ΘΕΜΑΤΑ

Πρόσφατο τουίτ από το Τσαρλατανείο της οικογένειας Γεωργιάδη παραθέτει ετυμολογία της λέξης "παράδεισος" ως εξής:

Παράδεισος = ὁ λειμών: τὸ λιβάδι, ὁ κῆπος, ὁ κατάφυτος τόπος, παρὰ τὸν δεύσω μέλλοντα, ὃς δηλοῖ τὸ βρέχω, ῥηματικὸν ὄνομα δεῦσος, καὶ παράδεισος, κατὰ τροπὴν τοῦ υ εἰς ι.

Μεταξύ των πολλών εικόνων της χιονισμένης Αθήνας που κυκλοφόρησαν χτες από το πρωί στα κοινωνικά δίκτυα, σαφώς ξεχώρισε μια ιδιαίτερη φωτογραφία της Ακρόπολης που ανάρτησε το Ίδρυμα Ωνάση και η Στέγη του. Το χιονισμένο μνημείο φωτισμένο, δύο ανθρώπινες φιγούρες, το απόλυτο λευκό του χιονιού και του ορίζοντα. Στη λεζάντα ο τίτλος ενός τραγουδιού των Smiths (“There is a light that never goes out”) και τα απαραίτητα tags: #acropolislights, #ministryofculture, #onassisfoundation.
Επίσης, τα credits της φωτογραφίας, ο φωτογράφος Σταύρος Πετρόπουλος και η εταιρεία κινηματογραφικών παραγωγών Alaska, τακτικός συνεργάτης της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση και παραγωγός ενός ντοκιμαντέρ που γυρίζεται αυτή τη στιγμή στην Ακρόπολη κατά παραγγελία του Ιδρύματος Ωνάση, όπως σήμερα πληροφορηθήκαμε. Η φωτογραφία αναρτήθηκε στη συνέχεια και στη σελίδα του υπουργείου Πολιτισμού, ενώ στάλθηκε στα δημοσιογραφικά γραφεία με τη σημείωση ότι μπορεί να αναδημοσιευτεί ελεύθερα αρκεί να υπάρχει το σχετικό credit.

«Εισαγγελέας: Περιπολίες και αστυνόμευση στην περιοχή;

Παπαβασιλείου: Βόλτες.

Εισαγγελέας: Είχατε μαζί και το σκυλί;

Παπαβασιλείου: Κουταβάκι Πιτ Μπουλ.

Αναπληρωτής Εισαγγελέας Κωσταρέλλος: Κουταβάκι Πιτ Μπουλ δεν γίνεται.

Παπαβασιλείου: Τόσο ήταν [δείχνει ύψος], τριών μηνών.

Εισαγγελέας: Πώς το λέγατε;

Παπαβασιλείου: «Χρυσαυγή», χαριτολογώντας. Λίνα κανονικά το έλεγα, γιατί λέγανε ότι και το σκυλί είναι μέλος εγκληματικής οργάνωσης [γελάει]. Συγγνώμη, προσπαθούσαν να μας εμπλέξουν ότι παίρναμε εντολές».

(Goldendawnwatch, Απολογία Ν. Παπαβασιλείου, 30 Σεπτεμβρίου 2019, 386η δικάσιμος της δίκης της Χρυσής Αυγής)

Ο πρώην πρόεδρος του Δ.Σ του Εθνικού Θεάτρου, αλλά και γνωστός θεατρικός κριτικός, Κώστας Γεωργουσόπουλος, αποκάλυψε, ονομαστικά, γιατί δεν είχε ανανεώσει την σύμβαση του Δημήτρη Λιγνάδη ως καθηγητή στο Εθνικό.

Αυτός κι αν είναι περίπτωση. Multitasker. Σπούδασε Τεχνολογία και Επιστήμη των Τροφίμων και κάποια στιγμή αποφάσισε να γεφυρώσει τις γνώσεις του με την εκπαίδευση και την επαγγελματική κατάρτιση. Τον κέρδισε η Ειδική Εκπαίδευση. Εδώ και χρόνια υπηρετεί στη Δημόσια Ειδική Εκπαίδευση, προβάλλοντας μια άλλη πλευρά της. Το σύνθημά του; "Εύγε... στη διαφορετικότητα". O Γιώργος Ευγενειάδης υπογράφει και ένα εξαιρετικό βιβλίο με τίτλο "Απλά και διαφορετικά" σε εικονογράφηση της Δέσποινας Παπαχριστούδη. Κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Πεδίο. Απλές συνταγές από έναν διαφορετικό εκπαιδευτικό.

Εδώ και μήνες ακούμε να επαναλαμβάνεται συνεχώς από δελτία ειδήσεων, εκπομπές αλλά και από τις επίσημες ενημερώσεις της πολιτικής προστασίας και του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη ότι «εντατικοποιούνται οι έλεγχοι τήρησης των μέτρων», «ελέγχονται οι επιχειρήσεις» και πως κάθε τόσο και λιγάκι στήνονται «μπλόκα της αστυνομίας για τους παραβάτες». Μια συνθήκη που σε συνδυασμό με τα ήδη αμφισβητούμενα σε άλλες χώρες της Ευρώπης μέτρα περιορισμού της κυκλοφορίας, δημιουργεί ένα ασφυκτικό κλίμα στην κοινωνία αλλά και στην οικονομία.

Εμείς οι ψυχολόγοι έχουμε μια «φήμη»: ότι δεν αγαπάμε και πολύ τον έρωτα, ότι τον υπεραναλύουμε και τον αποδομούμε, ότι τον θεωρούμε μια κατάσταση λίγο παθολογική. Άλλωστε είναι γνωστή η φράση ότι ο «έρωτας σκοτώνει την ψυχοθεραπεία», εκτός βέβαια αν αυτός ο έρωτας είναι με τον θεραπευτή οπότε την ονομάζουμε ερωτική μεταβίβαση και πάλι φυσικά την αναλύουμε (Πόσο ωραία θα ήταν τα κείμενα να μπορούν να συνοδεύονται και με τις ανάλογες εκφράσεις προσώπου αυτού που τα γράφει εκείνη τη στιγμή. Εγώ αυτή τη στιγμή έχω ένα «σκανταλιάρικο χαμόγελο…).

Σαφή θέση σχετικά με το πρωτοφανές "κύμα" καταγγελιών στο χώρο του θεάτρου και της τέχνης, πήρε και ο Γεράσιμος Σκιαδαρέσης.

Άστραψε και βρόντηξε ο σκηνοθέτης Πάνος Κοκκινόπουλος, ο οποίος με ανάρτησή του στο instagram, άφησε σαφείς αιχμές, "φωτογραφίζοντας" συγκεκριμένους καλλιτέχνες που έχουν σχολιάσει τα ανατριχιαστικά τεκταινόμενα στον χώρο της τέχνης, κρατόντας απόστάσεις και λέγοντας πως σε αυτούς δεν συνέβη τίποτα επειδή δεν άφησαν να τους συμβεί.

Δεν έχουν τέλος οι καταγγελίες στον καλλιτεχνικό χώρο. Ο ηθοποιός Παναγιώτης Μπουγιούρης, με ανάρτησή του στο Facebook, εξαπολύει ένα δριμύ κατηγορώ εναντίον του πρώην καλλιτεχνικού Διευθυντή του Εθνικού Θεάτρου, Στάθη Λιβαθινού. Του ανθρώπου δηλαδή που διαδέχθηκε ο Δημήτρης Λιγνάδης στην ηγεσία του μεγαλύτερου κρατικού θεάτρου.

Τα σχολεία που φέτος έγιναν μέρος του γενικότερου πειράματος της κυβέρνησης. Που από το πολύ άνοιξε-κλείσε πούντιασαν και τα πόμολα. Που οι μάσκες-αλεξίπτωτα του Σεπτέμβρη, έγιναν οι κουβέρτες του Ιανουαρίου. Που μας χάρισαν μαγικές στιγμές τηλεκπαίδευσης. Που έκλεισαν με πάταγο ξανά, αφήνοντας πίσω ένα σύστημα διαχείρισης της λειτουργίας τους, εν μέσω πανδημίας, που θα μείνει στην ιστορία.

Η πρωτοβουλία πανεπιστημιακών των ελληνικών ΑΕΙ "Όχι Αστυνομία στα Πανεπιστήμια", μαζί με τη βοήθεια καλλιτεχνών όπως ο Γιάννης Στάνκογλου, ο Χρήστος Στέργιογλου, η Κόρα Καρβούνη, ο Μάκης Παπαδημητρίου και άλλοι, δημιούργησαν ένα ευφάνταστο βίντεο για να αναδείξουν τον αντιδημοκρατικό παραλογισμό του νομοσχεδίου για την Παιδεία και την αστυνόμευση των Πανεπιστημίων που ψηφίζεται στη Βουλή.

Υπάρχει μια άποψη που θέλει τους Σκανδιναβούς να διαθέτουν ατελείωτη λίστα ονομάτων για το χιόνι. Άλλο όνομα αν είναι φρέσκο, άλλο αν είναι πατημένο, άλλο αν είναι πιο υγρό ή αν πάει να μετατραπεί σε πάγο. Αυτό επειδή διαθέτουν τόσο πολύ χιόνι που “το βάζουν και στα λάχανα”. Το ίδιο συμβαίνει στους Ολλανδούς με το κρύο. Άλλο το “νερόκρυο”, άλλο το “ξηρόκρυο”, άλλο το “χιονόκρυο”. Αν και νομίζω ότι συνήθως έχει απλά ψωφόκρυο.

Ο Μαρίνος, είναι ένα μίγμα φυστικοβούτυρου αγκαλιασμένο με μαρμελάδα κεράσι, λουσμένο από χρωματιστή τρούφα και τριμμένη καρύδα. Όταν τον γνώρισα, είχαμε γύρω μας δημητριακά, ροζ μπισκότα με λευκή σοκολάτα και κάμποσες άλλες κατασκευές που παρασκευάζει καθημερινά, γράφοντας τις σύγχρονες γλυκές ιστορίες των Εξαρχείων.

©2021 20/20 MEDIA
 - 
Created by: Antonis Papavomvolakis - Developed by: codica
"