«Στην υγειά μας» ναι, στην υγειά των... κορόιδων όχι πια

Μήπως έφτασε πλέον η ώρα να αναλάβει η τηλεόραση τις ευθύνες της απέναντι στους ανθρώπους της μουσικής; Ακόμη κι αν αυτό σημαίνει λιγότερες μουσικές τηλεοπτικές εκπομπές, αλλά με μουσικούς και τραγουδιστές -επιτέλους- αμειβόμενους για την εργασία τους.

«Στην υγειά μας» ναι, στην υγειά των... κορόιδων όχι πια
ΠΡΟΒΟΛΗ

Η φημολογία ότι η μουσική εκπομπή «Στην υγειά μας, ρε παιδιά!» του Σπύρου Παπαδόπουλου συζητείται να ρίξει τίτλους τέλους φέτος, έπειτα από 17 χρόνια συνεχούς παρουσίας στην TV, έφερε έντονες αντιδράσεις από κοινό και καλλιτέχνες.

Σε όσους έσπευσαν στα social media ή αλλού να ρίξουν το εύκολο «ανάθεμα» σε εκπομπή και παρουσιαστή, αναφωνώντας «επιτέλους, τέλος», «απάντησαν» μέσα από δημόσιες τοποθετήσεις τους αρχικά ο Γιάννης Κότσιρας και αμέσως μετά η Νατάσσα Μποφίλιου, υπερασπιζόμενοι αμφότεροι την προσφορά της εκπομπής στο ελληνικό τραγούδι.

«... Μπορεί λοιπόν, να είναι καλό για την ίδια την εκπομπή που διακόπτεται, αλλά πιστέψτε με, μπορεί να μην είναι απαραίτητα καλό για την παρουσία της ελληνικής μουσικής στην τηλεόραση. Στο “Στην υγειά μας” χρωστάμε όλοι πολλά. Και εμείς ως φιλοξενούμενοι αλλά και εσείς ως τηλεθεατές. Όπως και αντίστοιχα η εκπομπή χρωστάει πολλά και σε εμάς που ήμασταν η θεματική της, αλλά και σε εσάς που την κρατήσατε ζωντανή όλα αυτά τα χρόνια. Ας φανταστούμε πώς θα ήταν κάποια από τα τηλεοπτικά μας σπιτικά Σαββατόβραδα χωρίς την ύπαρξη αυτής της εκπομπής. Ας είμαστε λοιπόν πιο ευγενικοί και λιγότερο χαιρέκακοι και ας σκεφτούμε πώς θα ήταν η διάδοση της ελληνικής μουσικής στις νεότερες γενιές αλλά και σε ολόκληρο τον κόσμο χωρίς αυτούς τους ανθρώπους. Προσωπικά εύχομαι η συγκεκριμένη ομάδα, που με τόση αγάπη αγκάλιασε σχεδόν όλα τα είδη της ελληνικής μουσικής, να επιστρέψουν με κάποια καινούργια ιδέα, υπό καλύτερες συνθήκες, αλλά πάντα με την ίδια αγάπη στη μουσική που απέδειξαν όλα αυτά τα χρόνια πως έχουν», ήταν ο τρόπος που ο Γιάννης Κότσιρας έκλεισε την τοποθέτησή του.

Ακολούθησε η Νατάσσα Μποφίλιου, με ανάρτησή της στα social media, όπου, μεταξύ άλλων, ανέφερε:

«Διάβασα εχθές το εξαιρετικό κείμενο του @yanniskotsiras.official για τον τερματισμό της εκπομπής “Στην υγειά μας, ρε παιδιά!. Νιώθω την ανάγκη αλλά και την υποχρέωση να τοποθετηθώ και να ευχαριστήσω, με τη σειρά μου, όλους τους συντελεστές της εκπομπής για την προσφορά τους στο ελληνικό τραγούδι. Παρότι τα τελευταία χρόνια είχα επιλέξει να μη συμμετέχω, λόγω της κάθετης αισθητικής διαφωνίας μου με την αλλαγή πλεύσης και ύφους, οφείλω να πω και μην ξεχάσω ΠΟΤΕ ότι αν δεν υπήρχε το “Στην υγειά μας”, εγώ προσωπικά αλλά και το ρεπερτόριο μας, ίσως να μην είχαμε κατορθώσει, τη στιγμή που το κάναμε, να ανοίξουμε την επιδραστικότητά μας σε τόσο μεγάλο και διαφορετικό κοινό».

Οι αντιδράσεις και των δύο καλλιτεχνών είναι απόλυτα κατανοητές και δικαιολογημένες, καθώς πράγματι η συγκεκριμένη εκπομπή αποτέλεσε για 17 συναπτά έτη «όαση» για την καλή ελληνική μουσική -παρά την αλλοίωση της αισθητικής της τα τελευταία χρόνια, όπως αναφέρει χαρακτηριστικά και η Νατάσσα Μποφίλιου- μέσα σε ένα άνυδρο γενικά για τη μουσική τηλεοπτικό τοπίο. Η τοποθέτηση και των δύο καλλιτεχνών επομένως τους τιμά, αφού το προσωπικό «ευχαριστώ» τους προς την εκπομπή και τον παρουσιαστή είναι σίγουρα από καρδιάς και ειλικρινές.

Οι άνθρωποι της εκπομπής μπορούν επίσης να ισχυριστούν ότι διαχρονικά ενίσχυσαν το ελληνικό τραγούδι με τις επιλογές τους, επενδύοντας σε προγράμματα και καλλιτέχνες όχι πάντα αυτονόητα «εμπορικούς» και δημοφιλείς, δίνοντας έτσι την ευκαιρία σε πολλά νέα πρόσωπα να αναδειχθούν και σε πολλά διαφορετικά είδη της ελληνικής μουσικής να ακουστούν. Μια συνταγή που πέτυχε, φέρνοντας σταθερά υψηλά νούμερα τηλεθέασης και κάνοντας για καιρό την εκπομπή απόλυτο κυρίαρχο του τηλεοπτικού Σαββατόβραδου.

Τι γίνεται, όμως, όταν τα νούμερα της εκπομπής δεν είναι τα αναμενόμενα, όπως συμβαίνει φέτος; Όταν πλέον χάνεται η πρωτιά στους πίνακες τηλεθέασης; Πόσο μετράει για τους ιθύνοντες ενός ιδιωτικού τηλεοπτικού καναλιού η ιστορικότητα της εκπομπής και η -κατά γενική ομολογία- μεγάλη προσφορά της στο ελληνικό τραγούδι; Και κατά πόσο οι ιθύνοντες της εκπομπής σηκώνουν πράγματι το «λάβαρο» της στήριξης του ελληνικού τραγουδιού και των Ελλήνων μουσικών και τραγουδιστών, όταν ο ιδιωτικός σταθμός όπου παρουσιάζουν την εκπομπή τους δεν έχει καν υπαινιχθεί ότι θα ακολουθήσει την ΕΡΤ στη -συμβολική έστω- αμοιβή που παρέχει στους συμμετέχοντες μουσικούς και τραγουδιστές στις αντίστοιχες δικές της εκπομπές;

Έχει ξεχάσει κανείς την άρνηση της γνωστής τραγουδίστριας Μαντώς να συμμετάσχει χωρίς αμοιβή σε επεισόδιο του «Στην υγειά μας» τον περασμένο Δεκέμβρη; Έχουν ξεχάσει ότι η Δήμητρα Γαλάνη και η Τάνια Τσανακλίδου βγήκαν και στήριξαν δημόσια τη στάση της, όπως και πολλοί ακόμη συνάδελφοι της τραγουδίστριας, τονίζοντας την ανάγκη να αμείβονται πλέον οι μουσικοί και οι τραγουδιστές στις τηλεοπτικές τους παρουσιάσεις;

Μήπως το ενδεχόμενο «τέλος» του «Στην υγεία μας» έρχεται -πέρα από τη δεδομένη πτώση της τηλεθέασης και τον έντονο ανταγωνισμό- και λόγω αυτού του νέου «μπελά», της αξίωσης πλέον των συμμετεχόντων στις εκπομπές αυτές να αμείβονται, όπως θα έπρεπε να συμβαίνει από καιρό, κάτι που θα έκανε την παραγωγή του κάθε επεισοδίου πολύ ακριβότερη σε κόστος, ακόμη και απαγορευτική σε κάποιες περιπτώσεις;

Δεν γνωρίζω αν η συγκεκριμένη εκπομπή θα συνεχίσει τελικά και στη νέα τηλεοπτική σεζόν, αλλά αν πρόκειται να εξακολουθήσει και στο μέλλον να μην αμείβει τους μουσικούς και τραγουδιστές που συμμετέχουν, καλύτερα να λείπει.

Αρκετά φάγανε και ήπιανε κάποιοι στην υγειά των... κορόιδων.

Έφτασε πλέον η ώρα να αναλάβει η τηλεόραση τις ευθύνες της απέναντι στους ανθρώπους της μουσικής, αλλά και όλοι να ενώσουμε τις φωνές μας για να διεκδικήσουμε ένα ακόμη αυτονόητο δικαίωμά μας. Ακόμη κι αν αυτό σημαίνει λιγότερες μουσικές εκπομπές στην τηλεόραση, αλλά με μουσικούς και τραγουδιστές επιτέλους αμειβόμενους για την εργασία τους.

Ακολουθήστε το 20/20 Magazine στο Google News, στο Facebook, το Twitter και το Instagram.
ΠΡΟΒΟΛΗ