Απεργούν την Τετάρτη 15/2 οι δάσκαλοι ενάντια στον αυταρχισμό της Νίκης Κεραμέως

Για μια ακόμα φορά οι εκπαιδευτικοί ξεσηκώνονται ενάντια στον θεσμό των σχολικών επιθεωρητών (του 1830!), που η Κυβέρνηση επανέφερε 41 χρόνια μετά την κατάργησή του. Οι ετοιμασίες για να δείξουν την μεταχρονολογημένη... αγάπη τους στην Νίκη Κεραμέως έχουν γίνει, ενώ όλες οι προσπάθειες του Υπουργείου για ποινικοποίηση του δικαιώματος της Απεργίας, έχουν αποτύχει.  

Απεργούν την Τετάρτη 15/2 οι δάσκαλοι ενάντια στον αυταρχισμό της Νίκης Κεραμέως
ΠΡΟΒΟΛΗ

Η εγκύκλιος που απέστειλε ο Γενικός Γραμματέας του υπ. Παιδείας και Θρησκευμάτων, Αλ. Κόπτσης, σχετικά με την αξιολόγηση, ήταν η αφορμή εκκίνησης των αντιδράσεων στα ζητήματα της εκπαίδευσης, καθώς περιείχε πολλές απειλές. Ανάμεσά τους την απειλή πως καθώς η αξιολόγηση θεωρείται «εκπλήρωση υπαλληλικού καθήκοντος», συνιστά ειδικό πειθαρχικό παράπτωμα που επιφέρει πρόστιμο ίσο με τις αποδοχές ενός μήνα. Ταυτόχρονα «παγώνει», αναστέλλεται οποιαδήποτε προαγωγή σε πλήρωση οποιασδήποτε θέσης στελέχους για τα επόμενα 8 χρόνια. Σε κάθε περίπτωση κάθε απεργός δάσκαλος θα χάσει από 80 έως 120 ευρώ μεικτά για την μια μέρα απεργίας. Περιμένουμε γνωστή διαδικτυακή φυλλάδα να μας ενημερώσει πως «η απεργία γίνεται εκ του ασφαλούς». Στην απεργία συμμετέχει τόσο η ΔΟΕ όσο και η ΟΛΜΕ, κάτι το ενδεικτικό του έλεγχου που έχει χαθεί, εξαιτίας της αυταρχικής συμπεριφοράς της Υπουργού.

Θα σας αφήσουμε με μια ανάρτηση εκπαιδευτικού, του Λάμπρου Παπαδήμα, που μίλησε στην καρδιά μας (μέρα που είναι). Στο τέλος μπορείτε να βρείτε τις δηλώσεις συμμετοχής στην απεργία.

Το μέλλον έχει πολύ παρελθόν μπροστά του - για την απεργία της 15ης Φεβρουαρίου

Απέναντι στη νεοσυντηρητική στροφή της εκπαιδευτικής πολιτικής τα τελευταία 4 χρόνια (η οποία κρύβεται επιμελώς κάτω από ένα πέπλο νεοφιλελευθερισμού), οι εργαζόμενοι κι οι εργαζόμενες στον χώρο της εκπαίδευσης δεν προστατεύουμε τη συντεχνιακή βολή μας, δεν κρυβόμαστε πίσω από την αυτοθυματοποιητική ρητορική του δήθεν λειτουργήματός μας, δεν παρακαλάμε να μας λυπηθεί το αυτοματοποιημένο κοινωνικό σώμα με τα ανθρωποφάγα αντανακλαστικά του, τα οποία στρέφονται μονίμως εναντίον της ίδιας του της τάξης.

Οι εργαζόμενοι/ες στον χώρο της εκπαίδευσης αγωνιζόμαστε και αντΟι απειλές των πολιτικών προϊσταμένων του Υπουργείου και των διοικητικών και «παιδαγωγικών» στελεχών έχουν κλιμακωθεί και αναμένεται να ενταθούν ακόμη περισσότερο. Ειδικότερα, τα πρόθυμα στελέχη έχουν διαρρήξει ολοκληρωτικά, με τη στάση τους, οποιαδήποτε σχέση συναδελφικότητας με το σώμα των εκπαιδευτικών της τάξης. Η σύγκριση με τη στάση των καθηγητών των δραματικών σχολών είναι συντριπτική.

Στεκόμαστε απέναντι στην επαναφορά του επιθεωρητισμού, απέναντι σε ξεπερασμένες και αντιπαιδαγωγικές πρακτικές λογοδοσίας, απέναντι στον στραγγαλισμό της παιδαγωγικής ελευθερίας, απέναντι στο υποχρηματοδοτούμενο σχολείο-επιχείρηση, απέναντι στην κατηγοριοποίηση των σχολικών μονάδων, απέναντι στο γραφειοκρατικό-παιδαγωγικό, αυταρχικό και νεοσυντηρητικό όραμα.ιτάσσουμε την επιστημονική μας συγκρότηση, την εργασιακή μας ευσυνειδησία και τη συνδικαλιστική μας συνοχή απέναντι στις νεοσυντηρητικές πολιτικές λογοδοσίας της κυβέρνησης, η οποία ενώ κοιτάζει με το ένα μάτι το δυστοπικό μελλοντικό όραμά της αποτελούμενο από πένθιμα σχολεία-επιχειρήσεις, με το άλλο μάτι κοιτάζει χασκογελώντας αυτάρεσκα προς το παρελθόν των μελανότερων περιόδων της νεοελληνικής εκπαίδευσης.

Ας μη γελιόμαστε. Η φράση «επαναφέρουμε την αξιολόγηση μετά από 41 χρόνια», προδίδει την πρόθεση της επιδίωξης μιας ιστορικής ρεβάνς απέναντι στις πολιτικές εκδημοκρατισμού της εκπαίδευσης, που έλαβαν χώρα μετά την πτώση της Χούντας, με κορωνίδα αυτών την κατάργηση των επιθεωρητών πριν από 41 χρόνια. Η πολιτική ως σάρκα εκ της σαρκός της ιδεολογίας. Το μέλλον έχει πολύ παρελθόν μπροστά του.

Προασπιζόμαστε το δικό μας παιδαγωγικό όραμα: το ανοιχτό, δημοκρατικό, πληθυντικό σχολείο της γειτονιάς, το σχολείο της άγονης γραμμής και των ορεινών συνοικισμών, το αστικό και επαρχιακό σχολείο, το σχολείο της αντισταθμιστικής αγωγής, το σχολείο των καταπιεσμένων, το σχολείο των προσφύγων, των Ρομά, των μεταναστών, των ΑμεΑ, το σχολείο που φροντίζει για την αμετάπτωτη χαρά και τη δημιουργικότητα των μελών του, μαθητών/τριών και εκπαιδευτικών.

Απεργούμε μαζικά στις 15/2.

Να γνωρίζετε πως οι δηλώσεις συμμετοχής στην απεργία της ΔΟΕ και της ΟΛΜΕ, θωρακίζουν τον εργαζόμενο εκπαιδευτικό από οποιεσδήποτε κυρώσεις. Ενδεικτικά σας τις αναφέρουμε εδώ, αλλά καλύτερα να τις αποστείλετε ηλεκτρονικά στο σχολείο σας.

Δήλωση ΟΛΜΕ

Με την παρούσα δηλώνουμε ότι συμμετέχουμε στην απεργία-αποχή που έχει προκηρύξει η ΟΛΜΕ, από κάθε ενέργεια που συνδέεται με το σύστημα αξιολόγησης, το οποίο προωθείται εκ μέρους του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων και πιο συγκεκριμένα από τις διαδικασίες που προβλέπονται από τον νόμο 4823/21 και καθώς και από την Υπουργική Απόφαση 9950/ΓΔ5 ΦΕΚ 388/27-1-2023 «Ρύθμιση ειδικότερων και λεπτομερειακών θεμάτων σχετικά με την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και των μελών Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, καθώς και τη διαδικασία διενέργειάς της» και σχετίζονται με όλα τα εξωδιδακτικά καθήκοντα σχετικά με την ατομική αξιολόγηση (συναντήσεις με Συμβούλους Εκπαίδευσης, ενημέρωση ατομικού φακέλου, κατάθεση έκθεσης αυτοαξιολόγησης κ.τ.λ.).

Υπογραφή - ΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ

ΔΗΛΩΣΗ ΔΟΕ

Με την παρούσα δηλώνουμε ότι συμμετέχουμε στην απεργία- αποχή που έχει προκηρύξει η Δ.Ο.Ε., από κάθε ενέργεια που συνδέεται με το σύστημα αξιολόγησης, το οποίο προωθείται εκ μέρους του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων και πιο συγκεκριμένα από τις διαδικασίες που προβλέπονται από τον νόμο 4823/21 και καθώς και από την Υπουργική Απόφαση 9950/ΓΔ5 ΦΕΚ 388/27-1-2023 «Ρύθμιση ειδικότερων και λεπτομερειακών θεμάτων σχετικά με την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και των μελών Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, καθώς και τη διαδικασία διενέργειάς της» και σχετίζονται με όλα τα εξωδιδακτικά καθήκοντα σχετικά με την ατομική αξιολόγηση (συναντήσεις με Συμβούλους Εκπαίδευσης, ενημέρωση ατομικού φακέλου, κατάθεση έκθεσης αυτοαξιολόγησης κ.τ.λ.).

Καλό αγώνα σε όλους.

Ακολουθήστε το 20/20 Magazine στο Google News, στο Facebook, το Twitter και το Instagram.
ΠΡΟΒΟΛΗ