Τέμπη: Οι κανόνες που δεν τηρήθηκαν - Η επιτροπή πραγματογνωμόνων των οικογενειών αποφάνθηκε

Λάθη, παραλήψεις στα συστήματα και στις επικοινωνίες και ελλείψεις σε βασικό εξοπλισμό ήταν τα πρώτα συμπεράσματα των πραγματογνωμόνων που όρισαν οι οικογένειες των θυμάτων του σιδηροδρομικού δυστυχήματος στα Τέμπη.

Τέμπη: Οι κανόνες που δεν τηρήθηκαν - Η επιτροπή πραγματογνωμόνων των οικογενειών αποφάνθηκε
ΠΡΟΒΟΛΗ

Συνέντευξη Τύπου παραχώρησαν οι πραγματογνώμονες που όρισαν οι οικογένειες των θυμάτων της τραγωδίας στα Τέμπη, για να ενημερώσουν σχετικά με τα αποτελέσματα της έρευνας που διεξήγαγαν.

Η πενταμελής ανεξάρτητη επιτροπή, η οποία αποτελείται από τους Γιώργο Βλασσόπουλο, Φαίδωνα Καραϊωσηφίδη, Κώστα Λακαφώση, Βασίλη Παπαδόπουλο και Γιώργο Περιβολιώτη, παρουσίασε τις πρώτες εκτιμήσεις της για την τραγωδία στα Τέμπη, αναφέροντας ότι εντοπίστηκαν προβλήματα στις ραδιοεπικοινωνίες καθώς σε πολλά σημεία της διαδρομής δεν υπάρχει σήμα, και ενώ θα έπρεπε να υπάρχουν δύο συστήματα επικοινωνίας, σύστημα VHF και σύστημα GSM-R, υπάρχει μόνο το πρώτο.

Διαπιστώθηκαν, επίσης, ελλείψεις στην πυρασφάλεια, λόγω ανυπαρξίας σχετικής νομοθεσίας, ενώ στο τρένο δεν υπήρχε καν φωτισμός ασφαλείας, που να δείχνει την έξοδο, σε περίπτωση κινδύνου.

Σχετικά με την επικοινωνία μεταξύ σταθμαρχών και μηχανοδηγών, αναφέρθηκε ότι η φρασεολογία είναι πάρα πολύ βασική για την ομαλή διεξαγωγή των δρομολογίων, προκειμένου να υπάρξει συνεννόηση.

«Ο ένας από τους δύο (σ.σ. σταθμάρχες) που μιλούν, υποτίθεται ότι τελείωσε πριν από μία εβδομάδα την εκπαίδευσή του. Είναι αδιανόητο για έναν άνθρωπο που τελείωσε πριν μία βδομάδα την εκπαίδευση να μιλά με αυτόν τον τρόπο. Αν η φρασεολογία ήταν σωστή και τυποποιημένη και ο μηχανοδηγός είχε απαντήσει ότι έχει κατανοήσει, είναι πολύ πιθανό να μην είχε γίνει τίποτα», αναφέρει η επιτροπή.

Ακόμη, οι πραγματογνώμονες αναφέρθηκαν σε ενέργειες που θα έπρεπε να γίνουν, καθώς παρατήρησαν ότι κάτι συμβαίνει με την εκπαίδευση των σταθμαρχών και των μηχανοδηγών, ενώ δεν παρέλειψαν να αναφερθούν και στις καθυστερήσεις στην υλοποίηση των έργων για συστήματα ETCS και τηλεδιοίκησης.

Τέλος, μέχρι στιγμής, για αυτούς αποτελεί, επίσης, μυστήριο η αιτία του «μανιταριού» φλόγας το βράδυ του δυστυχήματος. «Αποτελεί μυστήριο για την ώρα η αιτία του μανιταριού το βράδυ της 28ης Φεβρουαρίου και της φωτιάς που έκαιγε περίπου 20 με 25 λεπτά αργότερα και παραδόξως δεν έκαψε, στο βαθμό που όλοι θα ανέμεναν, τις τρεις μηχανές των δύο αμαξοστοιχιών, δύο από την εμπορευματική και μία από την επιβατική».

Αποδεικτικό της παθογένειας στο σιδηροδρομικό δίκτυο είναι, όπως υποστήριξαν, ότι δεν τηρούνται καν οι τυποποιημένοι κανόνες ασφαλείας.

Έχουν γίνει ήδη αυτοψίες τόσο στον τόπο, όσο και στα συντρίμμια αλλά και στο σταθμαρχείο Λάρισας. Λειτουργούν επικουρικά και για ολοκληρωθεί η έρευνά τους θα περάσει αρκετός καιρός.

Αποκάλυψη Σπίρτζη: Ο σταθμάρχης της Λάρισας είχε επιχειρήσει μετάταξη και παλαιότερα

Αξίζει να σημειωθεί ότι ενισχυτικό στοιχείο των όσων διαπίστωσε η επιτροπή είναι και η αποκάλυψη στην οποία προχώρησε ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, Χρήστος Σπίρτζης, σχετικά με τον σταθμάρχη της 28ης Φεβρουαρίου.

Συγκεκριμένα, μιλώντας στην εκδήλωση του ΣΥΡΙΖΑ, ο πρώην υπουργός Υποδομών αποκάλυψε πως ο προφυλακισμένος σταθμάρχης είχε προσπαθήσει κατά το παρελθόν, και συγκεκριμένα πριν τρία χρόνια, να επιστρέψει στους σιδηροδρόμους.

Όπως υποστήριξε, το 2020 είχε κάνει πάλι αίτηση για να γίνει μετάταξη σε θέση σταθμάρχη στον ΟΣΕ, η οποία, όμως, τότε απορρίφθηκε.

Με αυτή τη δήλωση, ο Χρήστος Σπίρτζης θέλησε να δείξει πως η μετέπειτα μετάταξη, ήταν ένα καραμπινάτο «γαλάζιο» ρουσφέτι.

Ακολουθήστε το 20/20 Magazine στο Google News, στο Facebook, το Twitter και το Instagram.
ΠΡΟΒΟΛΗ