Κάν’ το όπως η Νίκη: Έργα και ημέρες στην Παιδεία με «συνταγή» Θάτσερ

Περιμένοντας την προαναγγελθείσα απόφαση στην εκδίκαση της αγωγής, με την προσφιλή της διαδικασία του κατεπείγοντος, η Νίκη Κεραμέως ζητά να χαρακτηριστεί ως παράνομη και καταχρηστική μια ακόμα κινητοποίηση των εκπαιδευτικών.  

Κάν’ το όπως η Νίκη: Έργα και ημέρες στην Παιδεία με «συνταγή» Θάτσερ
ΠΡΟΒΟΛΗ

Δάσκαλοι και καθηγητές είναι ενάντια στη διεξαγωγή των εξετάσεων, που είναι προγραμματισμένες να πραγματοποιηθούν την Τετάρτη 10 Μαΐου, σε 600 σχολεία, της «ελληνικής PISA» για τους μαθητές της ΣΤ’ Τάξης δημοτικών σχολείων και της Γ’ Τάξης των γυμνασίων.

«Δε δεχόμαστε οι εξετάσεις να χρησιμοποιούνται για να διαχωρίζονται οι μαθητές/τριες σε παιδιά και αποπαίδια, δε θέλουμε ένα σχολείο υποβαθμισμένο για τα παιδιά των λαϊκών οικογενειών, ένα σχολείο που θα σηκώνει τεράστια εμπόδια απέναντι σε αυτά τα παιδιά που θέλουν να σπουδάσουν. Θέλουμε ένα δημόσιο ποιοτικό και συμπεριληπτικό σχολείο που να μορφώνει ολόπλευρα όλα τα παιδιά» λέει η ΟΛΜΕ που έχει κηρύξει 4ωρη στάση εργασίας για το πρώτο 4ωρο του πρωινού προγράμματος, στις 10 Μαΐου.

Ώσπου να μας πουν ότι απαγορεύεται να απεργήσουν, ας θυμηθούμε, δώδεκα ημέρες πριν τις εκλογές, τα έργα της υπουργού Παιδείας που αγάπησε τη Θάτσερ περισσότερο από τον εαυτό της, αλλά λιγότερο από τον Κυριάκο.

Στην 82η ΔΕΘ, τον Σεπτέμβριο του 2017, ο Κυριάκος Μητσοτάκης ήταν σαφής: «Δεν τρέφω αυταπάτες για μια κοινωνία χωρίς ανισότητες, κάτι τέτοιο είναι αντίθετο στην ανθρώπινη φύση». Η υπουργός πρέπει να είναι απόλυτα σύμφωνη με αυτό καθώς το εφαρμόζει με πάθος στην Παιδεία.

Η υπουργός είναι απόλυτα πιστή στο μοντέλο της Θάτσερ για την Παιδεία που απέτυχε παταγωδώς στην Μεγάλη Βρετανία, δηλαδή την αυτονομία της σχολικής μονάδας, τη διαφοροποίηση στο ίδιο το περιεχόμενο του σχολείου, τη μετατροπή των σχολείων σε οικονομικές μονάδες που θα προσπαθούν να εξασφαλίσουν τους πόρους τους χορηγούς, την «ελεύθερη επιλογή» του διδακτικού προσωπικού, δηλαδή εδραίωση μηχανισμών ρουσφετιού, την ενίσχυση του ρόλου της γονεϊκής επιλογής, της δυνατότητας των γονιών να επιλέξουν σχολείο και την αξιολόγηση των μαθητών από τη νηπιακή ηλικία ώστε να δημιουργηθούν τα -εντελώς αποτυχημένα όπου εφαρμόστηκαν- σχολεία δύο και τριών ταχυτήτων.

Το 1988 η Θάτσερ εφάρμοσε το μέτρο των πιστωτικών καρτών-voucher στην προσχολική αγωγή. Παράλληλα δημιούργησε επιχορηγούμενες από το δημόσιο θέσεις στα ιδιωτικά σχολεία «ικανών παιδιών», τα "Direct grant schools". Έτσι έπληξε τα "Comprehensive schools", δηλαδή τα δημόσια σχολεία που δέχονταν όλα τα παιδιά από κάθε μέρος, καθώς αυτά έμειναν με χαμηλού επιπέδου μαθητές. Τέλος, φιλελευθεροποίησε τους κανόνες στα δίδακτρα και θεσμοθέτησε τα πρώτα φοιτητικά δάνεια. Όλο αυτό πήγε κατά διαόλου και σταδιακά αντικαταστάθηκε, όμως εμείς είμαστε σίγουρα καλύτεροι και ασφαλώς ικανότεροι και θα τα καταφέρουμε. Να θάψουμε τη δημόσια και δωρεάν παιδεία πέντε μέτρα κάτω από τη γη.

Μετρώντας τα έργα της αγαπημένης Νίκης, που κοιμάται έχοντας στο προσκέφαλο τη βίβλο της κυβέρνησης της ΝΔ, την έκθεση Πισσαρίδη, διαπιστώνουμε ότι όσον αφορά την Παιδεία, έχει τελικό στόχο την ιδιωτικοποίησή της μέσα από την ολοκληρωτική απαξίωση του δημόσιου χαρακτήρα της. Βλέποντας την εφαρμογή της στην πράξη στο πολύπαθο επί ημερών της -κι όχι μόνο- υπουργείο, αναρωτιόμαστε τα παρακάτω:

  • Τι σχέση έχουν οι μαθητικές κινητοποιήσεις με τη σχολική βία και μπήκαν στο νόμο για το μπούλινγκ;

  • Επιθεωρητές στην τάξη. Γιατί κάτι που καταργήθηκε πριν 41 χρόνια, η «καθολική εφαρμογή της ατομικής αξιολόγησης των εκπαιδευτικών», θεσπίστηκε χωρίς διαβούλευση και συναίνεση;

  • Η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής άφησε εκτός ΑΕΙ πέρυσι 40.000 μαθητές. Πόσους θα αφήσει φέτος;

  • Το βίντεο «Προγεννητικής αγωγής» που πήγε να εισαγάγει στα Γυμνάσια της χώρας, αλλά ευτυχώς δεν τα κατάφερε, πόση ζημιά θα μπορούσε να κάνει;

  • Το νομοσχέδιο όπου τα κολέγια και τα ιδιωτικά πανεπιστήμια θα μπορούν να κοντράρουν «στα ίσα» τα δημόσια, ποιους να εξυπηρετεί άραγε;

  • Ο διαγωνισμός, ύψους 13,5 εκατομμυρίων ευρώ, ολοκληρωμένου ψηφιακού πληροφοριακού συστήματος της δημόσιας εκπαίδευσης -ενώ τα Ελληνικά Πανεπιστήμια από το 2015 είναι καλυμμένα μέσω του προγράμματος «Ακαδημαϊκό Διαδίκτυο» που μάλιστα αυτοχρηματοδοτείται- έγινε για να καλυφθούν ιδιωτικά συμφέροντα, γιατί;

  • Όταν κατατέθηκε προς ψήφιση το νομοσχέδιο για τα ΑΕΙ, 1.000 πανεπιστημιακοί, με ανοιχτή επιστολή τους προς την υπουργό, έγραψαν ότι «διαπνέεται από βαθιά περιφρόνηση, καχυποψία και απαξίωση για τους Έλληνες και Ελληνίδες πανεπιστημιακούς». Γιατί δεν εισακουστήκαν;

  • Γιατί οι εκλογές των φοιτητών -μετά την καταπόντιση της ΔΑΠ- θα γίνονται με ενιαίο ψηφοδέλτιο;

  • Στις 8 Οκτώβρη του 22 η απεργία της ΑΔΕΔΥ, για την αξιολόγηση -εκείνη που κήρυξαν παράνομη και καταχρηστική- άγγιξε το πανελλαδικά το 80%. Ποσοστό συμμετοχής που έχει να συμβεί από το 2006. Στο 100% θα ακούσει τους εκπαιδευτικούς η ΝΔ;

  • Με καταλήψεις, κινητοποιήσεις και πλήθος επιστολών διαμαρτυρίας μαθητές και εκπαιδευτικοί σας ζητούν από το υπουργείο Παιδείας την κατάργηση της Τράπεζας Θεμάτων και της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής. Γιατί επιμένουν;

  • Τα κενά εκπαιδευτικών που υπάρχουν ακόμα, ανυπαρξία ειδικού παιδαγωγικού και βοηθητικού προσωπικού, ενισχυτικής διδασκαλίας και παράλληλης στήριξης, τάξεις 25-27 μαθητών, γιατί δεν αντιμετωπίζονται όσο άμεσα δρομολογούνται όλα τα υπόλοιπα;

  • Οι πάσχοντες από 105 σοβαρές παθήσεις έχουν δικαίωμα εισαγωγής με ποσόστωση 5% σε σχολές της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Το υπουργείο Παιδείας αποφάσισε να αποκλείσει τους πάσχοντες από HIV από την λίστα αυτή. Για να μην κολλήσει άραγε;

  • Καταργώντας τις ψηφιακές υποδομές και τα βιβλία για τυφλούς και εντυποανάπηρους από την Εθνική Βιβλιοθήκη κατάργησε το δικαίωμα τους στη γνώση. Γιατί;

  • Το Συμβούλιο της Επικρατείας, αποφάσισε ότι η μείωση και η κατάργηση δύο βασικών μαθημάτων από το Λύκειο, Πολιτική Παιδεία της Α' Λυκείου και Σύγχρονος Κόσμος: Πολίτης και Δημοκρατία της Β' Λυκείου το 2020, είναι παράνομη. Γιατί αγνοήθηκε η απόφαση;

  • Εξισώνοντας τα ιδιωτικά κολέγια με τα ΑΕΙ, όλοι αυτοί που λόγω βάσης δεν θα μπαίνουν στη δημόσια Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, θα σπουδάζουν, αν έχουν χρήματα, το ίδιο επάγγελμα, με τους ίδιους χαμηλότατους βαθμούς στους ιδιώτες, πληρώνοντας αδρά. Χωρίς φυσικά καμία βάση εισαγωγής. Δύο μέτρα και δύο σταθμά;

  • Πόσα πληρώσαμε τελικά στη Cisco για να της χαρίσουμε τα προσωπικά δεδομένα 1,5 εκατ. χρηστών;
Ακολουθήστε το 20/20 Magazine στο Google News, στο Facebook, το Twitter και το Instagram.
ΠΡΟΒΟΛΗ