Νέες καταθέσεις εναντίον του Λιμενικού και ένα βίντεο να τους διαψεύδει

Παρά τις εκκλήσεις του Ισίδωρου Ντογιάκου για την μυστικότητα της έρευνας –με έγνοια μάλλον την εμπλοκή του Λιμενικού- διέρρευσαν καταθέσεις που μιλούν ξεκάθαρα για πράξεις του Λιμενικού που οδήγησαν στην βύθιση του πλοίου.

Νέες καταθέσεις εναντίον του Λιμενικού και ένα βίντεο να τους διαψεύδει
ΠΡΟΒΟΛΗ

Τόσο η Καθημερινή όσο και το iEidiseis διέρρευσαν αποκαλυπτικά αποσπάσματα τα οποία και θα σας παρουσιάσουμε, με ενεργό λινκ στην πηγή. Το iEidiseis όμως αναφέρει όλες τις μαρτυρίες οπότε θα μείνουμε σε αυτές.

Η ανακρίτρια που έχει αναλάβει την υπόθεση πήρε συμπληρωματικές καταθέσεις. Γιατί; Γιατί στην προανακριτική διαδικασία από το Λιμενικό, κανένας μάρτυρας δεν μίλησε για την πρόσδεση από το Λιμενικό! Μαγικό; Είτε τα αίτια ήταν ο φόβος, είτε η διερμηνεία στο Λιμενικό, όλοι έδωσαν διαφορετικές καταθέσεις αρχικά και άλλες στην συνέχεια στις ανακριτικές αρχές. Στην χώρα του Κυριάκου Μητσοτάκη και του Ισίδωρου Ντογιάκου, όλα είναι πιθανά.

Πάμε όμως στις καταθέσεις που διέρρευσαν από τον Αλέξανδρο Καλαφάτη για το iEidiseis.

Κατάθεση πρόσφυγα:

«Το βράδυ της τελευταίας ημέρας μας προσέγγισε το ελληνικό πλοίο και ο καπετάνιος δέχτηκε τη βοήθεια γιατί ο κόσμος είχε αρχίσει και εξαγριωνόταν. Το πλοίο μας ήταν σταματημένο, δε λειτουργούσε η μηχανή. Το ελληνικό πλοίο έριξε σχοινί και το δέσαμε αλλά δεν πρόλαβε να μας μετακινήσει, όλος ο κόσμος έκανε φασαρία, κάποιοι ζητούσαν βοήθεια και κάποιοι άλλοι ήθελαν να πάνε στην Ιταλία. Το πλοίο μας τότε από το δυνατό τράβηγμα πήρε μία πρώτη κλίση και μετά μία δεύτερη και κατέληξε στο νερό. Όταν πέσαμε στη θάλασσα, ήμουν μία ώρα μέσα στη θάλασσα, υπήρχαν πολλά πτώματα δίπλα μου».

Κατάθεση πρόσφυγα:

«Ήρθε το ελληνικό πλοίο να μας τραβήξει, έκανε μία κλίση το δικό μας καράβι αναλόγως που πήγαινε ο κόσμος. Κλίση αριστερά ο κόσμος δεξιά στην άλλη κλίση δεξιά ο κόσμος πήγαινε αριστερά, άλλη μία κλίση και έφυγε το καράβι. Είχε κύματα που δεν ήταν ψηλά αλλά το καράβι επειδή ήταν υπερφορτωμένο έφυγε και αναποδογύρισε. Όταν έδεσε το ελληνικό πλοίο τα σχοινιά ο κόσμος ηρέμησε. Πιστεύω ότι το τράβηξαν πιο γρήγορα και κουνήθηκε. Έπεσα κάτω από το καράβι στη θάλασσα και προσπάθησα να ανέβω επάνω στην επιφάνεια. Το πλοίο γύρισε ανάποδα και το πάνω έγινε κάτω. Το 95% που σώθηκε ήταν στο κατάστρωμα. Μετά ανέβηκαν 90 άτομα επάνω στο πλοίο, έμεινε ένα τετραγωνικό μέτρο από το πλοίο πάνω στο νερό. Φωνάζαμε βοήθεια»

Κατάθεση πρόσφυγα:

«Όταν πλησίασε το ελληνικό πλοίο έδεσε σχοινί στο μπροστινό μέρος του πλοίου μας και ξεκίνησε να μας τραβάει αργά, όμως το σχοινί κόπηκε. Μετά έδεσαν άλλο σχοινί, το έδεσαν δύο φορές αυτό. Είδα με τα μάτια μου ότι έριξαν τα σχοινιά, όμως καθόμουν σε απόσταση και έβλεπα θολά, δεν είδα καθαρά. Αυτοί που ήταν μπροστά είδαν πιο καθαρά. Τη δεύτερη φορά που το έδεσαν στην αρχή αισθανθήκαμε ότι μας τραβάνε, μετά το πλοίο μας πήρε κλίση. Το ελληνικό πλοίο ανέπτυξε ταχύτητα και εμείς φωνάζαμε στα αγγλικά «στοπ», όλοι φωνάζαμε αλλά αυτοί δεν μας καταλάβαιναν. Όταν αρχικά έριξαν το σχοινί εμείς ήμασταν ήρεμοι γιατί νομίζαμε ότι θα μας πάνε στην Ιταλία. Η θάλασσα είχε λίγο κύμα. Η πρώτη κλίση ήταν αριστερά και μετά δεξιά και μετά γύρισε ανάποδα το πλοίο μας. Την πρώτη φορά κατέβηκα στο νερό και μετά ανέβηκα στο ανάποδο του καραβιού. Καθένας προσπαθούσε να πνίξει τον άλλον για να ανέβει αυτός. Μετά το πλοίο άρχισε να βυθίζεται».

Κατάθεση πρόσφυγα:

«Το ελληνικό πλοίο ξεκίνησε να μας τραβάει για να μας πάει Ελλάδα, όταν πήγαινε σιγά-σιγά ήταν εντάξει το πλοίο, όμως αντί να πλησιάζουμε στο ελληνικό πλοίο απομακρυνόμασταν, όταν πάτησαν γκάζι και ζητάω συγνώμη που το αναφέρω, τότε το πλοίο μας βυθίστηκε. Πιστεύω ότι έφταιγε το τράβηγμα από το ελληνικό πλοίο, γιατί τότε το πλοίο μας πήρε μία κλίση και εγώ που ήμουν όρθιος σε μία γωνία γλίστρησα στο νερό μαζί με έναν συγγενή μου που πέθανε. Γύρω στα 200 άτομα έπεσαν πάνω μας. Είδα το πλοίο να γυρίζει ανάποδα και το πάνω να γίνεται κάτω».

Κατάθεση πρόσφυγα:

«Όταν εμφανίστηκε το ελληνικό καράβι, ένα μέλος του πληρώματος φοβήθηκε ότι ο κόσμος που ήταν εξαγριωμένος θα χτυπούσε τον καπετάνιο λόγω της δίψας και της πείνας και μας είπε ότι το ελληνικό πλοίο θα προχωρούσε μπροστά μας και θα μας πήγαινε στα ιταλικά ύδατα. Μας είπε ότι σε δύο ώρες θα ήμασταν στην Ιταλία. Το ακολουθήσαμε για λίγο αλλά μετά χάλασε η μηχανή του πλοίου μας. Όταν το ελληνικό πλοίο κατάλαβε ότι σταματήσαμε γύρισε πίσω. Τότε έριξε ένα σχοινί και το έδεσαν μπροστά στο πλοίο μας. Εγώ ήμουν πίσω, ήταν νύχτα, το ότι έδεσαν σχοινί μου το είπαν τα παιδιά που ήταν μπροστά αλλά το αισθάνθηκα και εγώ γιατί μετά κινηθήκαμε όχι όμως πάνω από δύο λεπτά. Είπαμε τότε σταμάτα-σταμάτα γιατί πήρε κλίση το πλοίο μας. Θεωρώ ότι το ναυάγιο οφείλεται στο ότι το καράβι μας ήταν σε κακή κατάσταση και υπερφορτωμένο και ότι δεν έπρεπε να γίνει το τράβηγμα».

Κατάθεση πρόσφυγα:

«Κατά τη γνώμη μου το ναυάγιο προκλήθηκε γιατί το πλοίο ήταν υπερφορτωμένο»

Κατάθεση πρόσφυγα:

«Δεν είδα με τα μάτια μου αν κάποιο σκάφος μας έριξε σχοινί. Το σκάφος μας γύρισε γιατί ήρθαν όλοι οι άνθρωποι από τη μία μεριά και πήρε κλίση. Κατά τη γνώμη μου το πλοίο βυθίστηκε γι’ αυτό το λόγο»

Κατάθεση πρόσφυγα:

«Άκουσα από τα άλλα παιδιά ότι με ένα σχοινί ήθελαν να μας τραβήξουν, δεν το είδα εγώ με τα μάτια μου γιατί είχα σκύψει και έκανα την προσευχή μου»

Αυτές είναι οι 8 μαρτυρίες από το iEidiseis, όμως ας δούμε και κάποια ακόμα στοιχεία: Το Λιμενικό αρνήθηκε την οποιαδήποτε πρόσδεση για ρυμούλκηση. Αργότερα ανέφεραν πως «υπήρξε πρόσδεση με ένα μικρό καβάκι» αλλά όχι ρυμούλκηση. Ύστερα πως οι μηχανές του πλοίου λειτουργούσαν κανονικά. Ας το δούμε λίγο αυτό:

Εν τέλει η μηχανή είχε βλάβη και επιβεβαιώνονται τα δημοσιεύματα του BBC και του Guardian πως το πλοίο ήταν ακίνητο/ακυβέρνητο. Αντίθετα το Λιμενικό αναφέρει πως το αλιευτικό μετακινήθηκε 30 ναυτικά μίλια. Κάτι που ισχύει, αλλά σε προγενέστερο χρόνο, από το αρχικό στίγμα στο Alarm Phone, μέχρι το στίγμα όταν χάλασε η μηχανή και πλέον ήταν ακυβέρνητο για 8-9 ώρες. Κάτι που έχει επιβεβαιωθεί με ακλόνητα στοιχεία από τα Διεθνή Μέσα. Πλέον πρέπει να μάθουμε ποιος έδωσε την εντολή της μη-διάσωσης, όταν έπρεπε και ποιος έδωσε την εντολή ρυμούλκησης. Έχουμε συμβάν, οπότε πιθανώς η απόφαση προήλθε από το Κέντρο Επιχειρήσεων του Υπουργείου Ναυτιλίας. Από ποιον όμως;

Για να το πάμε ένα βήμα παραπέρα: Το ελληνικό λιμενικό είχε στήσει ένα απίστευτο σόου διάσωσης με κάμερες, ελικόπτερα και πολλαπλά σκάφη σε σύγκρουση εμπορικών πλοίων περίπου έναν μήνα πριν. Τώρα με το αλιευτικό που μετέφερε πρόσφυγες και μετανάστες, οι κάμερες «δεν κατέγραφαν», «χάλασαν» και πήγε μόνο ένα σκάφος, ενώ δεν πήγαν τα διασωστικά, όπου εδώ κινδύνευαν πολλαπλάσιες ζωές. Όπως ακριβώς λένε σε ένα παιδάκι πως δεν δουλεύει το παιχνίδι με τον ενοχλητικό ήχο επειδή ο γονιός έχει βγάλει τις μπαταρίες.

Μόνο που εδώ σκότωσαν παιδιά και εμείς δεν είμαστε παιδάκια να πιστεύουμε σε παραμύθια.

Ακολουθήστε το 20/20 Magazine στο Google News, στο Facebook, το Twitter και το Instagram.
ΠΡΟΒΟΛΗ