Ο Στέφανος Κασσελάκης κι ο Μεγάλος Εαυτός των πολιτικών

Η 27η Ιανουαρίου τιμάται ετησίως ως η Διεθνής Ημέρα Μνήμης των Θυμάτων του Ολοκαυτώματος. Με το σύνθημα #WeRemember φωταγωγήθηκε την Παρασκευή που μας πέρασε και η πρόσοψη του κτιρίου της Βουλής, στο πλαίσιο των παγκόσμιων εκδηλώσεων που πραγματοποιούνται για την ημέρα. Η συγκεκριμένη ημέρα επιλέχθηκε, καθώς στις 27 Ιανουαρίου 1945 τα σοβιετικά στρατεύματα απελευθέρωσαν το Αουσβιτς–Μπίρκεναου στην Πολωνία, το μεγαλύτερο στρατόπεδο συγκέντρωσης και εξόντωσης του ναζιστικού καθεστώτος.

Ο Στέφανος Κασσελάκης κι ο Μεγάλος Εαυτός των πολιτικών
ΠΡΟΒΟΛΗ

Με αφορμή την ημέρα, ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Στέφανος Κασσελάκης, εκπροσωπώντας το ελληνικό κράτος, βρέθηκε σε εκδήλωση για την επέτειο που έλαβε χώρα στο Κρατικό Μουσείο Άουσβιτς–Μπίρκεναου.

Ο κύριος Κασσελάκης έστειλε από εκεί ένα σημαντικό μήνυμα κατά της Ακροδεξιάς στην Ευρώπη.

Πιο συγκεκριμένα, σε ανάρτησή του, ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ επισήμανε ότι «έχουμε πολλή δουλειά μέχρι τις ευρωεκλογές για να στείλουμε ένα ξεκάθαρο μήνυμα από τη γενέτειρα της Δημοκρατίας».

Χρειάστηκαν όμως δύο αναρτήσεις, 16 φωτογραφίες και μια σειρά από stories στο Instagram για να επικοινωνήσει ο Στέφανος Κασσελάκης την κατά τα άλλα σημαντική και συμβολική αυτή επίσκεψη. Ωστόσο, δεν μπορούμε να μην σταθούμε στην περισσή αυτοαναφορικότητα και κακογουστιά με την οποία έγινε αυτό, όταν παρατηρούμε ότι σαν άλλος influencer, οι 13 φωτογραφίες από το Άουσβιτς περιλαμβάνουν τον εαυτό του να ποζάρει σε πρώτο πλάνο.

Η δημοσιογράφος της Καθημερινής, Ξένια Κουναλάκη, σε ανάρτησή της σχολίασε μία από τις φωτογραφίες του Κασσελάκη:

«Παλτό Zegna, κασκόλ Barbour.

Μοντέλο: Stefanos K@syrizamodelagency, makeup artist: @polakiscolors, φωτογράφος: Tyler Mac

*Ευχαριστούμε το Αουσβιτς για την ευγενική παραχώρηση του στούντιο.»

Οι αντιδράσεις από κάτω ήταν τόσο έντονες, ώστε η ίδια αναγκάστηκε να κατεβάσει τη δημοσίευσή της. Δυστυχώς, η παρομοίωση του Άουσβιτς με στούντιο ήταν κάτι παραπάνω από άστοχη και προσβλητική. Θα μπορούσε να είχε στηλιτεύσει την κίνηση αυτή με διαφορετικό τρόπο. Είχε, όμως, άδικο σε αυτό που μάλλον ήθελε να πει; Στο ότι, δηλαδή, θα μπορούσε να είχε μετριάσει την προβολή του «εγώ» του;

Ο Στέφανος Κασσελάκης είναι πλέον πολιτικός και ως πολιτικός δεν μπορεί να απεκδυθεί και τόσο τον Μεγάλο Εαυτό του. Κανένας δεν μπορεί. Είναι η ασθένεια της επικοινωνίας. Τους τρελαίνει το πρωτείο. Ναι, οι φωτογραφίες μπορεί να έχουν τεράστια συναισθηματική αξία για τους επισκέπτες. Ναι, οι φωτογραφίες μας βοηθούν να θυμόμαστε. Ναι, δεν χρειάζεται να είσαι ρακένδυτος για να επισκεφθείς το Άουσβιτς. Ούτε καν. Όμως η πόζα «Χριστός ατενίζων» ξεπερνά κατά κάποιον τρόπο τα επιτρεπτά όρια. Ακόμα κι αν είναι έμμεση. Ο συγκεκριμένος χώρος δεν μπορεί να χωρέσει τόσο πολύ «εαυτό». Και δεν είναι μία πόζα. Είναι αρκετές και μπορούμε να φανταστούμε άλλες τόσες που δεν συμπεριλήφθηκαν στο τελικό cut. Ο Μεγάλος Εαυτός μέσα του θα μπορούσε να καταπιεστεί για λίγο. Ακόμα και μία φωτογραφία αρκούσε για να πει αυτό που ήθελε. Το μήνυμά του, άλλωστε, μας είναι απόλυτα ξεκάθαρο και μας βρίσκει σύμφωνους.

Ακολουθήστε το 20/20 Magazine στο Google News, στο Facebook, το Twitter και το Instagram.
ΠΡΟΒΟΛΗ