Στην Ελλάδα, το να έχεις περίοδο είναι "πολυτέλεια"

Είναι η περίοδος πολυτέλεια; Η απάντηση είναι όχι. Γιατί όμως φορολογείται με αυτόν τον τρόπο;

Στην Ελλάδα, το να έχεις περίοδο είναι
ΠΡΟΒΟΛΗ

Οι γυναίκες, ανεξαρτήτως εθνικότητας και ηλικίας, έρχονται καθημερινά αντιμέτωπες με ζητήματα που τις επηρεάζουν τόσο στη σωματική, όσο και στην ψυχική τους υγεία. Ζητήματα που κυριεύονται από έμφυλες διακρίσεις και που τις εμποδίζουν να ασκήσουν τα δικαιώματά τους και να ζήσουν όπως θέλουν.

Ένα από αυτά είναι η δυσκολία πρόσβασης σε προϊόντα περιόδου.

Μια γυναίκα -αλλά και οποιοδήποτε άλλο άτομο, trans ή non-binary- έχει περίοδο, κατά προσέγγιση, κάθε 28 μέρες κάθε μήνα, για περίπου 35 χρόνια της ζωής της, ενώ χρειάζεται τουλάχιστον δύο πακέτα σερβιέτες κάθε μήνα.

Στην Ελλάδα, ο ΦΠΑ για τα προϊόντα περιόδου ανέρχεται σε 24%, ένα από τα μεγαλύτερα ποσοστά της Ευρώπης, με υψηλότερο το 27% της Ουγγαρίας. Όπως είναι λογικό, το ποσό των χρημάτων που συγκεντρώνεται όλον αυτόν τον καιρό, είναι εξωφρενικά μεγάλο, με σημαντικές επιπτώσεις.

Τα προϊόντα περιόδου στα ράφια των ελληνικών σούπερμαρκετ συνδέονται με το αλκοόλ και τα καλλυντικά και από είδη πρώτης ανάγκης που θα έπρεπε να είναι, θεωρούνται είδη πολυτέλειας.

Για μερικές γυναίκες η περίοδος είναι μαρτύριο

Η εφηβεία και η άφιξη της περιόδου είναι ταυτόσημες με την πιο αμήχανη στιγμή για την ζωή ενός κοριτσιού, καθώς έρχεται αντιμέτωπη για πρώτη φορά με τις αλλαγές στο σώμα της, τις ορμόνες και τα συναισθήματα της.

Το Period Poverty («φτώχεια της περιόδου») όπως έχει ονομαστεί αυτό το φαινόμενο, είναι η έλλειψη πρόσβασης σε προϊόντα και χώρους υγιεινής, εκπαίδευσης γύρω από τα θέματα που αφορούν την έμμηνο ρύση, τουαλέτες, και διαχείριση αποβλήτων.

Στην Ελλάδα, μαθήτριες χάνουν σχολικές ώρες επειδή δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να αγοράσουν προϊόντα περιόδου

Σε πολλά σημεία του πλανήτη, όπως και στην Ελλάδα, η δυσκολία πρόσβασης σε προϊόντα περιόδου σε νεαρά κορίτσια και γυναίκες οδηγεί σε απουσίες από το σχολείο ή την εργασία, αλλά και σε πολύ σοβαρές μολύνσεις.

Μια έρευνα που διεξήχθη από την MRB Hellas το 2018, αποκάλυψε πως περίπου 10.000 κορίτσια στη χώρα μας έχουν φύγει νωρίς ή εξ ολοκλήρου από το σχολείο επειδή δεν είχαν την οικονομική δυνατότητα να αγοράσουν προϊόντα περιόδου.

Τα κείμενα που δημοσιεύονται στην κατηγορία «Απόψεις» εκφράζουν αποκλειστικά τον/την συντάκτη/τριά τους και οι όποιες τοποθετήσεις και θέσεις τους δεν συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη του 20/20 Magazine.
Ακολουθήστε το 20/20 Magazine στο Google News, στο Facebook, το Twitter και το Instagram.
ΠΡΟΒΟΛΗ