Το Χόλιγουντ απεργεί

Συνεχίζεται η απεργία των σεναριογράφων.

Το Χόλιγουντ απεργεί
ΠΡΟΒΟΛΗ

Η συγγραφέας Kyra Jones γνώριζε ότι θα δεχόταν ένα οικονομικό πλήγμα, όταν συμφώνησε να συμμετάσχει στην αίθουσα συγγραφέων της κωμικής σειράς «Woke» του Hulu.

Η πρώτη πληρωμή που έλαβε ήταν μόλις 4 δολάρια, προ φόρων, ποσό που ίσα-ίσα έφτανε για να αγοράσει έναν καφέ. Η επιταγή για τα υπόλοιπα της ροής ανήλθε στο ένα τρίτο των 12.000 δολαρίων που έλαβε η Jones ως υπόλοιπο για τη συγγραφή ενός επεισοδίου της δραματικής σειράς του ABC «Queens».

Η Jones είπε ότι γνώριζε ότι θα ήταν χαμηλότερη από την αμοιβή που πλήρωναν τα ραδιοτηλεοπτικά δίκτυα. «Αλλά δεν ήξερα ότι θα ήταν τόσο άσχημα».

Οι σεναριογράφοι υποστηρίζουν ότι οι υπηρεσίες streaming, οι οποίες ανέτρεψαν επιχειρηματικές πρακτικές δεκαετιών της τηλεοπτικής βιομηχανίας, έχουν υποβαθμίσει σημαντικά τις αμοιβές τους.

Λένε ότι σκοπεύουν να ανακτήσουν το χαμένο εισόδημα, εν μέρει, προτείνοντας πληρωμές μέσω streaming που λαμβάνουν υπόψη τον αριθμό των φορών που προβάλλεται ένα επεισόδιο και τον αριθμό των συνδρομητών εκτός των ΗΠΑ.

Η Alliance of Motion Picture and Television Producers, η ομάδα που διαπραγματεύεται για λογαριασμό των στούντιο, λέει ότι η ροή έχει αποτελέσει ευλογία για τους σεναριογράφους, δίνοντάς τους περισσότερες ευκαιρίες για αναθέσεις και επιτρέποντάς τους να κερδίζουν εισόδημα από εκπομπές που ακυρώθηκαν ή δεν θα έφταναν διαφορετικά σε συνδιοργάνωση.

Όταν τα ραδιοτηλεοπτικά δίκτυα κυριαρχούσαν στο σαλόνι, οι σεναριογράφοι έβλεπαν πολλαπλές πληρωμές. Εκτός από τους εβδομαδιαίους μισθούς τους, έπαιρναν αμοιβή για το σενάριο για κάθε επεισόδιο που έγραφαν και στη συνέχεια εισέπρατταν πληρωμές επαναχρησιμοποίησης, κάθε φορά που η εκπομπή προβαλλόταν ξανά, συχνά κατά τους καλοκαιρινούς μήνες.

Μόλις μια σειρά έφτανε τα 100 επεισόδια, μπορούσε να πωληθεί σε συνδικάτο, γεμίζοντας τα ημερήσια προγράμματα των τοπικών τηλεοπτικών σταθμών, επαναλαμβάνοντας την προβολή της σε καλωδιακά δίκτυα ή εκτός των Ηνωμένων Πολιτειών. Οι σεναριογράφοι έπαιρναν επιταγή κάθε φορά που τα επεισόδιά τους εμφανίζονταν στην τηλεοπτική οθόνη.

Το streaming άλλαξε τη δομή των αποζημιώσεων και τώρα αντιπροσωπεύει το μεγαλύτερο μερίδιο των τηλεοπτικών κερδών.

«Συνηθίζαμε να παίρνουμε πολύ υγιή μισθό. Ένας συγγραφέας μπορεί να περνούσε ένα χρόνο χωρίς δουλειά ή ίσως και δύο, και μπορούσες να ζήσεις από αυτόν τον μισθό, άνετα, και εξακολουθούσες να πληρώνεσαι για τη δουλειά που έκανες», δήλωσε η Kristine Huntley, η οποία εργάστηκε ως συγγραφέας και παραγωγός στη σειρά «Surfside Girls» του AppleTV+.

Αυτά τα νούμερα έχουν «πέσει τόσο χαμηλά που, εκεί που θα έπαιρνες ίσως ένα πενταψήφιο μισθό, τώρα μπορεί να πάρεις ένα τριψήφιο μισθό», είπε.

Οι συγγραφείς εξακολουθούν να εισπράττουν εβδομαδιαίες αμοιβές και αμοιβές συγγραφής ανά επεισόδιο, αν και οι σειρές streaming έχουν συνήθως λιγότερα επεισόδια ανά σεζόν - που σημαίνει λιγότερες ευκαιρίες να λάβουν συγγραφική πίστωση και χαμηλότερη αποζημίωση.

Με το streaming, οι υπόλοιπες πληρωμές δεν βασίζονται στον αριθμό των προβολών ενός επεισοδίου. Αντίθετα, υπάρχει μια σταθερή ετήσια αμοιβή που λαμβάνει υπόψη τον αριθμό των συνδρομητών, με το Netflix, το Amazon Prime Video και το Disney+ να πληρώνουν περισσότερα στους σεναριογράφους.

Ένα στέλεχος του στούντιο δήλωσε ότι οι σεναριογράφοι διαπραγματεύτηκαν μια αύξηση 46% στους μισθούς για τα προγράμματα streaming, αρχής γενομένης από το 2022. Αυτές οι επιταγές μόλις τώρα αρχίζουν να εισπράττονται. Μια άλλη πηγή της βιομηχανίας, σύμφωνα με το πρακτορείο Reuters, δήλωσε ότι οι μισθού έφτασαν ιστορικά υψηλά πέρυσι, με σχεδόν 45% να προέρχεται από το streaming, και κυρίως από το Netflix. 

Πηγή φωτογραφίας: Vanity Fair

Ακολουθήστε το 20/20 Magazine στο Google News, στο Facebook, το Twitter και το Instagram.
ΠΡΟΒΟΛΗ