Στον ανακριτή και ο CEO της Hellenic Train, Maurizio Capotorto - Τι είχε καταθέσει στην εξεταστική επιτροπή;

Με εντολή του εφέτη ανακριτή, Σωτήρη Μπακαΐμη, που ερευνά τα αίτια της τραγωδίας των Τεμπών, ο οποίος και ανακοίνωσε τις αξιόποινες πράξεις, ο αρμόδιος Αντεισαγγελέας Εφετών άσκησε δίωξη σε βάρος δύο στελεχών της «Hellenic Train». Η ανώνυμη σιδηροδρομική εταιρεία έχει, μεταξύ άλλων, την κύρια δραστηριότητα για την παροχή υπηρεσιών έλξης για τη σιδηροδρομική μεταφορά επιβατών και εμπορευμάτων.

Στον ανακριτή και ο CEO της Hellenic Train, Maurizio Capotorto - Τι είχε καταθέσει στην εξεταστική επιτροπή;
ΠΡΟΒΟΛΗ

Πιο συγκεκριμένα, η δίωξη αφορά στον διευθύνοντα σύμβουλο και στον διευθυντή διεύθυνσης της Α.Ε., οι οποίοι αναμένεται σήμερα να βρεθούν ενώπιον του εφέτη ανακριτή, για αξιόποινες πράξεις που τελέστηκαν δια παραλείψεως και ειδικότερα για τα εξής πλημμελήματα:

  • της ανθρωποκτονίας από αμέλεια κατά συρροή,
  • της βαριάς σωματικής βλάβης από αμέλεια κατά συρροή και
  • της απλής σωματικής βλάβης από αμέλεια κατά συρροή.

Παράλληλα, σε βάρος των υπολοίπων 31 (στελεχών ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ) έχει ασκηθεί δίωξη και για το κακούργημα της διατάραξης της ασφάλειας της συγκοινωνίας.

Έπειτα από τη δίωξη σε βάρος 15 στελεχών της ΕΡΓΟΣΕ, πλέον οι διωκόμενοι ανέρχονται συνολικά σε 33 στελέχη, ενώ την ίδια ώρα εξετάζονται τυχόν ευθύνες και δύο ακόμη φορέων, χωρίς να αποκλείεται το ενδεχόμενο άσκησης πρόσθετων διώξεων σε βάρος υπηρεσιακών στελεχών, με τους οποίους – εκτός απροόπτου - αναμένεται να περατωθεί η κύρια ανάκριση και να ανοίξει έτσι ο δρόμος για την εκδίκαση της υπόθεσης.

Ποιος είναι ο CEO της Hellenic Train;

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ της τοπικής ενημερωτικής ιστοσελίδας larissanet, που μεταδίδει και το ρεπορτάζ, ο CEO της Hellenic Train είναι ο Maurizio Capotorto, ο οποίος πρόσφατα κατέθεσε στην αρμόδια Εξεταστική Επιτροπή της Βουλής, τα μέλη της οποίας τον παρέπεμψαν στις εισαγγελικές Αρχές για ψευδορκία. Τόσο ο Capotorto, όσο και ο έτερος κατηγορούμενος, αναμένεται να ζητήσουν προθεσμία προκειμένου να απολογηθούν.

Με πάνω από 40 χρόνια εμπειρίας σε πόστα σιδηροδρομικών εταιριών, κυρίως της Ιταλίας, ο Capotorto, μοιάζει να μην έχει ξαφνικά ιδέα για την τραγωδία στα Τέμπη. Διαβάζουμε σύντομα το βιογραφικό του Ιταλού CEO:

Ο Ιταλός διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχει δίπλωμα στη Διοίκηση Επιχειρήσεων από το Πανεπιστήμιο του Τορίνο και μεταπτυχιακό στη Δημόσια Διοίκηση και την Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση από τη Unitelma Sapienza. Πριν από τη ΤΡΑΙΝΟΣΕ ήταν στη σιδηροδρομική βιομηχανία για πάνω από 40 χρόνια και κατείχε διάφορες διοικητικές θέσεις σε εταιρίες όπως η Forum Train Europe FTE, ο Οργανισμός Σιδηροδρόμων της Ευρωπαϊκής Ενωσης, η Unione Industriali Napoli, η CER (Κοινότητα των Ευρωπαϊκών Εταιριών Σιδηροδρόμων και Υποδομής) και η Trenitalia SpA.

Τι είχε καταθέσει στην εξεταστική επιτροπή

Ο Maurizio Capotortoείχε καταθέσει στις 30 Ιανουαρίου στην εξεταστική επιτροπή της Βουλής, προκαλώντας αντιδράσεις, τόσο έντονες, ώστε, ύστερα από αίτημα του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Βασίλη Κόκκαλη, η κατάθεσή του διαβιβάστηκε στην Eισαγγελία Eφετών Λάρισας για το ενδεχόμενο τέλεσης του αδικήματος της ψευδορκίας.

Ο CEO της Hellenic Train κατά την κατάθεσή του στηρίχθηκε στο γνωστό αφήγημα του λάθους, προσπαθώντας να αποδώσει όλη την ευθύνη για την πολύνεκρη τραγωδία στον σταθμάρχη. «Από τα δεδομένα προκύπτει ότι ο σταθμάρχης απέστειλε την επιβατική αμαξοστοιχία στην ίδια γραμμή με το εμπορευματικό τρένο, στο ύψος της Λάρισας», είχε δηλώσει χαρακτηριστικά.

Επίσης είχε δηλώσει ότι, σύμφωνα με τις διαδικασίες ασφαλείας στην Ελλάδα, και στα δύο τραίνα επέβαιναν από δύο πιστοποιημένοι μηχανοδηγοί, οι οποίοι «γνώριζαν όλους τους κανονισμούς, και σεβάστηκαν όλες τις σιδηροδρομικές διατάξεις». Σε ερώτηση για το εάν η Hellenic Train έχει ευθύνη για το δυστύχημα, είχε απαντήσει αρνητικά. Σε άλλη ερώτηση, αναφορικά με τα αίτια της πυρκαγιάς που προκλήθηκε κατά τη σύγκρουση των δύο συρμών, είχε πει ότι απευθύνθηκε σε διεθνούς φήμης εμπειρογνώμονα και ότι επρόκειτο για ανάφλεξη των υγρών ψύξης των μετασχηματιστών που φέρουν οι αμαξοστοιχίες, οι οποίες έτρεχαν η μία με 150 χλμ και η άλλη με 80 χλμ κατά τη στιγμή της επαφής τους.

Το αποκορύφωμα ήταν η επιστολή που απέστειλε πρόσφατα στον πρόεδρο της επιτροπής, Δ. Μαρκόπουλο,  μέσα από την οποία αρνήθηκε να υπογράψει την κατάθεση που είχε δώσει, επικαλούμενος την… ποιότητα της διερμηνείας.

Πότε ξεκινάει η δίκη; 

Σύμφωνα με εκτιμήσεις βασισμένες στα μέχρι σήμερα δεδομένα και υπό τις προϋποθέσεις ότι δεν θα προκύψουν άλλες καθυστερήσεις και ότι θα έχει ψηφιστεί το νομοσχέδιο του Υπουργείου Δικαιοσύνης (νόμος Φλωρίδη), η πολυαναμενόμενη δίκη αναμένεται να ξεκινήσει τον ερχόμενο Ιούνιο και θα διεξαχθεί σε ειδικά διαμορφωμένη αίθουσα του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας.

Ακολουθήστε το 20/20 Magazine στο Google News, στο Facebook, το Twitter και το Instagram.
ΠΡΟΒΟΛΗ