Η Χριστίνα Ψύχα, μία από τις πιο ξεχωριστές ερμηνεύτριες και τραγουδοποιούς της νεότερης γενιάς, παρουσιάζει τη δική της jazz εκδοχή στον «Πασατέμπο» του Μανώλη Χιώτη και του Γιώργου Γιαννακόπουλου, με τη συνδρομή μίας ομάδας εξαιρετικών μουσικών.
Το νέο sequel του Scream, μια μάλλον όχι ιδιαίτερη ταινία -σύμφωνα με τις κριτικές- για τη ζωή του τρομερού και φοβερού παιδιού του ευρωπαϊκού σινεμά Ράινερ Βέρνερ Φασμπίντερ, μια ταινία – εργόχειρο από τον νεόκοπο και πολλά υποσχόμενο Γεωργιανό κινηματογράφο, Τι βλέπουμε όταν κοιτάμε τον Ουρανό, διεκδικούν την κινηματογραφική μας έξοδο αυτή τη βδομάδα, όπως και το δράμα Για πάντα κοντά σου.
Ο συνθέτης Γιώργος Καζαντζής και ο στιχουργός Κώστας Φασουλάς υπογράφουν «Τα ξένα», το νέο τραγούδι τους με ερμηνευτές τον Παντελή Θαλασσινό και τον Δημήτρη Ζερβουδάκη, που μόλις κυκλοφόρησε ψηφιακά από το Όγδοο.
Το σκηνοθετικό ντεμπούτο του Ιρανού σεναριογράφου Αχμάντ Μπαχραμί, με τίτλο «Έρημη χώρα» (The Wasteland), αγγίζει θέματα ταμπού για το σύγχρονο Ιράν και τις διαφορετικές εθνότητες που ζουν στη χώρα και αποτελεί, με την ομόθυμη γνώμη των κριτικών, ένα εικαστικό αριστούργημα.
Λίγους μήνες μετά την επιτυχημένη γαλλόφωνη διασκευή του στη «Σερενάτα» της Αρλέτας, ο τραγουδοποιός Rémi Cavat, Γάλλος ερωτικός μετανάστης και μόνιμος κάτοικος Μεταξουργείου, διασκευάζει το κλασικό τραγούδι του Λαυρέντη Μαχαιρίτσα «Ένας Τούρκος στο Παρίσι» επίσης στα γαλλικά και μας μιλάει γι’ αυτό.
Ψάχνω τον Πολιτισμό στις στάσεις των λεωφορείων, στα ανοιχτά παράθυρα των ταξί, στις μουσικές των πολυκαταστημάτων, στις τηλεοράσεις, στις αίθουσες αναμονής των ιατρείων και όχι... «Δεν καταλαβαίνω, δεν ξέρω πού πατώ και πού πηγαίνω».
Τα πρόσφατα ζωγραφικά έργα του Λουδοβίκου των Ανωγείων παρουσιάζονται στην Gallery Genesis του Γιώργου Τζάνερη έως τις 22 Ιανουαρίου, αποκαλύπτοντας στο φιλότεχνο κοινό, πέραν του μουσικού του ταλέντου που είναι ευρέως αναγνωρισμένο, το εικαστικό του χάρισμα.
Οδός Μελενίκου, αριθμός 26, στο κέντρο της Αθήνας… Εκεί συνάντησα για πρώτη φορά, πριν από περίπου 3-4 χρόνια τον Δημήτρη Καρατζιά και τον Μάνο Αντωνιάδη, στο καλλιτεχνικό τους σπίτι, το Vault Theatre Plus.
Στο πλαίσιο του κύκλου ψηφιακών συζητήσεων για την ελληνική κοινωνία “SOCIETY UNCENSORED”, η Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση παρουσιάζει την Τετάρτη 12 Ιανουαρίου στις 12.00 μια συζήτηση που επιχειρεί να απαντήσει στο ερώτημα: «Τι σημαίνει το να είναι κάνεις πολίτης πέρα από τον επίσημο ορισμό του κράτους;».
Aπό τις 12.00 διεξάγεται στο κέντρο της Αθήνας το παν-καλλιτεχνικό συλλαλητήριο διεκδίκησης μέτρων προστασίας του εισοδήματος και της υγείας των εργαζομένων του κλάδου, με μαζική τη συμμετοχή σωματείων, φορέων και καλλιτεχνών, παρά τον βροχερό καιρό.
Έφτασε η ώρα της μεγάλης συλλογικής διεκδίκησης. Τη Δευτέρα 10 Ιανουαρίου στις 12 μ.μ., χιλιάδες μουσικοί και καλλιτέχνες ενώνουν τις φωνές και το τραγούδι τους στα Προπύλαια για να διαμαρτυρηθούν στα οριζόντια μέτρα απαγόρευσης της μουσικής στην εστίαση και τη διασκέδαση, που απειλούν για ακόμα μία φορά την επιβίωσή τους.
Τουλάχιστον η κινηματογραφική χρονιά μπήκε πολύ καλά. Κάθε καινούργια ταινία του Πολ Τομας Άντερσον είναι, τουλάχιστον, γεγονός. Είτε σ’ αρέσει είτε όχι. Και τούτη δω ήταν από αυτές που μου άρεσαν πολύ.
Οι Νορβηγοί Madrugada παρουσιάζουν το τέταρτο single τους “Ecstasy” από τη νέα τους δισκογραφική δουλειά “Chimes at Midnight” που θα κυκλοφορήσει στις 28 Φεβρουαρίου. Την μπάντα θα απολαύσουμε ζωντανά στις 24 Σεπτεμβρίου στο Καλλιμάρμαρο.
Κάθε πράξη Πολιτισμού, όπως η χθεσινοβραδινή συνάντηση του Αλκίνοου Ιωαννίδη με τη Μαρία Φαραντούρη στο «Μουσικό Κουτί» της ΕΡΤ, έχει χαρακτηριστικά κοινωνικής παρέμβασης. Και αυτό που φώναξαν δυνατά σε όλους μας οι δύο ερμηνευτές, λούζοντάς μας στο φως της σπουδαίας τέχνης τους, είναι πως η ομορφιά μπορεί και πρέπει να νικήσει την ευτέλεια.
Όσοι έχετε επιλέξει να μη βλέπετε τηλεόραση, απόψε μπορείτε να κάνετε μία εξαίρεση. Το «Μουσικό Κουτί» του Νίκου Πορτοκάλογλου και της Ρένας Μόρφη φιλοξενεί στην πρώτη του εκπομπή για τη νέα χρονιά τον Αλκίνοο Ιωαννίδη σε μία σπάνια τηλεοπτική εμφάνιση από κοινού με την «ιέρεια» του τραγουδιού Μαρία Φαραντούρη.
Ο Θανάσης Αλευράς τραγουδάει το κλασικό τραγούδι του Lou Reed “Walk on the Wild Side” σε ελληνικούς στίχους του Γιώργου Παυριανού, με τον τίτλο «Η κραυγή του τρόμου». Την εξαιρετική σκηνοθεσία του video clip υπογράφει ο Νίκος Σούλης.
Ο Σταμάτης Κραουνάκης έκανε το «λάθος» να γράψει στο Ogdoo.gr για την απαγόρευση της μουσικής από την κυβέρνηση και δεν δίστασαν να του ρίξουν το προφίλ για δεύτερη φορά μέσα σε λίγες μέρες. Φτάσαμε λοιπόν στο σημείο όπου το να ασκεί ένας καλλιτέχνης κριτική στην κυβέρνηση «παραβιάζει τους όρους της κοινότητας»;
H κινηματογραφική οικογένεια του Χάρι Πότερ συναντήθηκε ξανά, 20 ολόκληρα χρόνια μετά την κυκλοφορία της πρώτης ταινίας του franchise, σε ένα επετειακό αφιέρωμα - reunion γεμάτο συγκίνηση και νοσταλγία.
Η ταινία της τελευταίας εβδομάδας ενός πολύπαθου χρόνου. Μαζί με το Τι έγινε η Άννα Φρανκ, μια ευφάνταστη απόδοση σε animation της τραγικής ιστορίας της μικρής εβραιοπούλας που όλοι γνωρίζουμε – ή τέλος πάντων θα έπρεπε να γνωρίζουμε – έρχεται και η τελευταία ταινία της Σελίν Σιαμά.
Σιγά μη φοβηθεί ο Γιάννης Αγγελάκας.
Ξέσπασε και ο δημοφιλής δημιουργός Διονύσης Τσακνής, με δημοσίευσή του στο instagram, για τα κυβερνητικά μέτρα σχετικά με τη μουσική.
Λίγα μόλις 24ωρα πριν από την εκπνοή του 2021, η επική, σατιρική disaster ταινία του Netflix “Don't Look Up” βρίσκεται αγκυροβολημένη στην κορυφή και όχι αδίκως, αφού εκτός από την εντυπωσιακή διανομή της, απεικονίζει πιστά τις ανοιχτές πληγές της σύγχρονης κοινωνίας μας.
Η απώλεια του κορυφαίου Έλληνα μουσικοσυνθέτη, του οποίου η ζωή και το έργο ταυτίστηκαν στη συνείδηση όλων των Ελλήνων με τους αγώνες για δημοκρατία, ειρήνη και κοινωνική δικαιοσύνη, σημάδεψε ανεξίτηλα τη χρονιά που φεύγει, με σύσσωμη την κοινωνία και τους καλλιτέχνες να τον αποχαιρετούν με την ύψιστη συγκίνηση και ευγνωμοσύνη.
Ο Πάνος Βλάχος μίλησε στον Κωνσταντίνο Βρεττό για τα ΜΜΕ που "εξημερώνουν" την οποιαδήποτε διάθεση του κόσμου, για την δήλωση του Μπαλάσκα που σε μια άλλη κοινωνία θα ήταν λόγος για δραματικές αλλαγές και για το γεγονός ότι στην χώρα μας τα ευκόλως εννοούμενα δεν παραλείπονται.