Culture

Η Έλενα Μαυρίδου και ο Δημήτρης Λάλος μαζί στη σκηνή για το έργο «Άλκηστις», μια παράσταση που παντρεύει τον ποιητικό λόγο του Ευριπίδη με τις live λύρες και την τεχνολογία του ήχου, στο Θέατρο Χώρος.

Ο Πάνος Κούτρας ξέρει να κάνει καλό σινεμά. Γυρισμένο με τον δικό του τρόπο, να χαίρεσαι να βλέπεις τη μια σκηνή μετά την άλλη. Και λέει όσα έχει να πει με τρόπο απλό, που κυλάει σαν το ρυάκι, θυμίζοντάς μας κάτι που πολλές φορές ξεχνάει το art cinema: πως ο κινηματογράφος, πέρα από τέχνη και εργαλείο κοινωνικής αντίστασης, είναι ΚΑΙ διασκέδαση.

Η κωμωδία «Είμαστε Πάτσι» του Volker Ludwig είναι η νέα παράσταση της «Συντεχνίας του Γέλιου» σε σκηνοθεσία Βασίλη Κουκαλάνι, η οποία πραγματεύεται ένα από τα πιο σημαντικά κοινωνικά θέματα διαχρονικά: την ισότητα των φύλων και τις έμφυλες διακρίσεις. Κυριακές στις 11:30 & στις 14:30 στο Σύγχρονο Θέατρο.

Ελληνικές ταινίες συμμετέχουν και στα τρία διαγωνιστικά τμήματα του φεστιβάλ, δυο στο καθένα. Έξι ταινίες για όλα τα γούστα, που αποδεικνύουν ότι ο ελληνικός κινηματογράφος γνωρίζει τα τελευταία χρόνια μια ανοδική πορεία και στη χώρα μας γυρίζονται ταινίες αν μη τι άλλο ενδιαφέρουσες.

ΠΡΟΒΟΛΗ

Προς τιμήν του έτους «Ιάκωβος Καμπανέλλης» με αφορμή τα 100 χρόνια από τη γέννηση του σπουδαίου θεατρικού συγγραφέα, το Κ.Θ.Β.Ε. ανεβάζει στη Μονή Λαζαριστών, στη σκηνή Σωκράτης Καραντινός, την ιδιαίτερα επίκαιρη κωμωδία «Ο Μπαμπάς ο Πόλεμος» σε σκηνοθεσία του Κωνσταντίνου Ασπιώτη.

Η ανατρεπτική Θεοδοσία Τσάτσου, λίγο πριν ανεβεί στη σκηνή του Faust, τις Πέμπτες 10 και 24 Νοεμβρίου, και μας μεταφέρει στο πλούσιο μουσικό και συναισθηματικό της σύμπαν, μας μιλάει για την τέχνη της, για τα πράγματα που νοσταλγεί και τα μελλοντικά της σχέδια.

Καπουτζίδης, Ζαλαντό και Ανδρεαδάκης μας μιλούν για το σινεμά, τη Θεσσαλονίκη, τη γυναίκα στην Τελετή Έναρξης του 63ου ΦΚΘ. Δείτε το σποτ της φετινής διοργάνωσης!

Είναι animation; Είναι ντοκιμαντέρ; Είναι docudrama; Είναι δράμα σκέτο; Η ταινία του Δανού Ρασμούσεν, αφού πρώτα πήρε το μεγάλο βραβείο διεθνούς ντοκιμαντέρ στο Σάντανς, στη συνέχεια ήταν υποψήφια για Όσκαρ στις κατηγορίες ντοκιμαντέρ, animation και καλύτερης ξενόγλωσσης ταινίας. Τρία σε ένα.

ΠΡΟΒΟΛΗ

Επαγγελματίες και ερασιτέχνες ηθοποιοί υπό τις οδηγίες του Δημήτρη Πλαβούκου, χαρίζουν τον χρόνο τους στα κινήματα ανθρωπίνων δικαιωμάτων, σε μια παράσταση που αφορά όλα τα σύγχρονα προβλήματα: Τον φασισμό, την βία εναντίον των γυναικών, την ομοφοβία, το bullying, τις αντιδράσεις και τις μη αντιδράσεις της κοινωνίας μας. Οι ηθοποιοί συμμετέχουν αφιλοκερδώς, ενώ τα έσοδα της παράστασης θα διατεθούν για την κάλυψη των δικαστικών εξόδων των δικηγόρων της πολιτικής αγωγής της οικογένειας Φύσσα, για τη δευτεροβάθμια δίκη της Χ.Α. 

Με δύο του ταινίες (Όμαρ και Παράδεισος Tώρα) να έχουν φτάσει στην τελική πεντάδα των υποψηφίων για Όσκαρ Καλύτερης Ξένης Ταινίας, ο Παλαιστίνιος σκηνοθέτης Χάνι Αμπού-Ασάντ, στο νέο του φιλμ Η παγίδα, προσπαθεί να συνδυάσει την αντίσταση και την προδοσία με τη θέση της γυναίκας στην παλαιστινιακή κοινωνία. Και το αποτέλεσμα είναι, αν μη τι άλλο, ενδιαφέρον.

Το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης είναι η γιορτή του ελληνικού σινεμά! Στο 63ο ΦΚΘ θα δούμε σε πρώτη προβολή δεκαπέντε ελληνικές ταινίες, ενώ έξι ελληνικές ταινίες συμμετέχουν στα διεθνή διαγωνιστικά τμήματα του φεστιβάλ.

Έχοντας απαντήσει σε όλα τα μεγάλα ερωτήματα που απασχολούν την ανθρωπότητα και τους συντάκτες, αποφασίσαμε να καταπιαστούμε με αυτό. Εν ολίγοις η απάντηση είναι στον στίχο: Ο ΛΕΞ περιγράφει ένα παρελθόν με φτώχεια και ένα παρόν με αγωνία για επιβίωση, χωρίς ορατό μέλλον.

Το Studio 29Α, εντός της στοάς στην οδό Πτολεμαίων, έχει αποκτήσει ενεργή παρουσία στην εναλλακτική θεατρική σκηνή της πόλης και αυτή είναι μια μεγάλη υπόσχεση για τη Θεσσαλονίκη. Εκεί παρακολούθησα την «Προδοσία», μια «μελέτη» επάνω στις ανθρώπινες σχέσεις του Άγγλου συγγραφέα Χάρολντ Πίντερ, ο οποίος υπηρέτησε πιστά το θέατρο του παραλόγου, από την ομάδα ΜONKS σε σκηνοθεσία του Γιώργου Μιχαλάκου.

Μ’ ένα ακόμα μεγάλο κινηματογραφικό αφήγημα από την Άπω Ανατολή, μετά το εξαιρετικά βαθυστόχαστο Drive My Car του Χαμαγκούτσι, που απολαύσαμε την προηγούμενη εβδομάδα.

Για δύο μοναδικά Σάββατα, στις 22 Οκτωβρίου και στις 5 Νοεμβρίου, η Ρίτα Αντωνοπούλου ανεβαίνει στην Κεντρική Σκηνή του Σταυρού του Νότου για να συναντήσει τους Ρεβάνς και να μας χαρίσουν από κοινού μια παράσταση που θα είναι για όλους σημείο αναφοράς. Με αφορμή την ιδιαίτερη αυτή σύμπραξη, η σπουδαία ερμηνεύτρια μίλησε στον Ματθαίο Λεωνίδα για τους ανθρώπους που τη σημάδεψαν, για τις εκπτώσεις στην τέχνη, αλλά και για όσα την τρομάζουν σήμερα.

Από το ολοκαίνουργιο άλμπουμ της «Ο τελευταίος αναλογικός έρωτας», μόλις κυκλοφόρησε, οπτικοποιημένο από τη Βάσια Αναγνωστοπούλου, το εξαιρετικό νέο τραγούδι της Μαρίας Παπαγεωργίου «Απ’ το φιλί ως το φιλί», σε μουσική και στίχους του Αλέξανδρου Εμμανουηλίδη και ενορχήστρωση της Μαρίας Παπαγεωργίου και του Ευρυπίδη Ζεμενίδη.

Υπήρξε ένα ταλέντο τόσο φωτεινό, σε μια χώρα που έχει συμβιβαστεί με το σκοτάδι. Και σαν σήμερα πριν από 18 χρόνια μας άφησε νωρίς. Στα 55 του. 

 

Η «Άλκηστις» του Ευριπίδη, σε σκηνοθεσία Έλενας Μαυρίδου, μετά την επιτυχημένη παρουσίασή της στο πλαίσιο της σειράς «Παραβάσεων» του ΚΠΙΣΝ τον Απρίλιο του 2022, μεταφέρεται στο Θέατρο Χώρος. Μαζί με την ηθοποιό και σκηνοθέτρια επί σκηνής ο Δημήτρης Λάλος και τέσσερις ακόμη αξιόλογοι ηθοποιοί.

Δύο ταινίες που ξεχώρισαν στις φετινές Νύχτες Πρεμιέρας για την αλήθεια τους, το συναίσθημα που εκπέμπουν και για τους μοναδικούς χαρακτήρες που γίναν ήδη φίλοι μας. Από το Πακιστάν και το Μεξικό, δυο μοναδικές ιστορίες για τις καταπιεσμένες επιθυμίες, τα πάθη, τις απογοητεύσεις και τις ρομαντικές φαντασιώσεις.

Το Σάββατο 22 Οκτωβρίου, η Μαργαρίτα Ζορμπαλά και ο Απόστολος Ρίζος θα μας ταξιδέψουν στο μουσικό σύμπαν του Μάνου Λοΐζου, στο θέατρο «Ακροπόλ», και ο σημαντικός ερμηνευτής και τραγουδοποιός μίλησε στον Δημήτρη Παπαβομβολάκη τόσο για την ολοένα και πιο «προσωπική» σύνδεσή του με το έργο του αξέχαστου δημιουργού όσο και για τη σύμπραξή του επί σκηνής με τη σπουδαία ερμηνεύτρια Μαργαρίτα Ζορμπαλά.

©2021-2022 20/20 MAGAZINE - All rights reserved
 - 
Created by: Antonis Papavomvolakis - Developed by: codica
"