Culture

Στο πλαίσιο του κύκλου ψηφιακών συζητήσεων για την ελληνική κοινωνία “SOCIETY UNCENSORED”, η Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση παρουσιάζει την Τετάρτη 12 Ιανουαρίου στις 12.00 μια συζήτηση που επιχειρεί να απαντήσει στο ερώτημα: «Τι σημαίνει το να είναι κάνεις πολίτης πέρα από τον επίσημο ορισμό του κράτους;».

Aπό τις 12.00 διεξάγεται στο κέντρο της Αθήνας το παν-καλλιτεχνικό συλλαλητήριο διεκδίκησης μέτρων προστασίας του εισοδήματος και της υγείας των εργαζομένων του κλάδου, με μαζική τη συμμετοχή σωματείων, φορέων και καλλιτεχνών, παρά τον βροχερό καιρό.

Έφτασε η ώρα της μεγάλης συλλογικής διεκδίκησης. Τη Δευτέρα 10 Ιανουαρίου στις 12 μ.μ., χιλιάδες μουσικοί και καλλιτέχνες ενώνουν τις φωνές και το τραγούδι τους στα Προπύλαια για να διαμαρτυρηθούν στα οριζόντια μέτρα απαγόρευσης της μουσικής στην εστίαση και τη διασκέδαση, που απειλούν για ακόμα μία φορά την επιβίωσή τους.

Τουλάχιστον η κινηματογραφική χρονιά μπήκε πολύ καλά. Κάθε καινούργια ταινία του Πολ Τομας Άντερσον είναι, τουλάχιστον, γεγονός. Είτε σ’ αρέσει είτε όχι. Και τούτη δω ήταν από αυτές που μου άρεσαν πολύ.

Οι Νορβηγοί Madrugada παρουσιάζουν το τέταρτο single τους “Ecstasy” από τη νέα τους δισκογραφική δουλειά “Chimes at Midnight” που θα κυκλοφορήσει στις 28 Φεβρουαρίου. Την μπάντα θα απολαύσουμε ζωντανά στις 24 Σεπτεμβρίου στο Καλλιμάρμαρο.

Κάθε πράξη Πολιτισμού, όπως η χθεσινοβραδινή συνάντηση του Αλκίνοου Ιωαννίδη με τη Μαρία Φαραντούρη στο «Μουσικό Κουτί» της ΕΡΤ, έχει χαρακτηριστικά κοινωνικής παρέμβασης. Και αυτό που φώναξαν δυνατά σε όλους μας οι δύο ερμηνευτές, λούζοντάς μας στο φως της σπουδαίας τέχνης τους, είναι πως η ομορφιά μπορεί και πρέπει να νικήσει την ευτέλεια.

Όσοι έχετε επιλέξει να μη βλέπετε τηλεόραση, απόψε μπορείτε να κάνετε μία εξαίρεση. Το «Μουσικό Κουτί» του Νίκου Πορτοκάλογλου και της Ρένας Μόρφη φιλοξενεί στην πρώτη του εκπομπή για τη νέα χρονιά τον Αλκίνοο Ιωαννίδη σε μία σπάνια τηλεοπτική εμφάνιση από κοινού με την «ιέρεια» του τραγουδιού Μαρία Φαραντούρη.

Ο Θανάσης Αλευράς τραγουδάει το κλασικό τραγούδι του Lou Reed “Walk on the Wild Side” σε ελληνικούς στίχους του Γιώργου Παυριανού, με τον τίτλο «Η κραυγή του τρόμου». Την εξαιρετική σκηνοθεσία του video clip υπογράφει ο Νίκος Σούλης.

ΠΡΟΒΟΛΗ

Ο Σταμάτης Κραουνάκης έκανε το «λάθος» να γράψει στο Ogdoo.gr για την απαγόρευση της μουσικής από την κυβέρνηση και δεν δίστασαν να του ρίξουν το προφίλ για δεύτερη φορά μέσα σε λίγες μέρες. Φτάσαμε λοιπόν στο σημείο όπου το να ασκεί ένας καλλιτέχνης κριτική στην κυβέρνηση «παραβιάζει τους όρους της κοινότητας»;

H κινηματογραφική οικογένεια του Χάρι Πότερ συναντήθηκε ξανά, 20 ολόκληρα χρόνια μετά την κυκλοφορία της πρώτης ταινίας του franchise, σε ένα επετειακό αφιέρωμα - reunion γεμάτο συγκίνηση και νοσταλγία.

Η ταινία της τελευταίας εβδομάδας ενός πολύπαθου χρόνου. Μαζί με το Τι έγινε η Άννα Φρανκ, μια ευφάνταστη απόδοση σε animation της τραγικής ιστορίας της μικρής εβραιοπούλας που όλοι γνωρίζουμε – ή τέλος πάντων θα έπρεπε να γνωρίζουμε – έρχεται και η τελευταία ταινία της Σελίν Σιαμά.

Ξέσπασε και ο δημοφιλής δημιουργός Διονύσης Τσακνής, με δημοσίευσή του στο instagram, για τα κυβερνητικά μέτρα σχετικά με τη μουσική.

Λίγα μόλις 24ωρα πριν από την εκπνοή του 2021, η επική, σατιρική disaster ταινία του Netflix “Don't Look Up” βρίσκεται αγκυροβολημένη στην κορυφή και όχι αδίκως, αφού εκτός από την εντυπωσιακή διανομή της, απεικονίζει πιστά τις ανοιχτές πληγές της σύγχρονης κοινωνίας μας.

Η απώλεια του κορυφαίου Έλληνα μουσικοσυνθέτη, του οποίου η ζωή και το έργο ταυτίστηκαν στη συνείδηση όλων των Ελλήνων με τους αγώνες για δημοκρατία, ειρήνη και κοινωνική δικαιοσύνη, σημάδεψε ανεξίτηλα τη χρονιά που φεύγει, με σύσσωμη την κοινωνία και τους καλλιτέχνες να τον αποχαιρετούν με την ύψιστη συγκίνηση και ευγνωμοσύνη.

Ο Πάνος Βλάχος μίλησε στον Κωνσταντίνο Βρεττό για τα ΜΜΕ που "εξημερώνουν" την οποιαδήποτε διάθεση του κόσμου, για την δήλωση του Μπαλάσκα που σε μια άλλη κοινωνία θα ήταν λόγος για δραματικές αλλαγές και για το γεγονός ότι στην χώρα μας τα ευκόλως εννοούμενα δεν παραλείπονται. 

Ο Σπύρος Γραμμένος σε ένα βίντεο για τη εκ νέου στοχοποίηση της μουσικής από την κυβέρνηση.

Επτά μήνες μετά την κυκλοφορία του «Για να μην τα χρωστάω», ο Μιθριδάτης μοιράζεται μαζί μας τον πολύ ενδιαφέροντα απολογισμό του για το δημοφιλές μουσικό έργο του, που υπήρξε αναμφίβολα ένα από τα πιο επιδραστικά και πολυσυζητημένα της χρονιάς που φεύγει.

Το Half Note Jazz Club υποδέχθηκε στη σκηνή του την Παυλίνα Βουλγαράκη, η οποία βούτηξε στα δικά της τραγούδια, αλλά και στα τραγούδια άλλων καλλιτεχνών, ντύνοντάς τα με την αισθητική των τζαζ σκηνών, σε τέσσερις βραδιές τρυφερές, με πηγαίο συναίσθημα.

Περίεργη χρονιά κι η φετινή, το μισό χρόνο κλειστά τα σινεμά, μερικούς μήνες στον καθαρό αέρα και μετά με πόρτα, μπες εσύ – βγες εσύ. Η όποια "κανονικότητα" του προηγούμενου βίου μας, όταν ξεφεύγαμε για δυο ώρες μέσα από τη μαγική μεγάλη οθόνη, έχει ουσιαστικά –και φοβάμαι αμετάκλητα– διαρραγεί.

Η πολυσχιδής καλλιτέχνης Τζεφ Μοντάνα, μίλησε στον Κωνσταντίνο Βρεττό για την πατριαρχία στην τέχνη, για τον άνθρωπο που έδωσε εξουσία στον κακοποιητή της και αναρωτιέται αν ρώτησε ποτέ κανείς τον πρωθυπουργό για το εάν γνώριζε τον Δημήτρη Λιγνάδη.

Το τελευταίο τραγούδι που ηχογράφησε ο Λαυρέντης Μαχαιρίτσας, με τίτλο «Μια βροχή χαλάζι», σε μουσική του φίλου του Ζαφείρη Κουκουσέλη και στίχους της Λίνας Δημοπούλου, μόλις κυκλοφόρησε από τον Μετρονόμο.

Η Αναστασία Μουτσάτσου, ο Alex Sid και ο Δημήτρης Γκοτσόπουλος συμπράττουν κάθε Δευτέρα στο Γυάλινο Μουσικό Θέατρο με την παράστασή τους «Οι Μέλισσες αγριεύουν τις νύχτες στο Γυάλινο» με την υποστήριξη και του 2020mag.gr και, όπως μας εξηγεί η αγαπημένη ερμηνεύτρια, το κοινό δεν παύει όλη νύχτα να τραγουδά μαζί τους.

Έφτασε πάλι αυτή η στιγμή του χρόνου. Χριστούγεννα θα πει τραγούδια, μουσικές, που παίζουν με τελετουργικό τρόπο κάθε χρόνο. Ο Ματθαίος Λεωνίδας γράφει για το δικό του πιο όμορφο τραγούδι των Χριστουγέννων. Ένα τραγούδι που δεν είχε καμία πρόθεση να θεωρηθεί εορταστικό: το “River”, της Joni Mitchell.

ΠΡΟΒΟΛΗ
©2021-2024 20/20 MAGAZINE - All rights reserved
 - 
Created by: Antonis Papavomvolakis - Developed by: codica
"