CULTURE

Για πρώτη φορά στα χρονικά της Ακαδημίας, δύο γυναίκες είναι υποψήφιες για το Όσκαρ σκηνοθεσίας και ταυτόχρονα, ως παραγωγοί, υποψήφιες για το Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας. Για την Έμεραλντ Φέννελ το Promising Young Woman είναι η πρώτη της ταινία, την οποία γύρισε μέσα σε 23 μέρες, σε προχωρημένη εγκυμοσύνη. Ένα θρίλερ με φεμινιστικό, #metoo αποτύπωμα και πρωταγωνίστρια την Κάρι Μάλιγγαν, ένα από τα πιο γλυκά μουτράκια του Χόλιγουντ στο ρόλο μιας νέας γυναίκας που υπόσχεται να πάρει εκδίκηση.

O μουσικός και ερμηνευτής Γιάννης Μαθές και ο στιχουργός Μάνος Σαγκρής ενώνουν τη φωνή τους με τα θύματα βίας και κακοποίησης μέσα από τη «Στέλλα», το νέο τραγούδι τους, που, όπως λέει ο δεύτερος, «μπορεί να μην είναι ο φορέας της άμεσης λύσης, είναι όμως ένας τόπος να συναντηθούμε και να πάμε παρέα παρακάτω».

Θεωρούνται outsiders στην κούρσα για το Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας, δεν παύουν όμως να είναι δυο εξαιρετικές ταινίες. Στρέφονται και οι δύο γύρω από τους πρωταγωνιστές τους, υποψήφιους για το Όσκαρ Α’ Αντρικού Ρόλου για την ερμηνεία δυο ανθρώπων που παλεύουν με την αναπηρία. Κι από τις λίγες περιπτώσεις που πρωταγωνιστής είναι, στην ουσία, η ίδια η αναπηρία ως κατάσταση εξαίρεσης.

Μια σπάνια αφήγηση σε πρώτο πρόσωπο από την ερμηνεύτρια Ρίτα Αντωνοπούλου για τον Θάνο που έγινε οικογένειά της και τον «Μικρούτσικο που ήταν μεγάλος», με αφορμή την επέτειο των γενεθλίων του στις 13 Απριλίου.

Ζωντανή κραυγή αγάπης κι ομορφιάς εξέπεμψε από το λιμάνι των Καταπόλων της Αμοργού η Ματούλα Ζαμάνη, το βράδυ της περασμένης Κυριακής, 11 Απριλίου, μέσα από μια τρίωρη συναυλία που μετέδωσε το Viva.gr, με το 2020mag.gr να είναι χορηγός επικοινωνίας.

Όταν κανονίζαμε με τον Σπύρο Γραμμένο να κάνουμε αυτό το podcast για το 2020mag.gr, με ρώτησε αυθόρμητα: «Ωραία, τι έχεις στο μυαλό σου να κάνουμε;». Σκέφτηκα πως τα ήθελα όλα: να μας διηγηθεί τη μουσική του ιστορία, να τον ακούσουμε να τραγουδάει ζωντανά, να μας πει τι πιστεύει για όλα όσα ζούμε, να μας μιλήσει για όλα όσα νιώθει. «Θα έχουμε τον Σπύρο Γραμμένο και θέλω να το γιορτάσουμε», ήταν η απάντησή μου. Κι εκείνος πήρε την κιθάρα του, κάθισε απέναντί μου και η γιορτή ξεκίνησε.

Η Ελεονώρα Ζουγανέλη δε χρειάζεται συστάσεις. Τρία χρόνια μετά το ατμοσφαιρικό «Πού με φτάσανε οι έρωτες» επιστρέφει στη δισκογραφία με ένα νέο άλμπουμ με τίτλο «Πάρ’ το αλλιώς», αυτή τη φορά όχι με καινούρια προσωπικά τραγούδια που της εμπιστεύθηκαν τραγουδοποιοί, αλλά με εκείνα που έχουν αναγνωριστεί μέσα από φωνές άλλων και που την έχουν συντροφεύσει σε όλη την καλλιτεχνική της πορεία ως τώρα. Τραγούδια που δεν χρησιμοποιήθηκαν μόνο για να «γεμίζουν» τα μουσικά της προγράμματα, αλλά μοναδικές μουσικές καταθέσεις από τις εποχές που κι εκείνη προσπαθούσε να κατακτήσει τη δική της προσωπική γλώσσα έκφρασης.

Την Κυριακή 11 Απριλίου παρουσιάζει το «Live Screaming» από την Αμοργό και με αφορμή αυτό μας άνοιξε την καρδιά της και μας μίλησε για όλα. Έδωσε, όμως, στο κοινό της και μια μεγάλη υπόσχεση: «Μετά το πρώτο live που θα ’μαστε όρθιοι, γεροί και χωρίς το φάντασμα του φόβου και του ιού, θα τους πάρω έναν έναν αγκαλιά». Μέχρι να συμβεί αυτό, ας απολαύσουμε τη Ματούλα Ζαμάνη σε μια ξεχωριστή διαδικτυακή συναυλία.

Βλέποντας τα δυο φαβορί για το Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας νομίζει κανείς για μια στιγμή ότι βρίσκεται στο Sundance, το φεστιβάλ ανεξάρτητου κινηματογράφου. Έχουν αργό ρυθμό και μια ανατολίτικη εσωτερικότητα, καθόλου τυχαία καθώς και οι δυο σκηνοθέτες έλκουν την καταγωγή τους από την Άπω Ανατολή. Μετά τον περσινό θρίαμβο των Παράσιτων οι ασιάτες έχουν αφήσει το αποτύπωμα τους.

«Σιχαίνομαι την αδικία και οποιαδήποτε μορφή βίας γιατί ξέρω τι μου προκαλεί, ξέρω τι μπορώ να γίνω. Δεν θέλω να δω τον αδερφό μου να με αντικρίζει με τρόμο. Δεν θέλω να με δουν οι άνθρωποι μου να μεταμορφώνομαι».

Γνωστή για τα Όσκαρ που δεν έχει κερδίσει, η Γκλεν Κλόουζ μετράει πάνω από 40 χρόνια καριέρας. Στην ταινία του Netflix «Το τραγούδι του Χιλμπίλη» η Κλόουζ μεταμορφώνεται σε μια εκκεντρική γιαγιά από τα βουνά που προσπαθεί να βοηθήσει τον εγγονό της να ξεφύγει από ένα προδιαγεγραμμένο, μίζερο μέλλον στα Απαλάχια Όρη. Είναι ικανή αυτή η χαμελαιοντική υπέρβαση, ώστε να της απονέμει η Ακαδημία το βραβείο Β’ Γυναικείου Ρόλου;

Να μετρήσουμε στα καλά της καραντίνας ότι στις φετινές υποψηφιότητες για Όσκαρ καλύτερης ταινίας υπάρχουν και ταινίες χαμηλών τόνων που "μυρίζουν" ανεξάρτητο αμερικάνικο κινηματογράφο, μικρά αλλά καθόλου σιωπηρά δράματα, απομυθοποιητικές αφηγήσεις και δυο ταινίες που αναφέρονται σε μια δύσκολη και "επική" περίοδο της σύγχρονης αμερικάνικης ιστορίας: Η δίκη των 7 του Σικάγο του Ααρον Σόρκιν, παραγωγή του Netflix και Ο Ιούδας και ο Μαύρος Μεσσίας του Σάσα Κινγκ.

Μποέμ, λυρική, ανεξάρτητη. Η Μαρία Πολυδούρη γεννήθηκε, ερωτεύτηκε και πέθανε Απρίλιο μήνα. Όλη της η ζωή φαίνεται πως σημαδεύτηκε από τραγικά γεγονότα, παρ’ όλα αυτά κατάφερε να ζήσει όπως εκείνη ήθελε και να δημιουργήσει ένα έργο ξεχωριστό και διαχρονικό. Μια επαναστάτρια της εποχής της.

Είναι ένας από τους πιο ολοκληρωμένους τραγουδοποιούς της γενιάς του, από εκείνους που δίνουν τροφή ταυτόχρονα στην καρδιά και τη σκέψη. Ο Αλέξανδρος Εμμανουηλίδης έχει πολύ ταλέντο και ξεκάθαρη άποψη, αλλά προπαντός συνέπεια στην καλλιτεχνική παρουσία του τα τελευταία 14 χρόνια. Μιλήσαμε μαζί του στο "PODήλατο στο 20/20" για το τρίτο προσωπικό album του «Κάτι σαν ήλιος» και είπαμε κι άλλα πολλά.

Οι εκδόσεις Ιωλκός πρόσφατα εξέδωσαν ένα μικρό βιβλιαράκι που φέρει τον τίτλο «145 σκέψεις για την ατομική ευθύνη». Το βιβλίο υπογράφει ο δικηγόρος Αντώνης Ξενάκης και μέσα σε αυτό ξεδιπλώνει 145 σκέψεις του γύρω από την έννοια της «ατομικής ευθύνης». Σύμφωνα με το σημείωμά του, αφορμή για τις σκέψεις αυτές στάθηκαν τα γεγονότα των τελευταίων ετών στην Ελλάδα, ενώ συγκεκριμένα γράφτηκαν από τις αρχές του Ιουλίου 2010 μέχρι τα τέλη Ιουλίου 2012. Η εκμετάλλευση της επικαιρότητας για την έκδοση αυτή αποτελεί, νομίζω, μια έξυπνη απόφαση, ύποπτη, ωστόσο, ως προς τους στόχους της.

Ξεχώρισε για τα τραγούδια του στις «Άγριες μέλισσες» και όχι τυχαία. Ο Αλέξανδρος Σιδηρόπουλος είναι διεθνώς βραβευμένος sound editor και συνθέτης για την τηλεόραση και τον κινηματογράφο, ενώ το 2019 κυκλοφόρησε το πολύ ενδιαφέρον αγγλόφωνο album του «Home», που κινείται μουσικά μεταξύ americana και folk/rock.

Αν ποτέ πέσει στα χέρια σας το βιογραφικό του Μάκη Παπαδημητρίου δεν θα βρείτε τις παραστάσεις που έχει παίξει, ούτε μία ακόμα ξένη γλώσσα. Αντιθέτως, θα διαβάσετε για το παιδικό του όνειρο να γίνει πιλότος, για την αγάπη τους στις μηχανές και για τον εθισμό του με τον κύβο του Ρούμπικ.

H Ευτυχία Γιαννάκη είναι η ανερχόμενη δύναμη στην αστυνομική λογοτεχνία. Μας έδωσε την “Τριλογία της Αθήνας” και γνωρίσαμε τον αστυνόμο Χάρη Κόκκινο πρωταγωνιστή των βιβλίων της. Στα βιβλία “Στο πίσω κάθισμα”, “Αλκυονίδες Μέρες”, “Πόλη στο φως” είδαμε την ζωή της Ελλάδας στην κρίση μέσα από τα μάτια της. Τώρα, ετοιμάζει το δεύτερο βιβλίο της “Τριλογίας του βυθού” . Είναι η καλεσμένη της Δευτέρας στο «Ερωτηματολόγιο του συγγραφέα».

Ο Πολιτιστικός Σύλλογος "Αντίπαρος Εν Πλω", αντλώντας έμπνευση από την Παγκόσμια Ημέρα Ποίησης διοργανώνει τη δράση «Η Αντίπαρος γεμίζει ποίηση».

Ένα αφιέρωμα στον μεγάλο Έλληνα συνθέτη, που γεννήθηκε έναν Μάρτιο, πριν 82 χρόνια.

Στο τελευταίο της βιβλίο "Μια γυναίκα απολογείται" εξιστορεί την πραγματική ιστορία μια κακοποιημένης από τον πατέρα της κοπέλας, που βρέθηκε άστεγη και υπό απειλή βιασμού σκότωσε τον επίδοξο βιαστή της.

Πάτησα ανυποψίαστος το link. Καλλιτέχνες: Lah Porella, Papazó. Τίτλος τραγουδιού: «Φινάλε». Μπροστά μου άρχισε να χορεύει σαν σαμάνος γύρω από τη φωτιά η άγρια πραγματικότητα. Η αλήθεια για όλα αυτά που ζούμε σε τέσσερα λεπτά, μέσα από τους συνταρακτικούς στίχους ενός 22χρονου κοριτσιού.

Ο Ηλίας Πανταζής είναι μια δραματική μορφή στο καινούργιο βιβλίο «Άδειο άλογο» του Παύλου Μεθενίτη που κυκλοφόρησε πριν λίγους μήνες από τις εκδόσεις Εύμαρος. Είναι ένας ήρωας αρχαίας τραγωδίας σε έναν Σπαρακτικό μονόλογο.

8 σκίτσα για την Τέχνη που αντιστέκεται.

ΠΡΟΒΟΛΗ
©2021 20/20 Μag
 - 
Created by: Antonis Papavomvolakis - Developed by: codica
"