Εξαιρούνται σημαντικοί μάρτυρες από την Εξεταστική Επιτροπή για το δυστύχημα στα Τέμπη

Η κυβέρνηση της ΝΔ κάνει ότι μπορεί για να μην πέσει ποτέ φως στις συνθήκες που οδήγησαν στον θάνατο 57 ανθρώπους.

Εξαιρούνται σημαντικοί μάρτυρες από την Εξεταστική Επιτροπή για το δυστύχημα στα Τέμπη
ΠΡΟΒΟΛΗ

Ο Κωνσταντίνος Σπηλιόπουλος, ο διευθύνοντας σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ το 2014 υπό υπουργίας Μιχάλη Χρυσοχοΐδη και πρώτος πρόεδρος της ΟΣΕ το 2019, οπότε και ανέλαβε την εξουσία η κυβέρνηση της ΝΔ, αυτός που συνέταξε και υπέγραψε την σύμβαση 717, εξαιρέθηκε από την κυβερνητική πλειοψηφία ως μάρτυρας από την Εξεταστική Επιτροπή για τα Τέμπη

Ο εφέτης ανακριτής, που έχει αναλάβει την υπόθεση προκειμένου να αναζητήσει ευθύνες για το δυστύχημα, έχει ασκήσει διώξεις σε βάρος του κ. Σπηλιόπουλου, όπως και σε βάρος ακόμη δύο διευθυντικών στελεχών και ενός εκτελεστικού μέλους της διοίκησης του ΟΣΕ σε βαθμό κακουργήματος για διατάραξη ασφάλειας συγκοινωνιών, που είχε ως αποτέλεσμα τον θάνατο πολλών ανθρώπων, και σε βαθμό πλημμελήματος για ανθρωποκτονία, βαριές και ελαφριές σωματικές βλάβες από αμέλεια κατά συρροή, διά παραλείψεως. Ο πρώην πρόεδρος των ΕΡΓΟΣΕ και ΟΣΕ είχε απολογηθεί στον ανακριτή για τις παραπάνω κατηγορίες και κατόπιν αφέθηκε ελεύθερος χωρίς περιοριστικούς όρους. 

Να σημειωθεί ότι, σε αντίθεση με τον κ. Σπηλιόπουλο, τα πρώην διευθυντικά στελέχη Παν. Θεοχάρης και Σπ. Πατέρας, στους οποίους άσκησε επίσης δίωξη την ίδια περίοδο ο εφέτης ανακριτής, κλήθηκαν ως μάρτυρες στην Εξεταστική από τη Ν.Δ..

Από την υπόθεση αποκλείεται επίσης ως μάρτυρας ο πρώην πρόεδρος των μηχανοδηγών Κώστας Γενιδούνιας, ο οποίος είχε προειδοποιήσει, μαζί με το σωματείο της ΠΕΠΕ, για τον εκτροχιασμό της σιδηροδρομικής ασφάλειας.

Όπως σχολίασε μάλιστα ο ίδιος στον προσωπικό του λογαριασμό στο Facebook, «προφανώς κρίθηκε ότι δεν είμαι χρήσιμος για την αναζήτηση της αλήθειας, όπως και το ότι η άποψη των μηχανοδηγών δεν αξίζει (και πάλι) να ακουστεί».

Σύμφωνα με ρεπορτάζ της Αυγής,  πριν την αποχώρησή του από τον θώκο του προέδρου του ΟΣΕ τον Ιούνιο του 2020, ο κ. Σπηλιόπουλος ισχυρίζεται ότι είχε αποστείλει εμπιστευτική επιστολή προς τον Κυριάκο Μητσοτάκη. Σε αυτή κατήγγειλε «δύσοσμες υποθέσεις, κομματικοποίηση και πλήρη αδρανοποίηση των λειτουργιών της εταιρείας», αλλά και «απαράδεκτες μεθοδεύσεις» εναντίον του με φόντο τα προβλήματα στον σιδηρόδρομο, υπογραμμίζοντας ότι για όλα τα παραπάνω ήταν ενήμερα τόσο το υπουργείο Μεταφορών όσο και ο ανιψιός και τότε διευθυντής του πρωθυπουργικού γραφείου Γρηγόρης Δημητριάδης.

Η προσπάθεια συσκότησης των ευθυνών, που οδήγησαν στην τραγωδία των Τεμπών, γιγαντώνεται όλο και περισσότερο, καθώς προχωράει η διαδικασία σύστασης Εξεταστικής Επιτροπής από τη Βουλή. Η εξαίρεση του πλέον βασικού μάρτυρα κ. Σπηλιόπουλου από την υπόθεση θα περιορίσει σημαντικά την έρευνα για την σύμβαση 717, η οποία έχει ως αφετηρία της και ως μοναδικό κομμάτι διαχείρησης το δυστύχημα στα Τέμπη, παρακάμπτοντας τα πορίσματα της Επιτροπής Δημοσιονομικού Ελέγχου (ΕΔΕΛ) και τις αποφάσεις του Ελεγκτικού Συνεδρίου το 2018-2019, αλλά και το πόρισμα των Επιθεωρητών Εθνικής Αρχής Διαφάνειας το 2021. Όλα αυτά αποδεικνύουν ευθύνες για ανεπαρκή ορισμό του συμβατικού αντικειμένου και πλημμελή δημοπράτηση του έργου.

Ακολουθήστε το 20/20 Magazine στο Google News, στο Facebook, το Twitter και το Instagram.
ΠΡΟΒΟΛΗ