Με «ισχυρή λαϊκή εντολή», η κυβέρνησή σας πνίγει ανθρώπους στις θάλασσές μας

Ο πρωθυπουργός μας, ψηλά από το βάθρο του 40%, με την αλαζονεία που θρέφεται από τη λαϊκή εντολή, διεκδικεί τον τίτλο του δεύτερου αρχηγού του κράτους μας που δεν λογοδοτεί σε κανέναν. Δε θα γράψω ποιος ήταν ο πρώτος.

Με «ισχυρή λαϊκή εντολή», η κυβέρνησή σας πνίγει ανθρώπους στις θάλασσές μας
ΠΡΟΒΟΛΗ

Τις τελευταίες ημέρες, οι Νew York Τimes και οι Reporters United μαζί με Lighthouse Reports, Der Spiegel, SIRAJ, El Pais, Monitor, The Times δημοσιεύουν έρευνες που περιέχουν μαρτυρίες διασωθέντων αλλά και τις πανομοιότυπες καταθέσεις των 9 συλληφθέντων «διακινητών». Ο πρωθυπουργός γυρίζει την πλάτη του όταν ερωτάται σε ευρωπαϊκό επίπεδο και φεύγει. Απλά και όμορφα.

29/6/23, Συνέντευξη Τύπου στις Βρυξέλλες:

«Αναλαμβάνετε κάποια ευθύνη αναφορικά με όσα έγιναν;» ρώτησε ο δημοσιογράφος μετά το τέλος των κοινών δηλώσεων του με την πρόεδρο του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, Ρομπέρτα Μέτσολα. Ο Κυριάκος Μητσοτάκης, κατεβαίνοντας από το βήμα, απάντησε «νομίζω ότι έχω ήδη απαντήσει σε αυτή την ερώτηση». Η άμεση απάντηση του δημοσιογράφου ήταν ότι «όχι, δεν απαντήσατε στην ερώτησή μου», ωστόσο ο πρωθυπουργός είχε ήδη φύγει.

Έχει δίκιο, έχει απαντήσει. Πολλές φορές με κάθε τρόπο.

Για όλα φταίνε οι αδίστακτοι διακινητές, αν δεν έρχονται δεν θα πνίγονται, έχουμε σώσει χιλιάδες (σ.σ. θα πνιγούν και κάποιοι, πώς κάνετε έτσι;), μπορούμε να παράσχουμε νόμιμες οδούς μετανάστευσης (σ.σ. εργάτες-είλωτες αφού οι δικοί μας οι τεμπέληδες δεν πάνε να δουλέψουν στον τουρισμό). Δεν κάνουμε pushbacks. Όμως αναχαιτίζουμε ανθρώπους στη θάλασσα και πολλά πολλά ακόμα:

29/6/23, Συνέντευξη Τύπου στις Βρυξέλλες:

«Είναι άδικο να κατηγορούμε το λιμενικό» το οποίο «έχει σώσει δεκάδες χιλιάδες ζωές», προτεραιότητα δεν είναι μόνο η προστασία των ευρωπαϊκών συνόρων αλλά και «να βοηθήσουμε κάθε έναν ο οποίος αντιμετωπίζει τον κίνδυνο να πνιγεί».

«Όσο λιγότερες βάρκες έχουμε στη θάλασσα, τόσο λιγότερες είναι οι πιθανότητες να πνιγούν άνθρωποι»

«Πρέπει να δείξουμε ότι μπορούμε να παράσχουμε νόμιμες οδούς μετανάστευσης»

12 /4/23, Bild:

«Οι πρόσφυγες κυνηγούν τις γενναιόδωρες κοινωνικές παροχές»

«Δεν κάνουμε pushbacks. Όμως αναχαιτίζουμε ανθρώπους στη θάλασσα. Είμαι απόλυτα συνειδητοποιημένος ως προς αυτό και είμαι απολύτως πεπεισμένος ότι αυτό συνάδει με το νομικό πλαίσιο της ΕΕ»

17/6/23, Διακαναλική Συνέντευξη που παραχώρησε από τις εγκαταστάσεις του Τεχνολογικού Πολιτιστικού Πάρκου Λαυρίου:

«Δεν μπορούν να εκμεταλλεύονται την καλοσύνη της ΕΕ κι αν δεν δικαιούνται άσυλο πρέπει να επιστρέψουν»

«Ο μόνος λόγος για να έχουν άσυλο είναι ότι η ΕΕ έχει ανάγκη από εργατικά χέρια»

«Η χώρα μας προχώρησε σε συμφωνίες με Αίγυπτο και το Μπαγκλαντές. Δίνουμε ευκαιρίες εργασίας για να καλύψουμε τις ανάγκες στον πρωτογενή τομέα. Να έρθουν όμως νόμιμα με ασφάλεια και πρέπει να γίνει με δικούς μας κανόνες και όρους. Είμαστε πιο μπροστά από μια ενιαία πολιτική της ΕΕ σε αυτό το τομέα. Να δίνει η ΕΕ ανθρωπιστικές βίζες σε πρόσφυγες, ένα καταφύγιο ασφάλειας. Το κάναμε εμείς με το Αφγανιστάν όταν έφυγαν οι Αμερικανοί».

23/5/23, Συνέντευξη στη δημοσιογράφο του CNN Κριστιάν Αμανπούρ:

Κ. Αμανπούρ: «Η Ευρωπαϊκή Ένωση έστειλε ένα μήνυμα στις ελληνικές αρχές για πλήρη και ανεξάρτητη έρευνα στις κατηγορίες ότι η κυβέρνησή σας παρανόμως επιτρέπει pushback μεταναστών στο Αιγαίο. Θέλω να προβάλλω ένα βίντεο που ξέρω ότι έχετε δει, που δείχνει τους μετανάστες να μπαίνουν σε φορτηγάκι, στη συνέχεια σε βάρκα, μετά σε σκάφος του λιμενικού και τελικά να στέλνονται με φουσκωτή σχεδία, στο Αιγαίο. Η πρώτη μου ερώτηση είναι αν θα διατάξετε μία πλήρη και ανεξάρτητη έρευνα για το τι συνέβη;»

Κ. Μητσοτάκης: «Ήδη το έχω κάνει. Παίρνω αυτό το περιστατικό πολύ σοβαρά. Ήδη ερευνάται από την κυβέρνησή μου»

Κ. Αμανπούρ: «Θέλω να είμαι απόλυτα σαφής. Δεν εγκρίνετε, η κυβέρνησή σας δεν εμπλέκεται στο να αφήνονται αυτοί οι άνθρωποι -συμπεριλαμβανομένων παιδιών- στη θάλασσα;».

Κ. Μητσοτάκης: «Απόλυτα όχι, θέλω να είμαι απόλυτα ξεκάθαρος με αυτό (...) Η Ελλάδα εμποδίζει τους ανθρώπους στην θάλασσα, στα σύνορά μας με την Τουρκία, και ζητάμε από την τουρκική ακτοφυλακή να έρθει να τους παραλάβει».

Η εικόνα του βίντεο έκανε τον γύρο του κόσμου και μέσω του CNN, αφού η δημοσιογράφος δημοσίευσε το σχετικό απόσπασμα της συνέντευξης.

Σαφέστατη γραμμή, καμία ενοχή

Στις 17/1/23, στο Ζάππειο Μέγαρο, το υπουργείο Μετανάστευσης και Ασύλου πραγματοποίησε εκδήλωση για τα τρία χρόνια λειτουργίας του, με τίτλο «3 χρόνια αποτελεσματική διαχείριση της Μεταναστευτικής Κρίσης», παρουσία τόσο του υπουργού Νότη Μηταράκη όσο και του πρωθυπουργού και πολιτικού του προϊστάμενου, Κυριάκου Μητσοτάκη.

Ο Πρωθυπουργός μας, με περισσή αυτοπεποίθηση ήταν σαφής για το μέλλον:

  • «Η Ελλάδα πρωταγωνιστεί με μέθοδο αλλά και με τόλμη στην αποτελεσματική διαχείριση της πρόκλησης του μεταναστευτικού. Κρατά ασφαλή τα ανατολικά εθνικά και ευρωπαϊκά σύνορα απέναντι στις παράνομες ροές και απέναντι στους άθλιους εμπόρους ζωών και ελπίδων».
  • «Θέλω να τονίσω ότι προτεραιότητα της χώρας μας παραμένει πάντα, πρώτα και πάνω από όλα η προστασία της ανθρώπινης ζωής, το αγαθό της ζωής. Οι ελληνικές δυνάμεις, κυρίως το λιμενικό μας, έχουν σώσει δεκάδες χιλιάδες ανθρώπους οι οποίοι θα χάνονταν στα νερά του Αιγαίου. Εκεί που τους στέλνουν έρμαια του καιρού οι συμμορίες της απέναντι όχθης».
  • «Γιατί όσο αποτρέπονται αυτές οι ροές, τόσο λιγότεροι άνθρωποι στατιστικά θα βρίσκονται στη θάλασσα. Άρα τόσο λιγότερες πιθανότητες υπάρχουν αυτοί οι άνθρωποι να χάνουν τελικά τη ζωή τους».
  • «Ένα μεγάλο ευχαριστώ όμως και στα στελέχη που αγκαλιάζουν τους μετανάστες, που διαχειρίζονται με ανθρωπιά και με αξιοπρέπεια τα αιτήματά τους, σε όλους όσοι φροντίζουν για την ενσωμάτωσή τους. Η ενσωμάτωση θα είναι η μεγάλη πρόκληση, σε ένα βαθμό, της επόμενης τετραετίας».

Και ο υπουργός Νότης Μηταράκης επισφράγισε την πολιτική της Ν.Δ:

  • «Έμφαση στη μετανάστευση με κανόνες, κριτήρια, σύμφωνες με τις δικές μας ανάγκες. Αλλά είμαστε σθεναρά απέναντι, στα κυκλώματα των λαθροδιακινητών και παράνομης μετανάστευσης».
  • «Παράλληλα, συνάπτουμε διμερείς συμφωνίες με τρίτες χώρες, με σκοπό αφενός τη στόχευση σε συγκεκριμένο κοινό από αυτές τις χώρες, αφετέρου την ενίσχυση των επιστροφών των πολιτών αυτών των χωρών που έχουν έρθει παράνομα στην Ελλάδα».   
  • «Η Ελλάδα είναι το σύνορο της Ευρώπης και έχουμε χρέος να το διαφυλάξουμε. Είμαστε προετοιμασμένοι για κάθε πρόκληση που θα προκύψει στο Μεταναστευτικό. Έχουμε τις υποδομές, την τεχνογνωσία, το ανθρώπινο δυναμικό και πάνω από όλα την αποφασιστικότητα».

Πώς εφαρμόζουν τα παραπάνω, πνίγοντας ανθρώπους

Το χθεσινό δημοσίευμα των ΝΥΤ αναφορικά με τους χειρισμούς του ελληνικού λιμενικού και τους ισχυρισμούς της ελληνικής κυβέρνησης για το ναυάγιο της Πύλου, τα έχει όλα.

Δορυφορικές εικόνες, σφραγισμένα δικαστικά έγγραφα καθώς και περισσότερες από 20 συνεντεύξεις με επιζώντες και αξιωματούχους. Η τραγωδία θα μπορούσε να είχε αποφευχθεί.

Το αλιευτικό Adriana ανατράπηκε και βυθίστηκε παρουσία ενός μόνο πλοίου της ελληνικής ακτοφυλακής τον περασμένο μήνα, νεκροί πάνω από 600 άνθρωποι:

«Δεκάδες αξιωματούχοι και πληρώματα της ακτοφυλακής παρακολουθούσαν το πλοίο, ωστόσο η ελληνική κυβέρνηση αντιμετώπισε την κατάσταση σαν επιχείρηση επιβολής του νόμου, όχι σαν διάσωση. Αντί να στείλουν ένα πλοίο νοσοκομείου του ναυτικού ή ειδικούς διάσωσης, οι αρχές έστειλαν μια ομάδα που περιλάμβανε τέσσερις μασκοφόρους, ένοπλους άνδρες από μια μονάδα ειδικών επιχειρήσεων της ακτοφυλακής».

Ψευδείς ισχυρισμοί

«Οι ελληνικές αρχές έχουν επανειλημμένα δηλώσει ότι το Adriana έπλεε προς την Ιταλία και ότι οι μετανάστες δεν ήθελαν να διασωθούν. Ωστόσο, οι δορυφορικές εικόνες και τα δεδομένα παρακολούθησης που ελήφθησαν από τους New York Times δείχνουν με βεβαιότητα ότι το Adriana παρασύρθηκε σε βρόχο τις τελευταίες 6,5 ώρες. Και σε ένορκη μαρτυρία, οι επιζώντες περιέγραψαν επιβάτες στα ανώτερα καταστρώματα του πλοίου να ζητούν βοήθεια και ακόμη και να προσπαθούν να πηδήξουν σε ένα εμπορικό δεξαμενόπλοιο που είχε σταματήσει για να παρέχει πόσιμο νερό».

Η εφημερίδα γράφει αναλυτικά:

«Παρά τις πολλές ώρες συνεχούς παρακολούθησης, οι μόνοι αυτόπτες μάρτυρες στις τελευταίες στιγμές του Adriana ήταν οι επιζώντες και 13 μέλη του πληρώματος στο πλοίο της ακτοφυλακής, γνωστό ως 920. Εκπρόσωπος του Υπουργείου Ναυτιλίας είπε ότι η κάμερα νυχτερινής όρασης του πλοίου ήταν απενεργοποιημένη εκείνη τη στιγμή. Τα δικαστικά έγγραφα δείχνουν ότι ο καπετάνιος του λιμενικού έδωσε στις αρχές ένα CD-ROM που περιείχε βιντεοσκοπήσεις, αλλά η πηγή των ηχογραφήσεων είναι ασαφής και δεν έχουν δημοσιοποιηθεί.

Ο πρωθυπουργός της Ελλάδας Κυριάκος Μητσοτάκης υπερασπίστηκε την ακτοφυλακή κατά τη διάρκεια σχολίων στις Βρυξέλλες την περασμένη εβδομάδα, χαρακτηρίζοντας τους επικριτές της ''άδικους''.

Στην Ελλάδα, εννέα Αιγύπτιοι επιζώντες από το Adriana συνελήφθησαν και κατηγορήθηκαν για λαθρεμπόριο και πρόκληση του ναυαγίου. Σε ένορκες μαρτυρίες και συνεντεύξεις, οι επιζώντες είπαν ότι πολλοί από τους εννέα εκβίασαν τους επιβάτες. Όμως οι συνεντεύξεις με συγγενείς των κατηγορουμένων παρουσιάζουν μια πιο περίπλοκη εικόνα. Τουλάχιστον ένας από τους άντρες που κατηγορούνταν ως λαθρέμπορος είχε πληρώσει ο ίδιος μια πλήρη αμοιβή άνω των 4.000 δολαρίων για να είναι στο πλοίο.

Πληρώνοντας συλλογικά έως και 3,5 εκατομμύρια δολάρια για να μεταφερθούν λαθραία στην Ιταλία, οι μετανάστες στριμώχνονταν στο πλοίο, σε αυτό που οι επιζήσαντες περιγράφουν ότι οι άνθρωποι πάνω στο πλοίο ήταν ταξικά διαμοιρασμένοι: Πακιστανοί στο κάτω μέρος, γυναίκες και παιδιά στη μέση, Σύριοι, Παλαιστίνιοι και Αιγύπτιοι στην κορυφή.

Πολλοί από τους επιβάτες, τουλάχιστον 350, προέρχονταν από το Πακιστάν, δήλωσε η πακιστανική κυβέρνηση. Οι περισσότεροι ήταν στα κάτω καταστρώματα και στο αμπάρι του πλοίου. Από αυτούς επέζησαν 12.

Γύρω στις 7 το απόγευμα της 13ης Ιουνίου, σχεδόν επτά ώρες αφότου η Frontex εντόπισε το Adriana, οι ελληνικές αρχές ζήτησαν από δύο κοντινά εμπορικά δεξαμενόπλοια να φέρουν στους μετανάστες νερό, φαγητό και ντίζελ για να συνεχίσουν το ταξίδι τους, σύμφωνα με βιντεοσκοπήσεις και δικαστικά έγγραφα.

Ένα κρίσιμο μέρος της εξήγησης των ελληνικών αρχών για τη μη διάσωση του Adriana είναι ο ισχυρισμός τους ότι έπλεε ενεργά προς την Ιταλία. Όταν το BBC, χρησιμοποιώντας δεδομένα από γειτονικά πλοία, ανέφερε ότι το Adriana ήταν σχεδόν αδρανές για αρκετές ώρες πριν να βυθιστεί, η ελληνική κυβέρνηση σημείωσε ότι το πλοίο είχε διανύσει 30 ναυτικά μίλια προς την Ιταλία από τότε που τον εντόπισε η Frontex.

Ωστόσο, οι δορυφορικές εικόνες και τα δεδομένα από την πλατφόρμα παρακολούθησης πλοίων MarineTraffic δείχνουν ότι το Adriana παρέλειψε τις τελευταίες επτά ώρες περίπου. Οι δορυφορικές εικόνες ραντάρ από την Ευρωπαϊκή Υπηρεσία Διαστήματος δείχνουν ότι τη στιγμή που οι Έλληνες κάλεσαν τα εμπορικά πλοία, το Adriana είχε ήδη φτάσει στο πλησιέστερο σημείο του στην Ιταλία.

(...)

Καθώς πλησίαζαν τα μεσάνυχτα της 14ης Ιουνίου, το πλοίο της Ελληνικής Ακτοφυλακής 920, το μοναδικό κυβερνητικό πλοίο που απεστάλη στο σημείο, έφτασε δίπλα στο Adriana.

Η παρουσία του πλοίου 920 δεν καθησύχασε τους μετανάστες. Αρκετοί είπαν σε συνεντεύξεις τους ότι ήταν αναστατωμένοι από τους μασκοφόρους. Στο παρελθόν, η ελληνική κυβέρνηση έχει χρησιμοποιήσει την ακτοφυλακή για να αποτρέψει τη μετανάστευση. Τον Μάιο, οι Times δημοσίευσαν βίντεο που δείχνουν αξιωματικούς να μαζεύουν μετανάστες και να τους χώνουν σε μια σχεδία στο Αιγαίο Πέλαγος.

Η αποστολή του 920 είναι ασαφής, όπως και τι συνέβη αφού έφτασε και επέπλεε κοντά για τρεις ώρες. Ορισμένοι επιζώντες λένε ότι προσπάθησε να ρυμουλκήσει το Adriana, ανατρέποντάς το. Η ακτοφυλακή το αρνήθηκε στην αρχή, στη συνέχεια παραδέχτηκε ότι πέταξε ένα σχοινί στη μηχανότρατα, αλλά είπε ότι αυτό ήταν ώρες πριν βυθιστεί».

Πηγή: avgi.gr 

Η εξαιρετική έρευνα του Reporters United μαζί με Lighthouse Reports, Der Spiegel, SIRAJ, El Pais, Monitor, The Times επιβεβαιώνει το δημοσίευμα της New York Times 

«Εννέα καταθέσεις στην ανακρίτρια Καλαμάτας και 17 μαρτυρίες διασωθέντων αποκαλύπτουν τον ρόλο του Λιμενικού στο ναυάγιο, από την πρόσδεση του δουλεμπορικού μέχρι την καθοδήγησή του προς τα ιταλικά ύδατα και τελικά τις καθυστερήσεις στη διάσωση. Δύο επιζώντες μιλούν για πιέσεις από τις αρχές να αλλάξουν τις καταθέσεις τους. Πολλές από τις καταθέσεις στις οποίες απέκτησε πρόσβαση το Reporters United, είναι ταυτόσημες, γεγονός που δημιουργεί αμφιβολίες για την αυθεντικότητά τους».

Παραθέτουμε κάποιες από τις μαρτυρίες

  • «Με ρώτησαν για το τι συνέβη στη βάρκα και πώς βυθίστηκε. Τους είπα ότι το ελληνικό Λιμενικό ήρθε κι έδεσε το σχοινί στη βάρκα μας και μας ρυμούλκησε και προκάλεσε την ανατροπή της βάρκας. Δεν το έγραψαν αυτό στη μαρτυρία μου, όταν την παρουσίασαν στο τέλος δεν μπόρεσα να βρω αυτό το σημείο». Ανέφερε επίσης ότι δέχθηκε πίεση να υποδείξει συγκεκριμένα πρόσωπα ως διακινητές-επικεφαλής της επιχείρησης.
  • «Με ρώτησαν πώς βυθίστηκε η βάρκα. Τους είπα ότι το ελληνικό Λιμενικό το προκάλεσε. Υπήρχε ένας διερμηνέας που μου είπε να μην το πω αυτό μπροστά στην Αστυνομία. Δεν άλλαξα την κατάθεσή μου. Η ελληνική αστυνομία είπε: “Ίσως το λέτε αυτό επειδή είστε υπό ψυχολογική πίεση, οπότε δεν ξέρετε τι να πείτε. Είστε τραυματισμένος”. Έτσι φοβήθηκα και δεν είπα τίποτα άλλο. Και δεν το συμπεριέλαβαν αυτό στην τελική κατάθεση».
  • «Μας έδεσαν με ένα μακρύ σχοινί και οδήγησαν γρήγορα. Η βάρκα έστριψε στο πλάι, κολυμπήσαμε μακριά της και μετά γυρίσαμε πίσω και ανεβήκαμε ξανά. Τότε ήρθε ένα δεύτερο κύμα και γύρισε τη βάρκα ανάποδα. Ανεβήκαμε και φωνάξαμε, σας παρακαλώ, βοηθήστε μας, γιατί ο Θεός να μας βοηθήσει. Τότε έκανε άλλο ένα κύμα, η βάρκα γύρισε την μπροστινή πλευρά προς τα κάτω. Πηδήξαμε και κολυμπήσαμε μακριά».
  • «Τη νύχτα ήρθε ένα ελληνικό πλοίο και μας ρυμούλκησε. Συνέδεσαν ένα σχοινί με το μπροστινό μέρος του σκάφους μας, αλλά στη δεξιά πλευρά από το μπροστινό μέρος του σκάφους. Το ελληνικό πλοίο έπλεε μπροστά μας για 3-5 λεπτά, μετά πήγε αριστερά και τότε το πλοίο μας γύρισε στη δεξιά πλευρά και ανατράπηκε. Ήμουν στο κατάστρωμα του σκάφους όταν αναποδογυρίσαμε, έπεσα στο νερό και το σκάφος [του Λιμενικού] δημιούργησε ένα τεράστιο κύμα το οποίο με πέταξε περίπου 30 μέτρα μακριά από το δικό μας σκάφος. Ήταν πολύ σκοτεινά. Το ελληνικό πλοίο σταμάτησε περίπου 500 μέτρα μακριά από εμάς, ίσως και περισσότερο από 500 μέτρα. Ακόμα δεν έχω καταλάβει γιατί το ελληνικό πλοίο δεν επέστρεψε. Γιατί σταμάτησαν στη θέση τους; Θα μπορούσαν να σώσουν πολλές ζωές. Όταν τελικά μας έσωσαν, έκαναν τα πάντα με τον σωστό τρόπο», αναφέρει ο Ντάνι και προσθέτει ότι θεωρεί πως φέρει ευθύνη και «ο Αιγύπτιος που έδεσε το σχοινί στο σκάφος μας». «Έκανε λάθος κατά τη γνώμη μου όταν το έδεσε στη δεξιά πλευρά από μπροστά. Έπρεπε να το δέσει από μπροστά και όχι από οποιαδήποτε πλευρά».
  • «Προσπάθησαν να μας ρυμουλκήσουν δύο φορές, απέτυχαν στην πρώτη προσπάθεια και στη συνέχεια πέτυχαν στη δεύτερη. (…) Μας ρυμούλκησαν και το σκάφος πήγαινε προς τα αριστερά αλλά το σταθεροποιήσαμε, στη συνέχεια πήγε προς τα δεξιά και ανατράπηκε. Οι οικογένειες ήταν μέσα στο δωμάτιο του καπετάνιου στον επάνω κατάστρωμα, δεν μπορούσαν να βγουν έξω επειδή το σκάφος γύρισε ανάποδα».
  • «Μας έδεσαν αλλά με λάθος τρόπο. Ξεκίνησε το σκάφος, το πλοίο μας έγειρε προς τα αριστερά, αρχίσαμε να ουρλιάζουμε. Ουρλιάξαμε και αυτό που έκανε, πήγε απότομα αριστερά και γύρισε τη βάρκα μας, έγειρε προς τα δεξιά και μας έπνιξε. Αυτή ήταν η πρώτη στροφή. Ο πνιγμός έγινε σε τρία βήματα. Μετά την πρώτη στροφή, έμεινε στο πλάι. Πέσαμε στο νερό και ανεβήκαμε ξανά στο πλάι για να μείνουμε ζωντανοί. Το Λιμενικό έβγαλε το σχοινί και το πέταξε αμέσως. Αρχίσαμε να φωνάζουμε στο Λιμενικό. Το Λιμενικό έστριψε το σκάφος του πολύ απότομα με αποτέλεσμα να δημιουργηθεί ένα μεγάλο κύμα που γύρισε το σκάφος ανάποδα» – Καμάλ, Συρία.
  • «Ξαφνικά η μηχανότρατά μας σταμάτησε, δεν ήμασταν σίγουροι αν είχε πρόβλημα στη μηχανή ή στα καύσιμα. Το πλοίο του ελληνικού Λιμενικού μας ρυμούλκησε από μπροστά και άρχισε να μας τραβάει με ταχύτητα. Μόλις άρχισε το τράβηγμα, πήγαμε δεξιά, αριστερά και πάλι δεξιά, όπου η μηχανότρατα μας άρχισε να βυθίζεται από τη δεξιά πλευρά της. Αυτό έγινε γύρω στις 2 πμ. Όταν μας ρυμούλκησαν, σε αυτό το σημείο ήμασταν “νεκροί”, ξέραμε ότι ήταν επικίνδυνη κίνηση να μας ρυμουλκήσουν. Η ρυμούλκηση ενός οχήματος στο δρόμο είναι μια επικίνδυνη πράξη, για να μην αναφέρουμε τη ρυμούλκηση ενός πλοίου, ακόμη και άνθρωποι χωρίς εμπειρία θα σας έλεγαν ότι πρέπει να σταθεροποιήσετε τη ρυμούλκηση με σχοινιά από τα δεξιά και τα αριστερά και όχι μόνο από τη μέση. Νομίζαμε ότι ήξεραν τι κάνουν επειδή είναι λιμενικοί, αλλά προφανώς δεν ήξεραν».
  • «Μας λένε ότι θα μας πάνε στο πλοίο διάσωσης, μας είπαν ότι είναι μόνο δύο ώρες πλεύσης προς τα δυτικά, μας έδεσαν σαν αυτοκίνητο με το σχοινί, άρχισαν να μας ρυμουλκούν, στα πρώτα δευτερόλεπτα το πλοίο ήταν έτοιμο να αναποδογυρίσει, αλλά σταθεροποιήθηκε, τη δεύτερη φορά πήγε προς τα δεξιά και αναποδογύρισε, δεν είχα καν χρόνο να πάρω την απόφαση να πηδήξω στο νερό, ήμουν στον επάνω όροφο, το πλοίο της ακτοφυλακής άρχισε να απομακρύνεται από εμάς αφού έκοψαν το σχοινί».
Ακολουθήστε το 20/20 Magazine στο Google News, στο Facebook, το Twitter και το Instagram.
ΠΡΟΒΟΛΗ