13033 και ιδρυματισμός - Στείλε «6» για καφέ

Πέρυσι τον Μάρτιο, λόγω του κορονοϊού, η καθημερινότητα άλλαξε. Οι όροι «θετικότητα», «στελέχη του ιού», «δυο κρίσιμες εβδομάδες» προστέθηκαν στο λεξιλόγιό μας, ενώ παράλληλα έμπαινε σε εφαρμογή το πρώτο (και όχι τελευταίο) λοκντάουν. Τι σήμαινε αυτό; Απαγόρευση άσκοπων μετακινήσεων. Πώς γίνονταν οι σκόπιμες μετακινήσεις; Με την αποστολή μηνύματος στο 13033, έναν αριθμό πιο αναγνωρίσιμο πλέον και από το 11888.

13033 και ιδρυματισμός - Στείλε «6» για καφέ

Πρωταγωνιστές αυτής της νέας πραγματικότητας ήταν ο Σωτήρης Τσιόδρας (μόνο για την season 01, στη 02 αντικαταστάθηκε από τον Γκίκα Μαγιορκίνη) και ο Νίκος Χαρδαλιάς.

Μετά από ενάμιση μήνα προσαρμογής, παλινωδιών και πολλών ενημερώσεων «στις 6», ήρθε η ώρα για την άρση του λοκντάουν τις πρώτες μέρες του Μαΐου του 2020. Μαζί με αυτό έφευγε και το sms.

Τί μας οδήγησε, όμως, σε αυτή την απόφαση; Τα επιδημιολογικά δεδομένα.
Οι λεγόμενοι σκληροί δείκτες, όπως αρέσκονται να τους αποκαλούν τα ΜΜΕ, οι νεκροί και οι διασωληνωμενοι. Όσο λίγα κι αν ήταν τα τεστ που έκανε το κράτος, αν υπήρχε μεγάλη διασπορά στην κοινότητα, αυτή θα αποτυπωνόταν στους νεκρούς, τις διασωληνώσεις και τις εισαγωγές στα νοσοκομεία. 
Μετά και για ενάμιση μήνα περίπου, ακολούθησε ένα προσεκτικό άνοιγμα των οικονομικών και κοινωνικών δραστηριοτήτων.
Στο προσεκτικό άνοιγμα δεν συγκαταλέγεται ο τουρισμός, ο οποίος άνοιξε άναρχα, χωρίς σχέδιο και χωρίς υποχρεωτικό τεστ PCR, κατόπιν εκβιασμού της TUI, τον οποίο και αποδέχθηκε μετά χαράς η κυβέρνηση. 
Fast forward μερικούς μήνες και επιδημιολογικά βρισκόμασταν στο square one, αυτό του Μαρτίου και ακόμα χειρότερα.

Μόνο που τώρα η κυβέρνηση ξορκίζει το λοκντάουν φοβούμενη οικονομικές και δημοσκοπικές συνέπειες. Άλλωστε, πόσες «λίστες Πέτσα» μπορούν να φτιαχτούν;

Το Νοέμβριο ο κόμπος φτάνει στο χτένι, το λοκντάουν επιστρέφει και μαζί του το 13033. 
Μόνο που αυτή τη φορά το λοκντάουν είναι διαφορετικό. Αυτή τη φορά χρησιμοποιείται από την κυβέρνηση, όχι σαν εργαλείο καταπολέμησης της πανδημίας -άλλωστε αν το έβλεπε ως τέτοιο θα έπαυε όλες τις οικονομικές δραστηριότητες για μερικές εβδομάδες- αλλά σαν εργαλείο για την εξυπηρέτηση της δίκης της ατζέντας

Χρησιμοποιώντας το λοκντάουν, ποινικοποιούν βασικά συνταγματικά δικαιώματα.
Στοχοποιούν όποιον διαμαρτύρεται, ως υπεύθυνο για την διασπορά της νόσου, αγνοώντας τις δικές τους ευθύνες για την υποστελέχωση του ΕΣΥ και των ΜΕΘ, χτυπούν αναίτια και στην ψύχρα πολίτες που απλά κάνουν τη βόλτα τους (πλατεία Νέας Σμύρνης) και παράλληλα περνούν αντεργατικά νομοσχέδια, όπως αυτό της -ουσιαστικής- κατάργησης του οκτάωρου.

Το χειρότερο, όμως, είναι η κουλτούρα του ιδρυματισμού που καλλιεργείται μέσω των περιορισμών των κοινωνικών δραστηριοτήτων.

Απαγόρευση κυκλοφορίας στις 9 εδώ και 6 μήνες, ένα μέτρο που διατηρήθηκε, όπως και αυτό της απαγόρευσης κυκλοφορίας μετά τις 6 το απόγευμα τα Σαββατοκύριακα, που δημιούργησε ουρές και συνωστισμό στα σούπερ μάρκετ.

Κυριότερο εργαλείο, όμως, στην καλλιέργεια αυτής της κουλτούρας, είναι το SMS, η χρησιμότητα του οποίου έχει πλήρως απαξιωθεί. Παρόλα αυτά ως μέτρο διατηρείται ακόμα και τώρα. Στείλε "6" για να βγάλεις το σκύλο σου, στείλε "2" για να πας σουπερμάρκετ, στείλε "1" για φαρμακείο. Και τώρα που ανοίγει η εστίαση, στείλε "6" για να πιεις έναν καφέ.

Τι εξυπηρετεί αυτό το μέτρο πλέον;

Μα, θα πει κάποιος, η κατάργηση αυτού του μέτρου είναι μόλις 2 εβδομάδες μακριά.
Ναι, αλλά γιατί θα αρθεί τότε; Θα είναι τα επιδημιολογικά δεδομένα τόσο διαφορετικά; Όπως πέρυσι;
Αν δεν γίνει κάποια θεαματική αλλαγή, τα κρούσματα, οι διασωληνωμένοι και οι νεκροί θα κυμαίνονται στα επίπεδα που είναι και σήμερα, ίσως λίγο πιο χαμηλά. Όπως έχουν τονίσει μάλιστα -πολλάκις- οι λοιμωξιολόγοι, η αποκλιμάκωση των νοσοκομείων γίνεται πιο αργά. 

Το SMS θα αρθεί επειδή θα έρθουν οι τουρίστες, όχι επειδή αυτό το -πλέον απαξιωμένο και άχρηστο- μέτρο πέτυχε τον σκοπό του.
Και η κοινωνία ανοίγει για να εξυπηρετηθούν οι τουρίστες. Για κανέναν άλλον λόγο. 
Ο πολίτης άλλη μια φορά κομπάρσος στην ίδια του τη χώρα.
 
Τελεία και παύλα.

ΣΧΟΛΙΑ
Το 20/20 magazine σέβεται απόλυτα το δικαίωμα του αναγνώστη/ριας, να εκφράζει ανεμπόδιστα και ελεύθερα τις απόψεις του/της στο πλαίσιο ενός ελεύθερου και κόσμιου διαλόγου. Παρόλα αυτά υπογραμμίζουμε ρητά ότι τα σχόλια των επισκεπτών του www.2020mag.gr, εκφράζουν και απηχούν αποκλειστικά τον χρήστη/ρια και μόνον αυτόν. Το www.2020mag.gr διατητηρεί το δικαίωμα να μην αναρτά ή/και να διαγράφει απρεπή, υβριστικά και διαφημιστικά σχόλια (απαγορεύονται επίσης τα σχόλια που παραπέμπουν με ενεργό link σε άλλες ιστοσελίδες). Οι χρήστες που θα χρησιμοποιούν ύβρεις, απρεπείς εκφράσεις ή θα προκαλούν, θα αποκλείονται.