Ποιος εκμεταλλεύτηκε τελικά την πανδημία

Κατά τη διάρκεια της φονικής πανδημίας το ενδιαφέρον της αποκαλούμενης κοινής γνώμης στράφηκε, κυρίως, στον καθημερινό αριθμό των κρουσμάτων, των διασωληνωμένων και των θανάτων, με αποτέλεσμα να υποβαθμιστούν άλλες πολύ σημαντικές παράμετροι, οι οποίες συνδέονται με την κυβερνητική πολιτική

Ποιος εκμεταλλεύτηκε τελικά την πανδημία

* ΓΡΑΦΕΙ Ο ΙΩΑΝΝΗΣ ΑΝΔΡΟΥΛΙΔΑΚΗΣ

Βεβαίως αυτό αποτελεί και στόχο του Μαξίμου, το οποίο επιχειρεί να «θάψει», στον μεγαλύτερο κατά το δυνατόν βαθμό, όλα εκείνα που προκάλεσαν ραγδαία φθορά στην εξωραϊσμένη εικόνα του πρωθυπουργού.

Οι πολίτες, ωστόσο, από την άλλη,  είναι ανάγκη, στη μακρά προεκλογική περίοδο που έχουμε μπει, να θυμούνται και να έχουν απαντήσεις στα πώς και τα γιατί φτάσαμε ως εδώ.

Η κυβέρνηση από την πρώτη στιγμή προσπάθησε να εκμεταλλευτεί την πανδημία για να πάρει αποφάσεις και να  ψηφίσει νόμους, οι οποίοι περιέστειλαν δικαιώματα των πολιτών και κατάργησαν κεκτημένα.
Επιχείρησε να επιβάλλει μια άγρια μορφή αστυνομικού κράτους, με την καταστολή να βρίσκεται, περίπου, στην ημερήσια διάταξη. Άπειρα τα περιστατικά αστυνομικής βίας και αυθαιρεσίας. Αναίτιοι ξυλοδαρμοί, παραβίαση οικογενειακού ασύλου, απαγόρευση συναθροίσεων, ξεγύμνωμα διαδηλωτών και διαρκής τσαμπουκάς από τα σώματα των ραβδούχων που δημιούργησε ο κ. Μητσοτάκης κάνοντας πράξη το δόγμα του πατέρα του: «το κράτος είστε εσείς».  Ούτε μία παραίτηση από ανθρώπους που κατά τα άλλα ομνύουν στη Δημοκρατία, ούτε μία ανάληψη ευθύνης, ούτε μία τιμωρία για όλη τη βαρβαρότητα που είδαμε να εκτυλίσσεται μπροστά στα μάτια μας.

Ανυπολόγιστες επιπτώσεις, οι οποίες θα φανούν στο μέλλον, προκάλεσαν, επίσης, οι αποφάσεις για τον τρόπο λειτουργίας των σχολείων. Τα επαναλαμβανόμενα ανοιγοκλεισίματα είχαν μόνο αρνητικά αποτελέσματα στην ψυχική υγεία, την κοινωνικοποίηση και τη μαθησιακή πρόοδο των παιδιών. Ενώ υπήρχε η πρόταση, η οποία προέβλεπε ανοιχτά σχολεία με επαναλαμβανόμενα τεστ, περικοπή της ύλης, μισούς μαθητές στην τάξη, τήρηση όλων των υγειονομικών κανόνων και ενδοσχολικές εξετάσεις στο τέλος, η κυβέρνηση και η αρμόδια υπουργός υιοθέτησαν άλλες λύσεις: την εξ αποστάσεως διδασκαλία, χωρίς καμία προστασία των προσωπικών δεδομένων εκπαιδευτικών και μαθητών, τα ραδιοφωνικού τύπου βαρετά και αναποτελεσματικά τηλεμαθήματα και τη για δεύτερη συνεχόμενη φορά προαγωγή των παιδιών στην επόμενη τάξη χωρίς γραπτές δοκιμασίες. Ειλικρινά, το τελευταίο  αποτελεί μια εγκληματική απόφαση, την οποία θα πληρώσουν ακριβά οι μαθητές, οι γονείς και η ελληνική κοινωνία συνολικά.

Αρνητική, ακόμη, τροπή είχαμε και στα ελληνοτουρκικά. Η ατολμία, η αναποφασιστικότητα και η απουσία μακροπρόθεσμου σχεδίου έφεραν κατ’ επανάληψη το Oruc Reis να κάνει έρευνες στις ελληνικές θάλασσες, και μάλιστα 6,5 μίλια έξω από το σύμπλεγμα του Καστελόριζου. Η επιλογή της κυβέρνησης να μπει κάτω από την προστασία της Γερμανίας και να αποδεχτεί τη μεσολάβηση της κ. Μέρκελ κατέληξε στην πραγματικότητα σε διπλωματική ήττα, αφού δεν επιβλήθηκαν κυρώσεις στην Τουρκία για την ολοφάνερη παραβίαση του διεθνούς δικαίου. Επιπλέον, μετά τα Ίμια, η γειτονική χώρα «γκρίζαρε» και αυτή την περιοχή και τώρα ετοιμάζεται να λύσει τις εκκρεμότητες που έχει με την Αίγυπτο αποκόπτοντας, κατά πάσα πιθανότητα, την επαφή ανάμεσα στην ελληνική και κυπριακή Α.Ο.Ζ. Κανείς δεν μπορεί να προβλέψει πόσο δυσοίωνα θα είναι όσα έρχονται για τη χώρα μας.

Ο κ. Μητσοτάκης και η κυβέρνησή του έχουν, λοιπόν,  βαρύτατες ευθύνες για τη διαχείριση της πανδημίας.

Χωρίς προγραμματισμό, που θα έπρεπε να γίνει από το προηγούμενο καλοκαίρι, έχασαν τον έλεγχο του προβλήματος και επιχείρησαν με σπασμωδικές κινήσεις να το αντιμετωπίσουν.  Ασφαλώς και υπάρχει η ατομική ευθύνη του κόσμου, αλλά πάνω από όλα η κυβερνητική ανυπαρξία και η ανικανότητα, την οποία επιμελώς προσπαθούν να καλύψουν η προπαγάνδα του Μαξίμου και των φιλικών Μ.Μ.Ε.

Σκοπίμως, επομένως, επιδιώκουν να λησμονήσουν οι πολίτες τον ακρωτηριασμό της Δημοκρατίας, την κυβερνητική πολυγλωσσία, την πρωθυπουργική ανεμελιά, το τραπέζωμα στην Ικαρία, τα σκάνδαλα των κ.κ. Πέτσα, Λιγνάδη, Φουρθιώτη κ.α.

Θέλουν να δημιουργήσουν κλίμα αισιοδοξίας και εικονικής πραγματικότητας. Ο πρωθυπουργός μάλιστα, εφτασε στο σημείο μάλιστα να δηλώσει προκλητικά, τη μέρα της Πρωτομαγιάς, ότι προστατεύει το 8ωρο, το οποίο καταργεί.

Λες και απευθύνονται σε χώρα λωτοφάγων ή σε κοινωνία ηλιθίων. Μέχρι πότε, όμως;

*Ο Ιωάννης Ανδρουλιδάκης είναι εκπαιδευτικός  στο 1ο Γυμνάσιο Καλαμάτας

 

ΣΧΟΛΙΑ
Το 20/20 magazine σέβεται απόλυτα το δικαίωμα του αναγνώστη/ριας, να εκφράζει ανεμπόδιστα και ελεύθερα τις απόψεις του/της στο πλαίσιο ενός ελεύθερου και κόσμιου διαλόγου. Παρόλα αυτά υπογραμμίζουμε ρητά ότι τα σχόλια των επισκεπτών του www.2020mag.gr, εκφράζουν και απηχούν αποκλειστικά τον χρήστη/ρια και μόνον αυτόν. Το www.2020mag.gr διατητηρεί το δικαίωμα να μην αναρτά ή/και να διαγράφει απρεπή, υβριστικά και διαφημιστικά σχόλια (απαγορεύονται επίσης τα σχόλια που παραπέμπουν με ενεργό link σε άλλες ιστοσελίδες). Οι χρήστες που θα χρησιμοποιούν ύβρεις, απρεπείς εκφράσεις ή θα προκαλούν, θα αποκλείονται.
ΠΡΟΒΟΛΗ