Ο Πρωθυπουργός «απαλλοτριώνει» υλικό της ΕΡΤ αμέσως μετά την προβολή και το ανεβάζει σε Facebook και Youtube!

Η συνέντευξη που έδωσε ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, από την αίθουσα της Ζωφόρου του Παρθενώνα στην εκπομπή «Στο Κέντρο» και τον Γιώργο Κουβαρά, αμέσως μετά την προβολή της ανέβηκε ολόκληρη και όχι αποσπασματικά στο Facebook και το Youtube.

Ο Πρωθυπουργός «απαλλοτριώνει» υλικό της ΕΡΤ αμέσως μετά την προβολή και το ανεβάζει σε Facebook και Youtube!
ΠΡΟΒΟΛΗ

Ας αρχίσουμε με το γνωστό: Μια εκπομπή παραγωγής οποιουδήποτε, ανήκει στην παραγωγή και όχι στον συνεντευξιαζόμενο. Ο συνεντευξιαζόμενος δεν μπορεί να ανεβάσει κομμάτια αυτής (σ.σ. Δεν μιλάμε καν για ολόκληρη την εκπομπή),  χωρίς ειδική άδεια και η παραγωγή μπορεί να απαιτήσει να κατέβει το υλικό από τις πλατφόρμες και τα κοινωνικά δίκτυα. Στην περίπτωσή μας, ο Πρωθυπουργός για την δική του προσωπική προβολή, όχι μόνο χρησιμοποίησε την Ζωφόρο του Παρθενώνα ως σκηνικό και τα αγάλματα ως…props, αλλά ενάντια σε κάθε λογική, κανονισμό και νόμο ανέβασε το υλικό αυτό σε ιδιωτικές πλατφόρμες, στερώντας κέρδη από την Δημόσια Τηλεόραση! Μιλάμε για πρωτογενές υλικό, για ένα υλικό που δεν έχει κανείς άλλος μιας και γυρίστηκε στα πλαίσια εσωτερικής εκπομπής της ΕΡΤ.

Δεν υπάρχει σαφής εικόνα τι ώρα πάρθηκε η συνέντευξη, μπορεί να ήταν και σε ώρες που το Μουσείο ήταν κλειστό, αλλά ο Πρωθυπουργός δεν μπορεί να χρησιμοποιεί το Μουσείο της Ακρόπολης για την δική του μικροπολιτική προβολή. Για μια καθημερινή συνέντευξη, μικρής σημασίας. Δεν του ανήκει η Ζωφόρος του Παρθενώνα. Μπορεί σε κάποιους να φαίνεται πταίσμα, όμως η Ακρόπολη και το Μουσείο της Ακρόπολης, ειδικά όμως δε, η Ζωφόρος του Παρθενώνα δεν μπορεί να χρησιμοποιείται ως σκηνικό για εκπομπές χωρίς να συντρέχει σοβαρός λόγος. Σοβαρός λόγος για παράδειγμα θα ήταν μια συνάντηση Βρετανικού Μουσείου – Υπουργείου Πολιτισμού, με αίτημα την επιστροφή των Μαρμάρων. Εκεί που θέλεις να στήσεις μια επικοινωνιακή φιέστα!

Όμως το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι πως μια παραγωγή που έχει πληρωθεί από τον ελληνικό λαό, δεν μπορεί να χαρίζεται σε ιδιωτικές πλατφόρμες για την προσωπική προβολή οποιουδήποτε συνεντευξιαζόμενου, χωρίς κέρδος για την παραγωγή. Μπορούσαν να το ανεβάσουν στην ΕΡΤflix, πλατφόρμα που αποτελεί περιουσία του φορολογούμενου πολίτη για την δική του ενημέρωση. Όταν ανεβάζεις υλικό της ΕΡΤ στο Facebook, η ΕΡΤ χάνει χρήματα. Χάνει χρήματα τόσο από την μη προβολή στα κανάλια της, αλλά επιτρέπει και στο Facebook να κερδοσκοπήσει εις βάρος της παραγωγής της ΕΡΤ. Μάλιστα η εκπομπή ανέβηκε στην Προσωπική Σελίδα «Κυριάκος Μητσοτάκης», ούτε καν στην σελίδα της ΕΡΤ. Στο Youtube η εκπομπή ανέβηκε στο κανάλι «Ο Πρωθυπουργός».

Όταν το υλικό ανεβαίνει από τον παραγωγό, την ΕΡΤ, μπορεί (σ.σ. Τονίζουμε το «μπορεί») να αποφέρει χρήματα από διαφήμιση. Όμως η ίδια η ΕΡΤ δεν ανέβασε ολόκληρη την εκπομπή στο Youtube, γιατί δεν της αποφέρει κέρδος. Αλλά ανέβασε μόλις πέντε αποσπάσματα που κρίθηκαν σημαντικά από την ομάδα της για την ενημέρωση του κοινού. Το κανάλι του Πρωθυπουργού, δεν μπορεί να εισπράξει διαφήμιση από μια εκπομπή που ανήκει στην ΕΡΤ. Γιατί το υλικό δεν ανήκει στον Πρωθυπουργό. Οπότε όλα καταλήγουν πως και στις δύο περιπτώσεις το υλικό χρησιμοποιείται από τον Πρωθυπουργό για την προσωπική του και μόνο προβολή, σε μια προεκλογική (;) φιέστα στο Μουσείο της Ακρόπολης. Για likes, καρδούλες και thumbs up.

Ακολουθήστε το 20/20 Magazine στο Google News, στο Facebook, το Twitter και το Instagram.
ΠΡΟΒΟΛΗ