39 χρόνια από την αποποινικοποίηση της μοιχείας στην Ελλάδα – Κατά και στις δύο ψηφοφορίες από τη ΝΔ

Στις 20 Αυγούστου του 1982, δημοσιεύεται το ΦΕΚ που θέτει σε ισχύ το Νόμο 1272/82 και η κυβέρνηση του Ανδρέα Παπανδρέου καταργεί την ποινική δίωξη για τη μοιχεία, βάζοντας τέλος στην ποινικοποίηση και στη διαπόμπευση. Στο νέο οικογενειακό δίκαιο κατοχυρώνεται και επισήμως η αρχή της ισότητας των δύο φύλων, ενώ με τον ίδιο νόμο, μετατράπηκε σε ποινικό αδίκημα η ενδο-οικογενειακή βία.

39 χρόνια από την αποποινικοποίηση της μοιχείας στην Ελλάδα – Κατά και στις δύο ψηφοφορίες από τη ΝΔ
ΠΡΟΒΟΛΗ

Ο Νόμος περί Μοιχείας, ήταν σε ισχύ περίπου τέσσερις δεκαετίες και πριν την κατάργησή του όποιος/α διέπραττε μοιχεία και συλλαμβανόταν επ’ αυτοφόρω (ώστε να στοιχειοθετηθεί το αδίκημα), μπορούσε να δικαστεί και να φυλακιστεί ακόμη και για 12 μήνες, συνήθως με εξαγοράσιμες ποινές. Ο νόμος ήταν έτσι διατυπωμένος ώστε να διευκολύνει τον εξευτελισμό και τη διαπόμπευση του ζευγαριού (ιδιαίτερα της γυναίκας).

Υπέρ του Νόμου είχε ψηφίσει το ΚΚΕ, ενώ η Νέα Δημοκρατία είχε ψηφίσει κατά και στις δύο ψηφοφορίες
«Το ΠΑΣΟΚ αποποινικοποίησε την γκαρσονιέρα και ποινικοποίησε την κρεβατοκάμαρα», δήλωναν χαρακτηριστικά στελέχη της Νέας Δημοκρατίας και ο Δεξιός Τύπος, για τη νομοθετική ρύθμιση της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ.

Η Εκκλησία είχε αντιδράσει έντονα, τονίζοντας ότι «η αποποινικοποίηση της μοιχείας θα κλονίσει τα θεμέλια της οικογένειας και του γάμου» (21 Ιανουαρίου, 1982).

Μάλιστα την επόμενη χρονιά, όταν η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ με το νόμο 1329 του 1983, θεσμοθέτησε τον πολιτικό γάμο, η Εκκλησία κάλεσε τους πιστούς σε διαδηλώσεις και οι δρόμοι της πρωτεύουσας είχαν γεμίσει μοναχές, ιερείς και κόσμο που διαμαρτύρονταν για το "αμαρτωλό νομοσχέδιο του Παπανδρέου". 

«Πολιτικός γάμος ίσον μοιχεία» και «Οι δεσποτάδες καλούν το λαό σε εξέγερση», ήταν μερικά από τα συνθήματα και τους τίτλους των ρεπορτάζ του συντηρητικού Τύπου.

Εκείνη την περίοδο ο Μητροπολίτης Πειραιά Καλλίνικος είχε μάλιστα απειλήσει πως όσοι κάνουν πολιτικό γάμο «δεν θα μπορούν να κοινωνούν, δεν θα παρίστανται ανάδοχοι στις βαπτίσεις των παιδιών και δεν θα κηδεύονται»!

Την ίδια περίοδο ο Μητροπολίτης Φλώρινας, Αυγουστίνος Καντιώτης, είχε κάνει λόγο για αφορισμούς στους πολίτες που «επιλέγουν το δημαρχείο αντί της εκκλησίας» ενώ αρνήθηκε να βαφτίσει παιδιά ζευγαριών που είχαν παντρευτεί με πολιτικό γάμο.

Πολλοί ιερείς εκείνη την εποχή μάλιστα χρησιμοποιούσαν τον εκκλησιαστικό άμβωνα για να επιτεθούν στο «επάρατο ΠΑΣΟΚ».

Δυστυχώς κάποια πράγματα παραμένουν τα ίδια ακόμα και σήμερα και δεν πρόκειται να αλλάξουν αν δεν απαλαγεί η πολιτεία από την παρα φύσιν "συγκατοίκηση" με την Εκκλησία.

Αν δεν γίνει πράξη ο Διαχωρισμός.

Όσο το συντομότερο γίνεται.

Ακολουθήστε το 20/20 Magazine στο Google News, στο Facebook, το Twitter και το Instagram.
ΠΡΟΒΟΛΗ