«Play it again, Sam (Ωραίος & Sexy)»: Γιώργος Μιχαλάκος VS Woody Allen! (θεατρική κριτική)

Η Ανδριάνα Τσιότσιου παρακολούθησε στο Θέατρο Σοφούλη, στη Θεσσαλονίκη, τη σκηνική μεταφορά της ομώνυμης ταινίας του Woody Allen, που παρουσιάζει η Εταιρεία Θεάτρου Monks σε σκηνοθεσία Γιώργου Μιχαλάκου.

«Play it again, Sam (Ωραίος & Sexy)»: Γιώργος Μιχαλάκος VS Woody Allen! (θεατρική κριτική)
ΠΡΟΒΟΛΗ

Οι Monks, με τις πρωτότυπες παραγωγές τους, δείχνουν να έχουν εδραιωθεί πλήρως στο θεατρικό στερέωμα της Θεσσαλονίκης, κάνοντας τη δική τους προσπάθεια για την ανανέωσή του. Η τελευταία (και ταυτόχρονα η πρώτη τους παράσταση αφού ανέβηκε για πρώτη φορά το 2019) είναι η σκηνική μεταγραφή της Woody Allenικής ταινίας “Play it again, Sam (Ωραίος και Sexy)”, διά χειρός Γιώργου Μιχαλάκου που φαίνεται να δημιουργεί αργά αλλά σταθερά, το δικό του σκηνοθετικό ύφος. Την αφηγηματική σκηνογραφία και τα κοστούμια, υπέγραψε η Εύα Σουγιουλτζή.

Ο Άλαν, κριτικός κινηματογράφου και φανατικός της Casablanca, μόλις έχει υπογράψει, μετά από απειλές, την αίτηση διαζυγίου που έχει υποβάλει η πρώην σύζυγός του, Νάνσυ, την οποία, αδυνατώντας να ξεπεράσει, επαναφέρει στη φαντασία του και επιμένει να βλέπει στο πρόσωπο κάθε γυναίκας. Οι καλοί του φίλοι, Ντικ και Λίντα Κρίστυ, αναλαμβάνουν να του βρουν σύντροφο και τότε τα πράγματα περιπλέκονται…

Προβολές βίντεο, συμβολικές εναλλαγές του σκηνικού χώρου, χαρακτήρες και τύποι που διαδρούν επί σκηνής, σουρεαλιστικά στοιχεία με τον Χάμφρεϋ Μπόγκαρτ (Γιάννης Μαυρόπουλος) να δραπετεύει από την αφίσα του και να παίζει ρόλο στην εξέλιξη των γεγονότων και μια ψυχική διαταραχή που με επιτυχία σωματοποίησε και ερμήνευσε ο Ιωάννης Καμπούρης στον ρόλο του νευρωτικού Άλαν, με αμεσότητα και πολύ χιούμορ. Από την παράσταση δεν έλειψε η σάτιρα επίκαιρων reality shows και πολιτιστικών εντύπων… αμφιβόλου αξιοπιστίας.

Η Βικτώρια Παπαδοπούλου-Σισκοπούλου, στον ρόλο της Νάνσυ που θέλει να «ζήσει τη ζωή της» καθώς και όλων των υπόλοιπων γυναικών που γνωρίζει ο Άλαν, ξεχώρισε, όχι μόνο για την ευκολία και την τεχνική με την οποία περνούσε από την απεικόνιση της μίας στην επόμενη ηρωίδα αλλά κυρίως για τον τρόπο με τον οποίο δεν άφησε αυτές τις γυναίκες στην «αφάνεια» των τύπων, προσθέτοντάς τους διακριτικά, προσωπικά χαρακτηριστικά.

Οι ηθοποιοί Κωνσταντίνος Τσώνης και Ανθούλα Αηδόνη, εγκλωβίστηκαν στις κινηματογραφικές χολιγουντιανές. Στον ρόλο του ψυχαναλυτή και μέσα από προβολή που μοιραία ξυπνάει τις πρόσφατες μνήμες των διαφόρων ειδών διαδικτυακών συνεδριών, απολαύσαμε τον Δημήτρη Ναζίρη.

Μολονότι η Εταιρεία Θεάτρου Monks, έντυσε αυτό το πείραμα σκηνικής απόδοσης της τόσο αναγνωρίσιμης σκηνοθεσίας του Woody Allen, με τη φρεσκάδα και το ταλέντο των συντελεστών της, δημιουργήθηκε η εντύπωση πως τελικά, δεν είναι αυτό που τους ταιριάζει ώστε να αποκαλύψει ο καθένας τους, το δικό του μεγαλείο, που έχουμε δει σε άλλες παραγωγές τους. Παρ’ όλα αυτά, είναι ιδιαίτερα ευχάριστο το γεγονός πως κάθε επόμενη παράστασή τους, αγκαλιάζεται ακόμα περισσότερο από το κοινό της Θεσσαλονίκης.

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

Σκηνοθεσία/Φωτισμοί: Γιώργος Μιχαλάκος

Σκηνογραφία/Ενδυματολογία: Εύα Σουγιουλτζή

Φωτογραφίες: Χρήστος Κυριαζίδης

Γραφιστικός σχεδιασμός: Χάρης Θώμος

Υπεύθυνη Επικοινωνίας: Μαρία Τότσκα

Παίζουν οι ηθοποιοί: Ανθούλα Αηδώνη, Γιάννης Μαυρόπουλος, Ιωάννης Καμπούρης, Βικτώρια Παπαδοπούλου Σισκοπούλου, Κωνσταντίνος Τσώνης

Απρόσμενος επισκέπτης: Δημήτρης Ναζίρης

Διάρκεια: 85 λεπτά

Ακολουθήστε το 20/20 Magazine στο Google News, στο Facebook, το Twitter και το Instagram.
ΠΡΟΒΟΛΗ