Ο μύθος του τεμπέλη δημοσίου υπαλλήλου

Ήρθε η ώρα να καταρρεύσει ο θρύλος της δημοσίου υπαλλήλου που αφήνει την εξυπηρέτηση για να πάει λαϊκή. Ναι μπορεί αυτά να γίνονταν πριν 20-30 χρόνια αλλά οι εποχές άλλαξαν. 

Ο μύθος του τεμπέλη δημοσίου υπαλλήλου
ΠΡΟΒΟΛΗ

Οι δημόσιοι υπάλληλοι που βλέπαμε στο «Ρετιρέ» και τις ταινίες του Ψάλτη έκαναν καφρίλες γιατί είχαν πάντα τις "πλάτες" του ρουσφετιού τους.

Έχω υπάρξει κι εγώ, ως 19χρονη, ευνοημένη από ρουσφέτι Νέας Δημοκρατίας. Με έβαλαν οι γονείς μου «για χαρτζιλίκι» σε μια υπηρεσία φάντασμα. Λεγόταν Κ.Η.Υ.Κ.Υ (Κέντρο Ηλεκτρονικού Υπολογιστή Κοινωνικών Υπηρεσιών), που νομίζω ότι πια δεν υπάρχει.

Απ’ την πρώτη κιόλας μέρα μου έκαναν πολύ ξεκάθαρο ότι «σ’ όλο το κτίριο είμαστε μόνο βύσματα και δε χτυπάμε κάρτα αλλά υπογράφουμε ένα χαρτί», που κι εγώ αν αργούσα υπέγραφε κάποιος υπάλληλος που πήγαινε πιο νωρίς. Αλληλεγγύη δηλαδή τα βύσματα μεταξύ μας.

Όταν ρώτησα τι θα κάνω, μου έδωσαν μια λίστα με ονόματα που έπρεπε να περάσω από ένα βασικό πρόγραμμα σε κάποιο δικό τους, κάτι τύπου περνάω από DOS σε Windows. Αυτή η δουλειά θα μου έπαιρνε μάξιμουμ 30 λεπτά και μετά θα άραζα  για καφέ με τους συναδέλφους. Άντεξα 2 βδομάδες. Έφυγα, τσακώθηκα και με τους δικούς μου.

Από την άλλη, η μαμά μου δημόσια υπάλληλος σε όλη της τη ζωή, ερχόταν εξουθενωμένη από το ΙΚΑ, πολλές φορές κλαίγοντας με μόνιμες τενοντίτιδες στο χέρι με το οποίο έγραφε. Ήταν στις παροχές του ΙΚΑ και οποίος δεν ήταν ικανοποιημένος από τις παροχές του κράτους τα έβαζε μαζί της. Ευτυχώς συνταξιοδοτήθηκε νωρίς σχετικά λόγω πολυτεκνίας και με προβλήματα υγείας που απέκτησε λόγω άγχους από τη δουλειά της ως δημόσιος υπάλληλος.

Στο σήμερα λοιπόν, με αφορμή «επίσκεψη» μου σε διάφορες υπηρεσίες στη Γλυφάδα τον τελευταίο καιρό και την επιτόπια αυτοψία μου, έχω να πω τα εξής:

Στην εφορία Γλυφάδας εξυπηρετούνται κοντά στους 10 δήμους από μόνο 9 υπαλλήλους (!). Οι άνθρωποι είναι παραγωγικότατοι, εξυπηρετικότατοι κι ευγενέστατοι.

Ειλικρινά, εντυπωσιάστηκα πολύ ευχάριστα απ’όλες τις τελευταίες μου επισκέψεις εκεί, (μικρός λεκές ο σεκιουριτάς που έκανε κάτι παλαιού πασοκικού θα έλεγα τύπου μαγκιές αλλά οκ καταλαβαίνω να νιώθει λίγο high με τέτοιο αξίωμα! Που τσέκαρει δηλαδή σα face control αν θα μπει κάποιος).

Γενικά όσο αφορά τις υπηρεσίες ήταν πολύ πάνω απο τις προσδοκίες μου, τελείωσα πολύ γρήγορα, μου φέρθηκαν άψογα και μου έδωσαν λύση όταν μπλόκαρε το θεματάκι μου. Όχι μόνο σε μένα αλλά σε όλους.

Μάλιστα ο υπάλληλος στο μητρώο (ναι δύο μόνο για τόσους δήμους), πήρε τηλέφωνο μπροστά μου σε άλλη υπηρεσία για να προσπαθήσει να βοηθήσει κάποιον να μην πληρώσει πρόστιμο από βλακεία του.

Ωστόσο δεν μπορώ να πω το ίδιο και για το κτίριο. Οι συνθήκες τριτοκοσμικές και οι ελλείψεις εμφανείς.

Οι άνθρωποι μόνοι τους κάνουν ό,τι μπορούν, γιατί το κράτος λάμπει δια της απουσίας του.

Αντισηπτικά παίρνουν οι ίδιοι.
Το μηχάνημα με τα νούμερα έκτος λειτουργίας μήνες τώρα.

Αντί να τους βάλουν πλεξιγκλάς στο διαχωριστικό, έβαλαν μόνοι τους ένα διάφανο πλαστικό σαν μουσαμά και το κόλλησαν με ταινία.

Η καθαριότητα πολύ προσωπική υπόθεση σ αυτό το κτίριο. Ναι μεν τα γραφεία των υπαλλήλων πεντακάθαρα  αλλά οι κοινόχρηστοι χώροι… γαία πυρί μειχθήτω.

Προσωπική ευθύνη για ναποποιηθούν αυτοί που πρέπει τις δικές τους ευθύνες. Όπως παντού.

Δεν ξέρω καν αν πηγαίνει κάθε μέρα κάποιος να καθαρίζει, η εικόνα έδειξε πως όχι, γιατί είναι πολύ πιθανό κάποιος τεχνοκράτης της κυβέρνησης να σκέφτηκε ότι ένα άτομο καθαρισμού είναι περιττό και καλύτερα να δοθεί ο μισθός του σε κάποιο τηλεοπτικό κανάλι για να πιάσουν τόπο τα χρήματα του ελληνικού λαού .

Τα ίδια πάνω κάτω και στον ΕΦΚΑ με ακόμα λιγότερο προσωπικό, στον ΤΕΒΕ και τον ΟΑΕΔ, όλοι οι υπάλληλοι ευγενέστατοι και εξυπηρετικότατοι (πέραν και των καθηκόντων τους) αλλά λίγοι και τα κτίρια όλα σε άθλια κατάσταση, που βέβαια τα κτίρια αυτά συμφωνούν με την «καταπληκτική ποιότητα ζωής» που διάγουμε ως Έλληνες.

Οι περικοπές είναι σοκαριστικές, ειδικά στον ΤΕΒΕ είναι ένα άδειο εγκαταλελειμμένο κτίριο με 3 υπαλλήλους.

Φανταστείτε να κλείσετε ραντεβού και δύο απ’αυτούς να κολλήσουν covid. Θα μείνετε σε εκκρεμότητα μέχρι να αναρρώσουν και άντε να ξαναβρείτε ραντεβού.

Τα ίδια ισχύουν και στα ΚΕΠ Πετραλώνων και ΕΛΤΑ Πετραλώνων. Υπάλληλοι με συνείδηση και παραγωγικότατοι, αλλά η εκούσια υποβάθμιση και υπονόμευση των υποδομών πασιφανής.

Πολύ σύντομα εικάζω ότι η «ατομική ευθύνη» θα κερδίσει τις εκλογές με μεγάλη διαφορά απο τον δεύτερο. 

Τα κείμενα που δημοσιεύονται στην κατηγορία «Απόψεις» εκφράζουν αποκλειστικά τον/την συντάκτη/τριά τους και οι όποιες τοποθετήσεις και θέσεις τους δεν συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη του 20/20 Magazine.
Ακολουθήστε το 20/20 Magazine στο Google News, στο Facebook, το Twitter και το Instagram.
ΠΡΟΒΟΛΗ