Ξεσκεπάστηκε νέα εταιρεία χειραγώγησης εκλογών - Ισχυρίστηκαν δράση στην Ελλάδα

Ομάδα με αντικείμενο την νοθεία εκλογών και την παραπληροφόρηση, κυρίως μέσω κοινωνικών δικτύων, αποκαλύφθηκε ύστερα από συντονισμένη δημοσιογραφική δράση. Μεγάλη ομοιότητα με τον στρατό ακολούθων του Πρωθυπουργού από χώρες τις Αφρικής. Προσέφεραν υπηρεσίες χάκινγκ και αληθοφανών ψεύτικων λογαριασμών χειροκροτητών.

Ξεσκεπάστηκε νέα εταιρεία χειραγώγησης εκλογών - Ισχυρίστηκαν δράση στην Ελλάδα
ΠΡΟΒΟΛΗ

Αποκαλύφθηκαν προεκλογικές καμπάνιες παραπληροφόρησης, με ισχυρισμούς του ίδιου του εγκέφαλου πως έχει συμμετάσχει σε 33 καμπάνιες από τις οποίες οι πελάτες του νίκησαν τις 27. Η εταιρεία των... κυβερνο-πρακτόρων, είχε εξειδίκευση στο χάκινγκ, σαμποτάζ προεκλογικών εκστρατειών και μαζικής παραπληροφόρησης στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης. Ο 50χρονος Ταλ Χανάν με το ψευδώνυμο Jorge, απόφοιτος της Μοσάντ, φέρεται να εργαζόταν για διάφορες κυβερνήσεις και υποψήφιους για περισσότερα από 20 χρόνια. Η χειραγώγηση εκλογών, ειδικά μέσω της παραπληροφόρησης, δεν είναι κάτι καινούριο. Όμως κατά δήλωση της ομάδας του, υπάρχει ενεργό συμβόλαιο και στην χώρα μας. Η εταιρεία ειδικεύεται στην χειραγώγηση εκλογών και στην βιομηχανική κατασκοπία/δυσφήμιση. Αυτό το καταφέρνει μέσω της χειραγώγησης της κοινής γνώμης μέσω των κοινωνικών δικτύων, ενώ η δράση της εταιρείας απλώνεται σε όλο τον κόσμο.

Η βασική υπηρεσία της Ομάδας Jorge είναι το πακέτο AIMS ή Advanced Impact Media Solutions, το οποίο μεταφράζεται ως Λύσεις Πολυμέσων Προχωρημένων Επιπτώσεων, όπου τα πολυμέσα είναι ουσιαστικά τα μίντια (όλα τα Μέσα ενημέρωσης και τα Κοινωνικά Δίκτυα). Πέρα από το χάκινγκ, η εταιρεία ειδικεύεται σε σαμποτάζ, έως το σημείο να στείλει ένα sex toy στο σπίτι κάποιου πολιτικού, για να το βρει η γυναίκα του και να νομίζει πως ο σύντροφός της έχει παράνομη σχέση. Στο κομμάτι της χειραγώγησης της κοινής γνώμης, χρησιμοποιούνται ψευδή προφίλ στα μέσα: Twitter, Facebook και YouΤube, δηλαδή σε κάθε διαδραστικό Μέσο της σύγχρονης ψηφιακής ζωής. Το στόρυ του κάθε λογαριασμού μπορεί να πηγαίνει πολλά χρόνια πίσω, με φωτογραφίες, γενέθλια, οικογενειακές φωτογραφίες και εκδηλώσεις. Πρόκειται για επαγγελματική δουλειά υψηλού επιπέδου. H Ομάδα Jorge στις υπηρεσίες της αναφέρει το χακάρισμα ασφαλών υπηρεσιών μηνυμάτων, το φύτευμα υλικού σε χακαρισμένους λογαριασμούς, χακάρισμα και διαρροή αληθινών ή πλαστών στοιχείων, υπηρεσίες μη αποδοχής εκλογικών αποτελεσμάτων και επιρροής ψηφοφόρων (Βλέπε ΗΠΑ, Βραζιλία), κλοπή τραπεζικών αρχείων κ.ά.

Η μυστική ομάδα, αποτελούμενη από τρεις δημοσιογράφους (σε σύνολο 30 Μέσων ενημέρωσης), προσέγγισε την εταιρεία προσποιούμενη πως λειτουργούσε για λογαριασμό υποψηφίου προέδρου του Τσαντ. Η έρευνα έχει περισσότερες από 6 ώρες καταγεγραμμένων μίτινγκ, ενώ συνολικά πήραν μέρος 30 Μέσα ενημέρωσης από όλο τον κόσμο. Ένα μεγάλο κομμάτι της δουλειάς τους ήταν το σαμποτάζ των εκστρατειών των αντιπάλων, έχοντας την δύναμη να ψυτέψουν προπαγανδιστικά δημοσιεύματα. Για να εντυπωσιάσει τους πελάτες του, ο Tal Hanan έκανε ένα ψηφιακό τουρ στους δημοσιογράφους στα email μελών του Υπουργικού Συμβουλίου της Κένυας και της Μοζαμβίκης. Ενώ ισχυρίστηκε πως η ομάδα του ήταν υπεύθυνη για την κυβερνο-επίθεση που είχε σκοπό να σαμποτάρει το Δημοψήφισμα για την Καταλανική Ανεξαρτησία το 2014.

Το Ισραήλ, μετά τις υποθέσεις Pegasus και Predator αποκτά ακόμα έναν πονοκέφαλο ως κράτος που επιτρέπει την λειτουργία εταιρειών με αντικείμενο τις κυβερνο-επιθέσεις και την χειραγώγηση εκλογών. Οι δημοσιογράφοι που κατάφεραν να πάρουν τα πλάνα ανήκουν στο Radio France, την Haaretz και το TheMarker, ενώ συναντήσεις έγιναν ηλεκτρονικά και διά ζώσης. Η Ομάδα Jorge πουλούσε τις υπηρεσίες της ως εξειδικευμένη στα οικονομικά, τα κοινωνικά δίκτυα, τις προεκλογικές καμπάνιες και τον ψυχολογικό πόλεμο, ενώ ισχυρίζονταν πως διαθέτει γραφεία σε 6 χώρες. 

Βέβαια, υπάρχει μια κατανοητή αδυναμία να εμπιστευτείς πρώην πράκτορες των μυστικών υπηρεσιών που προσπαθούν να πουλήσουν μια υπηρεσία, παρ' όλα αυτά οι ισχυρισμοί πως έχουν ενεργή δράση στην Ελλάδα, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και την Αφρική έγιναν. Τα ποσά που ζητούσαν για την εμπλοκή τους σε προεκλογικές εκστρατείες ήταν υπέρογκα, όμως email που διέρρευσαν στον Guardian και αφορούσαν συνεργασίες με την Cambridge Analytica, δείχνουν πως στις μόνιμες συνεργασίες τους, είχαν μικρότερη κοστολόγηση των υπηρεσιών. Το software AIMS που αναφέρθηκε πάνω, έχει την δυνατότητα δημιουργίας έως και 30.000 ψευδών προφίλ που περιμένουν εντολή ώστε να βγάλουν συντονισμένα μαζική προπαγάνδα και να χειραγωγήσουν τον αργόριθμο των κοινωνικών δικτύων για να αναδείξουν ένα «σκάνδαλο». Ο ισχυρισμός της εταιρείας ήταν πως έχει χρησιμοποιηθεί σε 17 εκλογικές αναμετρήσεις.

Για να μην σας κουράσουμε, σας αφήνουμε το σχετικό λινκ από την δημοσίευση της Haaretz, το λινκ και το συνοδευτικό video του Guardian και θα επανέλθουμε στο ζήτημα με περισσότερες πληροφορίες. Ειδικά αν προκύψουν αποδείξεις για ελληνική εμπλοκή.

Ακολουθήστε το 20/20 Magazine στο Google News, στο Facebook, το Twitter και το Instagram.
ΠΡΟΒΟΛΗ