26 Ιουλίου, το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Σύρου, επιστρέφει στο κυκλαδίτικο νησί για την ένατη διοργάνωσή του, συνεχίζοντας να εξερευνά τη θεματική «Off Season / Εκτός εποχής» για δεύτερη συνεχή χρονιά. Μία θεματική που εστιάζει στις διαφορετικές αντιλήψεις για τον χρόνο, τις διαφορετικές "ταχύτητες" στις οποίες λειτουργεί η ανθρωπότητα, την αναγκαστική μετακίνηση και στάση, τη διαχείριση του προσωπικού και του "ελεύθερου" χρόνου ως θεμελιώδους ανθρώπινου δικαιώματος.

Μπροστά στην κάμερα του 2020mag.gr, ο σπουδαίος ερμηνευτής Γιάννης Κότσιρας μοιράστηκε μαζί μας τις σκέψεις και τα συναισθήματά του για το τραγούδι σήμερα αλλά και για όλα όσα ζούμε, με το πάθος, το ήθος και την ειλικρίνεια που τον διακρίνει όλα αυτά τα χρόνια, αλλά και με τη διάθεση να εκφραστεί δημόσια -εδώ και τώρα- πιο ανοιχτά από ποτέ.

Μπαράζ ταινιών είχε για σήμερα το πρόγραμμα του Φεστιβάλ.

Κάποιες ταινίες ίσως να μην συμβάλλουν στην εξέλιξη της κινηματογραφικής τέχνης αλλά στην κατανόηση της κοινωνίας. Κι αυτό είναι εξ’ ίσου, αν όχι πιο σημαντικό. 

Με δύο sold-out συναυλίες στο Κατράκειο Θέατρο Νίκαιας στις 8 και τις 9 Ιουλίου, ο Σωκράτης Μάλαμας ξεκίνησε την πορεία του στο φετινό συναυλιακό καλοκαίρι και βρέθηκε ξανά κοντά στο αγαπημένο του κοινό. To www.2020mag.gr ήταν εκεί ως χορηγός επικοινωνίας κι εξασφάλισε αποκλειστικό υλικό.

Δεύτερο Όσκαρ α’ αντρικού ρόλου στα 83, δεν το λες και λίγο. Ο Άντονι Χόπκινς ήταν η μία και μοναδική επιλογή του Φλοριάν Ζελλέρ για το θεατρικό του έργο, που μεταφράστηκε και διασκευάστηκε για την μεγάλη οθόνη από τον Κρίστοφερ Χάμπτον. Ο γάλλος σκηνοθέτης έστειλε στον άγγλο ηθοποιό ένα αντίγραφο του σεναρίου και περίμενε υπομονετικά την απάντηση. Που άργησε λίγο να έρθει αλλά ήταν θετική.

Μια άλλη "δυσκολία" των φεστιβάλ είναι ότι, εφ’ όσον δεν κατέχουμε το δισυπόστατο του Θεού και δεν μπορούμε να βρισκόμαστε σε δυο και τρία μέρη ταυτόχρονα, πρέπει να επιλέγουμε. Και οι επιλογές στις Κάννες δεν είναι εύκολη δουλειά.

Μία από τις "δυσκολίες" των Φεστιβάλ είναι ότι βλέπεις πολλές ταινίες σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα. Σ’ ένα φεστιβάλ τέτοιου διαμετρήματος, πολλές ταινίες, όπως σύντομα διαπίστωσα, σου γυρίζουν συναισθηματικά το μέσα - έξω. Κι ενώ το "αστρικό" σώμα χρειάζεται το χρόνο του για να αφομοιώσει όσα έχει δει και ακούσει, το βιολογικό πρέπει να τρέξει για να στηθεί στην ουρά για την επόμενη προβολή.

©2021 20/20 MEDIA
 - 
Created by: Antonis Papavomvolakis - Developed by: codica
"