Η επανάληψη του ίδιου λάθους εκθέτει τον πρωθυπουργό

Στη συνέντευξή του στον Αλέξη Παπαχελά στον Σκάι ο Κυριάκος Μητσοτάκης απαντώντας σε σχετική ερώτηση, είπε μεταξύ άλλων για την επίσκεψή του στην Ικαρία και το γεύμα με 30 άτομα στο σπίτι του βουλευτή Χριστόδουλου Στεφανάδη:
«Από εκεί και πέρα, θα δεχθώ απόλυτα ότι η εικόνα η οποία παρουσιάστηκε πλήγωσε τους πολίτες και αδίκησε και την ουσία της επίσκεψης. Αν για την Ικαρία συζητάμε αυτό και όχι τα υπόλοιπα, κάποιο λάθος έγινε. Σας διαβεβαιώνω, δεν θα επαναληφθεί.»

Η επανάληψη του ίδιου λάθους εκθέτει τον πρωθυπουργό
ΠΡΟΒΟΛΗ

Ο πρωθυπουργός ανέφερε ακόμα ότι:
«Σας είπα ότι η εικόνα αδίκησε τις προθέσεις μου και πρώτος σας λέω εγώ ότι δεν θα επαναληφθεί. Θα φροντίσουμε στις επόμενες περιοδείες μας να μην υπάρχει καμία τέτοια εικόνα η οποία να δίνει και να στέλνει λάθος μήνυμα. Από τη στιγμή που η συζήτηση στην Ικαρία, αντί να πάει στις ανάγκες του νησιού πήγε εκεί, σημαίνει ότι προφανώς υπήρχε κάποιο πρόβλημα.»
Εν ολίγοις, ο κ. Μητσοτάκης παραδέχτηκε ότι έκανε λάθος. Ωστόσο, η δήλωση του ότι έμεινε μόνο 15 λεπτά, διαψεύδεται από αυτόπτη μάρτυρα.

 

ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΣΗ: Κε Παπαχελα, άκουσα τον εξοχοτατο να λέει στην συνέντευξη, ότι έμεινε μόνο 15 λεπτά στο τραπέζι... Μάλλον...

Δημοσιεύτηκε από Eleni Nitsola στις Τετάρτη, 10 Φεβρουαρίου 2021

Το δις εξαμαρτείν
Τα λάθη είναι βέβαια ανθρώπινα. Είναι επίσης προτιμότερο για έναν πολιτικό να παραδέχεται τα λάθη του από το να επιμένει σε αυτά. Ωστόσο, το δις εξαμαρτείν ουκ ανδρός σοφού. Η ρήση ισχύει για όλες-ους, αλλά είναι ακόμα πιο σημαντική για εκείνους-ες που ασκούν εξουσία.
Πριν δύο μήνες ο Κυριάκος Μητσοτάκης στη συνέντευξή του στον Αντώνη Σρόιτερ στον Alpha είχε κάνει μια ανάλογη δήλωση αναφορικά με την περίφημη φωτογραφία της Πάρνηθας:
«Ήταν λάθος ότι δέχτηκα να φωτογραφηθώ χωρίς μάσκα, όχι λάθος ότι πήγα για ποδήλατο. Θέλω να τονίσω ότι η άσκηση επιτρέπεται εντός Περιφερειακής Ενότητας. Αλλά εκ των υστέρων προφανώς και θα φορούσα μάσκα την ώρα που ζήτησαν οι συμπολίτες μου να φωτογραφηθούμε. Και πρέπει να σας πω ότι ο ίδιος βάζω τον πήχη των προσδοκιών πιο ψηλά για τον εαυτό μου. Κάνω και εγώ τη δική μου αυτοκριτική και όπως την κάνω εγώ, ζητώ από όλους τους συμπολίτες μας να αναλογιστούν τις στιγμές εκείνες της προσωπικής ανεμελιάς ότι μπορεί να έκαναν ζημιά. Άρα και για το περιστατικό αυτό έχω κάνει την αυτοκριτική μου.»
Η αξιοπιστία
Η επανάληψη του ίδιου λάθους, δηλαδή η παραβίαση των περιοριστικών μέτρων που ο ίδιος επιβάλλει στους πολίτες, εγείρει σοβαρά ερωτήματα για την αξιοπιστία της αυτοκριτικής του κ. Μητσοτάκη. Την πρώτη φορά η αναγνώριση του λάθους γίνεται πιστευτή. Τη δεύτερη, όχι και τόσο.
Το πιο σημαντικό όμως είναι η επανάληψη του ίδιου ακριβώς λάθος σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα εκθέτει πολιτικά τον κ. Μητσοτάκη. Κατά τη μία εκδοχή, δείχνει απερισκεψία ανεπίτρεπτη για έναν πρωθυπουργό. Δεν γίνεται να μη σκέφτεται ότι τίποτα δεν μένει κρυφό για έναν πρωθυπουργό ή να παρασύρεται από τον ενθουσιασμό της στιγμής. Η δεύτερη εκδοχή είναι ότι η αλαζονεία της εξουσίας οδηγεί σε ατοπήματα τα οποία εκ των υστέρων, και αφού το θέμα δεν «μαζεύεται», επιχειρείται να διορθωθούν με μια προσχηματική αυτοκριτική. Μπορεί βέβαια τα πράγματα να εξηγούνται από έναν συνδυασμό των δύο εκδοχών.
Εκτίθενται και τα Media
Δεν εκτέθηκε όμως μόνο ο πρωθυπουργός. Εκτεθειμένα είναι και τα φιλοκυβερνητικά media, δηλαδή η μεγάλη πλειονότητα των media στην Ελλάδα, τα οποία «έθαψαν» την είδηση. Δεν υποτίμησαν απλώς τη σημασία της. Δεν τη μετέδωσαν καν. Η είδηση μεταδόθηκε στα social media. Στα social media επίσης οι αντιδράσεις του κόσμου δημιούργησαν το πολιτικό ζήτημα. Όπως είχε συμβεί και με το περιστατικό της Πάρνηθας, τα φιλοκυβερνητικά media μετέδωσαν την αυτοκριτική του πρωθυπουργού, χωρίς να έχουν μεταδώσει το περιστατικό στο οποίο αναφερόταν αυτή η αυτοκριτική. Η ενημέρωση στο σημείο μηδέν.

Τα κείμενα που δημοσιεύονται στην κατηγορία «Απόψεις» εκφράζουν αποκλειστικά τον/την συντάκτη/τριά τους και οι όποιες τοποθετήσεις και θέσεις τους δεν συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη του 20/20 Magazine.
Ακολουθήστε το 20/20 Magazine στο Google News, στο Facebook, το Twitter και το Instagram.
ΠΡΟΒΟΛΗ