Εκσυγχρονισμός με τεράστια προχειρότητα: Χάος με τα POS - Χρειάζονται νέα προθεσμία οι επαγγελματίες

Τεράστιο είναι το πρόβλημα που έχει δημιουργήσει η κυβέρνηση, με τις πρακτικές της, σε όλους τους επαγγελματίες της χώρας

Εκσυγχρονισμός με τεράστια προχειρότητα: Χάος με τα POS - Χρειάζονται νέα προθεσμία οι επαγγελματίες
ΠΡΟΒΟΛΗ

Μόνο προβλήματα και αναταραχή φαίνεται πως έχει βαλθεί να προκαλεί η κυβέρνηση στους πολίτες της χώρας, καθώς για ακόμη μια φορά η προσπάθεια της για εκσυγχρονισμό κάνει τη ζωή των επαγγελματιών πιο δύσκολη.

Πιο συγκεκριμένα, το χάος αυτό έχει να κάνει με τα POS και τις πιέσεις του κράτους προς τους επαγγελματίες για ηλεκτρονική διασύνδεση με αυτά.

Ήδη φαίνεται πως το συγκεκριμένο μέτρο δεν μπορεί να αποδώσει άμεσα, με τις πιέσεις όμως προς τους ανθρώπους που παλεύουν καθημερινά με το μεροκάματο να είναι τεράστιες, καθώς η ΑΑΔΕ πιέζει συνεχώς με mail τους επαγγελματίες να βάλουν POS, την ίδια ώρα που κυβερνητικά δεν υπάρχει συντονισμός και σχέδιο.

Έτσι, πάρα πολλοί πολίτες βρίσκονται σε αδιέξοδο και το μόνο σίγουρο είναι ότι χρειάζονται νέα προθεσμία για να... συμμορφωθούν με τα νέα δεδομένα.

Για αυτό τον λόγο ο τομεάρχης Ψηφιακής Διακυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Γιώργος Καραμέρος και ο τομεάρχης Οικονομικών Νίκος Παππάς έβγαλαν ανακοίνωση για το πρόβλημα αυτό λέγοντας πως έτσι χάνεται η εμπιστοσύνη του κόσμου στη ψηφιακή μετάβαση.

Πιο αναλυτικά η ανακοίνωση αναφέρει:

«Η ψηφιακή διασύνδεση των επιχειρήσεων με τις εφορίες της χώρας ομολογουμένως είναι ένα εγχείρημα που πρέπει να προχωρήσει καθώς πέραν του οικονομικού οφέλους στα κρατικά έσοδα, συμβάλλει στην καλή φορολογική τάξη και καλλιεργεί τη φορολογική συνείδηση των πολιτών. Υλοποιείται όμως, χωρίς σχέδιο με τελεσίγραφα και προκαλεί ψηφιακό χάος στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, υπονομεύοντας και την εμπιστοσύνη των πολιτών στη ψηφιακή μετάβαση.

Η πρωτοβουλία αυτή, του υπουργείου Οικονομικών και της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων έχει καθυστερήσει σημαντικά, ενώ οι σημερινές ανεπάρκειες της Πολιτείας που πάνε να πέσουν βαριά -εν είδη προστίμου- πάνω στην πλάτη της επιχειρηματικής κοινότητας καταγράφουν απερίφραστα τη σπασμωδικότητα, την αδικαιολόγητη βιασύνη για ένα κρίσιμο ζήτημα ψηφιακού εκσυγχρονισμού και εν τέλει την αναποτελεσματικότητα με την οποία επιλέγεται να προχωρήσει το όλο εγχείρημα.

Τα 135.000 mail της ΑΑΔΕ προς επαγγελματίες, βιοτέχνες και εμπόρους να συμβληθούν εσπευσμένα με τις συσκευές POS είναι δηλωτικά αλλά και εμφατικά της σημερινής κατάστασης που ζει η επιχειρηματική κοινότητα και μάλιστα χωρίς τη δική της ευθύνη. Η προθεσμία που δόθηκε μέχρι τη λήξη του Μαρτίου φάνηκε στην πράξη μη λειτουργική με το δημόσιο να αδυνατεί να συμβάλλει πρακτικά στην έγκαιρη τοποθέτηση και σύνδεση με τα POS.

Τα προβλήματα που καταγγέλλουν οι Ενώσεις και οι φορείς των επαγγελματιών, όπως η Εθνική Συνομοσπονδία Επαγγελματιών Εμπόρων Ελλάδος και η Γενική Συνομοσπονδία Επαγγελματιών Βιοτεχνών Εμπόρων Ελλάδος συμπυκνώνουν την ουσία του προβλήματος αλλά και την αναγκαιότητα να δοθεί νέα, γενναία χρονική παράταση προκειμένου να διευκολύνει την ομαλή ολοκλήρωση της διασύνδεσης με τις φορολογικές αρχές της χώρας μας.

Για παράδειγμα, τα πάσης φύσεως τεχνικής ζητήματα, η πρακτική αδυναμία των παρόχων να εξυπηρετήσουν το μαζικό κύμα των επαγγελματιών που προσφεύγουν για ραντεβού, αλλά και το κενό ενημέρωσης για τις περιπτώσεις έκδοσης τιμολογίου, χωρίς να αποτελεί προσιτή λύση, η ηλεκτρονική τιμολόγηση και η περαιτέρω απεύθυνση σε λογιστές και ηλεκτρονικούς παρόχους.
Δεδομένου του σημερινού αδιέξοδου που προκάλεσαν οι αποφάσεις της κυβέρνησης, αλλά και της οπισθοδρόμησης από την οποία διακρίνεται μια ορθή αλλά και καθυστερημένη πρωτοβουλία, κρίνεται απαραίτητη η παροχή νέας προθεσμίας προκειμένου να αποφευχθούν τα πρόστιμα σε επαγγελματίες που μοχθούν καθημερινά για να κρατήσουν βιώσιμες, λειτουργικές και ανταγωνιστικές τις επιχειρήσεις τους

Ακολουθήστε το 20/20 Magazine στο Google News, στο Facebook, το Twitter και το Instagram.
ΠΡΟΒΟΛΗ