Demo or Die-the show: Ώρα να ζήσουμε εναλλακτικά (θεατρική κριτική)

Οι νέοι καλλιτέχνες της Θεσσαλονίκης δίνουν το «παρών» στην Ανοιχτή Θεατρική Σκηνή της Πόλης, που φέτος θα διαρκέσει μέχρι τις 31 Μαΐου. Στο πλαίσιο του φεστιβάλ, η Ανδριάνα Τσιότσιου παρακολούθησε στο Θέατρο Άνετον την παράσταση Demo or Die από την Dulcinea Compania.

Demo or Die-the show: Ώρα να ζήσουμε εναλλακτικά (θεατρική κριτική)
ΠΡΟΒΟΛΗ

Η Ανοιχτή Θεατρική Σκηνή της Πόλης, για μία ακόμα χρονιά είναι γεγονός και μάλιστα, φέτος το πρόγραμμα έχει διευρυνθεί και το φεστιβάλ θα διαρκέσει μέχρι και τις 31 Μαΐου με πολύ ενδιαφέρουσες δουλειές νέων καλλιτεχνών της Θεσσαλονίκης ενώ χρησιμοποιούνται και δημόσιοι χώροι της πόλης.

Μια τέτοια παράσταση παρακολούθησα το βράδυ της Παρασκευής στο Θέατρο Άνετον από την Dulcinea Compania, μια κολεκτίβα καλλιτεχνών που σκοπό έχει «να επαναφέρει την τέχνη στο επίκεντρο της πολιτιστικής και πνευματικής δραστηριότητας», όπως διαβάζουμε στην ιστοσελίδα της.

Η παράσταση Demo or Die απευθύνεται απόλυτα στους σημερινούς θεατές. Η νεαρή σκηνοθέτης Άννα-Μαρία Ιακώβου έδειξε να είναι ένας άνθρωπος που ζει στο σήμερα. Δεν έχει αυταπάτες και δεν προσπαθεί να ωραιοποιήσει την πραγματικότητα. Η παράσταση αποτελεί ένα ντελίριο της σύγχρονης «εναλλακτικής» ζωής και της προσπάθειας των ανθρώπων να βρουν τη θέση τους μέσα σε αυτήν.

Ενώπιον των θεατών, που βρίσκονται επί σκηνής πλαισιώνοντας τη δράση από τρεις πλευρές, στήνεται ένα reality show με έναν Δημοτικό Σύμβουλο (Περικλής Σταύρου) που υπόσχεται ένα καλύτερο «εναλλακτικό» αύριο, μία influencer (Σοφία Αποστολίδου) που εξηγεί, μέσω live μεταδόσεων στους εικονικούς της φίλους πόσο πιο αληθινή είναι η ζωή στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης απ’ ό,τι στην πραγματικότητα ενώ μας υποδεικνύει και τον «εναλλακτικό» τρόπο ψηφοφορίας στη «γιορτή της δημοκρατίας» που είναι οι εκλογές. Την ίδια στιγμή, γίνονται ερωτήσεις στις οποίες το κοινό καλείται να απαντήσει, ασκώντας το «εναλλακτικό» εκλογικό του δικαίωμα, όμως ποτέ δεν του δίνεται ο απαραίτητος χρόνος. Βλέπουμε, επίσης, έναν συγγραφέα (Κώστας Χατζηγεωργίου) που θέλει απλώς να διαβάζονται τα βιβλία του και μοιάζει να έχει ξεπηδήσει από μυθιστόρημα του Ντοστογιέφσκι, οποίος, όπως «οφείλει» κάθε συγγραφέας που σέβεται τον εαυτό του, κατά τη διάρκεια της παράστασης πίνει αλκοόλ από το φλασκί του για να πνίξει τον πόνο της αποτυχίας του, μία «επιτυχημένη καλλιτέχνιδα» την Alexa (Μαργαρίτα Κούτοβα) που μας παρουσιάζει μία τεχνική γιόγκα που θα μας βοηθήσει να αποφορτιστούμε από τα συναισθήματά μας και να τα ανεβάσουμε στον cloud αλλά και έναν αντιρρησία θεατή (Αλέξανδρος Καλτζίδης) που δεν μπορεί να βρει λογική σε όσα βλέπει. Παρουσιάστρια αυτού του σουρεαλιστικού reality show, η σκηνοθέτης, Άννα-Μαρία Ιακώβου.

Τα κοστούμια της παράστασης, γεμάτα πούλιες, στρας και λάμψη, όπως και τη μουσική που αποτελείται από γνωστά χορευτικά κομμάτια, επιμελήθηκε επιτυχώς, αφού κατάφερε να αποδώσει τις σύγχρονες τάσεις της μόδας, το σύνολο των συντελεστών της παράστασης. Οι υποκριτικές ικανότητες των ηθοποιών ήρθαν να ενισχύσουν αυτήν την προαναφερθείσα λάμψη, με χιούμορ, ειλικρίνεια, και διάθεση κριτικής. Σε μία πολυμεσική παράσταση όπως αυτή, που χρησιμοποιεί ταυτόχρονη προβολή βίντεο και δημοσιεύσεων σε σελίδες κοινωνικών δικτύων, σκοπεύοντας στην αποτύπωση της δικής μας διασπαστικής και γρήγορης καθημερινότητας, πάντα ενδέχεται να υπάρξουν απρόοπτα, όπως το να μην ξεκινήσει ποτέ ένα βίντεο, όμως, η ψυχραιμία και το χιούμορ των ηθοποιών, όπως αποδείχθηκε μπορούν να εξομαλύνουν τη ροή της παράστασης. Τον χειρισμό της κονσόλας και των ψηφιακών μέσων έκανε ο dj Twenty six.

Το Demo or Die είναι μια παράσταση-γιορτή της «εναλλακτικής» ζωής, διαδραστική, με πολιτικό στίγμα που διαφέρει από όλες τις πολιτικές παραστάσεις που έχουμε δει έως τώρα, ώστε να μας αφορά άμεσα και βλέποντάς την να μην «εμβυθιστούμε» απλώς σε μία θεατρική εμπειρία. Μια παράσταση ρεαλιστική όσο και συμβολική, για τον ατομοκεντρισμό της σύγχρονης καθημερινότητας και την απομόνωση στον μικρόκοσμο του καθενός. Τα ερωτήματα που θίγονται, είναι εύλογα: Υπάρχει μία πραγματικότητα; Η γνώμη των πολιτών μετράει ουσιαστικά; Είμαστε έρμαια της διαστρέβλωσης των γεγονότων; Μέσα από τραγικές ειρωνείες, γέλιο και αίσθημα υπευθυνότητας απέναντι στο κοινό, η απάντηση που δίνεται είναι απλή: ο άνθρωπος είναι καταδικασμένος να ζει ελεύθερος ενώ, κάπως ρομαντικά, σχολιάζεται το ότι η μεγαλύτερη οικειοθελής διαστρέβλωση της πραγματικότητας είναι ο έρωτας.

Ακολουθήστε το 20/20 Magazine στο Google News, στο Facebook, το Twitter και το Instagram.
ΠΡΟΒΟΛΗ