Beth Hart: Ταξίδι μέσα στη φωτιά (αφιέρωμα)

Το ερχόμενο Σάββατο 4 Ιουνίου, η εκρηκτική Beth Hart θα βρεθεί στο Θέατρο Βράχων για μία μοναδική συναυλία στην Αθήνα στο πλαίσιο της περιοδείας της Thankful Tour και το 2020mag.gr, Χορηγός Επικοινωνίας της συναυλίας, σας παρουσιάζει τη συναρπαστική της ιστορία.

Beth Hart: Ταξίδι μέσα στη φωτιά (αφιέρωμα)

Με το νέο της album A Tribute to Led Zeppelin στις αποσκευές της, η Beth Hart, η τραγουδίστρια και τραγουδοποιός με τη χαρακτηριστική βραχνή φωνή και τη δυναμική σκηνική παρουσία που μένει αξέχαστη, προσγειώνεται για μία και μοναδική βραδιά στην Αθήνα.

Διαδοχικές sold out συναυλίες σε Αμερική, Ασία, Αυστραλία και Ευρώπη, υποψηφιότητες για Grammy, 17 επιτυχημένα άλμπουμ και φυσικά συνεργασίες με τεράστια μουσικά ονόματα συνθέτουν τη δυναμική πορεία της Beth Hart στον χώρο της blues και της rock μουσικής.

Το 2020mag.gr, Χορηγός Επικοινωνίας της συναυλίας της στο Θέατρο Βράχων το Σάββατο 4 Ιουνίου, σας παρουσιάζει τη συναρπαστική ιστορία μίας ερμηνεύτριας από τις τελευταίες των αυθεντικών, που έζησε πολλά, κάνοντας το δικό της ταξίδι προς την καταξίωση, τη λύτρωση, την αυτογνωσία.

Ένα πραγματικό ταξίδι μέσα στη φωτιά.

Γεννημένη στο Λος Άντζελες, έκανε το ντεμπούτο της στη δισκογραφία το 1995, κερδίζοντας από την αρχή τις εντυπώσεις για τη συναρπαστική σκηνική της παρουσία και τη μουσικότητά της, κάνοντας πολλούς να συγκρίνουν τη φωνή της με αυτή της μοναδικής Janis Joplin.

«Η Hart είναι η επιτομή της φυσικής γυναίκας», έγραψε για εκείνη ο Chuck Taylor στο περιοδικό Billboard στις 2 Οκτωβρίου του 1999, δίνοντας στη συνέχεια μία γλαφυρή περιγραφή της σκηνικής της παρουσίας: «Άγρια και αστεία, με απόλυτη ελευθερία να πιάνει κουβεντούλα επάνω στη σκηνή και με “πικάντικη” γλώσσα. “Τραμπουκίζει” και ξεστομίζει τραγούδια με το στυλ του Mick Jagger... Άλλες φορές παίρνει τη θέση της στο πιάνο ή στην κεντρική σκηνή, όπου κάθεται χωρίς ίχνος προσποίησης, τα πόδια της απλώνονται στα πλαϊνά μιας καρέκλας. Τότε η φωνή που βγαίνει από μέσα της μεταφέρει τόσο πόνο που αναρωτιέσαι αν θα κλάψει - ή αν θα κλάψεις κι εσύ».

Από την ημέρα που ανέβηκε, έφηβη ακόμα, επάνω στη σκηνή για να συμμετάσχει σε ερασιτεχνικούς διαγωνισμούς τραγουδιού μέχρι και τις περιοδείες της σε όλο τον κόσμο, τα σχόλια για την Beth Hart ήταν παρόμοια με αυτό. Ωστόσο, τα προβλήματα που αντιμετώπισε σε σχέση με τη μουσική βιομηχανία καθώς και μία εσωτερική της ανάγκη για αναζήτηση την οδήγησαν σε μία τετραετή απόσυρση, κατά την οποία απομακρύνθηκε από το προσκήνιο και αντιμετώπισε τα προβλήματά της γράφοντας τραγούδια.

Όταν επανεμφανίστηκε το 1999, με το πρώτο της solo album, Screamin' for My Supper, ήταν πλέον απολύτως έτοιμη να δώσει μία ακόμη ευκαιρία στην επαγγελματική της καριέρα. Το album της αποδείκνυε τις ικανότητές της στην τραγουδοποιία, καθώς οι μελωδίες της ξεχώριζαν για την ευαισθησία και την αυθεντικότητά τους και οι στίχοι της μιλούσαν για την αντιμετώπιση των αληθινών προβλημάτων της ζωής.

Η περίοδος της καλλιτεχνικής της ωριμότητας είχε μόλις ξεκινήσει. Αλλά ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή.

ΟΙ ΠΡΩΤΕΣ ΕΠΙΡΡΟΕΣ

Γεννημένη το 1972, η Beth ξεκίνησε πιάνο στην ηλικία των 4 ετών, μελετώντας κλασικούς συνθέτες όπως ο Μπετόβεν και ο Μπαχ. Καθώς μεγάλωνε, τα ακούσματά της άρχισαν να περιλαμβάνουν τις σπουδαίες rock μουσικές της εποχής, και κυρίως τους Led Zeppelin και τους Rush, καθώς και θρυλικούς καλλιτέχνες της soul και blues, από την Aretha Franklin και τον James Brown μέχρι τους Otis Redding, Billie Holiday και Etta James. Όλοι αυτοί οι μουσικοί, και ιδιαίτερα η ψυχή και η φωνή του James Brown, θα επηρέαζαν πολύ το προσωπικό της ύφος. Όπως τόνισε η Beth σε συνέντευξή της στο περιοδικό HITS: «Είναι αστείο, γιατί οι αγαπημένες μου αντρικές επιρροές είναι κλασικοί τύποι όπως ο Μπετόβεν ή ο Μπαχ. Αυτοί οι τύποι έκαναν μια αρκετά σέξι μουσική, αλλά τα θηλυκά είναι η ίδια η soul! Etta James, Aretha Franklin, Billie... Από πού προέρχεται όλο αυτό; Η Etta James είναι σίγουρα η αγαπημένη μου. Την αγαπώ πάρα πολύ. Θέλει απίστευτα κότσια το να είσαι κοντά στα 70 και εξακολουθείς να κάνεις περιοδείες. Δουλεύει απίστευτα σκληρά».

Αποφασισμένη να δουλέψει το ίδιο σκληρά και η ίδια, η Hart είδε το όνειρό της να παίρνει σάρκα και οστά από τη στιγμή που έφτασε στην εφηβεία και γράφτηκε στο Λύκειο Παραστατικών Τεχνών του Λος Άντζελες ως μαθήτρια φωνητικής και βιολοντσέλο. Με την ενθάρρυνση ενός συμμαθητή της, η νεαρή τραγουδίστρια άρχισε να βελτιώνει τις δεξιότητές της στη σκηνή, κάνοντας συχνά εμφανίσεις σε βραδιές ανοιχτού μικροφώνου στο Belly Room του νυχτερινού κέντρου Comedy Store. Και αμέσως μετά, νιώθοντας σαν στο σπίτι της μπροστά στο κοινό, τραγουδούσε σε μικρά μαγαζιά έως και πέντε φορές την εβδομάδα. Επιπλέον, η Hart συμμετείχε σε διαγωνισμούς ταλέντων σε όλη την περιοχή του Λος Άντζελες, φέρνοντας τις περισσότερες φορές το μεγάλο βραβείο στο σπίτι, σαγηνεύοντας με τη φωνή αλλά και την παρουσία της.

Όπως έχει πει η ίδια: «Όταν είμαι στη σκηνή και το πλήθος είναι εκεί μαζί μου, είναι σαν να με θηλάζει η μητέρα μου, σαν να νιώθω τόση αγάπη από τον πιο σέξι, πιο ειλικρινή, ευγενικό άντρα, σαν τα καλύτερα ναρκωτικά στον κόσμο! Σαν ο Θεός να βάζει το χέρι του στην πλάτη σου και να σε αγαπά. Είναι ό,τι καλύτερο».

Η ΑΠΟΦΑΣΗ ΝΑ ΠΑΙΞΕΙ ΣΤΟΝ ΔΡΟΜΟ

Το καλοκαίρι του 1993, και έχοντας πλέον δημιουργήσει μία πλήρη μπάντα, η Beth επέκτεινε τις ζωντανές εμφανίσεις της στα μεγαλύτερα κλαμπ της περιοχής του Λος Άντζελες, όπως το Roxy, το Troubadour και το Club Lingerie. Σε ένα από αυτά τα κλαμπ γνώρισε τον μελλοντικό της συνεργάτη, τον γεννημένο στο Τελ Αβίβ μπασίστα Tal Herzberg, πρώην μέλος της 17μελούς ορχήστρας της Πολεμικής Αεροπορίας του Ισραήλ. Μετά τη στρατιωτική του θητεία, ο Herzberg μέσα σε δύο χρόνια είχε γίνει ο μπασίστας με τις περισσότερες ηχογραφήσεις στο Ισραήλ, ηχογραφώντας σε περισσότερα από 60 άλμπουμ και όταν μετακόμισε στις ΗΠΑ το 1992, ο έμπειρος μπασίστας απέκτησε αμέσως τη φήμη ενός από τους κορυφαίους μουσικούς στη χώρα.

Ενθουσιασμένος από το ακατέργαστο, γεμάτο ψυχή ύφος της Hart, ο Herzberg συνεργάστηκε με τη νεαρή τραγουδοποιό, επιστρατεύοντας επίσης τον κιθαρίστα Jimmy Khoury για να ενταχθεί στο γκρουπ. Ο Khoury, με καταγωγή από το Fall River της Μασαχουσέτης, είχε παίξει στο παρελθόν με πολλά συγκροτήματα στην περιοχή της Βοστώνης, κάνοντας μεγάλες περιοδείες στην Ανατολική Ακτή πριν μετακομίσει στο Λος Άντζελες. Παρά την εμπειρία και το ταλέντο και των τριών τους, η Beth, ο Tal και ο Jimmy επέλεξαν, αντί να συνεχίσουν να παίζουν στην τοπική σκηνή των κλαμπ, όπου η Beth ήταν ήδη αναγνωρισμένη ερμηνεύτρια, να βγάλουν τη μουσική τους στους δρόμους του Λος Άντζελες.

Σύντομα, η είδηση ​​των παραστάσεών τους στον δρόμο διαδόθηκε σε όλη την κοινότητα, προκαλώντας το ενδιαφέρον της 143 Records, η οποία πρότεινε στη νεαρή τραγουδοποιό δισκογραφικό συμβόλαιο. «Η Beth δεν είναι οποιοσδήποτε καλλιτέχνης. Είναι μια απίστευτα προικισμένη τραγουδίστρια και τραγουδοποιός. Είναι ο λόγος για τον οποίο πολλοί από εμάς μπαίνουμε στη βιομηχανία», δήλωσε ο Larry Frazin, πρόεδρος της 143, στο περιοδικό Billboard. «Είναι μια αναδρομή στις ημέρες της Joni Mitchell και του Bob Dylan. Και ζωντανά, είναι εντελώς ηλεκτρισμένη».

ΠΕΡΙΟΔΟΣ ΑΝΑΣΥΓΚΡΟΤΗΣΗΣ

Η Beth και τα υπόλοιπα μέλη του συγκροτήματος υπογράφουν το συμβόλαιο και το 1995 κυκλοφορούν το πρώτο τους album Immortal, που κάνει αμέσως αίσθηση. Ξεκινούν μια περιοδεία εννέα μηνών σε όλες τις ΗΠΑ. Ωστόσο, η Hart συνειδητοποίησε σύντομα ότι η ανέλιξη μέσα στη μουσική βιομηχανία δεν ήταν καθόλου εύκολη υπόθεση, τόσο για την ίδια όσο και για τα υπόλοιπα μέλη του συγκροτήματος. «Υποθέτει κανείς, υπογράφοντας ένα συμβόλαιο, ότι η υπόλοιπη ζωή του θα είναι σαν παραμύθι. Αντίθετα, εγώ ένιωθα απαίσια επειδή δεν ήμασταν έτοιμοι», έχει δηλώσει η Beth.

Βλέποντας το συγκρότημά της να καταρρέει μετά την επιστροφή στο Λος Άντζελες, η Hart αποφασίζει να αποσυρθεί από το προσκήνιο και να ανασυγκροτηθεί. Καταλήγει στο Μπέρμιγχαμ της Αλαμπάμα, όπου είχε κάνει φίλους κατά τη διάρκεια της περιοδείας της το 1995, και επικεντρώνεται στη δημιουργία νέων τραγουδιών. «Δεν μπορούσα να αντιμετωπίσω το σπίτι, οπότε το απέφυγα. Το έριξα στη διασκέδαση», θυμάται η Beth. «Αλλά τελικά συνειδητοποίησα ότι πολλοί άλλοι άνθρωποι στον κόσμο έχουν χειρότερα προβλήματα από μένα κι ότι είχα δύο επιλογές, είτε να αυτοκτονήσω είτε να προσπαθήσω ξανά. Μετά από αυτή τη σκέψη, αποφάσισα να προσπαθήσω ξανά και προέκυψαν πολλά τραγούδια».

ΤΟ ALBUM ΤΗΣ ΕΠΑΝΕΚΚΙΝΗΣΗΣ

Η περίοδος περισυλλογής και αβεβαιότητας της Hart διήρκεσε πέντε μήνες και στη συνέχεια επέστρεψε στο Λος Άντζελες για να συνεχίσει την καριέρα της και να ηχογραφήσει το επόμενο album της, Screamin' For My Supper. Για το album συνεργάστηκε με τον παραγωγό Oliver Lieber, ενώ σε κάποια τραγούδια συμμετείχε και ο Herzberg, του οποίου η τεράστια εμπειρία στο στούντιο αποδείχθηκε ανεκτίμητη.

Για τις ηχογραφήσεις επιστρατεύτηκε και πάλι ο Khoury στις κιθάρες, με νέα προσθήκη τον ντράμερ Rocco Bidlovski. «Μπήκαμε με την ιδέα ότι θα ακούσουμε ο ένας τον άλλον», γράφει η Hart στην επίσημη ιστοσελίδα της. «Δεν μας ένοιαζε να γίνουμε καταπληκτικοί παραγωγοί, γιατί δεν είμαστε. Μόνο να μπούμε στο στούντιο και να το αφήσουμε να πετάξει». Σε αντίθεση με τις ηχογραφήσεις για το πρώτο της άλμπουμ, στη διάρκεια των οποίων η Hart ένιωθε αρκετά πιεσμένη, η εμπειρία του στούντιο τη δεύτερη φορά ήταν πιο χαλαρή. «Στόλισα το στούντιο με κεριά, χαλιά και λουλούδια», θυμάται η Beth. «Ήπιαμε λίγο κρασί και κάναμε ένα μεγάλο πάρτι εκεί μέσα για τρεις μήνες… Πέρασα καλά, και νομίζω ότι φαίνεται».

To Screamin' for My Supper κυκλοφόρησε τον Αύγουστο του 1999, κερδίζοντας διθυραμβικές κριτικές για τα αυτοβιογραφικά τραγούδια της Hart για την ελπίδα και τη φώτιση. «Δεν έκανα ένα άλμπουμ για να το ακούσει ο κόσμος», θυμάται η Beth. «Είχα ανάγκη να γιατρευτώ και να μιλήσω για την οικογένεια, τους φίλους, τον Θεό, τους δαίμονες, τους εθισμούς μου, πράγματα που με κάνουν πιο χαρούμενη και πράγματα που με κάνουν πιο λυπημένη. Ήταν η πρώτη φορά στη ζωή μου που ήθελα να πω μόνο αυτό που σκέφτομαι και να πάψω να ανησυχώ για το πώς θα με κρίνει ο κόσμος. Στο σημείο που βρισκόμουν δεν είχα τίποτα να χάσω, οπότε γιατί να μην πω την αλήθεια; ».

Με το Screamin' for My Supper, κατορθώνει να επανεκκινήσει την πολλά υποσχόμενη καριέρα της. Διευρύνοντας τα καλλιτεχνικά της ενδιαφέροντα, δέχεται την πρόταση να συμμετάσχει σε μία ακρόαση για το θεατρικό μιούζικαλ Love, Janis που αναφέρεται στη ζωή της Janis Joplin. Η Hart, που από την παιδική της ηλικία ένιωθε έλξη για τη θεατρική σκηνή, άδραξε την ευκαιρία και κέρδισε έναν ρόλο για την παράσταση. «Έκανα οντισιόν για την αδελφή της Janis, Laura», θυμάται η Beth. «Η παράσταση είναι υπέροχη γιατί κάθε λέξη στο σενάριο είναι της Janis. Τίποτα δεν έχει γραφτεί από κανέναν άλλο».

Μετά την επιτυχία του Love, Janis, η Beth ξεκίνησε περιοδεία στις ΗΠΑ και σε επιλεγμένες ευρωπαϊκές πόλεις παρέα με τον σύντροφό της, Edwin McCain. Στη συνέχεια, ξεκινώντας από τον Οκτώβριο του 1999, περιοδεύει στην αλυσίδα καταστημάτων Hard Rock Café σε πόλεις όπως το Λος Άντζελες, η Νέα Υόρκη, το Μαϊάμι, η Βοστώνη και το Σικάγο, προκειμένου να υποστηρίξει το πρόγραμμα Save the Music της VH1, που εργάζεται για τη βελτίωση της ποιότητας της εκπαίδευσης στα δημόσια σχολεία με την αποκατάσταση και την υποστήριξη μουσικών προγραμμάτων.

ΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΤΗΣ ΑΠΟΓΕΙΩΣΗΣ

Τη δεκαετία των 00s, ακολουθούν τα album της Leave the Light On (2003) και 37 Days (2007), ωστόσο η καριέρα της θα απογειωθεί από το 2010 και μετά, όπου ξεκινά η πιο γόνιμη περίοδός της τόσο στη δισκογραφία όσο και στη σκηνή, με συνεργασίες με ονόματα όπως ο Slash, o Jeff Beck και ο θρύλος της rhythm & blues Buddy Guy. Η συνεργασία, ωστόσο, που θα την αναδείξει ακόμη περισσότερο είναι αυτή με τον κορυφαίο blues κιθαρίστα Joe Bonamassa, με τον οποίο το 2011 συνδημιουργούν το πολύ επιτυχημένο album Don’t Explain, ένα album με κλασικό blues ήχο, που έφτασε στο Νο3 του Billboard στα album charts, ενώ έγινε χρυσό και στην Ολλανδία.

Το έκτο της studio album, Bang Bang Boom Boom (2012), σε συνεργασία με τον παραγωγό Kevin Shirley, θα γνωρίσει μεγάλη εμπορική επιτυχία, φτάνοντας στο Νο3 των Billboard blues charts και σε πολύ υψηλές θέσεις σε τουλάχιστον 10 χώρες.

Το 2013, το δίδυμο Beth Hart - Joe Bonamassa κυκλοφόρησε το Seesaw, με παραγωγό και πάλι τον Kevin Shirley. Το άλμπουμ έφτασε στο Νο8 του Billboard Top Independent Album Chart. Το 2014 η Hart προτάθηκε για βραβείο Grammy για το album, ενώ ήταν επίσης υποψήφια για Blues Music Award στην κατηγορία Contemporary Blues Female Artist of the Year.

Το δεύτερο live album της Hart, Live in Amsterdam, ηχογραφήθηκε στο Royal Carre Theatre, όταν η Hart και ο Bonamassa βρέθηκαν εκεί σε μία μίνι ευρωπαϊκή περιοδεία 5 παραστάσεων, από τις οποίες οι 2 ηχογραφήθηκαν και κυκλοφόρησαν το 2014. Την ίδια χρονιά, η Hart συνοδεύει τον Jeff Beck στην περιοδεία του στην Αυστραλία.

Το έβδομο solo album της, Better Than Home, κυκλοφορεί τον Απρίλιο του 2015. Η διαδικασία της ηχογράφησής του ήταν «επώδυνη» για τη Hart, καθώς ο παραγωγός του Michael Stevens διαγνώστηκε με καρκίνο, με αποτέλεσμα η τραγουδοποιός να χρειαστεί να ολοκληρώσει την ηχογράφηση του άλμπουμ σε μόλις πέντε ημέρες. Το βασικό single του album, Mechanical Heart, ωστόσο, έφτασε στο Νο1 στα iTunes Blues, ενώ το album επίσης έφτασε στην κορυφή των iTunes Blues Charts, όπως και σε πολλές άλλες χώρες.

Το 2017, η Hart κυκλοφόρησε το όγδοο στούντιο άλμπουμ της, Fire on the Floor. Σε αυτό υπογράφει όλα τα τραγούδια εκτός από το Let's Get Together και το Fat Man. Την επόμενη χρονιά συνεργάζεται και πάλι με τον Bonamassa για τη δημιουργία του album Black Coffee, σε παραγωγή και πάλι από τον Kevin Shirley, που επίσης φτάνει στην κορυφή του US Blues Chart. Το 2018, ακολουθεί η κυκλοφορία Live at the Royal Albert Hall, η ζωντανή ηχογράφηση της συναυλίας της στο διάσημο θέατρο από τον Μάιο της ίδιας χρονιάς. Ένα ακόμη album της, το War in My Mind, ακολουθεί το 2019, που καταφέρνει να φτάσει σε υψηλές θέσεις των charts τόσο στις ΗΠΑ όσο και στην Ευρώπη.

Φέτος τον Φεβρουάριο, η Beth Hart κυκλοφόρησε το δέκατο solo album της, A Tribute to Led Zeppelin, ντεμπουτάροντας στο Νο1 των charts στην Ολλανδία, ενώ ήδη αποτελεί το solo album της με τις υψηλότερες θέσεις στα charts στη Γερμανία, την Αυστρία, την Ελβετία και το Ηνωμένο Βασίλειο.

ΓΙΑ ΔΕΥΤΕΡΗ ΦΟΡΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ

Πέρασαν τρία χρόνια από την τελευταία της εμφάνιση στην Ελλάδα και όποιος είχε την τύχη να ζήσει την ανεπανάληπτη εκείνη βραδιά, με την Beth Hart κυριολεκτικά να γίνεται ένα με το κοινό κατεβαίνοντας από τη σκηνή, το θυμάται ακόμη.

Η ώρα της μεγάλης επιστροφής της έφτασε, λοιπόν. Tο ερχόμενο Σάββατο 4 Ιουνίου, θα βρεθούμε και πάλι στο Θέατρο Βράχων για να ακολουθήσουμε την εκπληκτική Beth Hart σε μία ακόμη υψηλή πτήση αδρεναλίνης και αληθινής μουσικής συγκίνησης, όπως μας έχει αποδείξει ότι γνωρίζει πολύ καλά να μας προσφέρει.

Και την ευχαριστούμε προκαταβολικά γι’ αυτό.


Photos:
Greg Waterman

Πηγές: Bethhart.com / Μusicianguide.com


 
INFO

BETH HART
Live in Athens

Σάββατο 4 Ιουνίου

Θέατρο Βράχων Βύρωνα


Τιμές εισιτηρίων:
Τα early birds εξαντλήθηκαν

Προπώληση: 32€
Ταμείο: 37€

Προπώληση:
ticketservices.gr 

Παραγωγή:
Menta Art Events
Facebook * Instagram * Website

Επικοινωνία – Προβολή στα Media
Consulting, Public Relations, Culture
zuma communtications
facebook * instagram * linkedin

Χαρά Ζούμα 
Κίρκη Λιατοπούλου 

Ακολουθήστε το 20/20 Magazine στο Google News, στο Facebook, το Twitter και το Instagram.
ΠΡΟΒΟΛΗ
ΠΡΟΒΟΛΗ