Culture

Ο νέος τραγουδοποιός Άγγελος Βλαϊκούδης παρουσιάζει το «Εμβόλιο», το νέο τραγούδι του με τη συμμετοχή του σπουδαίου Δημήτρη Μυστακίδη στην ερμηνεία. Ένα ενδιαφέρον κοινωνικο-πολιτικό τραγούδι, από ένα νέο άνθρωπο με ταλέντο και θέση για τα πράγματα. 

 

«Με αλληλεγγύη και ενσυναίσθηση. Ως μουσικοί, δεν μπορεί να παραμένουμε σιωπηλοί...»
Η κατάσταση στην Γάζα, δεν αφήνει ασυγκίνητους τους καλλιτέχνες της μουσικής που συλλογικά, υπογράφουν διακήρυξη που δεν μασάει τα λόγια της και υπογραμμίζει και την θέση που οφείλουν να λάβουν μουσικοί και συγκροτήματα απέναντι στα γεγονότα στην Παλαίστίνη

Το Supernova (2020) σε σκηνοθεσία: Χάρρυ Μακουίν και το Μάρτιν Ίντεν (2019) σε σκηνοθεσία: Πιέτρο Μαρσέλο είναι οι ταινίες της εβδομάδας.

Στα γκαζόν και στα βοτσαλάκια τους, συναντάς το γρασίδι του Rockwave στην Μαλακάσα και το τσιμέντο του Release ή του Εjekt στην Πλατεία Νερού. Εκεί θα συχνάζουν φέτος οι ήρωές σου. Από τους κολλητούς σου που έχασες στην κλεισούρα δηλαδή, μέχρι τους φαντασιακούς σταρ του Hollywood. Ή του νέου ελληνικού και ευρωπαϊκού σινεμά. Εκεί, μπορείς να ακούσεις μουσική απολαμβάνοντας ποτάκι χωρίς την επέμβαση του Χρυσοχοΐδη. Να πιεις ρε αδερφέ, μια μπύρα με τον Μαντς Μίκελσεν. Μεγαλεία!

ΠΡΟΒΟΛΗ

Χιλιάδες εγκωμιαστικές λέξεις έχουν γραφτεί –και- από τα ελληνικά ΜΜΕ, για να υποδεχτούν την ταινία που αναδείχθηκε ως ο απόλυτος νικητής της περσινής κινηματογραφικής σεζόν και βγήκε πρώτη-πρώτη στις αίθουσες τώρα που επιτέλους άνοιξαν τα θερινά σινεμά. Και, παρ’ όλο που πολλές/οί την είχαμε δει με άλλους τρόπους, αυτούς τους ατέλειωτους μήνες της αναμονής, τρέξαμε να τη δούμε και στη μεγάλη οθόνη, όπως μας προέτρεψε και η Φράνσες ΜακΝτόρμαντ τη βραδιά της απονομής των Όσκαρ.

Εκείνος πήρε τα ποιήματα Λατινοαμερικάνων -κυρίως- ποιητών που του έστελνε ο Σωκράτης Μάλαμας και εμπνεύστηκε τραγούδια και δίσκο. Εμείς θέλαμε να κάνουμε μαζί του μια ξεχωριστή συνέντευξη. Ανιχνεύσαμε, λοιπόν, τις υπόγειες διασυνδέσεις του με τους ποιητές και τους ήρωες των ποιημάτων που διασκεύασε, διατυπώσαμε τις απορίες μας και πήραμε σπάνιες απαντήσεις.

Οσκαρική η πρώτη βδομάδα επαναλειτουργίας των κινηματογράφων. Επιτέλους προβάλλεται η Χώρα των Νομάδων (Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας, Σκηνοθεσίας και Α΄Γυναικείου Ρόλου) και να τρέξουμε όλοι να τη δούμε όπως της αξίζει, στη μεγάλη οθόνη. Μια καθαρή γυναικεία ματιά στη σύγχρονη ανέστια Αμερική, ένα συγκινητικό docudrama που έκλεψε τις καρδιές μας. Και μια άλλη ταινία με βραβεία της Ακαδημίας Κινηματογράφου κάνει πρεμιέρα αυτή τη βδομάδα. Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας Κινουμένων Σχεδίων και Καλύτερης Μουσικής για άλλη μια γλυκύτατη δημιουργία της Ρixar.

Ο σπουδαίος τραγουδοποιός και ερμηνευτής Γιάννης Μήτσης, γνωστός από τη θητεία του στα Ξύλινα Σπαθιά και όχι μόνο, συνεργάζεται με τον Γιώργο Ανδρέου στην παραγωγή και μας παρουσιάζει ψηφιακά από τη Formiggart το ολοκαίνουργιο άλμπουμ του «Σύννεφα παντού», που περιλαμβάνει δέκα τραγούδια γραμμένα κυρίως την περίοδο της καραντίνας, με τη συμμετοχή της Κορίνας Λεγάκη σε τρία από αυτά.

ΠΡΟΒΟΛΗ

Πέρσι το καλοκαίρι διαβάζαμε πως το Netflix έκανε προσπάθειες να εξασφαλίσει τα αποκλειστικά δικαιώματα της ταινίας “The Woman in the Window”, αφού ήδη από το 2019 η κυκλοφορία της πήγαινε από αναβολή σε αναβολή.

Το τελευταίο βιβλίο του Θάνου Αλεξανδρή, «Του Οσίου Αλμοδόβαρ ανήμερα», κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Κάκτος και μας μεταφέρει πίσω στην εποχή των άνομων πράξεων, του γλεντιού, του πάθους και της νύχτας.

Ελπίζοντας πως οι δυσκολίες του χειμώνα δεν θα επιστρέψουν, η είσοδος στην περίοδο του καλοκαιριού μάς δίνει την ευκαιρία να απολαύσουμε ξανά από κοντά τον επαναστατικό κι αιώνιο έφηβο, Βασίλη Παπακωνσταντίνου.

Και για το τέλος, ενώ ήδη βλέπουμε τα τρέιλερ των ταινιών που θα ανέβουν τη Παρασκευή στις οθόνες των θερινών, μια ευχάριστη ανάπαυλα χαλάρωσης  συντροφιά με τον Σκορσέζε. Κοντεύει τα ογδόντα ο Μάρτι, αλλά δεν κάθεται στιγμή ήσυχος. Κι όταν δεν γυρίζει ταινίες με γκάνγκστερ ή ιερωμένους, απολαμβάνει να γυρνάει στους δρόμους της αγαπημένης του Νέας Υόρκης και να συνομιλεί με μια άλλη εμβληματική persona της πόλης, την Φραν Λέμποβιτς.

Ελευθερία είναι να μπορείς να εκφράζεσαι και να ανακαλύπτεις τον εαυτό σου και τον κόσμο χωρίς φόβο

Μήπως έφτασε πλέον η ώρα να αναλάβει η τηλεόραση τις ευθύνες της απέναντι στους ανθρώπους της μουσικής; Ακόμη κι αν αυτό σημαίνει λιγότερες μουσικές τηλεοπτικές εκπομπές, αλλά με μουσικούς και τραγουδιστές -επιτέλους- αμειβόμενους για την εργασία τους.

Η Μοσχολιού μάς έμαθε τι θα πει «δωρική ερμηνεία». Απλή, λιτή κι απέριττη, απαλλαγμένη από κάθε είδους υπερβολή. Αυτός είναι ο επιθετικός προσδιορισμός που χρησιμοποιούν συνήθως οι κριτικοί όταν αναφέρονται στη φωνή της. Μια φωνή σπάνια, παραγεμιστή με θεία ουσία που κατάφερνε - και καταφέρνει ακόμα - να σε εξακοντίζει εκτός ορίων. Θα έλεγε κανείς πως η ίδια η φτωχική καταγωγή της, σε συνδυασμό με το ξεχωριστό, πλούσιο μέταλλο της φωνής της είναι ο συγκερασμός που την ευνόησε και την καθιέρωσε τελικά ως την μουσική συνείδηση του καιρού της.

Εκεί στο Netflix λοιπόν συνηθίζουν, μαζί με τις υπερπαραγωγές να γυρίζουν και ένα ντοκιμαντέρ σχετικά με την παραγωγή της ταινίας. Το έχουν κάνει για το "Roma", το έχουν κάνει για τον "Ιρλανδό". Και έχει πλάκα. Όταν όμως πρόκειται για μια ταινία που το Netflix έχει μεν τα δικαιώματα αλλά δεν έχει κάνει την παραγωγή, πόσο δε μάλλον όταν πρόκειται για την τελευταία ταινία του Όρσον Ουελς, που ολοκληρώθηκε σαράντα χρόνια και μετά το θάνατο του, τότε αποκτάει ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Στην ιστορία του έργου-μύθου "Στην άλλη πλευρά του Ανέμου" αναφέρεται το ντοκιμαντέρ με τίτλο μία από τις περίφημες φράσεις του Ουελς.

Πέρασαν 17 ολόκληρα χρόνια και η πιο δημοφιλής κωμική σειρά, "Τα Φιλαράκια", επιστρέφει στις οθόνες μας για ένα επεισόδιο.

Οι εικόνες από την εξέγερση που προκάλεσε η εν ψυχρώ δολοφονία του αφροαμερικάνου, Τζώρτζ Φλόιντ, έκαναν το γύρο του πλανήτη και έδειξαν πως η άγρια καταστολή που προκαλεί το φυλετικό μίσος δεν είναι thing of the past αλλά συστατικό της αμερικάνικης κοινωνίας. Η ΝτιΒερνέ με το ντοκιμαντέρ της "Η 13η τροπολογία", τεκμηριώνει τη θέση πως οι διακρίσεις και η καταπίεση των μειονοτήτων στις Η.Π.Α., η αστυνομική αυθαιρεσία και ανεξέλεγκτη βία που έχουν ως αποτέλεσμα δολοφονίες πολιτών, συνήθως έγχρωμων, σε καθημερινή βάση, δεν είναι ούτε λάθος ούτε ‘η κακιά η ώρα’ αλλά θέμα συνειδητής πολιτικής διαχείρισης.

Ο τραγουδοποιός, τραγουδιστής και μουσικός παραγωγός Ηλίας Μακρίδης συνεργάζεται με τη Σχολή «Κρατύλος» και μας παρουσιάζουν μία latin, χορευτική διασκευή της «Αύρας» του Δημήτρη Παναγόπουλου σε ένα όμορφο video στη νοηματική γλώσσα. Μια πρωτοβουλία με νόημα και κοινωνική ευαισθησία.

Μέρες μετράμε πια  για να βυθιστούμε στην αγκαλιά της καρέκλας και να χαθούμε στη μαγεία της σκοτεινής αίθουσας… ή μάλλον μιας  νύχτας φεγγαρόλουστης, νύχτας ξελογιάστρας, μπροστά από μια οθόνη που μετά από τόσες ώρες τηλεθέασης θα μας φανεί τεράστια. Αμήν!

Μέσα απο φωτογραφικό και αρχειακό υλικό, video και ακουστικές εγκαταστάσεις, η έκθεση Madder and Madder and Hotter and Hotter ανατρέχει στις μαζικές διαδηλώσεις για τον George Floyd, το 2020 στην Αμερική, και επιχειρεί να συμβάλλει στην κατανόηση της μακράς ιστορίας της φυλετικής βίας στις Ηνωμένες Πολιτείες.

Η αλήθεια είναι πως είμαι από εκείνους που θα προτιμήσουν μια κοινωνική/δραματική ταινία από ένα θρίλερ ή μια ταινία τρόμου (ο προβληματισμός, άλλωστε, είναι πάντα πιο υγιής από την ταχυκαρδία), αλλά ποτέ δεν θα πω όχι σε μια καλή ταινία με πιο μακάβρια ή υπερφυσική θεματολογία, ειδικά σε μια ταινία με γοτθικές αναφορές, φαντάσματα, εγκαταλελειμμένα σπίτια κ.λπ. Λίγες είναι, όμως, οι φορές που η συνταγή πετυχαίνει – νομίζω πως το “The Innocents” του 1961 (από τις αγαπημένες μου gothic ταινίες τρόμου) είναι ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα αξεπέραστης αισθητικής, με πιο πρόσφατα παραδείγματα το "Οι Άλλοι" και το "Ορφανοτροφείο".

Στο 4ο Επεισόδιο της σειράς To Podήλατο στο 20/20, η εξαιρετική ερμηνεύτρια Ευτυχία Μητρίτσα μας μιλά με αφορμή το νέο της τραγούδι «Τα νυχτολούλουδα» και μοιράζεται μαζί μας τις πολύτιμες σκέψεις και τα συναισθήματά της για όλο το προηγούμενο διάστημα, που, όπως αναφέρει η ίδια, «ήταν σίγουρα ένας χρόνος περισυλλογής και αυτοεστίασης».

Οι άνθρωποι της τέχνης έχουν πληγεί ανεπανόρθωτα από την πανδημία και κυρίως από την αδιαφορία της κυβέρνησης για τον πολιτισμό. Μέσω της πρωτοβουλίας «Τραγούδι Μήνυμα Αντίστασης», επαγγελματίες μουσικοί, ηχολήπτες και τεχνικοί εικόνας, ένωσαν τις δυνάμεις τους με στόχο να στηρίξουν τις δράσεις των σωματείων τους και στείλουν μήνυμα αντίστασης «για όσα συμβαίνουν και όσα έρχονται», όπως αναφέρουν και στην ανακοίνωσή τους.

ΠΡΟΒΟΛΗ
©2021-2022 20/20 MAGAZINE - All rights reserved
 - 
Created by: Antonis Papavomvolakis - Developed by: codica
"