Δίχως τέλος η υποκρισία Καραμανλή: Από το «δεν φταίει κανείς, ήταν κακιά στιγμή» στο «είμαι στο πλευρό σας»

Ο Καραμανλής με τη χθεσινή του δήλωση δίνει τον ορισμό του επαγγελματία πολιτικού. Δεν μας σοκάρει, δεν μας εκπλήσσει. Η πολιτική στην Ελλάδα ασκείται έτσι. Κληρονομικά, ανάλγητα, ασύδοτα, χυδαία.

Δίχως τέλος η υποκρισία Καραμανλή: Από το «δεν φταίει κανείς, ήταν κακιά στιγμή» στο «είμαι στο πλευρό σας»
ΠΡΟΒΟΛΗ

Την ώρα που οι υπογραφές του ψηφίσματος της Μαρίας Καρυστιανού, μητέρας της Μάρθης, για την άρση της ασυλίας των πολιτικών έχει ξεπεράσει τις 1.160.000, ο πρώην υπουργός Μεταφορών Κώστας Καραμανλής, εμφανίστηκε με 4o κατά σειρά σενάριο.

«Από το δεν φταίει κανείς, ήταν κακιά στιγμή» στο «είμαι στο πλευρό σας».

Στη γραπτή δήλωσή του ο Κώστας Καραμανλής μάς έκανε σαφές ότι «δεν ξεχνάει» τα Τέμπη, και κάνει σαφές ότι από την πολιτική ευθύνη ξεμπέρδεψε με με την παραίτησή του από υπουργός.

Απολαύστε τον:

«Ένα χρόνο μετά, η σκέψη όλων μας δεν μπορεί να φύγει από την ανείπωτη τραγωδία στα Τέμπη.

Η προσωπική μου οδύνη και η συναίσθηση της πολιτικής ευθύνης, με οδήγησαν εκείνη την ημέρα στην άμεση παραίτηση.

Όμως, η σκέψη μου δεν θα φύγει ποτέ από τους 57 συνανθρώπους μας που έχασαν τη ζωή τους, τους τραυματίες και τους επιβάτες που βίωσαν την τραγωδία, και βέβαια τους συγγενείς των θυμάτων.

Κανένας δεν μπορεί να νιώσει τον πόνο που βιώνουν, έχουν και θα έχουν πάντα τον σεβασμό μας».

Τότε που ήμασταν ασφαλείς

Ο ίδιος άνθρωπος, ως υπουργός Μεταφορών και Υποδομών, στις 20 Φεβρουαρίου 2023, μια εβδομάδα πριν από το Έγκλημα των Τεμπών, εγγυόταν την ασφάλεια των επιβατών στα τρένα.

Απαντώντας τότε στην Επίκαιρη Ερώτηση του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ, Αλέξανδρου Μεϊκόπουλου, για τον γνωστό «Μουτζούρη», ο Κώστας Καραμανλής είπε το γνωστό: «Ντροπή που θέτετε θέματα ασφαλείας».

Σύμφωνα με τα επίσημα πρακτικά της Βουλής, ο κ. Καραμανλής ανέφερε: «Ένα-ένα, λοιπόν, να τα πάρουμε με τη σειρά. Είναι ντροπή -και ντρέπομαι- που θέτετε θέματα ασφαλείας και θα ήθελα να ανακαλέσετε αμέσως. Είναι ντροπή όταν σας εξήγησα -και το ξαναλέω- ότι το γεγονός ότι αυτή τη στιγμή υπάρχουν οι ΥΔΥ, διασφαλίζουμε την ασφάλεια».

Με δάκρυα και υποσχέσεις για διερεύνηση με απόλυτη σοβαρότητα και διαφάνεια

Ο ίδιος άνθρωπος μετά το έγκλημα των Τεμπών εμφανίστηκε στα σημείο του δυστυχήματος και μιλώντας με δάκρυα στα μάτια, ανέφερε:

«Θα διερευνήσουμε με απόλυτη σοβαρότητα και διαφάνεια τα αίτια αυτού του τραγικού συμβάντος. Ό,τι πούμε τώρα θα είναι πρώιμο και στην ουσία με αυτό τον τρόπο βεβηλώνουμε τους ανθρώπους που χάνουμε. Να δείξουμε όλοι μας ψυχραιμία και να μείνουμε σε αυτό. Θα κάνουμε τα πάντα για να μην αφήσουμε τίποτα κάτω από το χαλί».

Με στόμφο και αλαζονεία στο αφήγημα του ανθρωπίνου λάθους

Πάλι ο ίδιος άνθρωπος στην εξεταστική επιτροπή της Βουλής με στόμφο και αλαζονεία μας είπε σε απευθείας σύνδεση: «Αν είχαν τηρηθεί οι διαδικασίες του κανονισμού κυκλοφορίας το δυστύχημα θα είχε αποτραπεί. Δεν υπήρξε ούτε ένας ειδικός από όσους γνωρίζουν σε βάθος το αντικείμενο που να αρνήθηκε ότι αν έστω και μία πλευρά είχε τηρήσει τις διαδικασίες του γενικού κανονισμού κυκλοφορίας το δυστύχημα θα είχε αποτραπεί. Από εργαζόμενους και συνδικαλιστές μέχρι στελέχη οργανισμών όλων των περιόδων, αλλά και τις διοικήσεις της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων».

Και μεταφέροντας την ευθύνη εκεί που θέλει το κυβερνητικό αφήγημα ο Καραμανλής σημείωσε: «Δεν θα πω ποτέ ότι όλα τα έκανα σωστά. Εκείνο το οποίο δεν κατάφερα, δεν καταφέραμε όλες οι πολιτικές ηγεσίες, είναι να ξεριζώσουμε από τους εργαζομένους, το διοικητικό προσωπικό, τις διοικήσεις, τη νοοτροπία του “έλα μωρέ”. Δεν καταφέραμε να αναστρέψουμε όλες εκείνες τις παγιωμένες παθογένειες του Δημοσίου που νοσεί».

«Αυτά τα συστήματα σαφώς και θα συνέβαλλαν στην αύξηση της ασφάλειας, αλλά δεν υπήρχε η βεβαιότητα ότι θα απέτρεπαν το δυστύχημα, γιατί και τα συστήματα αυτά άνθρωποι τα χειρίζονται». Και πρόσθεσε: «Για να είναι ασφαλή τα τρένα, ακόμη πιο σημαντικό και από τις πάσης φύσεως τεχνολογίες είναι ένα: να τηρείται ευλαβικά ο κανονισμός κυκλοφορίας τους. Αυτός ο γενικός κανονισμός λειτουργίας, λοιπόν, παραβιάστηκε δυστυχώς κατά συρροήν εκείνο το μοιραίο βράδυ. Αυτή είναι η πραγματικότητα. Και τέτοιες παραβιάσεις του γενικού κανονισμού λειτουργίας καμία ολοκλήρωση της 717 δεν θα μπορούσε να τις υπερνικήσει».

Ακολουθήστε το 20/20 Magazine στο Google News, στο Facebook, το Twitter και το Instagram.
ΠΡΟΒΟΛΗ